/spanien/barcelona/forum/9341.aspx/spanien/barcelona/forum/9341.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BB-Barceloneta
2012-04-10 10:28
Dagens match mot Getafe är som alla andra resterande matcher på säsongen ruskigt viktig, tre poäng är ett måste idag. Men kommer vi upp i normal standard så ska vi slå dem.

Så här skulle jag vilja se elvan idag:

Valdes
Montoya Puyol Mascherano Adriano
Xavi Busquets/Thiago Iniesta
Pedro Messi Cuenca

Då Pique och Alves är väldigt tveksamma så tror jag på den här backlinjen, jag tror inte heller Pep vågar chansa med dem om det nu skulle vara så att de får grönt ljus.

Varken Xavi eller Iniesta startade senast så de får starta idag. Sen har jag svårt att välja mellan Busi och Thiago, båda spelade senast men Busquets kommer bli en viktigare pjäs än Thiago nu i slutspurten så därför var jag inne på att vila honom. Men ställer han upp med bästa mittfältet så ska Busquets spela.

I anfallet tycker jag Pedro ska få chansen, förhoppningsvis med stärkt självförtroende med tanke på målet senast. Sen ska även Cuenca få speltid.

Sist men inte minns vill jag sända en tanke till Abidal som ska genomgå sin levertransplantation idag.

Stay strong!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-10 09:19
Cesc kan tydligen spela idag då förbundet inte har bekräftat hans gula kort. Ser gärna att som gör det idag, det är inte så att han behövs ändå...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mäktiga Messi
2012-04-10 04:27
ja de gör det finns alltid folk utanför arenan o säljer . de gäller att vara smart när man ska pruta ner priset . de va så ja köpte cl finalbiljetterna i london
Barcelona Grande Barca
2012-04-10 02:49
Grabbar jag har hört att man kan stå utanför arenan strax innan matchen och få biljetter? det brukar alltid finnas folk som säljer biljetter, är det sant ?
Barcelona Milario
2012-04-10 02:37
Exklisive intervju med Messi på skysport!!
Barcelona Andreas V.V
2012-04-10 01:52
Gio Style

Lutar åt det.. han har mycket i skolan och med företaget. ; )
Hotell är ju i princip lika dyrt 1 som för 2 då man betalar per rum så varför inte..

Det finns inga tjejer på forumet här? (Bjuder på flyget också) .. haha, nää.. det var inte första April idag inte.

Godnatt grabbar.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-10 01:47
Imorgon klockan 10.00 öppnar ansökningsperioden för biljetter till matchen, Chelsea - Barcelona.

Fast det är väl ingen som skall till London här.. eller?
Räknar inte med att få några biljetter så jag får väl sätta mig på en sportbar där man hatar Chelsea men samtidigt inte hatar Barcelona.

Haha.
Barcelona Gio Style
2012-04-10 01:44
Andreas V.V

Du får gärna försöka muta med mig ner dig istället ;)
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2012-04-10 01:29
www.tvgolo.com är den bästa hemsidan för att se alla highlights direkt efter matcherna. jag rekommenderar den starkt.
Barcelona PIQUE=KING
2012-04-10 01:18
Så underbart att Barcelona spelar idag!
Barcelona Andreas V.V
2012-04-10 00:45
Dradrian

Okej.. "Siempre Barca", "Gud är störst" och 3 till ur deras bekantskapskrets ska ner, sen jag.. försöker "muta" med mig en polare genom att bjuda på hotell och öl, ändå tvekar han.. (vad i hel*ete är det frågan om?) haha, sjukt..
Barcelona Dradrian
2012-04-10 00:33
Andreas V.V

Ja det var typ rad 10 nära mitten på tribuna, var de dyraste som såldes när vi köpte. Hoppas du har flyt med lottningen, vore grymt för dig!

Jag känner ingen på forumet än, så tror inte jag är Siempre Barcas polare :P.

Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-04-10 00:31
Gonzalez_Barca

Tack! Den där vänsterfoten han har är magisk. Vändningen är ju out of this world - Hoppas verkligen på Newcastle, dem har riktigt sköna lirare!
Barcelona NoGo™
2012-04-10 00:23
Wow! Det där målet hade jag missat, Sjukt snyggt av Ben Arfa.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-10 00:15
God is a five letter word - Messi

Helt okej kvalité hos Aftonbladet. :)

Målet visas runt 4:e minuten.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-04-09 23:51
Någon som har Ben Arfa's mål i bra quality? =) Hade uppskattat det som f'n!
Barcelona Andreas V.V
2012-04-09 23:41
Dradrian

Ja.. det är skönt o vara medlem.
Ändå är det för mycket medlemmar så håller med el Maestro lite alltså, har inte haft tur någon gång gällande CL final i lottningen som alltid uppstår. (många som söker)
Tvivlar på att jag har tur på torsdag heller då Barcelona bara fått 3000 platser varav drygt 1000 är avsedda för sponsorer och dylikt.

11k för matchbiljetten, borde varit bland de bästa då.. det är ett påslag på typ 500%

Du åker i alla fall samma flyg som mig, är du möjligtvis polaren som åker med "Siempre Barca"? ; )
Barcelona Dradrian
2012-04-09 23:37
Andreas V.V

Japp det var galet dyrt, tror matchbiljetten var 11k eller något sådant via Gosporttravel kommer inte ihåg exakt.

Flyg 610 spänn 23-26/4, sen ca 4k för biljett hyfsade platser, billigt vandrarhem. Blir ändå fem papp, men fan vilken match det kan bli...

JAG VILL VARA MEDLEM. Du kan skatta dig lycklig din jävel ;).
Barcelona Andreas V.V
2012-04-09 23:27
Andreas-

Nej.. jag var för ivrig när jag bokade biljetter till Barcelona - Chelsea och tänkte inte på att el Clasico var på lördagen innan (hade såklart åkt ner på fredag eller lördag morgon om jag tänkt till lite)

Tror inte man kan boka om via Ryanair och jag orkar inte sitta på ett flygplan till London, 18-19.. sen till Barcelona 20-22 och sen ner till Barcelona igen den 23e.. så jag skippar det i ligan i år, tyvärr.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-09 23:23
CESC..4..FABREGAS

Vi säger så här, det skulle finnas två Barcelona lag i Champions League varje säsong.
Andreas-
2012-04-09 23:22
När ni ändå snackar medlemsskap o Barcelona. Någon här inne som ska ned på el Clasico?
Barcelona Zamboza
2012-04-09 23:22
@Éluc:

På fotbollskväll på svt.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-09 23:20
Dradrian

14 lök, holy mother of god!

Dela det på 7 så har du summan jag betalade för matchbiljett, flyg och hotell.. :O (sjukt att dessa resebolag ens får finnas)

Dradrian:

Barcelona - Chelsea biljetter har jag sett på svarta börsen från 2.700:- och uppåt med 2700:- för de allra sämsta platserna, helt stört dyrt tyvärr.

--------------

CESC..4..FABREGAS

Dom skulle vinna, garanterat.
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-04-09 23:19
En kul fråga bara.... Hur skulle det gå BARCA-B i allsvenskan?
Barcelona Dradrian
2012-04-09 23:15
Andreas V.V och ni andra: tack för snabba svar!

Riktigt tråkigt att höra men då är det alltså som jag misstänkte.. Ja nog verkar man kunna tjäna pengar på att vara medlem allt. Jag och brorsan betalade 14 000/person för flyg med Ryanair och matchbiljett + hotell när vi såg semin mot Real förra våren. Helt sjukt.... Även för riktigt bra platser.

Så mitt bästa bet är att köpa matchbiljetter via någon resebyrå som vanligt? Lär ju inte bli 10k i alla fall då det inte är mot Real...
Barcelona Andreas V.V
2012-04-09 23:09
el Maestro:

Bra vet jag inte.. varför ska vissa kunna köpa biljetter till Liga cup final, CL kvart/semi, CL final, el Clasico och andra stormatcher relativt billigt medan andra måste gå genom svarta börsen hosta upp hela sjuka summor..

Det är inte direkt rättvist.. enligt mig då, fast nu är jag medlem sedan länge så bör inte ha så mycket att oroa mig för, såvida inte Rosell får ett ryck och kastar ut alla icke-spanjorer ur medlemsskapet.. haha
Barcelona el Maestro:
2012-04-09 23:08
Det här tycker jag var intressant att få höra. Mourinhos tid i Barca som tolk:

Rufete (ex-Barcelona): "Robson could talk for half an hour, and then Mourinho (then assistant) summed it up in 15 seconds. Robson was a genius person. Many times you didn't understand what he was saying, but his expression convinced you."
Barcelona el Maestro:
2012-04-09 23:02
Det var bra att Barca begränsar antalet medlemmar tycker jag, när jag tänker efter. Någonstans måste en gräns dras då alla som älskar Barca inte behöver eller kan bli medlemmar i klubben. Smart drag av Rosell och Company.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-09 23:00
@DM1982:

jag vill inte vara en språkpolis men rättar man någon för en felstavning så är man inte moralkärring utan snarare... ja, språkpolis ;)
Barcelona Andreas V.V
2012-04-09 22:59
Adrian, du måste bli "Commitment-anhängare" i typ 3 år innan du kan ansöka om medlemsskap.

Du kan bli medlem om:

*Du varit medlem tidigare under en 2 års period.
*Du har någon i familjen som är medlem.

Annars, är det kört.

(Jag hade fan varit stört arg om jag inte varit medlem idag.. satan så irriterande).

Det sjuka är att man tjänar (om man vill) på att vara medlem.
Köp 2 biljetter till el Clasico, sälj den ena för 5000:- så har du tjänat in 2 års medlemsskap.
Annons: