/spanien/barcelona/forum/9361.aspx/spanien/barcelona/forum/9361.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-06 23:52
Barca-nist

Hahah, vad i helvete var det där? Kan det vara härifrån Pepe har hämtat inspiration?
Barcelona Barca-nist
2012-04-06 23:41
tror ni tyskarna har glömt detta??
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-06 23:38
el Maestro

Haha klart som fan att jag och majoriteten av alla cules världen över anser honom vara helig eller något i den stilen. FC Barcelona hade vunnit 2 CL titlar under hela sin historia före hans ankomst som tränare(Han var ju med som spelare när vi vann den första CL titeln)
Jag förstår din punkt. Jag vill också att han förlänger och är kvar många år framöver, men jag litar på hans omdömen och beslut, varför ska jag inte göra det? Han har gång på gång bevisat att han vet vad han sysslar med.

Vinner vi CL i maj igen, vill jag ha en stor staty av Mister utanför Camp Nou, månaden efter Puyi lyfter Pokalen :)
Barcelona Barcadinho.
2012-04-06 23:32
Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
Googla "Barca Panties" så får du några länkar.

(Glad påsk o godnatt)
2012-04-06 23:32
skön sekvens!
Barcelona Barcadinho.
2012-04-06 23:18
Mojito -

Jag såg Obama bröderna från Atletico i våras när de möte Barcas motsvarande ungdomslag i CdR finalen.
De var helt utöver sina motståndare båda kroppsmässigt och spelmässigt. En annan nivå. Den ena som var center gjorde ett bussenkelt hattrick.
De känns som självklara framtida stora spelare, men man vet aldrig. Det är lite för tidigt att säga.
Men kul att läsa att samma gäng fortsätter åka runt och plocka pokaler.
Barcelona el Maestro:
2012-04-06 23:05
@MESSI.CORLEONE:

Halleluja, du tycker visserligen att Pep är helig och ska aldrig få någon kritik. Jag tycker att han borde skriva på ett kontrakt med ett antal år till. Det han gör låter för mig för egoistisk. Han är rädd för att få kritik. Han vet hur Barça fungera som klubb.
Min åsikt är att han borde ta det som utmaning att bemöta eventuella kritik genom att visa att han kan vända en eventuell dålig trend. Har kommer Sir Alex med i bilden. Han har varit med väldig många nederlag, men han sätter alltid upp nya mål som en ny utmaning och bygger om laget för att vinna igen. Denna man borde vara en förebild för alla tränare.
2012-04-06 23:04
Italian club Inter Milan are interested in Barcelona attacker Ibrahim Afellay (26), who is valued at 8M. [la stampa]

Jag har sagt det innan, jag hoppas Ibi stannar hos oss. Han förtjänar en ordentlig chans och med de kvalitéer han besitter kan han komma att bli viktig.
Barcelona Bernie
2012-04-06 22:58
Varför vi åker tåg? För att vi är Barca!
Barcelona Andreas V.V
2012-04-06 22:52
Golden Barca

Eh, varför skulle "vi" använda flyg? Det är ju bara 30 mil till Zaragoza.

Klart som korvspad att man inte flyger en sån kort sträcka med ett privatplan, vad skulle inte det kosta jämfört med tåg?
Barcelona Golden Barca
2012-04-06 22:42
Någon som har ett bra svar på varför vi ännu en gång åker tåg till Zaragoza.?
Barcelona Golden Barca
2012-04-06 22:40
Kan bli knepigt för Gerard att spela i morgon. Han är inte med i truppen som lämnar Camp Nou 09-25 lördag morgon.
Barcelona Barca-nist
2012-04-06 22:38
"I can only thank Mourinho for his faith in Barcelona," stated Guardiola during a press conference.

"We appreciate that he thinks we can make it to the final. However, all four teams can reach the final.

"Am I tired of these mind games? No they are a part of the job."
Barcelona socccerfan1
2012-04-06 22:36
Tja!

Har någon hört något om när villa är tillbaka?
Barcelona Barca-nist
2012-04-06 22:35
Det verkar som Piqué inte ska spela mot Zaragoza!
Barcelona FCB - El imbatible
2012-04-06 22:17
0-20
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-06 22:14
el Maestro:

I ditt inlägg låter du som om du är Peps fru som kan allt o lite till om honom. Lägg av med det där, skippa hypoteser och skaffa dig mer verklighetsbaserade teorier.

Jag förväntar mig den starkaste möjliga elvan imorgon. Zaragoza bör inte underskattas på något sett. Ett kryss imorgon och ligan är förlorad för gott.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-04-06 22:09
I senaste numret av Offside finns en artikel om Real Madrids 12-årslag som följs under en av de största ungdomsturneringarna (på Teneriffa).

Jag fastnade framför allt för två saker i detta reportage;

1. Barcelona och Real Madrid sklijer sig en del i hur man hanterar ungdomsakademin. i la Masia kör man med en utpräglad spelstil genom alla lag från de minsta i Benjamin ända upp till A-laget. I Real finns ingen definierad spelstil, utan man låter i princip killarna spela som de vill för att de ska kunna utveckla sin egen talang och ha kvar glädjen genom den friheten. Vissa koncept finns, men de är inte lika genomsyrande som de i Barca.

Man kan också se en tydlig koppling till tränarna för A-laget som inte ges som mål att satsa på talanger utan ha fullt fokus på titlar. Dock ska man säga att 13 talanger debuterat under Mourinho, men det handlar snarare om en markering än en medveten satsning. Här väljer Barca och Pep hellre att satsa på talangerna än att ha så kallade "breddspelare". En jämförelse är Altintop och Montoya.
Reals cantera har inte som huvudmål att slussa upp spelare till A-laget, men chansen finns dock att de lyckas någon annanstans och sen återkommer till moderklubben (Granero och Arbeloa).
Real är dock den klubb som försett ligan med flest spelare.

2. I Barca och Real tjänar de 16-åringar som skriver så kallade arbetskontrakt (efter sin "stipendietid" som 14- och 15-åringar) ungefär 10.000 euro per år.
Här finns ett stort "problem" då engelska klubbar erbjuder betydligt större summor. Toral (Barca) och Pozo (Real) tjänar runt €300.000 per år i Arsenal respektive Man City. Det skulle aldrig funka lönenivåmässigt i de spanska klubbarna, och då väljer man hellre att sälja.
Real satsar ungefär €10-15 miljoner per år på sin cantera, men säljer spelare för lika mycket vilket gör att verksamheten är helt självförsörjande.

Som kuriosa kan nämnas att Barca åkte ut rätt tidgt i turneringen. Finalen spelades mellan Real och Atlético där lillebror gick segrande ur striden. Kankse inte så konstigt då man förfogar över ett tvillingpar, bröderna Obama, som garanterat är överåriga och är 3 dm längre och 20 kg tyngre än alla andra.

I morgon spelar för övrigt Barcas 17-åringar mot Bayern München i en turnering (Aegon cup). Matchen visas på Eurosport2 med start klockan 13.00.

Glad påsk på er culés!
Barcelona Corazon
2012-04-06 21:54
grabbar är det nån som vet om det är någon valencia spelare missar matchen mot real
Barcelona Andreas V.V
2012-04-06 20:44
Fc Barcelona - Blaugrana - Barca

Kollat officiella shoppen? Finns det inte där så är din bäst chans hos någon "Indie" på La Rambla.

Ska ner om någon vecka, kan hålla lite koll då åt dig.. säg bara vilken storlek som önskas.. XXL? ; )

Hade du inte syslöjd i skolan förresten? Slå slag i saken och sy dig ett par egna, ett tips bara.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-04-06 20:28
Barca4eva. Visst sorry;)
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2012-04-06 20:27
Ingen svarade på frågan om vart man kan hitta sexiga Barca trosor? Har letat hela dagen. Vill ha ett ett par till min flickvän!
Barcelona Barca4eva
2012-04-06 20:20
Diar Iniesta Shekha Chilla lite. Det är ju förfan "bara" en tröja som du, och tiotals till, tävlar om =p
Postat via SvenskaFans-appen
2012-04-06 20:11
Andreas V.V
Jag har satsat 200 kr också, det var förra året. Men idioterna skicka ju aldrig. Jag kanske sasta försent då. Men aja förlåt iaf om jag har gjort några upprörda.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-06 19:50
Diar Iniesta Shekha

Du "SKRIKER" på internetspråk över att du har "chansen att vinna" en Barcelona tröja.
En tröja som man kan få gratis genom att tex sätta in 100:- på Expekt (vet inte om erbjudandet finns kvar) och spela för dessa. (Själv fått 2 stycken).

Vilken extas för en tröja.. jissus, coola ner dig.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-04-06 19:49
Diar Iniesta Shekha Kanske att du uttrycker dig som att Sverige vunnit VM.
2012-04-06 19:45
(ännu mer) respekt till Antonio Cassano!

Cassano (Milan): "Mourinho says can't beat Barça at home? Only because they're so good. All the rest is people putting up a show." [italia1]

Antonio Cassano (Milan): "Barça are unbeatable. Only if a volcano erupts and they have to travel 40 hours by bus, you can beat them."
2012-04-06 19:35
Barca4eva
Lol vad är ditt problem? Om red tkr att jag är jobbig får de radera mina inlägg eller spärra mig..
Barcelona Jarra
2012-04-06 19:26
Kolla in Reals bästa spelare hehe
Barcelona Barca4eva
2012-04-06 19:26
Diar Iniesta Shekha Herregud, går du på dagis eller?
Annons: