/spanien/barcelona/forum/9373.aspx/spanien/barcelona/forum/9373.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-06-02 02:31
Sergio Du är på god väg att bli Les Rambles Niva. Nämen det var ett klockrent inlägg som inehöll mycket av den goda sanningen. Det är nog varför som kamrat Qendil verkar ha gett upp. Go head bro, jag har som mål att slå dina likes en vacker dag. Får se om den dagen kommer :p
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona svenskacules.blogg.se
2012-06-02 02:29
!Sergio_ Busquets!

Tror inte heller att Bayern är korkade nog att släppa sina vassaste spelare, i alla fall inte till lag som kan vara ett större hot mot dem ute i Europa, som till exempel Real Madrid, för Bayern vill ju gärna få vinna CL. Dock tror jag med som du säger, får de ett tillräckligt högt bud på en spelare som Ribery, så lär de nappa. Och vi vet väl alla hur mycket pengar ett lag som Shitty kan sk*ta ut? :)
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-06-02 01:40
Såg att det snackades mycket om Boateng bland annat tidigare idag. Jag vill inte vara er glädjedödare men att värva någon utav Boateng, Lahm , Alaba eller någon annan nyckelspelare i det laget är något av en omöjlighet.

Munchen är ett av de ekonomiskt starkaste lagen i världen, de har Adidas och Audi som backar de upp till 100% eller snarare upp till 15% (Då de resterande aktierna är ägda av klubben själv). Om ni kommer ihåg så jagade alla storlag i Europa Ribery ett tag, bud upp till 40 mille erbjöds, men han stannade. Exempel på att de aldrig skulle släppa spelare på grund av ekonomiska själ.

Då är den ända chansen att någon av dessa spelare skulle begära att bli transferlistade, vilket också är något som jag aldrig tror skulle kunna ske, speciellt inte när det kommer till de egna produkterna ( i princip alla tyskar i deras lag). Deras dröm är att spela i Munchen precis som Iniestas, Xavis och Leos dröm var att spela i Barca. De andra nyckelspelarna ser Munchen nu som ett lag som kan vinna CL så varför skulle de riskera sina startplatser för att dra till något annat lag?

Då är det bara skitspelarna som är "fair game", vi har någon chans att värva, till exempel Rafinha, Olic och för tillfället Robben.

Munchen har nått Barca, Real och United nivån på att behålla sina spelare. Bara ett sjukt bud á la Real och Ronaldo skulle kunna få dem att fundera på att släppa nyckelspelare.

PS: 111 tumme upp på ett inlägg måste vara ett rekord! Dock måste jag erkänna att det var jag som gick från dator till dator kring mitt kvarter och tummade upp mig själv, haha
Barcelona zick9
2012-06-02 01:16
Någon som vet vad som händer med Kerrison? Tillhör han fortfarande Barca?
Barcelona malique
2012-06-02 00:42
För dem intresserade så är Ronaldinho på väg till malaga
Barcelona FCMQUC.blogg.se
2012-06-01 23:44
Ja, vad ska man säga här egentligen? Man får väl helt enkelt vara glad att det inte stämmer! www.svenskacules.blogg.se
Barcelona Bernie
2012-06-01 23:18
Om ni undrar vart Pep håller hus, så chillade han lite i Kroatien, Dubrovnik idag. Han glider, det är bra, han får samla ihop krafter så mycket han kan. Så kommer han tillbaka hem igen. :)
Barcelona Barcadinho.
2012-06-01 23:07
Så otroligt kommersiellt att det tappar smaken. Pengar är som en magnet. Fotboll ska dra åt det hållet pengar finns att pumpa.
Man ska marknadsföra fotbollen för kineserna (som kan betala), medan sydamerikaner och afrikaner som producerar ofantligt många spelare till Europa knappt kan se sina landslag på hemmaplan (för att inte tala om europeiska klubbslag).
Barcelona Myrran
2012-06-01 21:39
Den har nog inte landat än...
Barcelona Sano97-Catalonian burek!
2012-06-01 21:37
Om supercupen spelas i Kina så är vinsten lätt våran.

1. Majoriteten av kineserna är cules vilket betyder att vi får publikstödet.

2. Vet ni hur jävla taggad man blir av asiat-mat?!
Barcelona Myrran
2012-06-01 21:31
L.A.M: Nr 10

Förstår hur du tänker med spanska cupen i Kina, känns ju sisådär. Fast jag väljer och se på det på ett annat sätt (eller två?).

1) Kina eller vem det nu som betalar kommer troligen betala en bra summa för detta och att det ökar exponeringen av La Liga i en lukrativ marknad. Långsiktigt kan detta leda till att La Liga får en produktion vid sändningarna som kan likna PL. Vilket jag tycker är en stor faktor varför La Liga ligger efter PL i Sverige iaf. Halvkorniga bilder och taskigt ljud samt oproffsigt upplägg. Dock blivit bättre sen 10 år tillbaka men men. Långsiktigt kan det bli bra, om nu spanjorerna kan göra något rätt för en gångs skull.

2) NHL spelar många matcher i början av säsongen i Europa nu för tiden, hockeyintresserade europerer klagar absolut inte. Om nu tusen/miljontals kineser får se två matcher från La Liga och bli mer intresserade är detta bara ett stort plus i mina ögon. Speciellt om koreanen och japanen vi har i akademin kommer upp i a-laget. Då kommer det explodera och föra in grymma pengar till Barca. Än en gång långsiktigt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-01 21:16
Fan, fotbollen kommer dö snart. SPANSKA supercupen i Kina. Lyssna på det. Helt sjukt.
Barcelona Riiio!!
2012-06-01 20:42
Nice vänsterkant vi kommer ha med Alba och Villa! !
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-06-01 20:39
Det är också kul för kineser som är cules som oss :-)
Real Madrid BB-Barceloneta
2012-06-01 20:22
Det är nu officiellt att Spanska supercupen år 2013 kommer att spelas i Kina. Enligt "as" så kommer 5 av de 7 kommande supercup matcherna att spelas i Kina med start 2013. Så som fotbollen ser ut idag så är det ju inget oväntat beslut, lite tråkigt kan tyckas men pengar är nummer 1 numera...
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-06-01 19:08
Not everybody liked Pep… Look, maybe he won’t speak to me in two weeks, but as now he is only my friend and not my boss, I will tell you this: We had an argument when he was renewing his contract last season. He wanted to share part of his wages with the coaching staff and other people at Barça who have helped him. I refused that. We [those people] already had wages, some incentives, we were in a good position and felt recognized by the club. There were many people on that list: not only almost his entire coaching staff, but also janitors, club employees, and people from Barça B… well, instead of that Pep shared all the money he received from that advert for Banc Sabadell. And we also had to listen to Iturralde (yes, a referee!!!) criticizing Pep for doing a commercial, saying “well, he doesn’t speak to anyone, but money is money…” Pep has a lot of flaws, he is not perfect. He has made mistakes in lineups, in players preparation, but accusing him of other things is just. . . . Read more: http://www.totalbarca.com/2012/interviews/manel-estiarte-sometimes-pep-wanted-to-return-to-barca-b/#ixzz1wYwfKWNN
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-01 17:26
Ibillay

Misstänkte väl något sådant. Personligen har jag inte sett honom spela någonting men kan inte tänka mig att han är så överdrivet bra när det bara är i Puertan man läser om honom.
Barcelona Ibillay
2012-06-01 17:11
@L.A.M Nr 10:

Svaret är enkelt. Dom i Puertan överdriver Lucas Moura för att Neymar ska ju tydligen till oss. Med andra ord så är det bara mourinho-fasoner. "Lucas Moura är en bättre spelare än skit Neymar som ska spela i Barca"

Jag personligen gillar inte nån av dem speciellt mycket. Men där har du svaret.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-01 17:06
Kan någon förklara för mig vad som är så speciellt med den här Lucas Moura som hela Puertan verkar ha blivit helt kåta på? Vad har han gjort som är så bra förutom att vara en av miljarder brassetalanger som gör det bra i brasilianska ligan? Folk har en tendens att verkligen överskatta brassar som gör några grymma matcher och snygga mål. Neymar är väldigt hypad men har åtminstonde dominerat i ligan ett par år och gjort bra ifrån sig i landslaget. Men den här Lucas då?
Barcelona ilovefcbarca
2012-06-01 17:04
Hoppas Jordi Alba ínom en snar framtid springer ut på Camp Nous gräsmatta! Älskar den killen!
Barcelona Xavi#6
2012-06-01 16:53
Donnie välkommen.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-01 16:51
Eluc

Goda nyheter! Hellre att Ibi stannar än att vi ersätter honom med någon annan. Det är en klasspelare, en av nyckelspelarna i ett av världens bästa landslag. Att ha en sån spelare i truppen är guld ju, och hoppas vi kan få se "landslags-Ibi" i Barca också nästa säsong. Chansen är stor om han får vara skadefri - än större om Tito justerar lite i vårt spel och tillåter lite mer frihet under ansvar.

--------------------------------------

På tal om nåt annat. AS skriver att spanska supercupen kommer spelas i Kina? Nej tack säger jag. Barca skulle ju bara resa i Europa denna sommar... enda positiva om det går igenom är väl att nervositeten för matchen minskar än mer, eftersom cupen då hade tagit ytterligare ett par hästkliv mot att klassas som en oviktig Kalle-Anka turnering. Det hade också inneburit ett avgörande möte, eller?

EDIT: Var nog nästa år det gällde. Kanske lika bra det, men då blire lite nerv i mötet i alla fall då
Barcelona Éluc
2012-06-01 16:45
Vilanova told the club there's no need to buy a forward. Cuenca, Pedro, Afellay will stay, unless there's a good bid for the latter. [marca]
Barcelona SamMajid
2012-06-01 16:29
donnie
Välkommen! och jag tror inte att någon kommer att ha någon anledning här till att kalla dig för medgångssupporter då alla medgångssupportrar börjat hålla på Chelsea, Real Madrid och Man City! :)
Barcelona donnie
2012-06-01 16:20
Tjena.

Fick för mig idag att jag ska börja skriva här på forumet, då jag läst här ett ex antal år, men lat som jag är aldrig orkat skriva, fixade ett account för ett tag sen...
I alla fall, ni som tänker börja kalla mig medgångssupporter och sånt där jag sett innan på forumet, kan Pm:a mig istället kan vi ta diskussionen där, då jag inte behöver förklara mig för ett helt forum. Men hoppas på trevliga diskussioner i framtiden här.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-06-01 16:15
Chelsea har tydligen köpt Hulk folk inser inte hur överskattad den mannen är. Men vem vet han kanske passar i Chelsea :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-01 15:53
Tycker Boateng känns väldigt klumpig. Man får inte den här säkra känslan som det är viktigt att man känner med speciellt mittbackarna. Han är lång, stark, och rätt bollskicklig, men som sagt, tycker han gör för mycket misstag. En back ska inte göra misstag, antingen vinne duellen eller inte gå in alls. Boateng missbedömmer många sådana situationer.
Barcelona Xavi#6
2012-06-01 15:49
SamMajid Jag brukar köra på Eurotravelsport. Brukar vara duktiga då ingår boende, flyg och matchbiljett. Ska sj åka till super cup matchen på Camp Nou. Skriver från luren så kan bli lite fel. Lycka till.
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-06-01 15:41
Det chelsea håller på med kommer inte fungera i längden. varje gång en ny skörd av deras trupp blir gammal. ska de då köpa en ny elva för miljarder med skyhöga löner? Att de ens vann champions league var det ingen som kunde tro det. precia som det året inter vann. så jävla synd om bayern. i två CL finaler har de möt lag som anses vara sämre ändå har de förlorat.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-06-01 15:26
Om nu Hulk anländer till Chelsea samt en bra central mittfältare, kanske Modric, vågar Chelsea kanske ställa upp med med bara en sjumanna backlinje i CL? Nej men skämt åsido Chelskis trupp börjar bli riktigt intressant.
Annons: