/spanien/barcelona/forum/9375.aspx/spanien/barcelona/forum/9375.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2012-04-07 21:00
Decinho. Jo, det är ju sant. Men det är så här Pep vill utnyttja honom så jag ser inget problem med det.
Postat via SvenskaFans-appen
BARCA-més que un club
2012-04-07 20:59
Kom igen nu , nu ger vi 110% i varje duell VAMOSSSSSSS BARCAAA
Barcelona La Masia de Can Planes
2012-04-07 20:58
@el Maestro::

Messi gör det. Varför kan inte Alexis göra det?
Barcelona Keite
2012-04-07 20:56
Straffen var SOLKLAR. Valdés försöker ta bollen/boxa bort den men han träffar ju helt fel och träffar Lafita. Visst hjälpte Lafita till lite men iaf solklar straff.
Barcelona el Maestro:
@Decinho:

Vill du att han springa runt och dribbla runt? Då har han kommit till fel klubb.
Barcelona Cataloniaboy
Alavi Han verkar vara "crying baby" av det man kunde läsa i svenska fans-drottningen Ninas införrapport...
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2012-04-07 20:55
Ronaldinho och eto var två anfallare som alltid leverera.. Vi behöver någon som verkligen kan avlasta Messi och skapa lägen. för att vi har blivit för lättlästa med Messi. jag är för en värvning av neymar. Killen har förmågan att göra saker på egen hand och jag tror det hade öppnat upp ännu mer för Messi. Han hade glömts bort oftare och fått mer andrum. När det snackas om giovinco och andra medelmåttiga spelare får man hjärtklappningar. Tror de helt ärligt att Xavi och Iniesta ska spela tills de är 40 bast.
Barcelona Barcadinho.
2012-04-07 20:54
Den här dubbel skott sekvensen av Cesc och Alexis symboliserar deras mål form.
Två klara målchanser på en sekund och båda avslut är slarviga.

Men Alexis gör ett bra jobb för övrigt.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-04-07 20:53
Alexis, vilken hjälte
Barcelona Decinho
2012-04-07 20:53
Barca4eva,

Jag håller med om att Alexis rent individuellt sett knappast har blivit sämre i Barcelona, snarare motsatsen. Men man kan ju onekligen argumentera för att hans kapacitet inte utnyttjas på samma sätt i hans nya roll i Barcelona. Således tycker jag att man med all rätt kan påstå att Alexis är en sämre fotbollsspelare i Barcelona.
Barcelona el Maestro:
2012-04-07 20:52
Kritiken mot Alexis är bara löjligt. Det somliga inte förstår är att Alexis har gått från att vara en individuell spelare till en lagspelare. I Barça är det som krävs av honom att han ska spela för laget. Han har verkligen anpassat sig så bra. Sen ska man komma ihåg att det här är hans första säsong. Jag är mycket nöjd med de insatser han har gjort hittills.
Sen har han ju varit skadad till och från.
Barcelona Barca-nist
2012-04-07 20:52
straffet va tveksamt, målet va från offside läge, men jag vill gärna se flera domartabbar som gynnar motståndarna så alla haters inte matas med ursäkter!
Barcelona Cataloniaboy
2012-04-07 20:51
Förresten måste jag tilläga att jag tycker vår förre detta B-lagskille Abrahams andra gula kort var väldigt hårt. Sanchez drog minst lika mycket i Abraham.
Barcelona Walee
2012-04-07 20:49
Mojito - Culé (un estilo de vida) //

Förstår att han har en annan roll i laget, men ibland så behövs den Alexis som tar sig förbi 2 gubbar..

Speciellt vid täta försvar..
Barcelona Keite
Från att jubla och heja på laget till att skrika "Agapito muerete" (Zaragozas president. Muerete=Dö)
Fast i för sig, dom gör det varje match
BARCA-més que un club
Fast vi spelade lite dålig i första och att vi låg under så ska jag säga det va riktigt starkt av laget att vända detta innan halvlek .

hoppas nu vi kan hålla detta och till och med göra ett till mål för att säkra vinsten ikväll..

VAMOS BARCA
Barcelona Gio Style
Alexis spelar i en roll som inte passar honom, har förvisso inte hunnit följa denna matchen då ja jobbar samtidigt men han har för det mesta använts som en striker som ligger o trycker ner backlinjen och hotar i djupet.
Han hamnar oftast felvänd med andra ord eller på ovana positioner när han väl har bollen (vilket är sällan då han medverkar inte alls lika mycket i spelet i en sån position än det han är van vid).

En position som Tello eller Cuenca brukar spela på när de är på plan är optimalt för Alexis, lite mer åt kanten med mer boll. Varför han inte får spela där förstår jag inte riktigt, speciellt inte när han ibland byts ut mot någon av de två ovannämnda för att Pep därefter ska formera om och skicka ut den nyss inbytta på kanten, där Alexis lika gärna kunnat spela alltså.

Alexis-Messi-Pedro med dagens uppställning vore helt klart bäst med Cesc och Thiago som fyller på centralt. Alexis - Cesc- Messi när dessa tre herrar spelar högst upp.

Nu kanske ja är ute och cyklar och Alexis har fått spela på kanten denna match, men detta är vad jag anser om Alexis position sett till 9/10 matcher.
Barcelona Cataloniaboy
2012-04-07 20:47
Underbart! Cred till Alexis som vann bollen som sedan ledde till Messis mål.
Barcelona Mangi
Andre. Jag syftade framförallt på våra offensiva pjäser!! Händer för lite kring Pedro, Thiago och till del Sanchez, framförallt den sistnämnda måste man kunna begära så mkt mer ifrån.
Barcelona Keite
Snacka om att matchen kan vända snabbt haha
Barcelona Barca4eva
Walee Sämre? Nej. Annan roll? Ja.
Barcelona Corazon
Ut med keita nu snälla domaren kommer vilja kvittera i röda
Barcelona ElTriplete
2012-04-07 20:45
Solklart gult.

Walee

Vad snackar du om? I den här matchen har han varit grym, jag räknar med att du tittar på den här matchen dessutom?

Ja, han utmanar inte lika mycket, men kan det ha något att göra med att han kommit till en större klubb och fått spela lite enklare istället? Sämre är han inte.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-04-07 20:45
Walee

Idag spelar Alexis för laget med possessionfotboll som huvudmål.
I Udinese hade han en fri roll och kunde dribbla i vilka lägen som helst.

Han är inte en sämre spelare nu, snarare är han inte lika sevärd.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-07 20:44
Haha Abraham vad är ditt jävla problem? Sur över att du inte lyckades i Barcelona? Jävla sopa.
Barcelona Walee
2012-04-07 20:43
Måste säga att Alexis har blivit en sämre spelare i Barca sorligt men sant...

Alexis i Udinese var en fröjd att se man mot man, i Barca känns han inte farligare än Puyol....
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
skön el capitan är hahhah. han pekar upp 2 sen tröstar han snubben direkt.
Barcelona DM1982
Måste Puyol springa fram till domaren och påtala att det är killens andra gula kort? För det första är det bara fult att hålla på sig och för det andra lär domaren ha koll på det.

Nu gäller det att vara försiktiga, domaren kan vara lättpåverkad åt andra hållet nu.
Barcelona Unicef
Fruktnsvärt bra gjort av Alexis!!!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
Inte mycket att säga om det kortet men synd om vår gamle lirare..
Annons: