/spanien/barcelona/forum/9359.aspx/spanien/barcelona/forum/9359.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Riiio!!
2012-04-07 23:46
Joachim Björklund kommenterar Real-Valencia imorgon. Kan ju inte vara så kul för Real fansen och lyssna på honom heller... "jaaa men när jag spelade så hade vi det si och så och nu är det såhär men då Jaaag spelade så va det inte såhär utan det va sådär, va fan håll käften bara!
Barcelona Siempre Barça
2012-04-07 23:34
Hoppas vi aldrig mer spelar på lördagar kl 8. Asså va fan gör di Anne?? Du är ju 70+. Hellre en arabisk kommentar än Anne som sover under matchen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bernie
2012-04-07 23:29
elbraco

Haha, ja tänkte precis som dig. När det är frispark från vänster, så säger han: 'Ja, nu passar det ju bättre ifall man har en högerfotad spelare som slår frisparken.'

No shit, Arne? We know, WE KNOW!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-07 23:26
Kvällens idiotpris går till Arne Hegerfors

"Päddro". Det sved i öronen varje gång han sa "Päddro".

Vid mål; "och den går i mål. mål alltså. jaha, zaragoza tar ledningen alltså." Hur faan kan man ha så dålig inlevelse?

och vid frispark från vänstra sidan av planen så tar Dani Alves frisparken, varpå Arne försöker förklara varför det är så logiskt att det är en högerfotad som tar frisparken. Som om man inte fattar det själv.

dags att pensionera sig för helvete.
Barcelona Riiio!!
2012-04-07 23:26
DM1982

"Tummen upp" på det! =)
Barcelona DM1982
2012-04-07 23:24
@Riiio!!:

Jag tror att sannolikheten för att du hittar en restaurang eller en pub som visar matchen är rätt stor. Tror att det är svårare att hitta ett ställe som inte visar den.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-07 23:19
1.70-ligan

Alves kan få vara borta 1-2 matcher, jag blev riktigt imponerad av Montoya! Kom in och tog för sig direkt.

är det bara jag som tycker att Thiago spelar väldigt fysiskt för att vara en Barcelonaspelare. Han delar ut och tar emot smällar konstant känns det som. Skönt att ha en sådan spelare på lager då Keita aldrig går in i närsituationer trots sin fysik.

Alexis - vilken match han gör. Och Pedro får näta. Sjukt viktiga besked inför kommande CL-semin.
Barcelona Riiio!!
2012-04-07 23:18
Tycker redan nu att man ska spela med Montoya på tisdag. För att inte riskera något med Alves.

Fan är i Spanien (Andalucien) när vi möter Real... får hoppas på en nice restaurang eller pub el nått som sänder matchen.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-07 23:07
Official: Alves has muscle discomfort at the back of his left thigh, he will undergo more tests tomorrow #fcblive

Snälla, inga allvarliga grejer nu.. Vi behöver verkligen köpa en back i sommar :P Iofs är inte högerbacken den position där det krisar mest, och så har vi en bra ersättare i Montoya. Men samtidigt tänker man att "Alves alltid är hel" när man låter bli att oroa sig om den positionen.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-04-07 23:00
* Barcelona vann.

* Pedro fick näta!!!

*Puyol fick näta!

*Milan torska

* Juve vann och leder serien nu. Så jävla skönt, hatar Milan nu spec efter deras match mot oss.

* Dags och se Midnight run nu.
Barcelona Puyol - El Guerrero
2012-04-07 22:54
Undra vad Milanfansen tycker om denna straffen..
Barcelona Ibillay
2012-04-07 22:50
Andreas V.V

Bitterheten och avundsjukan har ingen gräns hos vissa...blir skadlig i längden, därav deras fiskminne
Barcelona Andreas V.V
2012-04-07 22:45
Humorn när ord som dessa kommer från en R.Madrid anhängare:

"Barca får ju förfan straff i varje match. Helt otroligt..."

Haha, minnet är galet kort för vissa.
Barcelona Corazon
2012-04-07 22:44
Grabbar läget med Dani Alves nån som läst nått orolig?
Barcelona Zmaj od Bosne
2012-04-07 22:41
En skön seger! Kom igen Valencia hjälp oss nu!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcadinho.
2012-04-07 22:39
Dålig gräsmatta förstör för båda, även om det är mer eller mindre.
Det skadar spelet inte bara i Spanien., utan överallt och alla åldrar.
Samma sak med Zlatans miss. Jag tror att Zlatan skulle få bättre fart i bollen då, när han hade ett friläge mot Valdes.
Bollen rullade ju långsamt framför Valdes och det berodde till en viss del på gräset.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-04-07 22:34
Den här typen av styrka på bortaplan har saknats väldigt mycket detta året och är väl den stora anledningen till att vi inte ligger före Real i år. Förövrigt Ingen höjdar match som sagt men otroligt skön är den med tanke på att vi hade CL i veckan.
Något man återigen fick se är väl att vi saknar en naturlig målskytt bortsett från Messi. Har varit lite så detta året att vi har haft problem med att vara riktigt effektiva. Men samtidigt har vi slagit rekord i mest antal gjorde mål, haha konstigt det där. Hursomhelst en väldigt stabil och väl genomförd match.

Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-04-07 22:34
Gött med tre poäng, hoppas att dem fortsätter så...
Coach pep.
2012-04-07 22:33
"A pitch in this condition doesn't help anyone, all Liga players are talented. It makes the game slower, worse...."

Därför borde det finnas regler om gräsklippning och vattning, så man slipper sådan skit och får njuta av bästa möjliga fotboll. Det var tragikomiskt att se hur spelarna idag hämmades gång på gång av gräset att komma upp i maximal nivå.

Matchen mot mot Real borta på Bernabeu i CL förra året, mot Milan på San Siro samt mot Zaragoza ikväll måste nog vara de värsta "gräsupplevelserna" man vart med om. Lol.

Ni kanske minns när Mou lät gräset på Bernabeu växa och växa inför CL mötet mot dem förra året, och hur de sedan ställde hela laget på egen planhalva och lät Barca passa runt och runt i det där skitgräset. Det måste nog vara den fegaste insatsen av något lag någonsin. Och ändå lyckas fanskapen inte stoppa oss.

Och det värsta är när andra fans klagar på att vi klagar på deras gräsmattor. För helvete, vi cules älskar att se på bra fotboll och då är det klart som fan att man blir förbannad på potatisåkrar. Vi kanske inte är som resten som skiter i om deras lag parkerar bussen på potatisåkern bara för det ökar deras chanser att inte förlora.

Många verkar ha en helt vrickad fotbollssyn.
Coach pep.
2012-04-07 22:25
Det som är mäktigt är hur många assist han gjort vid sidan av de 60 målen. Samt 14 mål i CL utan att turneringen är färdig, hur i helvete är det möjligt. Världens genom tiderna bäste, inte en kotte kan gå emot det längre..
Barcelona el Maestro:
2012-04-07 22:25
Bägge lagen förlorar på att låta gräset växa:

Guardiola: "Maybe it would have been more difficult for Valdes to save Aranda's penalty if the pitch would have been in perfect condition.
A pitch in this condition doesn't help anyone, all Liga players are talented. It makes the game slower, worse...."
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-07 22:24
Riktigt skön seger ikväll och en underhållande match. Zaragoza stod upp så gott de kunde och bidrog till underhållning de också!
Kul att vi lyckas vända ett underläge och komma tillbaka så starkt som vi gjorde. Det är ett styrkebesked! Effektiviteten lämnar dock fortfarande mycket att önska, men man ska inte klaga alltför mycket en kväll då vi ändå satte 4 strutar tillslut.. fast det går ändå inte att blunda för den oskärpa vi har större delen av matchen :P

Annars är jag väldigt nöjd. Hela laget gör en bra insats! Alexis har jag inte sett såhär bra sedan före sista skadan. Det enda som saknades var ett mål. Mål fick å andra sidan Pedro äntligen göra... det ser alltså positivt ut på båda kanterna kring Messi inför nästa match!
Sen vill jag lyfta våra vikarierande mittfältsmaestros lite också - Cesc och Thiago ÄR ett riktigt bra alternativ tillsammans i Xaviestas från varo. De kompletterar varandra riktigt bra.

Barcelona el Maestro:
2012-04-07 22:19
Messi har gjort 60 mål. Det är mäktigt!

Guardiola: "Except for the game at Athletic and some other, they've always let the grass grow high, but you have to adapt to that."

Inklusive Real Madrids gräsplan, antar jag!
Barcelona Bernie
2012-04-07 22:12
Hoppas verkligen det. Vi möter ju Chelsea på onsdan, hellre tar jag 2 dagars mellanrum där än 1 dag mellanrum efter Madrid mötet.
Barcelona DM1982
@Bernie:

Jag minns inte exakt spelschemat men det är jäkligt tajt med tunga matcher. Tänk även på att Real möter Bayern så det är tufft för dem med men jag har för mig att de har en dag extra ledigt.

Chelsea har också ett tufft schema inför vår match.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Tydligen ska Alves fått känning i en muskel och det var han själv som bad om att bli utbytt.
Barcelona Éluc
2012-04-07 22:10
Ja, fast den matchen lär flyttas till lördagens dagen innan.
Barcelona Bernie
2012-04-07 22:09
Vänta nu, spelas matchen mot Real 2 dagar innan returen mot Chelski?
Barcelona DM1982
2012-04-07 22:07
@el Maestro: :

Minns inte situationen riktigt men det är inte helt omöjligt. Med tanke på att både Xavi och Iniesta vilades så bör de kunna spela på tisdag och Fabregas får vila.

Det som oroar mig mest är det gula på Valdes, det blir tufft utan honom mot Real.
Barcelona Trippeln
2012-04-07 22:07
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Planen var lika bra som Zaragozas ligaplacering, spelar ingen roll för barnlek var de ändå!
Annons: