/spanien/barcelona/forum/9348.aspx/spanien/barcelona/forum/9348.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro:
2012-04-11 19:44
@el Flaco - Anims Guaje!:

Mycket bra nyheter. Nu väntar vi bara på att Maravilla också tar sig tillbaka. Jag har verkligen saknat att se David Villa spela i Barça. Synd att han blev skadad så tidigt i säsongen. Han hann dock göra nio mål.

Bra nyheter återigen att Afellay är tillbaka. Även om han inte spelade så mycket i förra säsongen så var han mycket delaktig och gjorde bra ifrån sig när han väl fick spela. Man ska komma ihåg att det ändå handlar om en spelare som har kommit i januarifönstret.

Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-04-11 19:07
Fint klipp om Francesc Fabregas tider hittills.
Barcelona Hetfield
2012-04-11 19:00
Jag gillar Rijkaard och jag ser honom som en ikon i Barcelona, men inte ens i Rijkaards glansdagar så spelade Barcelona som de gör under Guardiola. Den här säkerheten som Guardiola har gett till laget har man nog aldrig känt med Rijkaard. Spelet känns dessutom stabilare, man kan slänga in en yngling och han vet exakt vad han ska göra. Rijkaards fotboll var vackert, men det byggdes väldigt på att Ronaldinho hade en bra dag och att Deco kunde styra tempot. Guardiola styr laget med en järnhand, men han har ett hjärta. Rijkaard försökte vara lagets kompis och när Ten Cate försvann så försvann även lagets pondus som kunde kontrollera spelarna. Det är där den stora skillnaden är mellan de.

Man ska inte glömma bort det Rijkaard gjorde för laget, han fick ett sjunkande skepp att bli ett framgångsrikt lag. Innan Rijkaard kom så var Barcelona så instabilt, det var ständigt bråk överallt och spelare som bråkade med tränaren. Han ändrade inte bara sättet att spela, men även hur ett lag funkar socialt.
Barcelona ThereIsOnlyOneMessi
2012-04-11 18:57
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-04-11 18:57
Goda nyheter Chelsea-Barcelona är på TV3.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-04-11 18:52
Dani Alves köptes när Míster tog över Barca. Dvs att han anlände till klubben 2008. Du får rätta till det "BarcaChris". :)
Barcelona ElTriplete
2012-04-11 18:52
Culé - Messi y Alexis

Haha, håller tummarna.

Kan inte undkomma tankarna från två säsonger tillbaka när det var lite omvända roller. Real Madrid hoppades på Atletico som skulle ta emot Barcelona hemma. För att kunna inta ligaledning behövde Atletico slå Barca samtidigt som Real slog Sevilla.

Real gjorde sitt jobb, sen var det dags för Atletico att hjälpa till vilket de gjorde. Minns även Van der Vaart efter Real-matchen:

- Nu hoppas vi på att Atletico kan hjälpa till lite.

2 år senare, omvända roller. Nu är det vi som hoppas! :)
Barcelona BarcaChris
2012-04-11 18:49
B_guden
iniesta o messi ska du också tacka reijkard för gubben. Reijkards köpt Etoo deco yaya dani alves henrik larsson ronaldinho, samtliga gjorde stor impakt och gjorde det på mycket mindre pengar o i en tid där han inte kunde locka till sig världens elit så som barca kan nu. Sanches zlatan villa fabregas, det här är världstjärnor, skulle aldrig ha gått till barca för 6-7 år sen kanske bara fabregas.
Culé - Messi y Alexis
2012-04-11 18:46
ElTriplete

Ännu bättre skulle det bli om Real tappar poäng ikväll haha! :P
Barcelona ElTriplete
2012-04-11 18:44
Culé - Messi y Alexis

Håller med! :D
Culé - Messi y Alexis
2012-04-11 18:44
Först får man höra att Abidals(och hans kusin, Gerárd) operation gick bra och nu att Afellay har fått grönt ljus och är fit for fight. Kan det bli bättre, honestly?

Bästa dagen på länge!
Barcelona BarcaChris
2012-04-11 18:42
förlåt förresten Andreas VV var inte meningen o lägga ditt namn sist
Barcelona BarcaChris
2012-04-11 18:38
den närkingska älgen

vad snackar du om jag sa ju att det var pep som köpte zlatan, och tycket det var det sämsta köpte i fotbolls historia. Mourinho skrattade åt det o köpte 2 världsklass spelare för priset av zlatan fick etoo grattis(en av barcas bästa målskyttar nånsin, borde inte ha sålts om det är sönder varför laga det?) och hade pengar över 20 miljoner euro till och med. Zlatan blev sen bortkastad till milan säsongen efter för 20 miljoner. Det är inte så man bör förvalta så mycket pengar och en sån stor satsning. Pujol är en egen produkt det är iniesta xavi och messi också, men det var definitivt reijkard som tog dom till världsklass nivå, i alla fall messi xavi och iniesta. Så vad menar du med att han inte kunde förfoga den nya talangen, han förfoga bara de bästa talangerna kanske barca har haft, just messi iniesta o xavi. Han la för mycket förtroende på Ronhaldinho, vilket man kan förstå för att Ronaldinho trollade på plan 2006, det skapa osämja i laget därför var Reijkard tvungen o avgå. Så jag ger Guardiola cred men mest för hans förmåga att få en bra stämning i laget. Som sagt han får bevisa sig i ett lag som inte är bäst i världen först. Reijkard forever the saviour of Barcelona FC. Förlåt förresten Andreas VV att jag la ditt namn sist av mistag
Barcelona socccerfan1
2012-04-11 18:30
@eltipo:

aldrig!! :) när ska ny skylla på allt annat än eran dåliga spel? "dömarna" är emots.. "världen" är emot oss.. "allt är emot oss" seriöst.. hoppas verkligen att ni torskar ikv och att pepe för ett direkt rött! Så klart i 88 när ni reda ligger under med 2 bollar så att jose kan klaga i efterhand på domarna.. :)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-11 18:24
Skönt för Guardiola att ha Afellay tillbaka till sitt förfogande!
Real Madrid eltipo
2012-04-11 18:23
Spärrad!/ Red
Barcelona Grande Barca
2012-04-11 18:22
Strax innan
Barcelona Grande Barca
2012-04-11 18:21
Tjena grabbar, jag är på krysning och undrar om om någon kan skicka länk till sop real matchen ! Tack
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-04-11 18:05
Klubben har annonserat att den kommande försäsongen kommer hållas i Europa och inte USA eller Asien. Anledningen beror på det tjata spelschemat de senaste åren och det kommandet EM och OS som ska spelas denna Fyra eller fem matcher ska planeras in. ´

Bra initiativ i mitt tycke. Hoppas det ger önskad effekt och att spelarna får en optimal försäsongsträning.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-04-11 17:59
Afellay har idag fått el alta medica, nästan sju månader sedan hans knäskada.
Barcelona B-Guden
2012-04-11 17:53
BarcaChris

Hur mycket pengar la han ner första säsongen ?; att du ens försöker få det till att det är tack vare Riijkard vi är där vi är idag är bara löjligt.
Det pep lyckats med-
Förstärka deffensiven, fixat riktiga ytterbackar, fått iniesta att bli en av världens bästa, fixat en roll till messi, som gör han o hotad 1a., han tog bort våra oersättliga stjärnor ronaldinho och Deco, som sedan fick sina ersättare, Iniesta och messi.
Han tog upp busquet, fick hem pique.

jag kan sitta hela dagen och säga vad pep gjort, för laget,, varför nämna sanchez och cesc, när dom kom den här säsongen ?, han vann trippenl första året som tränare före det året kom vi 3a.

säga att Riijkard var bra är inte dumt, men han hade kört fast, han kom inte vidare med laget, pep tog dom vidare utan våra superstars deco och dinho, vi fick nya superstars via Iniesta och Messi., och alla vet vad som hände från 3 plats till trippeln.
Barcelona Katalano
2012-04-11 17:52
BarcaChris

Låter på dig som att det är Riijkard som är anledningen till att Xavi, iniesta och Messi är så pass bra och att Guardiolas storhet beror på hur duktiga de nya spelarna i laget blir.

Guardiola har lyckats förvalta deras egenskaper optimalt och det är först nu de är bland världens bästa.

Både Riijkard och Guardiola är/var fantastiska, men Guardiola är i min mening större.
Barcelona Barca4eva
2012-04-11 17:47
BarcaChris Ett inlägg i klass med Aftonbladet, trodde inte att det var möjligt :o Tyskt supermöte och ett madridderby idag, nice. Vågar man hoppas på poängtapp? Hmm...naj.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona den närkingska älgen
2012-04-11 17:40
BarcaChris

Antar att du svarar till mig då Andreas inte skrivit något till dig? Du har rätt i det du säger (utom i att han köpte Puyol som är så mycket egen produkt det går att bli), men det var ju med dessa spelare Riijkard körde fast? Han klarade inte av förvalta den nya talang som fanns i laget och optimera spelet efter den spelartrupp han förfogade över. Jag såg Barca under Riijkard. Typ alla matcher faktiskt. Det var ju Pep som ledde laget när Zlatan kom, minns du inte? Riijkard har ju ingenting med det att göra.

Andreas V.V

Ser bara ÖSK i Sverige. Det gör jag av plikt, inte av lust. Försökte se lite toppmatcher så som HIF-MFF i fjol men det var fan något alldeles oerhört bedrövligt.
Barcelona BarcaChris
2012-04-11 17:35
den närkingska älgen

??Xavi Iniesta blev ordinare efter Deco gick Puyol Dani Alves var köpt av Reijkard. Abidal Valdes Messi var också ordinarie, altså dom bästa kommer från Reijkard. Såg du ens Barca under Reijkard? Sen så kunde inte Reijkard köpa Zlatan för 45 miljoner och Etoo, vilket än idag är det sämsta bytet jag har sett i fotboll. Mourinho tackade för etoo (som än idag har inte ersätts av skyttekung som han var) och de 45euro miljonerna gick sen o köpte Sneijder och Lucio och hade 20 miljoner över efter köpt zlatan. Vad händer med zlatah lånas ut o säljs för 20 mil säsongen efter? Reijkard jobbade med priser som 10-15 miljoner för sina spelare. Hans dyraste köp var Ronaldinho 30 mil, en som också ligger bakom barcas framgånger. Hur mycket miljoner har inte Guardiola lagt på spelare som chygrynsky zlatan fab sanches? Han har fått jobba med mycket mer pengar. Laget Reijkard vann CL med var betydligt sämre än laget han lämnade barca med. Det gick sämre på slutet men klandrar Ronaldinho för det. för som tränare när du har byggt upp dit lag bakom en spelare, så fattar du inte när han beter sig som en idiot. Det var rätt tid för Reijkard att gå, men jag ger mest ära till honom. Guardiola är en bra tränare men lått han bevisa sig i ett sämre lag först. och inte ett lag som vinner EM och VM. Säger det Nu och har alltid sagt det. Reijkard är anledningen för dagens Barca, han tog oss från komma 4 i ligan o sånt till mästare och champions league mästare. Samma spelare som Reijkard to gram Iniesta Xavi Messi är idag eliten i fotboll. Får se ifall Guardiolas pojkar Pedro Busquets Tello Thiago o så vidare kommer göra lika stor impakt i världen efter han har lämnat.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-04-11 17:28
Most balls won back 2011-12 (Liga Cup CL): Mascherano 422 - Abidal 338 - Busquets 334 - Alves 307 - Pique 298

Mascherano är så jävla bra, det är sjukt. Barcelonas bästa spelare den här säsongen, ja efter Messi såklart.

Sen så tycker jag att det är komiskt att folk klagar på att Sanchez gör för lite mål. Vad trodde ni? Att Alexis var en spelare som gjorde 30-40 mål per säsong? Med Udinese så gjorde han 12 mål sista säsongen, det var hans rekord, ett rekord som han nu redan har slagit under hans första säsong med Barcelona.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-11 17:23
den närkingska älgen

Har helt seriöst sett 1 Allsvensk match i hela mitt liv.
Djugården - IFK Göteborg på Råsunda, det var på den tiden jag gick i typ 4:an / 5:an och eftersom alla åkte med hakade jag på ändå.

Sen dess har jag aldrig sett en match, varken live eller på tv.
Superettan har jag sett dock, 3 gånger.. var på matchen, VSK - AIK (när AIK gick upp i Allsvenskan igen, vilken jävla planstormning det blev, haha.. )

Svensk fotboll är värdelöst fast smaken är delad, helt klart.
Barcelona den närkingska älgen
2012-04-11 17:07
Andreas V.V

Bor i Oslo (oklart varför) och vädret här är i klass med allsvensk fotboll. Dessutom sviker aldrig en sann närking sportklubben!

BarcaChris

Mig veterligen är de enda spelarna som var ordinarie under Riijkard Valdes, Puyol och Xavi. Och om du tittar på hur Barca spelade då och hur Barca spelar nu kommer du slås av den extrema skillnaden. Riijkard gjorde det bra, men Peps betydelse kan inte poängteras nog. Dessutom var vi ju på nedgång under de sista åren med den gode holländaren på bänken.
Barcelona Éluc
2012-04-11 17:06
Fick ett vinnande lag? Du menar ett lag som inte hade vunnit någonting på två år och dessutom hade två av deras största stjärnor, Ronaldinho och Deco, på dekis och utför? Nej du, det var allt annat än ett vinnande lag.
Barcelona BarcaChris
2012-04-11 17:04
Tycker inte om när dom sitter o skriver Guardiola bättre än Reijkard o sånt. Laget när Reijkard kom hade inte vunnit ett skit på 5 år. Laget som Guardiola har vunnit med är typ kvar idag, alla utom Yaya och Etoo. Anser än i dag att Reijkard är den man ska tacka för Barca idag. Han byggde ihop ett helt nytt lag o spel sinne till laget. Han flyttade upp Xavi som hade en mycket mer defensiv roll innan, och vilken skillnad det gjorde. Guardiola har gjort det bra, men han fick ett vinande lag redan. Reijkard gjorde Barca till ett vinande lag, och man ska vara tacksam för hans roll i Barca.
Annons: