/spanien/barcelona/forum/9346.aspx/spanien/barcelona/forum/9346.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-04-10 17:14
2012-04-10 17:03
Det handlar inte om bara skador. Det handlar om vila, i o m att de kommer få jäkligt mycket stryk de närmaste 2 veckorna, vi vet ju hur Madrid och Chelsea spelar mot Barca. Se till att de bästa vilar och är piggare till de matcherna tycker jag.

Sen har vi Pique, Alves, Villa, Abidal, Fontas, Afellay på skadelistan redan och Adriano, Xavi, Iniesta, Puyol, Pedro, Alexis och Cesc har alla nyligen varit skadade. Bäst att matcha truppen försiktigt mot ett lag som Getafe på hemmaplan.

Getafe av alla lag är ett av de två lagen som har besegrat oss den här säsongen men det är andra tider nu känner jag.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-04-10 17:02
AndreD - Ànims Abirey

Ahaaa, segt av mig att inte uppfatta det direkt. Cred!

Chelsea har faktiskt höjt sig sedan Di Matteo fick ta steget upp som huvudtränare. Jag hatar att underskatta lag men vi ska ju bara slå ut dom. När Övrebo bajsa ner matchen mot dem 2009 så var de mycket bättre än vad de är idag. Lampard är väl lagets bästa målskytt? Det säger en hel del om deras offensiva kapacitet.

Nu ska vi inte snacka när vi för tillfället endast har en anfallare som kan göra mål, tur bara att han heter lionel messi och kan göra lite som han vill. Sen så vet man aldrig när alexis o pedro vaknar igen....kanske mot real?
Andreas-
2012-04-10 16:55
Att spela de bästa spelarna ganska mycket nu behöver inte betyda att dem per automatik hamnar på skadelistan. Dock är det en risk vi måste ta. Det får bära eller brista. Tacka t ex Peps val av startelva borta mot Osasuna för att vi sitter i den här sitsen nu.
Postat via SvenskaFans-appen
2012-04-10 16:51
Busquets - Keita - Thiago
Busquets - Keita - Iniesta
Keita - Thiago - Iniesta

För mig är det viktigast att Xavi vilar, han har problem med vaden och bör inte riskera något i en sån match. Alexis är också skadedrabbad, ser gärna Pedro och Cuenca på kanterna. Vi kommer nog vinna ikväll ändå med den formen vi haft på sistone. Vi pratar om spanska landslagsspelare som Thiago och Pedro.
Barcelona ElTriplete
2012-04-10 16:45
L.A.m Nr 10

Menade inte direkt att Chelsea-matchen är ett tillfälle att vila spelare. Ville bara påpeka att Levante-matchen är av större värde såsom det ser ut just nu och är den tuffaste bortamatchen vi har kvar om vi ska vinna ligan igen.

Till exempel spelare som Xavi, som har problem med vaden, han skulle kunna vila i den matchen och ersättas med världsklass-spelare i form av Cesc som vet hur det är att spela i England och möta Premier League-lag. Eller heck, till och med Thiago skulle göra ett bra jobb med tanke på att han kan handskas med stormatcher nuförtiden.

Levante-matchen är viktigare än Chelsea på Stamford Bridge och vi måste gå all in nu i helgen. Mot Chelsea ska vi självklart kriga på, försöka få med oss ett bra resultat men ett kryss skulle inte vara dåligt, och en aning defensivt spel (om det ens går när man heter Barca) för att avvakta och försöka avgöra det hemma.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-10 16:45
Sen var det avstängningarna. Har för mig att Valdés, Alexis, Thiago och Keita står på fyra varningar den här säsongen vilket gör att de missar nästa match vid en till. Valdés är den allra viktigaste. Han behövs både mot Levante och Real Madrid så han får helt enkelt hålla sig lugn och absolut inte ta ett gult kort. Alexis är också viktig och där är jag rädd att han drar på sig ett kort mot Levante där det blir en tuff och fysisk match, lägg till hans aggresiva spelstil och ett gult kort vore inte förvånande. Ikväll bör det inte vara några problem med det, om han ens startar. Och om han missar El Clasico så har vi andra spelare, det är inte världens undergång även om det är ett avbräck.

Thiago och Keita får spela och det ¨är inte jättefarligt om de blir avstängda. Jag tror att båda dessa får starta en var utav matcherna mot Getafe och Levante. De får hålla sig lugna men de lär ändå inte starta El Clasico så de kan i stort sett spela som vanligt.
Andreas-
2012-04-10 16:42
Eluc Xavi o Iniesta måste spela borta mot Levante. Vi kan inte bänka våra bästa spelare i svåra bortamatcher om vi ska nå ligatiteln. I grund o botten är det vårat eget fel att vi inte kan kosta på oss lyxen att bänka spelare när det blir tight schema. Bästa laget måste spela mot Levante. Skadar sig någon så skadar sig någon.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-10 16:37
ElTriplete

Håller verkligen inte med dig om Chelseamatchen och att vi ska vila spelare där. Chelsea är mästare på att göra det trångt och få till målsnåla matcher om de vill. Förlorar vi i London blir det väldigt svårt att vända. Ett kryss är okej, såvida det innehåller mål. Själv tycker jag dock vi ska för vinst. Kontrar de in en boll är det inte hela världen om vi också gör ett. Vi ska satsa på att göra mål och få till ett bra resultat inför returen.
Barcelona Éluc
2012-04-10 16:36
Cesc är avstängd och kan således inte spela ikväll. Jag ser faktiskt hellre att både Xavi och Iniesta spelar ikväll men byts ut ifall vi har en komfortabel ledning. Startar Thiago ikväll och drar på sig ett gult kort är han avstängd i nästkommande match borta mot Levante, vilket betyder att antingen Xavi eller Iniesta måste starta den matchen. Jag ser helst att båda två vilar i den matchen inför första mötet mot Chelsea 4 dagar senare.
2012-04-10 16:32
Ser gärna att både Xavi och Iniesta vilar ikväll också. Låt Cesc och Thiago få speltid, vila Alexis och låta Pedro och Cuenca/Tello spela med Messi där uppe.

Vi har snart Levante borta, Chelsea, Madrid, Chelsea på schemat. Messi vägrar ju vila och folk på Camp Nou betalar för att se just honom spela så det är förståeligt att han spelar varje match. Men Xavi och Iniesta bör vila mycket, de kommer få det tufft mot Pepe, Lass, Alonso och Essien, Mikel och Lampard. De kommer få mycket stryk de här 2 veckorna!
Barcelona ElTriplete
2012-04-10 16:29
Andreas-

Håller med. Tycker nästan att Levante-matchen är mycket mer viktigare än första mötet med Chelsea. Chelsea har vi råd att vila Xavi till exempel, med all respekt för Chelsea då det är två matcher och returen spelas på hemmaplan.

Tycker till exempel viktiga spelare kan vilas idag, för att sen matchas mot Levante, för att sedan vila mot Chelsea. Tror vi kan ställa upp med Thiago och Cesc och det blir ändå ett formidabelt mittfält.
Andreas-
2012-04-10 16:21
Hoppas i vilar lite spelare idag. På Lördag borta mot Levante måste det dock vara bästa möjliga laget.
Barcelona ElTriplete
2012-04-10 16:20

Kvällens match blir inte lätt mot Getafe dessutom. 3 gånger har vi mött de hemma sen Pep har tagit över och det har varit rätt snåla vinster.

Barcelona 1 - 1 Getafe - 2008
Barcelona 2 - 1 Getafe - 2010
Barcelona 2 - 1 Getafe - 2011

5-3 i mål.

Ha inga förhoppningar om imorgon heller. Atletico har inte slagit Madrid på 4547 dagar.. Inte sen 30 oktober 1999, då Atleticos nuvarande tränare spelade för Atletico och slog de 3-1 på Bernabeu. Kanske ett gott omen trots allt - men näh.

Real vinner 3-1.
Barcelona ElTriplete
2012-04-10 16:17
Ikväll måste vi krympa avståndet till Real. 1 poäng ska det vara runt 22.50 ikväll!

Saken är den att, visst, vi kanske inte vinner ligan men vi har en god chans och måste fortsätta pressa Real Madrid. Vi måste pressa de och få de att kämpa i sina ligamatcher för att inte avgöra ligan tidigt och fokusera på CL.
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-10 16:04
Dill - Busquets

Att jag hade hopp om ligan vid -10 :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-10 16:01
Det är sjukt att det ikväll bara kan, och ska, vara en poängs skillnad mellan Barca och Real medan det för en månad sedan var 10. Kanske bara för en dag men det är en stark upphämtning vi har gjort.

Sen är frågan, hur mycket ska man hoppas på Atlético imorgon? Det är hemmaplan, man har rätt bra form och spelarna och fansen kommer såklart vara taggade. Real Madrid har press på sig och är inne i en svacka. Men, så finns den här förbannelsen också. Atlético har inte vunnit på 13 år och den här pressen känner säkert spelarna, ledarna och hela klubben av. Tills den har släppt kommer det bli svårt för de rödvita att spela bra mot storebror.

Jag tror i alla fall det kan vara rätt stor chans att det blir kryss. Jag tror inte Atlético vinner men gör de en bra match och är effektiva så kan de få med sig en poäng, vilket hade varit fantastiskt för oss.
2012-04-10 16:00
AndreD - Ànims Abirey

Som skrev vadå? :O

L.A.M Nr 10

Jo precis, om någon nämnt trippel till mig i februari hade jag bara skrattat. Nu sitter jag här i april och kan hoppas på en trippel. Om hyllningarna över vårt lag haglade efter utspelningen av United förra året, tänk vad som skulle sägas efter en trippel 2012?
Angågende din elva håller jag med men är pique aktuell för spel? Trodde han var borta iikväll.

Min elva mot getafe

Valdes
Montoya - Mascherano - Puyol - Adriano
-------------Busquets---------------
------Thiago------------Iniesta------
Cuenca---------Messi-------Pedro

Tello verkar fortfarande funka bäst som en supersub. JDS får också gärna få lite speltid!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-04-10 15:39
Det är inte lätt att göra madristats nöjda verkar det som. Själv fattar jag inte problemet. Pep har ju rätt i det han säger när han säger att det blir väldigt svårt för oss att vinna.

Barça måste mer eller mindre gå fullt poängmässigt i de återstående matcherna för att ha chans på ligan vilket är jävligt svårt. Lägg till att Madrid måste tappa poäng i ytterligare någon match förutom matchen på Camp Nou.

Vad vill Pueratan att Pep ska säga? Att det blir en walk in the park för Barça att vinna ligan?
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-10 15:23
Dill - Busquets

Jag som skrev :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-10 15:20
Dill - Busquets!!

Som läget ser ut nu så kommer vi ha ett oerhört psykologiskt övertag på Real Madrid i El Clasico. Vi har kommit närmare i ligan och har chans att göra den ännu mer spännande i den matchen. Det bästa skulle vara om de tappade poäng en gång till och vi som du säger kan gå om vid en eventuell vinst. Jag tror också CL kan påverka en hel del. Real har inte det bästa självförtroendet, förlorar man mot Bayern så är man nog ännu mer rädda för Camp Nou. Får vi med oss ett bra resultat på Standford Bridge så kan vi spela med stort självförtroende mot Real och då vet vi hur det går. Lägg till att vi sen tidigare redan har ett stort mentalt övertag på dem i och med alla våra segrar.

I februari såg det ut att bli en mellansäsong men just nu känns det faktiskt väldigt lovande inför de sista matcherna. Det är långt ifrån avgjort i någon turnering, men vi har rätt bra chanser i allihopa. Tänk om den här säsongen slutar med en trippel, hur sjukt hade inte det varit. Det kan i och för sig också sluta med en titellös säsong, men så är inte känslan just nu.
sólo hay un Barça
2012-04-10 15:17
L.A.M nr 10 Pique tränade separat idag, så han lär inte vara uttagen.
2012-04-10 15:07
Förutsatt att vi inte tappar poäng mot getafe pch levante, Fatta hur bajsnödiga real spelarna kommer vara på camp nou ifall de tappat poäng återigen och vi har chans att gå förbi vid en vinst. Som sagt gäller de lika hårt att inte slarva på de andra matcherna förutom el clasico. Speciallt de där jävla bortamatcherna.....
Barcelona Zibarca
2012-04-10 15:06
Namn: I.Kaljic [F.d. FGKoM]
Sänt: 2012-04-10 14:08
Bara ännu ett bevis på att Pep allt som oiftast säger saker som han inte menar. Han är falsk. Falsk ödmjuk också. Alla vet vi att han hade offrat ett ben för att vinna ligan denna säsong.

Haha bland det roligaste och mest korkade jag har läst från denna råttan.
Alla vet att RM hade offrat sina egna mödrar för att vinna ligan, och hela världen såg sist match dem spela att dem även är beredda att offra sin egen lagkamrats ben ;) way to go
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-10 15:05
Idag så ska vi vila spelare. Vi har en tuff period framöver och det här är den sista matchen på länge där det inte är något snack om att vi ska vinna, och det komfortabelt. I helgen är det Levante borta vilket kommer bli en riktig skitmatch, kommer nog likna Osasunamatchen, dvs usel och liten plan, galna hemmafans och ett tufft spelande hemmalag. Kan bli en jobbig match inför CL och därför ska de bästa spelarna vila idag mot Getafe.

Ingen av Xavi, Iniesta eller Busquets startade senast och enligt mig kanske Xavi kan vila en gång till, de andra två får starta. Thiago får ta vicekaptenens plats. Jag ser även helst att Messi också vilar vilket dock inte kommer hända, han kommer spela 90 minuter vad som än händer. Både Alexis och Pedro startade senast och jag ser åtminstonde att chilenaren vila. Cuenca eller Tello tar hans plats. I backlinjen har vi inte så många alternativ men jag ser gärna att Piqué går in direkt i startelvan efter hans lilla skada. Puyol får stå över. Dani Alves är avstängd och där går Montoya in i hans ställe.

Valdés;
Montoya, Pique, Mascherano, Adriano;
Thiago, Busquets, Iniesta;
Pedro, Messi, Tello;

Tidiga byten på Busquets och Iniesta. Möjligen Adriano också, skulle inte vara bra om han blev skadad nu.
Barcelona Myrran
2012-04-10 14:51
Thanks to @sidlowe for this one - Karanka has now done 43 news conferences since Mourinho took over at #RealMadrid

Helt sjukt mycket, Tito har gjort en för Barca och då va Pep på sjukhuset...
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-10 14:46
10 poäng :-P
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-04-10 14:27
fyfan spanska förbundet alltså! Det är helt sjukt vad dom håller på, att inte folk ifrågasätter deras genomskinliga beteende! Hoppas verkligen barca vinner ligan så alla gubbar sätter champagnen i halsen.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-04-10 14:23
westinho - Sergio #16/

Håller med om Betis. Svår match to say the least. Inte heller Levante borta på lördag kl 22:00 är helt okomplicerad heller.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-04-10 14:20
Det här är nog bara ett spel som han använder. Varför skulle han Isf köra med minst 8 ordinarie spelare i varje ligamatch och det har han gjort precis som förr, vare sig vi har varit fem poäng före eller tio poäng efter. Sen är spelarna så klart inte så dumma och tar åt sig, kolla bara på en som Pique som har skärpt sig mycket på slutet. Vi får göra vårt bästa och se hur långt det räcker. Vi får se vad Atletico kan göra imorgon med Falcao, jag hoppas bara att det inte blir tomma korridorer i deras backlinje. Förra matchen var ju pinsamt, de skänkte nästan bort tre mål.
Annons: