/spanien/barcelona/forum/936.aspx/spanien/barcelona/forum/936.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2016-04-05 23:39
Torres röda kort var korrekt, fast jävligt hårt dömt. Han får skylla sig själv, han borde ha veta bättre och lugnat ner sig efter första gula kortet. Däremot borde Lucas fått en solklar rött kort när han, brutalt, kapade Neymar. Men den situationen vill ju inte hatarna ta upp.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Nesto
2016-04-05 23:38
Att Pep är en mycket bättre taktiker än Lucho råder det väl ingen tvivel om men att Lucho ska tillbaka och spela Messi som central släpande anfallare / offensiv mittfältare förvånar mig verkligen.

Har han inte sett konsekvenserna av det under tidigare tränare? Speciellt mot stängda motståndare som Atletico Madrid och Chelsea.

Inte nog med att han experimenterade med taktiken mot Madrid och torskade, han lärde sig inte läxan utan spelade likadant ikväll.

Alltså Atletico spelar så tight att de nästan håller varandra i händerna och täcker skott och centrala ytor. Nej ta mig fan där sätter vi både Messi och Suarez ikväll.

Dra isär motståndarna med våra farligaste vapen och låt Suarez få hota centralt.
Låt yttrarna löpa in i ytan som skapas och ytterbackana överlappa? Som vi tidigare gjort.

Tog mig tiden att leka Rit-Ola och visa hur simpelt vi egentligen borde spela.
Notera vart Messi står.
Kryssen markerar vart MSN typ ska ha utångspunkt i anfall och Gula kryssen markerar ytterbackarna med offensiva överlappningen.

Ikväll tackar jag inte Lucho för att lägga fram Magi på gräset, jag tackar domaren för att våga ta fram det andra gula.
Barcelona Barca4life98
2016-04-05 23:35
Reymar Jaså Enrique beroende utav MSN? Ja alla topplag är väl beroende utav sina stjärnor eller? När Messi var dålig i enstaka matcher under Tito/Pep spelade vi bra då eller? Trött på att folk ska kritisera LE för allt. Mannen förtjänar respekt och glöm inte vem det är som har fått det bästa ur MSN från första början.
Barcelona Reymar
2016-04-05 23:32
@Suarez9:

lika kass? Det är ju solklart att han lever på MSN. Lägg därtill att han förstör rytmen i matchen när vi jagar det tredje målet genom att ta ut alla tre mifftätare.

Men ikväll måste jag berömma publiken dom var verkligen vår tolfte spelare. Aldrig sett Camp Nou koka som ikväll och de som kritiserade publiken för att de var för 'tysta' fick svar på tal.
Barcelona papillon
2016-04-05 23:30
Hur orutinerad är inte Torres. Precis innan röda kortet så går han in väldigt klumpigt i två situationer.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Dybala21Messi10
2016-04-05 23:28
Messi:
7 Lyckade dribblingar
84% Passnings %
4/1 skott
2 Tacklingar
3 Skapade chanser

Vilken annan spelare gör en sån match och får ändå världens kritik? Ingen tyvärr. Vi är så bortskämda att det inte är sant. Dagen Lionel inte spelar för Barca kommer ni att gråta floder.
Barcelona FCB_Messi
2016-04-05 23:27
Torres röda var korrekt ! Tycker man inte det så har man följt matchen på livescore och inte på tv. Han drog på sig 2-3 onödiga frisparkar efter sitt första gula. Domaren var ständigt på honom med att lugna ner sig men Torres bara klagade och klagade och gestikulera. Han ville inte va kvar på plan helt enkelt , då blir det som det blev .
Barcelona DM1982
2016-04-05 23:26
[QUOTE=[Carles Puyol 5]]Håller inte med alls. Röda kortet var orättvist och domaren borde veta bättre. Hatar vinna såhär, vinna pga de andra laget fått rött. Vill vinna rättvist. 11mot11 är bäst att vinna då slipper man höra massa skit. Vi ska vara glada att vi fick hjälp av domaren tyvärr. Neutrala fans vet att Torres röda var felaktigt. [/QUOTE] Vilka "neutrala" fans? Chelseas? Real? Finns inga neutrala fans när det kommer till Barcelona, hatet är starkt där ute. Det var två gula kort som resulterade i ett rött. Torres får skylla sig själv, han var övertänd?
Barcelona Barca4life98
2016-04-05 23:23
Vill be om ursäkt för min kritik av Messi och laget allmänt. Lever mig in i matcherna rejält och skriver lite saker i stundens hetta, ursäkta
Barcelona Stright outa Barca
2016-04-05 23:20
Måste berömma publiken på Camp Nou idag. De var on fire
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-04-05 23:19
Håller inte med alls. Röda kortet var orättvist och domaren borde veta bättre. Hatar vinna såhär, vinna pga de andra laget fått rött. Vill vinna rättvist. 11mot11 är bäst att vinna då slipper man höra massa skit. Vi ska vara glada att vi fick hjälp av domaren tyvärr. Neutrala fans vet att Torres röda var felaktigt.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-04-05 23:15
*Pepe
Barcelona Vronskij
2016-04-05 23:15
Tänk om cykelsparken hade blivit Messis femhundrade mål.
2016-04-05 23:13
[QUOTE=[Carles Puyol 5]]Helt ärligt så borde Torres inte ha fått de röda. Kändes väldigt billig tyvärr och det förändrade matchbilden. Tror inte att vi hade vunnit om Torres hade varit på plan [/QUOTE] Nä, han förtjäna dem 2 gula han fick. Hur dum är han? Till och med Peter år smartare än Torres, de säger en del. Han sätter sig i den situationen och tillåter domaren att visa ut han.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-05 23:13
Barcelona 2-1 Atletico Madrid FT: Shots: 21-7 Possession: 65%-35% Chances created: 18-5 Yellow cards: 3-8 Detta mot tidernas buss som parkera värre än Chelsea 2012 på Camp Nou. Jag förstår helt ärligt inte kritiken. Btw, Camp Nou var on fire 2 day, jävla tryck!
Barcelona Liunil Masse
2016-04-05 23:11
Skurhink Förlåt men är du någonsin positiv? Enda gången jag ser dig skriva här är när du lägger skit på Barca-spelare eller vår insats. Så tröttsamt.
2016-04-05 23:09
[QUOTE=Rambla~]Tydligen gynnade domaren Barca under hela matchen enligt "experterna". Börjar tappa respekten för Lagerbäck. Ingen nämner Lucas vansinneskapning, det är tydligen bra försvarsspel bara. [/QUOTE] Du får sluta lyssna på dem. Tacka vet jag Lineker, Ferdinand, Ian Wright och Owen. Där har du experter som vet vad dem snackar om.
Barcelona DM1982
2016-04-05 23:08
Angående domaren, han var katastrof åt båda hållen. Han hade inte en bra dag. Atlético är ett fruktansvärt bra lag, både defensivt och offensivt. 2-1 är ett bra resultat i slutet av dagen. Nu är det bara att ställa om mot Sociedad.
Barcelona Liunil Masse
[QUOTE=Dybala21Messi10]Har ni märkt en grej? Att det alltid kommer in nya forums medlemar här så fort vi gör en lite mindre bra match? Jävla Madrid troll, lämna forumet fort. [/QUOTE] 50% av skribenterna på detta forumet verkar vara Madridtroll. Väldigt tråkigt.
Barcelona I.Cuenca
VISCA BARCA!!!
Barcelona Andresito
En sak jag inte riktigt förstår är hur Filipe Luis kunde floppa i Chelsea. Makalös spelare som syns väldigt mycket på plan trots att han är vänsterback.

Torres två incidenter är båda värda gula kort. Kan dock erkänna att det är tufft att visa ut någon i en CL-kvart i den 35e minuten. Men Torres har sig själv att skylla som sätter sig själv i den situationen, han är trots allt en av de mest rutinerade spelarna på plan.
Dybala21Messi10
2016-04-05 23:06
Har ni märkt en grej? Att det alltid kommer in nya forums medlemar här så fort vi gör en lite mindre bra match? Jävla Madrid troll, lämna forumet fort.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2016-04-05 23:05
Vampiro Vi har inte vunnit borta mot Sociedad på fleeera år. Sen är Suarez avstängd också. Hoppas vi kan sätta in två bollar och sedan ta ut Leo
REM-HIM-MSN
2016-04-05 23:04
Real Madrid fansen ska nog fan hålla käften. De har haft diktatorn Franco på sin sida i många år.
Dybala21Messi10
2016-04-05 23:04
Hade Messi varit Hazard eller någon annan till exempel, så hade han varit bäst på plan idag. Bara för att det är Lionel Messi så förväntar folk att han ska dribbla av hela Atleticos lag och göra mål. Han var helt klart godkänd idag. Forza Lionel.
Barcelona Rambla~
2016-04-05 23:03
Tydligen gynnade domaren Barca under hela matchen enligt "experterna". Börjar tappa respekten för Lagerbäck. Ingen nämner Lucas vansinneskapning, det är tydligen bra försvarsspel bara.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-04-05 23:02
[QUOTE=Reymar]Gick in på la putan och jösses vad folk gråter. Har dom glömt att de förra säsongen mot Atletico i CL med samma domare fick en billig utvisning på Arda som avgjorde mötet. Snacka om att kasta sten på glashus.. [/QUOTE] Älskar när de kokar så där. Finns inget bättre....
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-04-05 23:02
Helt ärligt så borde Torres inte ha fått de röda. Kändes väldigt billig tyvärr och det förändrade matchbilden. Tror inte att vi hade vunnit om Torres hade varit på plan
Barcelona LennyRomario
2016-04-05 23:01
@Smogen:
Jag förstår inte på allvar. Jag satt med polare och kollade och varken han eller jag svor särskilt mycket åt domaren. Ligga kvar och maska varje fast situation med 10 man känns rätt standard. Jag säger inte domaren var prickfri, men jag har absolut inte med mig någon känsla av att vara bortdömd. Långt därifrån.
Barcelona Skurhink
2016-04-05 23:01
Rambla: Vad grundar du det på? Laget verkar ha extrema problem att just tända till. Jag tycker vi har sett rätt lama ut mot de bättre lagen som Arsenal Villareal Arsenal igen Real Madrid och nu Atletico! Även det heta derbyna mot Espanyol såg vi ut att ha gigantiska problem att gå igång spelet...
Annons: