/spanien/barcelona/forum/9390.aspx/spanien/barcelona/forum/9390.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-04-04 06:03
Barcelonito, Zlatan anklagade egentligen inte Barcelona för fusk utan domarna. Han sa igår att Barca är världens bästa lag men att domarna gynnar oss ofta. Vilket är iofs är löjligt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Éluc
2012-04-04 03:28
Dani Alves has tonight played his 200th official game as Barcelona player #fcblive 4th season, Joined in 2008 [via fcb]

Han har alltså snittat 50 matcher per säsong sedan han kom it, och då är denna säsong ännu inte över. Han är ju fan nästan aldrig skadad och spelar i princip varenda match. Grande!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-04-04 03:12
Zlatan för övrigt som anklagar Barca för fusk, spelade själv för Juventus som mutade domarna till en ligatitel. Juve flyttades ner till Serie B, alla delaktiga erkände, Moggi sitter inne...

Men Zlatan har i intervju sagt att de förtjänade vinna ligan och det var rättvist, konsekvent som han är...

Killen har en skruv lös och jag skäms att han har spelat i Barca men glad att hans personlighet var anledningen till att han sparkades ut, skamlösa jubelidiot!

Man vinner CL med Eto'o, med Henry och med Villa, man lär också kunna vinna med Cuenca eller Alexis. Men inte fan vinner man CL med det mongot!
Barcelona Mäktiga Messi
2012-04-04 02:43
idag så sög försvaret skitdåligt . men mittfältet o anfallet var bra . skönt o se cuenca på plan från start i en så svår o pressad hemmamatch
2012-04-04 02:17
Seedorf: "I am grateful to the Barcelona public for applauding me when I went off."

En gammal madridispelare och en levande legend tackar Barcafansen!

Och så kommer patetiska madridistas här och leker Berlusconianhängare in i döden! Hahaha. Jävla fascistlagsanhängare!
Barcelona Villa#7
2012-04-04 01:59
Förtjänar ett lag som Milan att gå vidare till semifinal om man ser till spelet man visade upp över två matcher? När är det dags för supportrarna att sluta gnälla på allt o alla och istället fokusera på de egna lagets insatser. Endast 3 skott över 2 matcher, javisst varsågod till en semifinalplats, ni förtjänade att gå vidare helt klart(ironi).

Att folk måste envisas med alla konspirationsteorier är helt absurt, domaren hjälpte Barcelona, Uefa är mutad av Barca osv. Lägg ner med skitsnacket och försök lista ut om det är möjligt att besegra världens bästa lag(förutom att försöka ha en alltför dålig gräsmatta)

Sen måste jag även säga att vi missar alldeles för mycket när vi väl får chanser att göra mål. Vår inneffektivitet framför mål är det som gör att matcherna bli mer spännande och jämna än vad de skulle vara annars.

Men men, man ska inte klaga så mycket ikväll. Man är trots allt vidare och det största hindret för oss är skadorna som vi har haft problem med iår. Annars ser det ljust ut, Chelsea/Benfica ska inte vara alltför svåra att slå ut.

Visca el Barca!
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-04 01:55
Lol att alla Barcahaters klagar på domaren, nästintill prickfri insats men det är de för efterblivna för att se såklart.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-04 01:47
Vi är i semi för femte åren i rad i Champions. Inte ens självaste Alexander den Store härjade över världen så som FC Barcelona gör.

En mening som förklarar detta faktum fenomenal enligt mig:

Män skapar historia, VI SKAPAR MÄNNEN!

Stolt Culé.
Barcelona Essienesque
2012-04-04 01:16
Nu tar vi den dära jävla champions mitt framför näsan på alla. ;)
2012-04-04 01:11
Zlatan kunde väl nämnt den solklara straffen som Barca inte fick av en viss svensk domare förra veckan med eller?

Känns som alla gråter och hycklar bara när det gäller Barca! Så jävla patetiskt och tragiskt! hahaha. Speciellt madridistas som är mer hardcore-milanistas än faktiska Milansupportrar.

Som jag sa redan efter förra veckans match, domsluten brukar jämna sig, ibland får man fördelar och ibland inte. När vi åkte ut mot Inter fick de 1 offsidemål och vi fick ett mål bortdömt och Motta fick tveksamt rött i andra matchen, det är inget vi hycklar med! Ibland fördel, ibland inte!

När vi mötte Chelsea fick vi helt felaktigt rött kort på Abidal och Chelsea kunde fått ett par straffar, ibland fördel, ibland inte!

Låt patetiska jävlar gråta! Jag vet att ifall något lag vinner med felbeslut mot Barca så säger de: "skönt att vinna på deras sätt" o "så jävla rättvist" osv. och så kommer de fortsätta hyckla... Det är bara avundsjuka i slutändan mina vänner.

Madrid, Cabrónes, Fascistas, Saluda el Campeón!
Barcelona Barca4eva
2012-04-04 01:08
Här kan ni hämta hem matchen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-04 00:56
Roligt att Milan efter förra matchen tyckte det var töntigt att klaga på gräsmattan men nu gör de inget annat än att snacka om den fantastiskt usla domaren som gav segern till Barca. De hade sin kassa plan som hjälpte de till ett kryss, vi hade vår stora, blöta, perfekta gräsplan med 100 000 på läktaren som lyfte fram laget(och kanske satte lite press på domaren också, haha). Sett över två matcher vann det bästa laget, inget att snacka om.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-04 00:55
Det är ju så jäkla rätt ändå..
Milan får ju smaka på sin egen medicin, jag menar.. hur många "tveksamma" straffar har inte herr Zlatan o co fått i Serie A?
Då är det minsann ingen som bryr sig? Nej, gud nej.. då är det ju bara "smålagen" som drabbas, skit i dom! .. (förjävligt)
BARCA-més que un club
2012-04-04 00:47
Någon som vet var man kan ladda ner matchen från ikväll , gärna med RAY HUDSON SOM KOMMENTATOR HAHAHA HAN E BÄST :)
Barcelona NoGo™
2012-04-04 00:45
Så nu kan man gå o lägga sig med ett leende. Gonatt culés o glöm inte att skylta med Barça tröjan imorgon på jobbet eller i skolan. Det brukar alltid svida lite extra på folk.
Barcelona Rambla~
2012-04-04 00:43
Haha, hundarna från Madrid vilket passande namn. Vi vet alla vilket ståhej det blivit om de två lagen möts istället oavsett vem som tagit sig vidare. Det hade knappast handlat om näsdukar då.
Barcelona Ztoys
2012-04-04 00:40
Kul att hundarna från Madrid är inne på Milans forum och agerar näsdukar och våldtäkts offer! Visca el Barca
Barcelona Barca-nist
2012-04-04 00:40
Kan nån ta bort ip-spärret? tack
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-04-04 00:39
Är det bara jag som fullständigt skiter i vad folk tycker? Om 10 år kommer man titta tillbaka och i historieböckerna kommer det att stå 3 - 1 vinst till Barca!
Barcelona Rambla~
2012-04-04 00:36
Gooner Ok, då förstår jag. Det jag menade var att när man talar om rednecks, så brukar det handla om den amerikanska varianten. Jag liknade dem vid en svensk variant. Det hade således inget med hudfärg eller ras och göra. Du hade inte behövt kalla mig för idiot bara för det. Vill de håna oss och den klubb vi älskar på vårt forum får de samma respons tillbaka.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-04 00:35
Vilkn jävla skön seger. När det väl gäller visar Barcelona som alltid att man är det bästa laget. Milan blir helt utspelade. Man har ett bra läge och det blir mål. Visst är det tråkigt att det ska bli två straffmål men ärligt talat, vi var såpass mycket bättre att vi hade gått vidare även utan straffarna. Jag orkar inte snacka om domaren utan om spelet på planen, men en kort analys av straffsituationenerna är att den första är solklar och att den andra är 50/50 men det väger också upp för Alexissituationen i det första mötet där det mycket väl hade kunnat bli straff.

Jag stör mig på vår ständiga inneffektivitet som gör matcherna mycket mer jämna och spännande än vad de ska vara. Vi dominerar matchen totalt men missar massa chanser, Milan får ett läge och gör 1-1. Vi visar dock på en fantastisk lagmoral som direkt spelar upp oss och får iin 2-1 rätt snabbt. I andra halvlek är det en enorm lättnad vid Iniestas mål, sedan hade vi kunnat uttöka men jag orkar allvarligt talat inte klaga just nu. Så skönt att vi gick vidare bara.

Iniesta har inte riktigt varit i form men är matchens spelare idag. Inblandad i allt, kontrollerar matchen på mittplan, slår fina genomskärare, gör mål med ett kyligt avslut etc. Messi har även han sett lite seg ut men gör en fin insats idag och gör två mål(straffar iofs). Xavi är generalen på mitten. Busquets är en sådan fantastisk fotbollsspelare. Tar allt på mitten. Backlinjen är stabil och tar bort Milans attacker rätt bra, enda plumpen är Mascheranos positionering vid kvitteringen som kunde kostat oss avancemanget. Sånt får inte hända, även om den bästa även han kan göra misstag. Valet av Cuenca visade sig bra, varje gång killen kommer en mot en blir det farligt. Han breddade bra och det gav nog en tankeställare åt Alexis som måste spela upp sig.

Till sist måste jag säga att det är tråkigt vad som hänt med den här sporten. Man ska kolla på fotboll och ha kul, inte sitta och tjafsa om domaren efter varenda match. Tråkigt att se. Efter varje Barcamatch är det antingen motståndarfans som klagar på Uefa eller Barcafans som säger att Madrid får massa fördelar, blablabla. Orkar inte mer. Jag vill bara kolla på fotboll, jag kan också bli skitsur på domaren men vafan, det är fotboll och ska man klaga så gör det åtminstonde mestadels på sitt eget lag. Vad gör Mexes tex innan vår första straff? Huvudlöst misstag. Eller varför drar Nesta Busquets i tröjan? Sådana misstag överskuggas docka alltid av domarens insats som av någon anledning alltid är helt avgörande enligt de flesta supportrar.
Barcelona tarrak
2012-04-04 00:31
Gooner_in_spain

Tror du missförstått ordningen: Barcelona lärde Mourinho fotboll, Mourinho har inte lärt Barcelona någonting.
Barcelona Frodo
2012-04-04 00:29
Barcelona10Messi

Jag läser ganska mycket på utländska forum och medier. Hatet är inte alls lika stort utan Barca får snarare en hel del beröm där. Det finns en skara haters där också men det är inte så sjukt som i lilla Sverige där majoriteten lever i nån liten bubbla under villfarelsen att Zlatan är bäst i världen och att England kommer att vinna alla stora mästerskap.
2012-04-04 00:27
Angående Ibras kommentarer efter matchen: "Jag börjar förstå Mourinho mer och mer."

Hoppas han menar att han förstår att Mourinho sålde honom för att vinna CL.

Älskar Peps kommentar om Zlatan: "Zlatan gnäller? Hans tränare får uttala sig om hans insats ikväll, jag kan bara uttala mig om hans insats mot Inter 2010" HAHAHA.
Gooner_in_spain
Grace/Wastelands // och tänk att laget (dina ljuva ord till trots) som gör flest mål i fotboll än idag är samma lag som faktiskt vinner matchen!!

Charmen, om fotboll skulle avgöras till det lagets favör som lyckats måtta flest skott på mål, skulle ju vara helt otrolig =)

Mourhino borde väl har lärt er att fotboll kan spelas på många olika vis och det är inte alltid samma som är det vägvinnande... Sen är det en ren smakfråga vilken man föredrar!
Barcelona Mäktiga Messi
bye bye zlatan zlatan säg hejdå till den där Jävla champions du kommer aldrig komma nära den pokalen . tacka o kyss peps hand för att du fick komma till CL semifinal
2012-04-04 00:24
Birro är full! Så enkelt är det!

Han passar bättre som Kristdemokraternas partiledare tycker jag, för att sedan få sparken från sitt riktiga jobb och sen gråta att han kan bli vräkt i tidningarna.

Ja, han är nog småfull på dagarna!
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-04-04 00:23
Guardiola: "Hjärtat och kärnan i laget är akademin. Idag har Cuenca startat, som för ett år sedan spelade i Segunda B. Jag vet inte om andra lag i Europa kan göra samma sak".

Visca La Masia!
Barcelona Barcelona10Messi
2012-04-04 00:22
En fråga till er som antingen bor utomlands eller följer dem utländska medierna/forumen. Är verkligen hatet så här pass stort mot Barcelona i dem övriga länderna? För det här börjar nästan bli skrämmande.. :O Jag antar att det är upprörda personer men kan nog inte föreställa mig att det är så pass. Eller har jag fel?
Gooner_in_spain
2012-04-04 00:20
Rambla// Mitt i allt ditt enorma testostronanfall måste du missat att jag satte "?" efter ... Det innebär, åtminstone för en svensk, att man ställer en fråga!

Tyckte bara ditt inlägg angående "svenk redneck" kunde tolkas som en idiot hade skrivit det, guess I was wrong... Cheer on!
Annons: