/spanien/barcelona/forum/9344.aspx/spanien/barcelona/forum/9344.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2012-04-09 20:19
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Stort tack!

Barca4eva

Stort tack! Jag tror jag är världens sämsta letare. Var inne på Barcas hemsida men hittade inte texten. Tack för hjälpen.
Barcelona Barca4eva
2012-04-09 19:53
Här kommer den direkt från den officiella hemsidan.
Barcelona Barca4eva
2012-04-09 19:46
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Litar nog mer på denna, trots att det bara är wiki.

EDIT: Och den visar sig vara mer korrekt.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-04-09 19:38
Puyi

Tot el camp és un clam
som la gent blaugrana
tant se val d'on venim
si del sud o del nord
ara estem d'acord, estem d'acord
una bandera ens agermana;
Blaugrana al vent
un crit valent
tenim un nom el sap tothom;
Barça, Barça, Barça!

Jugadors, seguidors
tots units fem força;
són molts anys plens d'afanys
són molts gols que hem cridat
i s'ha demostrat, s'ha demostrat
que mai ningú no ens pot tòrcer;
Blaugrana al vent
un crit valent
tenim un nom el sap tothom:
Barça, Barça, Barça!

Edit: redigerat inklistringen och tagit bort ett par bindestreck och versaler.
2012-04-09 19:31
Andreas V.V
Det är bara att räkna med smärta men tänk framåt.. Kommer kännas underbart livet ut..

Har runt 20 tatueringar. Det gör alltid ont eller är åtminstone obehagligt men det är bara att bita ihop.

Har bara plats på överarmen på insidan så det blir där.. Ska också göra Visca el Barça på bröstet från nyckelben till nyckelben..

Lägg din så att du har plats för flera för du kommer nog vilja ha fler.. Men handleden vore snyggt som fan.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-09 19:26
Puyi_5 (D.E.P. Puerta)

Har också funderat på att tatuera in hymnen.. vart tänkte du ha din? Har själv funderat på handleden eller ryggen/axeln.

Btw.. gör det ont att tatuera sig (om du gjort innan).
Jag som är så smal, borde ju göra skitont att tatuera sig direkt på skelettet i princip ;)
(Får la lägga på mig några kilon innan jag bestämmer mig)
2012-04-09 19:22
God kväll kära Cules! Ska tatuera in hymnen och behöver den rätta texten men hittar bara olika på nätet.. Någon som har 100%ig rätt text? Heter det Blaugrana eller Blau-grana på korrekt katalanska??
sólo hay un Barça
2012-04-09 19:13
Vet någon här inne vad barcas största vinst i ett el clasico är?
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
2012-04-09 18:46
Hade snarare känts direkt nedtryckande för en spelare som Tello om Ibi gör före bara så där. Med tanke på att han är A-lagspelare och inte Tello tror jag inte det är någon omöjlighet att Pep går efter den sakens skull, det har han som bekant gjort förr.

Nåja, gör Afellay succé i vår är jag mer än nöjd. Hoppas dock inte han tar någon annans plats till ingen nytta. Har ännu inte sett storheten i honom.
2012-04-09 18:37
Addeh

Jag är mer glad för spelaren själv, och jag tror att det blir en boost för truppen att få tillbaka en långtidssakdad spelare, inte minst genom att ibi själv kommer tillföra mycket positiv energi.

Dock har jag aldrig sett honom som mer än en komplententspelare och det känns som att han inte kommer bli långvarig i blaugrana. Att han ska gå före Tello och Cuenca denna säsongen är ju inte precis realistiskt. Men man vet aldrig med Pep...
Barcelona Barca4eva
2012-04-09 18:28
Levante på bortaplan är en på förhand väldigt svår match, förvänta er inte för mycket.
srki.
2012-04-09 18:21
Addeh Man vet aldrig, han skulle kunna bli ett fantastiskt wild card;).
Atlético addeh
2012-04-09 18:19
Mojito

Goda nyheter, javisst. Men seriously, vad ska vi med Afellay till nu? Vore konstigt om han fick plats i matchtruppen i någon av de kvarvarande större matcherna. Tello är utomordentlig som inhoppare och Ibi lär inte gå före honom efter över ett halvårs skadefrånvaro.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-09 17:56
Fc Barcelona - Blaugrana - Barca

Jag gillar Newcastle och hoppas dom klarar CL så dom inte blir sönderköpta.. vore otroligt tråkigt.

Vill samtidigt tacka Andy.C som gjort det möjligt för Newcastles framgångar ; )
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2012-04-09 17:42
Papiss Cissé, där har vi en riktigt bra lirare som sprutar in mål. Han kommer bli köpt till ett Champions League lag nästa år. Jag tror han kan platsa i Barcelona. Men tror han kanske går till Juventus eller något liknande lag.

Han kanske stannar kvar i Newcastle då dom också har chans att spela Champions League nästa år!

Roligt med ännu en riktigt bra spelare som glänser för tillfälligt.
BARCA-més que un club
2012-04-09 17:30
haha vilket mål av Ben arfa i Newcastle han sprang från halva plan genom alla spelare och gjorde mål hehe riktig snabb den killen :)
Barcelona Mch
2012-04-09 17:26
Tänk om det var Ronaldo istället för Arbeloa som försökte tillrättavisa Pepe och om han hade skadat Ronaldo på ett sådant absurt sätt. Det hade gått till historien som världens största idiotiska handling. :-)
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-04-09 17:16
Gonzalez_Barca jag tycker vi ska riskera victor men levante är ganska tufft.
Barcelona Éluc
2012-04-09 17:06
Underskatta inte Levantes form på hemmaplan. Visserligen är det bättre att han missar den matchen är El Clásico, men jag tror både Pep och Valdés försöker gå igenom dessa två matcher utan något gult kort på Víctor. Keita och Thiago lär nog ändå inte starta mot Real så där är det inga större problem. Alexis å andra sidan har visat sig vara väldigt nyttig mot just Real Madrid och ska absolut inte dra på sig en onödig varning mot Levante.

Angående morgondagens match och hur elvan kan komma att se ut.

Valdés
Montoya Puyol Mascherano Adriano
Xavi Busquets Iniesta
Pedro Messi Alexis

Bäst om både Alves och Piqué får vila imorgon inför det tuffa spelschema som komma skall. Ett ypperligt läge för Montoya att få starta i en lättare hemmamatch mot Getafe dessutom. Alves och Piqué borde däremot få starta på lördag mot Levante för att avlasta Puyol inför CL-semifinalerna.

Med Cesc avstängd, Keita som startade senast och Thiago med ett gult kort från avstängning ser jag helst det ordinarie mittfältet från start imorgon. Dels för att stänga matchen så snabbt som möjligt, men också för att låta Xavi och Iniesta vila mot Levante och därmed spela Thiago och Cesc från start, precis som senast mot Zaragoza (undantaget blir väl förhoppningsvis att Busquets får starta mot Levante nästa helg).

I anfallet ser jag helst samma anfall som senast med tanke på att Pedro slutligen fick näta i ligan igen, och jag är väldigt intresserad av att se hur han börjar prestera nu efter det där förlösande målet. Även Alexis förtjänar en startplats efter att han fick en Zaragoza-spelare utvisad, assisterade till Messis 1-2-mål och även fixade straffen till 1-3. Skulle vara bra för resten av säsongen om han fick näta imorgon. Messi känns självskriven i varenda startelvan inför varenda match oavsett motstånd, så där känns det meningslöst att behöva motivera sig.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-09 16:48
Vad tycker ni om Valdés avstängningsrisk? Ska han maska till sig ett gult kort imorgon för att missa Levante i helgen? Pinto bör ju klara av den matchen samt att det vore bra för honom att få lite speltid så han inte är helt rostig inför cupfinalen.

Övriga som kan missa clasicon är Keita, Thiago och Sanchez där den sistnämnda vore den viktigaste att inte missa. Han går dock att ersätta med Pedro och starta med Messi och Fabregas på topp (eller Iniesta, beror på) som vi gjorde på Bernabeu clsicon i December. Kan även vara bra för Sanchez om vi klarar oss utan honom, så är han pigg och frisk i matcherna mot Chelsea.

Btw, blir intressant att se hur Sanchez klarar sig mot brittiskt motstånd, första gången han möter ett lag från de brittiska öarna, tänker mest på hans fysik.
2012-04-09 16:29
El Mundo skriver att Afellay kommer få el alta medica inom de närmsta dagarna och kommer sannolikt finnas med i truppen som åker till London.

Goda nyheter!
Barcelona Barca4eva
Shanghai Isåfall är Pepe i samma klass som Stallone då han är en usel filmare ;)
Barcelona Éluc
Afellay will get the medical green light in the coming days. He will most probably be available for the game against Chelsea next week. [md]

Härliga nyheter, minst sagt. Förhoppningsvis kan vi få se ett inhopp redan mot Chelsea på Stamford Bridge.
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-04-09 16:19
Guardiola y FIgo och gänget lirar mot Brazilien
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-04-09 14:56
Vem är Geroge Clooney, Al Pacino, Morgan Freeman, Robert De Niro eller Sylvester Stallone osv...?

...dem riktiga skådespelarna är givetvis di Maria i särklass tät följd av Cristiano, Pepe, Özil, Marcelo och Ramos.

84th Academy Award borde ha tittat noggrant i Madrid, massor med talanger av riktigt skådespeleri och hårt action spel.
Barcelona Milian_J
2012-04-09 14:53
Njut av Pep i sina glansdagar :)
Barcelona Corazon
2012-04-09 14:35
Isåfall är det perfekt tror inte på dom andra lagen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-09 14:24
Tillbaka efter några dagar utan svenskafans. Missade både vår och Reals match men kan inte beskriva känslan när man läste att det nu bara var fyra poäng. Det som var omöjligt för en månad sedan har nu förvandlats till verklighet. Vi har väldigt många ligasegrar i rad och tar vi alla sju som är kvar så är det enligt mig 95 % chans att vi tar hem guldet. Inte en chans att Real Madrid "bara" tappar i en match till med deras form.

Jag ville ha max fyra poängs skillnad efter de här två omgångarna där Real hade två tuffa matcher. Hade det fortfarande varit 6 hade det blivit mycket svårt att ta ikapp. Nu behövs det bara att vi tar full pott inklusive en vinst i El Clasico samt att Real kryssar i en match till, så är ligan vår.
sólo hay un Barça
2012-04-09 14:16
Corazon FK Europa har ingen koll alls. R Madrid möter Sevilla hemma och bilbao borta efter El clasico.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-09 14:14
Det preliminära speldatumet för Athletic Bilbao - Real Madrid är 2:a maj.

Fotbollskanalen Europa visade upp fel spelschema igår när de försökte redovisa Barcelona respektive Madrids kvarstående matcher i ligan. Då var inte Bilbao med i Madrids spelschema. Börjar tröttna på Fotbollskanalen Europa, att de inte kan göra något rätt.
Annons: