/spanien/barcelona/forum/9384.aspx/spanien/barcelona/forum/9384.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-04-04 19:10
När spelas semifinalerna?
Barcelona Ibillay
2012-04-04 19:07
AJAJAJAJ vad jag längtar efter semin, hoppas Xavi och co tänker likadant, dvs att tysta ner dessa bittra jävlar!
Iniersta gör mål och tystar hela stamford bridge och tar av sig den fina tröjan, under tröjan har han förberett en text där det står i rött och blått: DEJA VU??
Barcelona S91
2012-04-04 18:44
Anade att det kunde vara lite för kryptiskt, men allmänt här i Ramblan så omnämns Chelskiyfans här i Sverige som svenska rednecks (nåja, har sett det kanske 2-3 ggr :P ), och deras red. har kommit med en "artikel" (rubriken säger allt, facepalm).

Haha, skribenten tror på riktigt att alla i världen hejar på Chelski (eller Fiorentina för den delen) och därmed hatar Övrebö.
Barcelona S91
2012-04-04 18:42
Barcelona socccerfan1
2012-04-04 18:31
@S91:

vilken då?
Barcelona S91
2012-04-04 18:25
Skrattade friskt när jag såg vad svenska rednecks' favvo-lag har lagt upp för "krönika". Ta en titt vetja :D
Barcelona r.10
2012-04-04 18:14
Någon med highlights från matchen med ENG kommentatorer?
Barcelona socccerfan1
2012-04-04 18:01
Har Real Madrid verkligen lagt upp "bevis" på att domaren gjorde fel?

läste om det på eurosport men det känns inte alls som något Real skulle göra? jag menar iaf inte när det inte ens har med dem att göra? Deras match?

stämmer detta?
Barcelona socccerfan1
2012-04-04 18:01
Har Real Madrid verkligen lagt upp "bevis" på att domaren gjorde fel?

läste om det på eurosport men det känns inte alls som något Real skulle göra? jag menar iaf inte när det inte ens har med dem att göra? Deras match?

stämmer detta?
Barcelona Piello
2012-04-04 17:51
Giovinco? Tveksam...

Ett råämne framåt behövs och där finns bara en spelare som håller: Robin van Persie är mer än välkommen till Barca.

Drömmer om RvP och Messi show.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-04 17:49
Gerard Pique är nu helt borta inför Zaragoza. Enligt SPORT så är inte skadan så allvarlig som det såg ut igår kväll utan matchen mot Zaragoza är så pass nära så det finns ingen chans för Pique att återhämta sig. Guardiola kommer förmodligen att ha Pique till sitt förfogande nästa tisdag mot Getafe på Camp Nou.
,Sami
2012-04-04 17:49
Adriano Galliani (ceo Milan): "I talked with Messi. I'd give anything to sign him, but he said he wants to end his career at Barça." [rac1]
Barcelona A.Gaudi
2012-04-04 17:30
klart vi ska köpa giovinco. Är det något la masia inte klarar av att producera är det ju småväxta tekniker.
Barcelona DM1982
2012-04-04 17:25
@PIQUE=KING:

Med tanke på att snittåldern är låg bland Milan-fansen i SF och att många av dem började heja på laget när Zlatan kom till laget så har nog de flesta av dem inte en aning om calciopoli.

Jag har tittat på italiensk fotboll sedan många år tillbaka och Milan har alltid varit ett av lagen som fick tveksamma straffar och sju minuters övertid om de ligger under. De borde rannsaka sig själva först innan de pratar en massa strunt.
Barcelona Hetfield
2012-04-04 17:23
Rätt så roligt med att Barcelona verkar vara sugna på Giovinco, hans agent har bekräftat det.
Barcelona BosnjaK
2012-04-04 17:23
Grattis till avancemanget. Båda straffarna är solklara, men det spelar ingen roll. Över 180 minuter var ni dominerande på det laget som leder Serie A. Dem backade tillbaka på egen planhalva på hemmaplan för Guds skull. Ni är välförtjänta vinnare.

Och han Lionel Messi, en fröjd att titta på. Jag är glad att han spelar under min livstid.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-04 17:21
Vad roligt om Chelsea åkte ut ikväll. Benfica i semin:). Nej, det här kan bara inte engelsmänne tappa. Tippar på 2,3-0.
Blaugrana1990
2012-04-04 17:15
Andreas V.V

Kan du möjligen förklara för mig om det finns någon möjlighet för mig och en till person som INTE är medlemmar i FC Barcelona att hitta biljetter till en (eventuell) semifinal mot Chelsea.

Alltså, när ungefär släpps biljetterna och brukar det finnas lediga platser att hitta på FC Barcelonas officiella hemsida?
Barcelona BarcaChris
2012-04-04 17:12
milan fansen borde skämmas. 2 riktiga straffar, och skulle haft 2 straffar på san siro också. Så hade domarna gjort sitt jobb hade kvarten troligen slutat 5-1. Dessutom var Barca bättre bägge matcherna
Barcelona Hetfield
2012-04-04 17:09
Haha, är Federer seriös? Killen har ju kopierat min text och skriver in det i Milans forum.

Du kan väl säga källan till det.
Barcelona PIQUE=KING
2012-04-04 16:56
Det är ett skämt att Milan fansen kallar FC Barcelona för fuskare, domare hit och domare ditt. Har dom glömt att dom var inblandade i Calciopoli? Så är det något lag som vet hur det är och köpa domarna och få fördelar av är det väl ändå milan eller?
Barcelona Andreas V.V
2012-04-04 16:47
Ett tips till när vi ändå håller på:

300 spänn för att åka till London och se första mötet mot Chelsea.
Biljetter kan vara kruxigt om man inte är medlem i Barcelona, kan nog vara svårt även om man är.. säkert många som vill åka och platserna är ju begränsade.

Nåväl, flyg dit på matchdagen och hem dagen efter, är man inte kräsen att vänta några timmar på flygplatsen behövs inte ens hotell då planet går hem 06.05. : )

Biljettansökningen till den matchen öppnar för medlemmar den 10 April.
Barcelona Barcadinho.
2012-04-04 16:45
Det går inte att få domarna döma på en totalt jämn nivå. Spelar ingen roll hur många kurser de går och videoklipp de tittar och diskuterar ihop. Det kallas för den mänskliga faktorn. Vi reagerar olika, särskilt i stressiga situationer.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-04-04 16:43
MesQueUnClubFCB

Leboakatio gör grymma videos!
Barcelona Hyder
2012-04-04 16:34
Ryo Miyaichi !

Håller med dig angående att nivån borde vara jämn sett till alla domare. Renderar en sak i straff idag för en domare ska den göra det imorgon för en annan domare. Speciellt i CL. Det lättaste hade varit att helt följa regelboken, men det kan bli ganska plottrigt också.
Ryo Miyaichi !
2012-04-04 16:30
Som jag skrev igår, jag tycker den andra straffen är klantigt dömd. Jag tycker domaren borde avbryta hörnan, snacka med spelarna inblandade och slå om hörnan - som man ofta ser. Även fast bollen redan är i luften har ju domaren blåst av och snackat.

Men väljer domaren att göra som han gör så är det nog straff, frågan är hur mycket tröjdragning/obstuction Puyol gör på Nesta. Men men, matchen är slut, barcelona vidare - njut!

Jag gillar inte att domarnivåerna skiljer sig så mycket, det måste bli en jämnare nivå världen över tycker jag..

Förresten, finns det något klipp på Zlatans straffsituation? Vet inte om jag var på toa eller vad jag höll på med för jag missade den helt!

Grattis till avancemanget, Chelsea-Barca kommer bli ett krig. Mr.Drogba är nog inte glad haha, ska bli ett intressant möte!

Cheers
Barcelona Barca4eva
2012-04-04 16:28
Gourmet Håller med, jäkligt onödiga artiklar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hyder
2012-04-04 16:27
Gourmet

Kommentarfunktionen stängdes ned för att det var lite för mycket personliga påhopp mot Birro vilket inte är meningen med det hela. Det som är meningen är att komma fram till en reflektion av det Birro menade med sin krönika. Är man kontroversiell (likt Marcus) så får man självklart räkna med att andra kontrar. Det är en rolig sak enligt mig, ingenting som uppdagar hat eller liknande.

Sedan är det så att Kataloniens ansikte utåt är FC Barcelona. Hur mycket man än vrider och vänder på det. Självklart hejar inte alla i Katalonien på just Barcelona, det var inte heller tanken med resonemanget. Det var en självklarhet trodde jag. Historiskt sett har det varit just fotbollsklubben Barcelona som "krigat" för hela Katalonien då det är dem som är bittra rivaler till Real Madrid. Det är således logiskt.

Sedan vet jag inte om du förstår den något ironiska, genomgående tonen när det avspeglas på citat som "Milan är playboys och Barcelona är nunnor". Det är inte meningen att du ska ta illa vid dig på något sätt.

Sedan kan jag sätta mitt vänstra lillfinger på att den äldre skaran människor som återfinns i publiken fortfarande anser att FC Barcelona är ett lag som i någon mån representerar Katalonien. Det är inte för inte som kaptensbindeln består av färgerna i den katalanska flaggan.

På samma sätt som Athletic är ett konkret ansikte utåt för Baskien är Barcelona det för Katalonien. Kanske inte för vanliga svenskar eller fans från andra länder men för de som bor i dessa områden betyder fotboll mer än bara just fotboll. Fråga valfri gubbe på Camp Nou. Jag har gjort det och således bildat mig en uppfattning om saken. Det är ingenting som jag hittar på från tomma intet.

Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-04-04 16:24
Någon som har en fin video om vår La Pulga
Barcelona Piello
2012-04-04 16:13
Andra straffen är domarns fel. Så är det.
Men frågan är om Milan hade vunnit om inte Barca fått straffen...

Det är extremister som hatar sådär. Men visst, man blir inte förvånad.

Övrigt:
Jag hatar INTE Milan, Bayern, Inter, Arsenal, Tottenham...
Annons: