/spanien/barcelona/forum/9379.aspx/spanien/barcelona/forum/9379.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas V.V
2012-04-06 13:51
@!!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!:

Fredagstradition? Varje gång jag blundar får jag Flashbacks.. (en av de bästa upplevelser jag haft som person). Fick nypa mig i armen för jag trodde inte det var sant.
Barcelona B-Guden
2012-04-06 13:45
el Maestro

Då försätter jag vad jag tror

Alves Puyol mascherano Adriano
Thiago Busquet Iniesta/Cesc
Alexis Messi Pedro

Xavi har haft känningar i vaden, om Iniesta inte har några småskader eller känningar lirar han, Pedro och alexis får åter chansen att försöka komma i form och göra mål, alternativt att Cuenca får fortsatt förtroende på nån av Pedro och Alexis bekostnad, tello kommer förmodligen också få speltid
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-04-06 13:44
Se videon och njut, hoppas det blir en fredags tradition för fler än mig.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-06 13:41
westinho - Sergio #16

Likadant för mig 2007/2008.
Han i kassan tittade konstigt på mig när jag sa, jag vill ha #8 Iniesta..
Tro det eller ej men jag såg INGEN med Iniesta tröja 2007/2008 utanför Camp Nou, var Messi överallt i princip.
Tittar du idag så ser du #8 Iniesta på var och varannan tröja. (Hans tröjförsäljning sköt i höjden efter Chelsea 2009 vilket man förstår).

Edit: 45 minuter i kassan? Låter nästan som "inför-el-clasico-kö" :)
(fick stå i kö för en halsduk i 1 timme och 20 minuter ungefär sist, värt det? Självklart.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-04-06 13:36
Coach pep.

Hehe, när jag var i Barcelona förra säsongen gick jag in i FCBotiga och ställde mig i kön till kassan. Det tog ca 45 minuter innan jag kom fram, då sa jag till killen i kassan att jag ville ha en tröja med "Sergio 16" på. Han tittade på mig som om jag skämtade med honom och frågade om jag verkligen menade allvar och undrade vilket land jag kom ifrån.

9 av 10 köper typ Messi tröjor. Resten köper Xavi, Iniesta, Villa etc. Nästan ingen köper Sergio, men folk börjar mer och mer förstå hur viktig han är.
Barcelona el Maestro:
2012-04-06 13:32
I brist på annat vill jag tippa hur Guardiola ska starta upp i matchen mot Zaragoza.
Jag tror på följande elva:

Valdes
Alves - Puyol - Mascherano - Adriano/Muniesa
Xavi - Busquets - Cesc
Alexis - Messi - Pedro.

Don Iniesta behöver vila en match. Piqué är skadad. Tello eller Cuenca kan möjligen komma in i slutet.
Afellay är ännu inte klar.
Tre nya poäng vill jag ha imorgon.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-04-06 13:31
Hur står det till med Affelays skada egentligen? Någon som har koll?
Barcelona Barca4eva
2012-04-06 13:26
Siempre Barca De flesta är nog säkra på att han förlänger, så nej. Jarre Abidal lär inte hinna tillbaka, däremot finns det en minimal chans för Villa.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2012-04-06 13:14
Jag vill köpa sexiga Barca trosor till min flickvän? Någon som vet vart man kan hitta sådana?
Barcelona Jarra
2012-04-06 12:22
hur är det med abidal kommer han kunna spela nåt den här sesongen
Barcelona Siempre Barça
2012-04-06 12:12
När fan ska pep förlänga, nu har det gått jätte länge och nervositet bara blir värre och värre. Kom igen pep gör oss glada och skriv på skit kontrakten.

Är ni inte nervösa angående peps kontrakt förlägning??
Barcelona Zamboza
2012-04-06 12:07
Var och läste på Guardians om barca och man blir glad över hur hög nivå det är på kommentatorsfältet. Även dem som kritiserar barca håller hög nivå. En viss skillnad jämfört med vuxna som beter sig som kids på ab:s kommentatorsfält.
Barcelona Barcadinho.
2012-04-06 11:44
REM.

Ja det stämmer. Redan nästa CL/EL omgång.
PL har koefficient 83,8 och Laliga 82,3.
Men redan nästa omgång blir det klart och laliga blir ettan i rankingen, precis som för några år sedan.
Kul med tre lag i EL semin, precis som säsongen 2006-07.
Messi gillar vitlök
2012-04-06 11:44
Barca-nist

Jag lider med dig.. Det är oerhört tragiskt att forum Moderatorer ska bete sig på det här sättet. Den där Kaljic eller vad han nu heter är en liten råtta i mina ögon.
Barcelona R.E.M. god bless them
2012-04-06 10:57
Gillar ju det här med ranking va... Visst går spanska ligan om pl i uefa kofficient redan iår??? Portugal har ju gått om frankrike o jagar nu faktiskt självaste serie a.. GUD så gott det hade varit om italien sjunk som en sten nu så man slipper birro, hussfeldt, bank etc
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Maestro:
2012-04-06 10:43
Barca-nist

Du kan väl ta det med den högsta ledningen. Skicka mail till dem. Det gjorde jag själv en gång. Ungarna som fungerar som moderatorer lekar och gör som dem vill.
Barcelona Abbe.
2012-04-06 10:41
Barca-nist

Vi kan inte styra över spärrar som sätts av Madrid-redaktionen, simple as that. Du får ta det med dem, vilket jag antar att du redan har gjort, och sedan hoppas på det bästa.
Barcelona SamMajid
2012-04-06 08:57
Barca-nist

Nej stanna!
Basaric, om du ser det här, ta gärna bort ip spärren på barca-nist!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-06 01:59
Jag ska beställa en tröja med sergio absolut, men jag kom på en sak. Tänker beställa en tröja med Messi på och siffrorna ska vara ans mål statistik i år när säsongen är slut, hoppas det blir Messi 70

Sexigt :)
Coach pep.
2012-04-06 01:47
Det är dags att vi cules beställer hem en varsin Busquets tröja. Jag kommer det i alla fall. Man blir garanterat populär genom att skylta med den på stan. :)

Se och njut av videon, hur överjävligt bra han är.. Vi är lyckligt lottade att ha ett sådant fotbollsgeni i laget.
Coach pep.
2012-04-06 00:13
Ingen tillfällighet att anglofilerna på Eurotalk aldrig öppnar sin käft om La Liga längre.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-06 00:13
med tanke på hur mycket cash Rosell har stoppat i fickan på Platini så borde det vara såhär varje match.
ragnarök
2012-04-05 23:56
Andreas V.V

Anglofiler gillar ju att prata poängskillnader. Kollar man resten av tabellen, i både PL och La Liga så ser man hur mycket jämnare det är i Spanien. Det skiljer exempelvis bara tio poäng mellan 11:an och 3:an i La Liga, medan det i PL skiljer det dubbla. Bilbao, som är på elfte plats, spelar fullständigt ut ettan i PL. Det är rätt pinsamt. 3 spanska lag i semifinalen i EL och två i CL medan England bara har Chelsea som representant kvar. Bättre kvalitet på lagen i England...jo tjena.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-05 23:44
Det enda PL-anglofilerna har och deras ständigt återkommande tjat är:

"Kolla avståndet mellan 2an och 3an i La Liga"

Ja, och? Hade Real Madrid och Barcelona spelat i PL hade avståndet varit lika stort (om inte större).

De andra lagen i Spanien kan ju inte rå för att Barcelona och Real Madrid äger.

Bara titta på Athletics kross av United, 2 gånger om.. (United som leder PL)
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-05 23:15
Barca-nist

Nej, du ska ingenstans! Spärren skall tas bort omgående!
RED, SOVER DU ELLER?
Barcelona Keite
2012-04-05 23:12
Fan va stolt man är!!!! :D
Alla PL-lovers. IN YO FACE!!!!!!!!!!!

edit: Sen är man ju EM och VM mästare! :D
Det blir en till i sommar!
Barcelona Barca-nist
2012-04-05 22:37
Efter flera försök att få komma i kontakt med barca admin och inte ha fått svar för det onödiga ip-spärret som kaljic från real forum gav mig, vill jag avsluta mitt konto här. jag har vart här sedan 2006 och känner stor besvikelse över att jag blev spärrad för nåt så patetisk som. stavfel (cassillas istället för casillas). tänk om man spärrade alla real fans som besöker les rambles och slänger ur sig onödiga ord här,
Jag ska inte vara bitter lika bra det!
jag önskar er lycka till o visca barca
hejdå
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-05 22:25
Blev det 2-1 till AZ i första mötet?

edit; hur kommer det sig att folk tippade att valencia skulle åka ut efter föesta matchen? Man hade ändå hemmaplan kvar, samt att AZ är ett lag som inte når upp till Valencias nivå i normal form.
Barcelona Bernie
2012-04-05 22:22
Kul att La Liga levererar! 5 lag vidare (än så länge)
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-05 22:03
Rami är en chansning och förmodligen rätt dyr. Inte direkt mitt förstaval bland tänkbara mittbackar att köpa i sommar.
Annons: