/spanien/barcelona/forum/9381.aspx/spanien/barcelona/forum/9381.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2012-08-05 10:53
@Corazon:

31/8
Barcelona petersays
2012-08-05 10:35
Casha in på Tello? Vem tror ni att han är? Inte direkt så att han går in i startelvan i nån toppklubb i Europa. Säljs han blir det ju för brödpengar till nåt mittengäng i Spanien eller typ Celtic.
Barcelona Corazon
2012-08-05 10:32
När är sista dagen på transfer marknaden???
Barcelona Smogen
2012-08-05 10:29
Siktar Grande Abidal på att vara tillbaka i spel innan december? Och ser det som ett realistiskt mål? Det är fan de bästa nyheterna jag hört på länge.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Piqué
2012-08-05 10:17
“I feel good. I’m following the steps. Let’s see if I can play again before December. That’s the objective.”
— Eric Abidal
Real Madrid Real Madrids #10
2012-08-05 09:33
Jonas - tots units fem força

Samma person som skrev detta för några dagar sedan då eller? Så han är den mest `kompetenta` för att han skriver i ett ironiskt sätt att busquets är bäst, vilket ni inte förstår?

( | IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |" = Handen på hjärtat, du kan väl inte påstå något annat än att Guardiola och Barcelona haft en ENORM fördel gentemot Mourinho och Real Madrid sedan det att Mourinho tog över Real Madrid?

Guardiola började tappa hår i takt med att Mourinhos Real Madrid blev starkare och starkare. Det finns en anledning till att han tillslut tröttnade och inte hade någon energi kvar då Mourinho tömde honom på allt. Medan Mourinho tar sig an det tuffaste uppdraget en tränare kan ha på klubblagsnivå och när dess värsta antagonister presterar sin bästa fotboll någonsin... Ja, då lämnar Guardiola när saker och ting försämras för hans egna tillika lagets del. Snacka om att det är tydligt när det kommer till vem som är man och mus i denna jämförelse

Namn: | IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |
Sänt: 2012-07-30 17:54
El Pasillo | 32 y 9 //

"Lass är världens vidrigaste fotbolls spelare."

Fel! Busquets är!)

Så, är han fortfarande den mest `kompetenta`?
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-08-05 09:08
Av alla maränger som kommer till ramblan och skriver så måste jag säga att " | IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |" är den mest kompetenta som går att ta en diskussion med.
Barcelona grande jw
2012-08-05 04:36
DANI ALVES

Det är nog inte en enda här som vill att våra talanger ska säljas pga matchen mot PSG. Varför man pratar om Afellay och eventuell försäljning / utlåning så är väl dels för att hans agent Robert Jansen så sent som igår sagt att en eventuell utlåning är möjlig.

Jag själv tycker att det är en bra idé. Och likaså tycker jag Tello borde släppas på lån. Inte för gårdagens insats i en sketen träningsmatch. Utan för att han helt enkelt inte håller den klassen, eller visar den talangen som många andra gör. Arbeloa läste t.ex sönder honom i El Clasicot på Nou Camp när han femtioelva gånger försökte gå förbi på utsidan utan att lyckas en enda gång. Givetvis tillhör Arbeloa skaran kompetenta backar, men det var faktiskt skrattretande dåligt.

Han är otroligt enkelspårig och har inte alltför många vapen i sin arsenal. Självklart har han gjort några pigga inhopp tack vare sin snabbhet där han sprungit som en kanonkula sista 10 i några matcher, vilket har gett några postivia intryck. Men utöver det ser jag inte mycket alls i honom. Jag ser mer än gärna att t.ex Delofeu får speltid istället, som förövrigt har gjort en riktigt grym försäsong av det lilla han fått spela.
Barcelona DANI ALVES
2012-08-05 03:16
Hur fan kan några här inne vilja att våra talanger ska säljas pga att dom gjorde en mindre bra match på en försäsongsmatch.Men när dom väl briljerar i några matcher, ja då skriver man att dom kommer bli bäst o massa annat.
Chill out de va bara en träningsmatch.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-05 02:58
Först och främst så tänker jag skriva ett långt inlägg, så ni som inte har lust och läsa det så är det bara bläddra ner/upp.

Jag förstår mig inte på de som säger att Cuenca och Tello ska gå före Afellay. Om man har sett de tre första matcherna under sommaren så vet man att Afellay verkligen försöker och gör det bra. För det första så är ingen av dessa i närheten av Afellay och för det andra så har Afellay mer rutin och han är mer mogen än dessa två. Killen har varit ordinarie i EM och VM.. Cuenca och Tello är unga och har framtiden för sig, men att påstå att de är bättre än Afellay är bara dumt enligt mig. Jag läste för några dagar sen att Tello var kanske inte ens garanterat för A-laget? hm..

Jag tycker att vi gör en bra match endå, EM-mästarna har precis kommit tillbaka och vi möter ett PSG i paris med typ toppatlag. Jag tyckte första halvlek var riktigt bra, men andra sådär, vi slappnade av.. Jag läste på Barcastuff på FB att Tito och ledningen valt dessa matcher (PSG och United ex) för att se vart man ligger och vad som ska förbättras. Det är ju bra att man får möta tuffa lag så man är förbered från första början. Förra året tyckte jag vår försäsong var si sådär, vi var liksom inte ens redo för El-Clasico matcherna. Första matchen hade vi två skott på mål och den andra rädda Messi oss.

Sergio Roberto och Rafinhia imponerade stort på mig, jag gillar verkligen när sånna spelare kmr upp till A-laget och inte visar "rädsla" för motståndarna, utan bara kör på som det vore B-laget. Sergio Roberto är jävligt bra och han kan mycket väl bli en världsstjärna om han fortsätter så här.. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om Jonathan DosSantos, jag har inte blivit imponerad av hans insats under de här tre matcherna som tex med S.Roberto. Motivationen är det inget fel på men det är själva spelet då ibland han är för ivrig och slår bort många enkla pass som kan bli drybara.

Och sen undrar jag hur det är möjligt och göra så fula tröjor som våra borta tröjor? Visst, jag förstår att Gul och Röd är Kataloniens färger, men ska det vara så fult? Det hade varit mycket bättre om det var typ smala ränder istället för mango tröjorna.. Man känner fan inte ens igen våra spelare i de.. Jag har höllt på Barca sen 2004 och jag tror fan inte att jag sett fulare borta tröjor än de vi har nu.. Under Peps första säsong hade vi gula borta , och de var jävligt snygga. De som fixar våra dresser borde ta och besöka optikern eller kanske söka hjälp.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-05 00:11
@FC BarcelPKK:

Rojadirecta. Gå till download. Och där ser du mycket sport.
Barcelona FC BarcelPKK
2012-08-05 00:05
Vart kan man ladda ner matchen ??
AndreD - General pardon
2012-08-05 00:03
Första titeln för säsongen woooohooooo, men vi kan aldrig slå Arsenal. De vann 3 titlar på två veckor :O
2012-08-04 23:49
Barca4eva

Och Alves
Barcelona Barca o Mort!
2012-08-04 23:42
Nesto

Tror du verkligen att dessa åsikter har uppstått efter en träningsmatch mot PSG?
Nej jag har haft dessa åsikter hela säsongen. Montoya och dos Santos är har jag inte nämt dock, säkert någon annan.
Tello avslut? Please han har nog det sämsta avslutet bland anfallarna om inte Cuenca.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-08-04 23:38
Vi behöver en bredare trupp i år än tidigare, därför kan vi inte kasta iväg hur många spelare som helst på lån. Afellay har mest att ge oss över en hel säsong tror jag. Oavsett om han passar perfekt in i vårt spel eller inte, är han en klasspelare.
Den som skulle gynnas av en utlåning är Tello. Tror det är hans chans att en dag kunna bidra med tillräckligt mycket för att kunna skaffa sig en säker plats i Barcas A-trupp. Möjligen kan JDS också lämna på lån - särskilt om en pivote köps in istället för en mittback. Tycker inte mexikanen håller på den positionen, det har han visat ett par matcher nu. Han är bättre längre upp på mittfältet, men där är å andra sidan Sergi Roberto klart bättre än honom.

Trots det är jag fortfarande osäker på om jag verkligen vill att Jona lämnar ens på lån. Det är ändå en väldigt funktionell spelare i vårt system. Användbar på många positioner. Men jag hade hoppats på bättre prestationer från hans sida i sommar.
Barcelona Nesto
2012-08-04 23:27
Afellay,dos Santos,Tello,Montoya bort pga. en träningsmatch mot PSG?
Jesus..

Dos Santos håller mycket väl som backup som pivoterollen och kan hoppa in lite varstans på mittfältet om det är folk på skadelistan.
Tello har visat en del förra säsongen och visst lever han mycket på sin snabbhet men avslut har han och påminner lite om Villa. Men visst sälj en talang som knappt fått visa upp sig på riktigt.
Afellay borde få en riktig chans i år. Förra säsongen var han skadad och året innan det kom han mitt i säsongen.
Jag tror han kan vara en nyttig truppspelare.
Och Montoya brukar ju nästan alltid leverera när han får spela. För ett tag sen var det flertalet som kunde tänka sig se honom som en ersättare till Alves om han skulle lämna i sommar.
Fyfan. Killen är 21!

Sen är det inte ens snack om att Neymar ska köpas i sommar. Låt det då vara som det är. De som visat upp sig får stanna och de 2-3 sämre får väl då lånas ut eller säljas nästa sommar om nu Neymar kommar.
Peace.
Barcelona Barca4eva
2012-08-04 23:20
Även Iniesta hade något liknande på sig.
2012-08-04 23:20
Namn: | IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |
Sänt: 2012-08-04 20:21
"Anledningen till att Barcelona "rullar ut" PSG stavas Busquets. Se på hans passningar. Barcelona behöver inte Xavi, Iniesta samt Cesc under förutsättningen att världens bästa defensiva mittfältare finns på planen... "

Cred till honom
Barcelona DM1982
2012-08-04 23:15
Stjärnorna inne på Puertan trodde att Puyol hade på sig en sport-bh, vilka snillen.
Barcelona grande jw
2012-08-04 22:51
Blaugrana91

Givetvis breddar dom truppen. Det förstår jag med. Men enligt mig finns det spelare som går före om vi nu ska ge speltid/rotera. Delofeu gör det minst lika bra som Tello / Afellay. Jag ser inte någon större talang i Tello och när det gäller Afellay är han trots allt 26 år. Han övertygar inte mig och jag förstår inte riktigt hans funktion som ytter när han är helt okapabel att göra sin gubbe?

Så då har vi Messi, Pedro, Alexis, Villa, Cuenca, Delofeu som enligt mig går före. Att casha in lite på Tello / Ibi vore utmärkt för att sedan värva Neymar inom en snar framtid.
Barcelona Barca o Mort!
2012-08-04 22:48
Blaugrana91

Visst håller Afellay som truppspelare, men hans spelstil är fel för vårt lag tycker jag. En säljning av Tello och Affelay för att sedan ta in Neymar och lyfta upp och spela långsamt in Delofeu om i sinom tid Dongou hade varit intressant.

S.Roberto förtjänar minuter denna säsong av vad han visade idag!
2012-08-04 22:44
Abidal: "I feel good. I'm following the steps. Let's see if I can play again before December. That's the objective." #fcblive [tv3]

I fucking adore you! Tror dock aldrig vi kommer få se den Abidal vi såg vintern 2010/2011 igen, men vilken krigare det är! Att han ens säger så tyder ju åtminstone på att han mår riktigt bra igen - vilket är det enda som betyder något. Önskar den mannen allt gott.
Barcelona Blaugrana91
2012-08-04 22:36
grande jw

Både Afellay och Dos Santos håller för vårat A-lag, eller tror alla att vi ska ha Messis och Iniestas på samtliga positioner? Man måste ha spelare som kan bredda truppen och det gör spelare som Afellay och Dos Santos.

Gällande Tello så räddade han oss i många matcher förra säsongen med sina pigga inhopp, men visst är en utlåning kanske bra för honom ändå, så han kan utvecklas mer.
2012-08-04 22:36
grande jw

Ok. Jag tycker dock den sitter fint på Thiago och JDS.
Barcelona grande jw
2012-08-04 22:27
@Blaugrana91:

Är det pinsamt? Han har ju rätt? Dom håller inte för vårat a-lag och tar upp speltid som andra spelare skulle må mycket bättre av. Inte ska vi "kasta" ut någon men dom ÄR överflödiga. Får Tello starta i t.ex ett El Clasico som vi fick se förra säsongen så kan vi säga hejdå till alla titlar.
Barcelona DM1982
2012-08-04 22:18
Xavi completed 32 passes in the 27 minutes he played tonight, Pastore completed 31 in the whole game [via @actitud_cule @barcastatistics]

Hocus Focus

Det blev straffar, Barcelona vann då. Kolla länken.

http://www.youtube.com/watch?v=uEBxyETu8ZI&feature=youtu.be
Barcelona Hocus Focus
2012-08-04 22:17
Vann Barca ? Trodde det blev 2-2...
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-08-04 22:15
Tror tyvärr inte Tello kommer bli någon storspelare alls, även om han 21 år gammal redan fått starta i el clasico och gjort två mål i en CL-åttondel. Hans simpla finter är numera lättlästa och han bränner allt för mycket chanser. Som jag ser det måste Tello/Affelay bort eller lånas ut kommande säsong. Vi sitter annars på 8 forwards plus Adriano och Cesc som också kan vikariera där. 8 forwards är inte nödvändigt och sätter käppar i hjulen för våra supertalanger Rafinha, Delofeu och Dongou som även de måste få matchas in i laget försiktigt.
Barcelona Blaugrana91
2012-08-04 22:15
Dessutom pinsamt med folk som skriker om att vissa spelare ska kastas ut. (Läs personen under min kommentar).
Annons: