/spanien/barcelona/forum/9388.aspx/spanien/barcelona/forum/9388.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-04 20:57
Corazon

Cole, Luiz och Meireles riskerar avstängning.

Artur, Garay, Luisao, Cesar och Garcia för Benfica.
Barcelona Corazon
2012-04-04 20:55
undra vilka som har en varning ifrån avstängning i chelsea så man kan sitta hoppas på
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-04-04 20:47
Kom igen Benfica, slå ut idioterna.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-04 20:33
Tack för svar.
Kan bli lite nervöst om han drar på sig ett gult nu i första mötet men han får väl hålla sig lugn.

:)
Barcelona BB-Barceloneta
2012-04-04 20:31
Andreas V.V Messi har fått ett gult kort i Champions League den här säsongen. Rätta mig om jag har fel men då borde det väl alltså vara två kort till avstängning. Ingen panik alltså.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcadinho.
2012-04-04 20:29
@Andreas V.V:

Messi har ett gult kort i CL. så det är rätt lugnt.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-04 20:03
Hur många kort har Messi i Champions League till avstängning dvs?
Barcelona Occi
2012-04-04 20:02
Creds till dig Muhamed Basaric. Klockren artikel rakt igenom.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-04 20:01
Hetfield

Personligen tar jag det som det kommer. Får vi Chelsea, fine, blir kul att möta dom igen. Blir det Benfica, gnäller inte direkt och gläder mig över den betydligt enklare vägen till finalen (på pappret). Tänker helt enkelt njuta va CL-kvällen, tror matchen kan bli riktigt rolig och spännande.
Barcelona Hetfield
2012-04-04 19:58
Vilket lag ska man heja på ikväll? Man är väldigt kluven. Jag vill se Benfica gå vidare mot Chelsea på bortaplan, men samtidigt så vill jag att Barcelona möter Chelsea.

Klurigt.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-04-04 19:56
Sport uppger att Piqué missar matchen mot Zaragoza, men han kommer sannolikt att vara spelklar till matchen mot Getafe på tisdag.

Hur är det med gula kort? Är någon avstängd i helgen?
Barcelona Éluc
2012-04-04 19:54
H.Alavi - Magico!

Det enda jag är orolig för gällande lagets spel är den sjukt dåliga effektiviteten framför mål, som kan komma att kosta oss en CL-final eller ett CL-guld i slutändan. Vårt försvar har spelat upp sig rejält dem senaste matcherna, och en stor del har att göra med att Piqué verkar vaknat igen. Samtidigt skapar vi massivs med chanser framåt, men precis som i det här dubbelmötet mot Milan, precis som i förra helgens match mot Athletic, sätter vi alldeles för få av våra målchanser.

Är det mycket begärt att kräva från laget att förvalta sina målchanser bättre och således göra 5 mål på 10 chanser istället för 3?
BARCA-més que un club
2012-04-04 19:51
Två fel gör inte ett rätt, eller?
Bra skrivet

MUHAMED BASARIC:
bra artikel. klockren
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-04 19:45
Samtidigt är det inget fel med att skriva av sig i en artikel. De försvarar klubbens färger och ingenting annat. Även fast det kanske är lite onödigt, så är det fortfarande inget fel med det.

Jag skrev det igår och jag skriver det igen. Är det bara jag som är lite orolig över hur lagets spel har sett ut på sistone? Spelarna måste ta vara på sina chanser, måste springa mycket mer. Jag såg ingen krossboll som hamnade bakom Milans försvar, ingen. Dessutom börjar jag bli lite irriterad över att Dani Alves får bollen så sällan när han är sååå fri där ute på sin högerkant.

Han springer så smart, ingen har koll på honom. Skicka den där jävla bollen mot honom! Spelet har sett lite si så där ut på sistone, jag hoppas att det lossnar såväl målmässigt som tiki-taka-mässigt mot Zaragoza och Getafe.
Barcelona S91
2012-04-04 19:41
För att klargöra: jag räknade inte in "Alla hade roligt i Barcelona" då artikeln snarare är ett svar på Birros krönika. Dessutom så hann jag inte se den senaste artikeln när jag skrev, 3 st nu. Nu börjar jag också hålla med elbraco, låt hatarna brinna. Det är trots allt inte vårt fel att de brinner.
Real Madrid Nolito
2012-04-04 19:32
Någon som var oskyldig hade knappast försökt förklara sig i FYRA artiklar.
,Sami
2012-04-04 19:25
Man kan se det här klippet 1000 gånger utan att tröttna. Barcas bästa värvning!!
Kolla länk!
Barcelona Frodo
2012-04-04 19:24
Det är lustigt när ett lag med Berlusconi som ägare klagar på fusk och orättvisor. Har idioterna raderat ut Barcas två uteblivna straffar från San Siro från minnet? Dessutom var båda straffarna igår rätt dömda. Det har alltså gått så långt att folk till och med whinar åt korrekta domslut.

Vad gäller rednecksen från plastklubben så kan man bara skratta åt dem. De har med blodspengar vunnit titlar men intar trots det alltid en offermentalitet. Enligt dessa rednecks så är spanjorer, portugiser, sydamerikaner etc filmare och har det i blodet. De mörkhyade och fransktalande spelarna i deras lag har tydligen varit det stora problemet de senaste åren. Självklart ska fina och good English lads som Terry vara berättigad CL-titlar men tyvärr är hemska UEFA i vägen för laget som kämpat sig hårt upp till Europatoppen.

Vad gäller hatet här i Sverige så är min inställning helt annorlunda från ungefär ett år sedan. Då blev man irriterad på det men nu kan man bara skratta. Zlatanister, anglofiler och annat efterblivet folk som kokar av ilska åt Barcas framgångar? Min värld håller på att gå under...
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-04 19:24
S91

"Två fel gör inte ett rätt, eller?"
"Krönika: The never ending story…"
"Alla hade roligt i Barcelona"
"Det räcker nu!"

Håller med elbraco, låt det vara nu, njut av avundsjukan och irritera de hatarna bara mer och mer. Roligare så, både för oss och att se hur hatarna reagerar. :)
Barcelona S91
2012-04-04 19:20
elbraco

2 st snarare, matchrapporten räknas inte in.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-04 19:12
Fyra artiklar där Barcared. försvarar sig mot alla anklagelser om domarna?
Seriously redaktionen? :P

är det inte bättre att låta saken vara... nu känns det mer som att man lägger ved på elden.
Barcelona Ibillay
2012-04-04 19:12
Får min älskling Affellay göra comeback i helgen ?? Vad tror ni?
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-04-04 19:10
När spelas semifinalerna?
Barcelona Ibillay
2012-04-04 19:07
AJAJAJAJ vad jag längtar efter semin, hoppas Xavi och co tänker likadant, dvs att tysta ner dessa bittra jävlar!
Iniersta gör mål och tystar hela stamford bridge och tar av sig den fina tröjan, under tröjan har han förberett en text där det står i rött och blått: DEJA VU??
Barcelona S91
2012-04-04 18:44
Anade att det kunde vara lite för kryptiskt, men allmänt här i Ramblan så omnämns Chelskiyfans här i Sverige som svenska rednecks (nåja, har sett det kanske 2-3 ggr :P ), och deras red. har kommit med en "artikel" (rubriken säger allt, facepalm).

Haha, skribenten tror på riktigt att alla i världen hejar på Chelski (eller Fiorentina för den delen) och därmed hatar Övrebö.
Barcelona S91
2012-04-04 18:42
Barcelona socccerfan1
2012-04-04 18:31
@S91:

vilken då?
Barcelona S91
2012-04-04 18:25
Skrattade friskt när jag såg vad svenska rednecks' favvo-lag har lagt upp för "krönika". Ta en titt vetja :D
Barcelona r.10
2012-04-04 18:14
Någon med highlights från matchen med ENG kommentatorer?
Barcelona socccerfan1
2012-04-04 18:01
Har Real Madrid verkligen lagt upp "bevis" på att domaren gjorde fel?

läste om det på eurosport men det känns inte alls som något Real skulle göra? jag menar iaf inte när det inte ens har med dem att göra? Deras match?

stämmer detta?
Annons: