/spanien/barcelona/forum/9343.aspx/spanien/barcelona/forum/9343.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas V.V
2012-04-09 21:13
FC BarcelPKK

Argh.. skrev massa text sen råkade jag klicka bort det.
Nåväl, grym match.. ska se den nästa år tror jag det får bli.

Nej, jag är inte från Nyköping men har lika långt dit som till Arlanda på ett ungefär.

Åkte förut för 42:- till London tur&retur från Västerås, världsrekord i lågprisflyg? Annars åkte jag för 198:- tur&retur till Tenerife från Luleå. (Det är 13-14 timmars flygtid för 198:- vilket är billigare / timme än 42:- till London.
Barcelona FC BarcelPKK
2012-04-09 21:08
Andreas V.V Är du från Nyköping ?? För att åka till Stockholm från Nyköping är det ca 10 mil. Jag måste också att säga Ryanair är riktigt grymt, själv är jag nu i Dortmund, åkte från skavsta till Düsseldorf (1 timme från Dortmund). Biljetten kostade bara ca 500 kr. Btw så ska jag kolla på Dortmund - Bayern M. Hade hellre varit i Barcelona men fick 3 biljetter till matchen helt gratis så varför inte :) Visca Barca !! Sorry for OT !
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andreas V.V
2012-04-09 21:01
Gud är störst! - Pep el rei!

Jag är medlem och får köpa 2 biljetter (åker själv).
Kan köpa en extra biljett dvs.

Biljetter släpps för medlemmar den 13, tror det släpps för icke medlemmar några dagar senare.

Edit: Det verkar inte släppas biljetter för icke medlemmar till matchen vad jag kan se enligt hemsidan.

Det kanske finns någon som är medlem som kan tänka sig att låna ut sina medlemsuppgifter och som inte ska ner.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-04-09 21:00
Vet någon om det är lätt och hitta biljetter till matchen mot chelsea på plats om man åker ner? Tänkte hitta biljetter därnere!
Barcelona Andreas V.V
2012-04-09 20:57
Aja, den som vill snacka resor får la gärna lägga till mig på facebook så slipper vi spamma ner forumet med all information. (Skicka ett PM)
Barcelona Andreas V.V
2012-04-09 20:48
Barca4eva

Åk ner på Chelsea? Bjuder på en öl eller två ;)
Absolut inget fel på Girona, tyckte bussresan in till Barcelona gick snabbt ändå.
Barcelona Barca4eva
2012-04-09 20:46
Andreas V.V

Härligt, blir definitivt ännu en tur ner dit i år!

Hade inte något emot Girona men why the hell not?
Barcelona Andreas V.V
2012-04-09 20:42

Vilka datum kollar du? Jag bokade 23-26 April och det kostade 400:-
Möjligt att dom höjt lite nu då jag bokade för ett par dagar sen.

Priser som jag får fram idag:

23-25 April, 610:-
23-26 April, 610:-

(Alltså höjt med cirka 200:-) fortfarande sjukt billigt..

Tiderna för avgång åt båda håll är också helt perfekta!
2012-04-09 20:40
Andreas V.V

När jag söker från skavsta till el prat så blir priset 1.100. Något fel måste jag göra isåfall!
Barcelona Andreas V.V
2012-04-09 20:38

Vad ska jag länka till? Bara knappa i vart du ska och vilka datum.. :)
Länktips: www.ryanair.com
2012-04-09 20:37
Andreas V.V

Kan du länka till sidan med erbjudandet? :)
Barcelona Andreas V.V
2012-04-09 20:32
Barca4eva

Japp, från Skavsta kör dom till el Prat (Dom har bytt från Girona).
Hurvida det bara är nu och under sommaren eller om det är permanent vet jag inte!
Barcelona Barca4eva
2012-04-09 20:29
Andreas V.V

Flyger Ryanair till El Prat också nu?

Fan vad nice :)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-04-09 20:22
Guardiola snackar lite om säsongsavslutningen;

"Ligan ff möjlig att vinna? Njae, aldrig förr har ett lag kommit tillbaka efter att man legat 10 poäng bakom Real. 4 poäng är ff mycket."

"Spelarna vet vad jag förväntar mig av dem tills säsongen är över;
Le mindre och spring mer."

Jag anar att Pep inte är helt nöjd med spelarnas inställning, att de tar lite för lätt på vissa matcher och tycker det kul att umgås och ha kul snarare än att kämpa till 100%. Och han har rätt, mot Real, Chelsea och Bilbao räcker det inte med halvhjärtade insatser och ett par misstag kan kosta oss massor i form av förlorade titlar.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-09 20:21
Jag bara måste hylla Ryanair, jag älskar det bolaget numera.

Att flyga ner till Barcelona tur&retur och dessutom numera (från Skavsta) hamna på el Prat, dvs stora flygplatsen för 400:- är så jävla klockrent alltså.

Sen till London för första mötet mot Chelsea, 200:- .. alltså, det kostar mer att åka Swebus till Arlanda. (10 mil)

(Jämför med Norwegian, Lufthansa, Vueling, British Airways, Iberia tex som alltid tar belopp kring 1500-2000:- för bara flygresan så inser man snabbt hur bra det är att välja Ryanair).

(Åkte SAS till Luleå för typ 2 veckor sen, det är typ det dyraste bolaget jag vet i Europa i alla fall.
Jag hade inkletat tuggummi i min stol, trasigt armstöd och bordet gick ej att fälla ut pga trasig gångjärn). Very nice.. not.

Nu när dessutom Ryanair flyger till el Prat så måste jag bara säga att det är helt fantastiskt och att fler här borde ta tillfället i akt och åka ner oftare.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2012-04-09 20:19
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Stort tack!

Barca4eva

Stort tack! Jag tror jag är världens sämsta letare. Var inne på Barcas hemsida men hittade inte texten. Tack för hjälpen.
Barcelona Barca4eva
2012-04-09 19:53
Här kommer den direkt från den officiella hemsidan.
Barcelona Barca4eva
2012-04-09 19:46
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Litar nog mer på denna, trots att det bara är wiki.

EDIT: Och den visar sig vara mer korrekt.
2012-04-09 19:38
Puyi

Tot el camp és un clam
som la gent blaugrana
tant se val d'on venim
si del sud o del nord
ara estem d'acord, estem d'acord
una bandera ens agermana;
Blaugrana al vent
un crit valent
tenim un nom el sap tothom;
Barça, Barça, Barça!

Jugadors, seguidors
tots units fem força;
són molts anys plens d'afanys
són molts gols que hem cridat
i s'ha demostrat, s'ha demostrat
que mai ningú no ens pot tòrcer;
Blaugrana al vent
un crit valent
tenim un nom el sap tothom:
Barça, Barça, Barça!

Edit: redigerat inklistringen och tagit bort ett par bindestreck och versaler.
2012-04-09 19:31
Andreas V.V
Det är bara att räkna med smärta men tänk framåt.. Kommer kännas underbart livet ut..

Har runt 20 tatueringar. Det gör alltid ont eller är åtminstone obehagligt men det är bara att bita ihop.

Har bara plats på överarmen på insidan så det blir där.. Ska också göra Visca el Barça på bröstet från nyckelben till nyckelben..

Lägg din så att du har plats för flera för du kommer nog vilja ha fler.. Men handleden vore snyggt som fan.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-09 19:26
Puyi_5 (D.E.P. Puerta)

Har också funderat på att tatuera in hymnen.. vart tänkte du ha din? Har själv funderat på handleden eller ryggen/axeln.

Btw.. gör det ont att tatuera sig (om du gjort innan).
Jag som är så smal, borde ju göra skitont att tatuera sig direkt på skelettet i princip ;)
(Får la lägga på mig några kilon innan jag bestämmer mig)
2012-04-09 19:22
God kväll kära Cules! Ska tatuera in hymnen och behöver den rätta texten men hittar bara olika på nätet.. Någon som har 100%ig rätt text? Heter det Blaugrana eller Blau-grana på korrekt katalanska??
sólo hay un Barça
2012-04-09 19:13
Vet någon här inne vad barcas största vinst i ett el clasico är?
Atlético addeh
2012-04-09 18:46
Hade snarare känts direkt nedtryckande för en spelare som Tello om Ibi gör före bara så där. Med tanke på att han är A-lagspelare och inte Tello tror jag inte det är någon omöjlighet att Pep går efter den sakens skull, det har han som bekant gjort förr.

Nåja, gör Afellay succé i vår är jag mer än nöjd. Hoppas dock inte han tar någon annans plats till ingen nytta. Har ännu inte sett storheten i honom.
2012-04-09 18:37
Addeh

Jag är mer glad för spelaren själv, och jag tror att det blir en boost för truppen att få tillbaka en långtidssakdad spelare, inte minst genom att ibi själv kommer tillföra mycket positiv energi.

Dock har jag aldrig sett honom som mer än en komplententspelare och det känns som att han inte kommer bli långvarig i blaugrana. Att han ska gå före Tello och Cuenca denna säsongen är ju inte precis realistiskt. Men man vet aldrig med Pep...
Barcelona Barca4eva
2012-04-09 18:28
Levante på bortaplan är en på förhand väldigt svår match, förvänta er inte för mycket.
srki.
2012-04-09 18:21
Addeh Man vet aldrig, han skulle kunna bli ett fantastiskt wild card;).
Atlético addeh
2012-04-09 18:19
Mojito

Goda nyheter, javisst. Men seriously, vad ska vi med Afellay till nu? Vore konstigt om han fick plats i matchtruppen i någon av de kvarvarande större matcherna. Tello är utomordentlig som inhoppare och Ibi lär inte gå före honom efter över ett halvårs skadefrånvaro.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-09 17:56
Fc Barcelona - Blaugrana - Barca

Jag gillar Newcastle och hoppas dom klarar CL så dom inte blir sönderköpta.. vore otroligt tråkigt.

Vill samtidigt tacka Andy.C som gjort det möjligt för Newcastles framgångar ; )
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2012-04-09 17:42
Papiss Cissé, där har vi en riktigt bra lirare som sprutar in mål. Han kommer bli köpt till ett Champions League lag nästa år. Jag tror han kan platsa i Barcelona. Men tror han kanske går till Juventus eller något liknande lag.

Han kanske stannar kvar i Newcastle då dom också har chans att spela Champions League nästa år!

Roligt med ännu en riktigt bra spelare som glänser för tillfälligt.
Annons: