/spanien/barcelona/forum/9371.aspx/spanien/barcelona/forum/9371.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Siempre Barça
2012-04-08 15:35
Vet nån hur många skador och avstängning har À Madrid ?? Såg idag att Miranda fick rött kort.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Riiio!!
2012-04-08 15:30
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Fan va härligt! Hoppas på ett youtube klipp snart =)

Massa som filmar, Affelay, Valdes mf
Barcelona Corazon
2012-04-08 15:22
Bra match av a.madrid idag torsk å säkert hundra avstängda till real matchen nästa omgång
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-04-08 15:21
Spelarna verkar ha kul iaf. Samling hos Abidal och hans kusin som ska ge iväg en liten bit av sin lever. Pique lär hamna i poolen!

Barcelona Xavi y Iniesta - Genierna
2012-04-08 15:20
Saknar Bojan :(
Barcelona Grande Barca
2012-04-08 15:10
32 passningar innan målet pedro gör , fiffan.. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JQ0NlQ8T0II
Barcelona Blaugrana91
2012-04-08 15:08
Ronaldinho10yElfenomeno9

Japp, läs det här.

Vara (agent Villa): "He's optimistic. If everything goes well, he could play again with Barça in one month and get ready for the Euro." [cm]

Villa skulle alltså kunna vara tillbaka lagom till en ev. CL final mot Bayern. ;)
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-04-08 15:03
Finns det någon chans att Villa spelar denna säsong?
Barcelona den närkingska älgen
2012-04-08 14:59
Ser situationen med Young. Kan fatta att domaren kan gå på en filmning och missa en offside, det händer. Men hur i helvete får han det till rött kort och målchansutvisning. Young har ju inte ens kontroll på bollen?
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-08 14:57
Coach pep

Jo, de Real får i Spanien.
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-08 14:56
CuleAK

Barcas relation till La Masia kanske? Om hur man alltid satsar på talanger osv. Sen kan du ta exempel på spelare som har tagit steget och blivit världsstjärnor.
Barcelona Hektor
2012-04-08 14:56
Det är helt vansinnigt hur stor andel av våra mål som gjorts av Leo. Galet hur bra han är, och som sagt, man saknar lite avlastning i form av Villa.
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2012-04-08 14:54
http://www.youtube.com/watch?v=yKS5cpcryss&feature=relmfu

saknat villa bara kolla.
sólo hay un Barça
2012-04-08 14:54
CuleAK Typ relationen mellan Barca och real Madrid
Barcelona el Maestro:
2012-04-08 14:53
"jag tror att Sanchez står högre i hierarkin än Pedro,"

Där har du fel.
Barcelona CuleAK
sólo hay un Barça

Haha ja!

Någon som kan ge några tips? Inget om Mourinho tack, vill känna åhörarnas sympati :P
Coach pep.
Lol. Ingenstans är fördelarna lika uppenbara som de Man Utd får i England.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-08 14:51
Kanske dags för folk att inse att det är domarna som suger så in i helvete i dagens fotboll och inte klubbarna som mutat halva världen?

Det sker ju domarskandaler i varje match nu för tiden..

Domarkulturen dog när Pierluigi Collina slutade dömma..
Barcelona el Maestro:
2012-04-08 14:50
A.Gaudi:
Klubbarna får rycka i honom hur mycket de vill men jag är säker på att Pedro inte ska någonstans.

Du vet, Pep är så tacksam mot Pedro och Busquets. De två har varit så avgörande i hans karriär. De var viktiga för honom i hans första säsong när han lyckades lyfta upp Barca B till andra divisionen. Pedro har dessutom bidragit mycket i de senaste säsongernas framgångar. Jag tror att du skulle lika gärna kunna hävda att ge Messi till Juventus. Det går aldrig. Pedro är i mina ögon nästan lika viktig som Messi och andra. Jag är säker på att Pedro är en av de spelare som klubben värdesätter mer än vad du tror. Själv skulle jag hellre skänka bort Alexis än Pedro, om jag fick bestämma och måste skicka iväg någon av dem två.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-08 14:49
Som DM1982 säger..

Kan ni föreställa sig hur detta skulle visa sig i media om vi fått den där straffen?
1. Det är offside.
2. Han får en lätt touch och leker döende svanen.
3. Rött kort? Epic fail..

Nu var det ju som tur var United som fick den, inget folk kommer komma ihåg.. hade Barcelona fått den så hade man använt situationen som "bevis" ända tills "vi" inte är bäst längre.
Barcelona Barcadinho.
2012-04-08 14:47
Snacka om att domarna favorisera stora lag särskilt på hemmaplan.
Båda offside och filmning i samma sekvens och två domare blundar samtidigt.
Lika bra att göra något annat, orka.
Barcelona Siempre Barça
2012-04-08 14:46
DM1982

ska tillägga bara att Young filmade ockssssssssssssså
BARCA-més que un club
2012-04-08 14:45
Där förstörde domaren drömmarna för Man -city att komma ifatt , riktigt hård dömd straff alltså plus rött kort shitttttttttttt. cp domare...
Barcelona DM1982
2012-04-08 14:43
Tufft för QPR, straff och utvisning efter 15 minuter. Rooney stensäkert i mål.

Young var en meter offside när han fick passningen som ledde till straff, kommer det rasas lika mycket som om det hade hänt Barcelona? Tror inte det, kritiken är väldigt selektiv.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-08 14:42
Vad i helvete? United får straff fast han är 1 meter offside? ... dessutom rött kort, han kasta sig som en jävla fjolla.
Får domarna mer betalt om dom delar ut röda kort? Verkar ju som så i England.

Otroligt.
Barcelona A.Gaudi
2012-04-08 14:40
Något av Milan, juve, inter. dom randiga klubbarna.

Jag skulle tro att klubbar kommer att börja rycka i pedro i sommar. Jag är inte helt säker på att han stannar i sommar. klubben måste möblera om anfallet en del för som det är nu fungerar inte, när det endast är messi som gör mål. tänk om messi hade skadat sig, vi hade varit helt körda den här säsongen.

Pedro och Sanchez erbjuder i stort sett samma sak men jag tror att Sanchez står högre i hierarkin än Pedro. Om vi värvar en anfallare måste vi sälja anfallare. Då tror jag Pedro och Villa är namn som kommer på tal och som kan dra in rätt bra med pengar till klubben.
sólo hay un Barça
2012-04-08 14:38
CuleAK Låt mig gissa nationella proven i första året i gymnasiet?:)
BARCA-més que un club
2012-04-08 14:37
Ehhhhhh säga vad man vill om NINA LJUNG FREDMAN, MEN SHE IS F'CKING HOTTTT MAN !!!!!!!! ;)
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-04-08 14:36
Nu missade jag matchen igår, men att döma av vad man har sett och läst om hur planen såg ut igår är jag glad att Zaragozas smutsiga taktik med vanskötelsen av gräsmattan inte gick hem. En seger för fotbollen att Barça tog alla tre poäng.

De bilderna som SPORT och MD har publicerat visar att det t.o.m. växta blommor (!) på la Romareda och att flera spelare var indignerade innan matchen. "Är det här ett skämt?", "Det vet inte längre hur de ska få stopp på oss", var de kommentarerna som de katalanska medierna hade fångat.

Jag tycker att FIFA och UEFA borde agera och införa regler om hur en fotbollsplan borde se ut. Detta hade inte bara gynnat Barça, men även det andra laget, plus att minskar riskerna för onödiga skador som kan uppstå när en plan inte är i optimalt skikt.

Men det vore naturligtvis att hoppas för mycket. När det gäller att införa regler som faktiskt gynnar fotbollen tar alla pamparna sig en siesta.
Barcelona el Maestro:
2012-04-08 14:33
@A.Gaudi:

Pedro i Juventus? Det kan du glömma. Oavsett hur det går för Juve ska Pedro ingenstans. Inte så länge Pep tränar Barça.
Annons: