/spanien/barcelona/forum/9336.aspx/spanien/barcelona/forum/9336.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-07-17 13:02
Mido

Han är eller var väldigt lovande för 1-2 säsonger, lite osäer på hur det gick ifjol, läste om att han varit skadedrabbad därav petningen i landslaget inför em. Saken är att vi redan har den sortens spelartyp, snabb,aggresiv, ´är inte den mest bekväma mittbacken med boll, vi har redan Puyol,Masken som har liknande egenskaper i mitt tycke. Han fyller 22, och har all tid i världen att utvecklas, men i nuläget ett slöseri att köpa honom till ett spelförande lag, han skulle nog må bättre utav ett miljöbyte i form av den eng ligan.

The Reporter

Jag är faktist inne på samma spår, förstår inte varför laget ska göra sig av spelare, vi har inte haft den bästa bredden utav spelare av klass och mognad, så alla dessa rykten hoppas jag inte stämmer för jag vill inte sälja fler spelare. Har Tito en balanserad rotation, använder sig utav alla sina 3 byten frekvent mår laget gött i längden!

Spika truppen och börja träna!
Barcelona The Reporter
2012-07-17 12:56
Man tänker inte på det, men vi har ett hyfsat ungt lag, Thiago, Alba, Pedro, Busq, Messi, Pique, Cesc, Sanchez, Fontas, Tello, Cuenca Sedan några lite äldre som Ini och Ibi

Vilket jävla lag vi har. Hoppas verkligen vi behåller Afellay då jag tror han kommer vara till nytta denna säsong. Sedan är Villa tillbaka, han känns som ett nyförvärv. 1-2 spelare till så är truppen komplett. Om vi köper en så ska det vara ett riktigt bra förvärv, i form av Martinez som kan lira på två positioner.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-07-17 12:54
Abbe. Tack för snabbt svar. Blev ju orolig med tanke på att alla sidor på internet skriver 22, samtidigt som det står "22 or 23" när man ska köpa biljett på hemsidan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-07-17 12:54
The Reporter
Jag har. Jag beställde för tre veckor sen nästan och de säger att de skickar de inom 14 dagar om man valt att betala via faktura, men de ljuger. Jag ringde förra veckan då sa de att den skulle komma måndag eller tisdag, men det har inte kommit något. Jag ringde de idag igen och de sa att de har skickat de och att de är framme imorgon. Om de inte kommer imorgon så har de blåst oss, eller jag har ju inte ens betalat då ja valde faktura men endå.
Barcelona Abbe.
2012-07-17 12:48
Dill

Matchen spelas torsdagen den 23:e augusti.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-07-17 12:46
Är supercupen den 23 eller 22? Har redan bokat flyg och blev nojjig nu eftersom det står att det inte är beslutat om matchen spelat den 22 eller 23. Tacksam för svar!
Barcelona The Reporter
2012-07-17 12:39
Är det någon mer än mig som köpt biljett på biljettshop och inte fått den än?
zlatanibra
2012-07-17 12:38
@tarrak:

Ok nu fattar jag vad du menar! Tack så mycket
Barcelona tarrak
2012-07-17 12:32
@zlatanibra:

Återigen, årslönen står klart och tydligt, €14,812,480/yr och är det som gäller. Veckolönen är bara ett räkneexmpel för att visa hur mycket han tjänar under de 40 veckor han spelar fotboll. Om du vill veta hur mycket han tjänar om han skulle få betalt en gång i veckan året runt så får du dela årslönen med 52= €284,855 i veckan. Häng inte upp dig på veckolönen, det är årslönen som är det väsentliga.Jag hoppas att du förstår nu för jag tror inte jag kan förklara det tydligare.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-17 12:21
Vilanova: "Exit rumours Afellay? I'm counting on all players. He's a real quality player, we'll see how he does."

Låter bra.
zlatanibra
2012-07-17 12:18
@tarrak:

Är inte ronaldos årslön nästa år då 18 miljoner euro om man räknar
52 veckor alltså hela året?
Barcelona Blaugrana91
2012-07-17 12:18
Vilanova: "If we find a player who can play centre back and defensive midfielder, perfect. If not, we count on the youth players."

Haha bara jag som tänker på Javi Martinez....
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-17 12:06
Jag glömde gratta Busquets igår. GRATTIS!

Varför visar dem Iniesta på pk
Barcelona Blaugrana91
2012-07-17 11:55
Barca B har gjort väldigt bra värvningar, kul!

På tal om värvningar, Tito och Zubi håller en PK strax, kanske vi får veta mer om just ev. värvningar osv. I länktips kan ni se PK.
Real Madrid BB-Barceloneta
2012-07-17 11:54
Det ska bli intressant att höra om vad som sägs på presskonferensen nu, se om dem kan reda ut lite om eventuella värvningar.
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-07-17 11:47
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-07-17 11:43
Se länk. Lite basfakta om Araujo samt några videos om honom.
Barcelona tarrak
2012-07-17 11:41
@zlatanibra:

Årslönen är den väsentliga,inte hur många veckor den delas upp i. Det är inte så att spelarna får betalt en gång i veckan, utan mest ett räkneexempel. I vanliga fall tror jag dock att man brukar dela årslönen i 52 veckor.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-07-17 11:26
Det verkar som att Barca-B har gjort klart Med Sergio Araujo från Boca Juniors Och han är bara 20 år gammal. Är det någon som har sett honom spela? Skulle han kunna vara något för A-Laget om några år?
zlatanibra
2012-07-17 11:26
@tarrak:

Så hans lön är den summan som står längst nere ad händer med de 12 veckor
penarna som är kvar?
Barcelona tarrak
2012-07-17 11:13
@zlatanibra:

Precis som det står så har de räknat hans veckolön på de ca 40 veckor om året han spelar fotboll, inte samtliga 52.

"Now consider this. Football in Europe is played for almost nine and a half months, going from late August to early/mid May. That's a good 40 weeks out of the year.

Take a look at his total yearly salary(given 40 weeks worth of football):"

zlatanibra
2012-07-17 10:31
@tarrak:

Om man räknar hans lön per vecka så blir det mycket mer än
den summan där nere ngn som vet hur det kan va så. Kan det vara skatten?
Barcelona Mido
2012-07-17 10:16
PSG spelaren Sakho är tydligen iskall i d franska laget, jag har hört dessutom att han e för bra för bänken, kan inte Barca slår till, han e ju back oxå
Barcelona Barcadinho.
2012-07-17 10:06
Raiola tillbaka i Paris: "Jag ska ge er Mona Lisa" .

Jag vet att han inte är precis omtyckt här på LR, men uttalandet har gett mig ett jäkla gott skratt. Alltså, Mona Lisa, det var kul.:-)
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-07-17 09:40
Myrran//

Hahaha good one!
Barcelona Myrran
2012-07-17 09:02
Kommer nog trots allt inte bli så stor skillnad mellan Pep och Tito...
Barcelona Smogen
2012-07-17 08:59
Vad hände med Romarios son? Blev det något där eller var det bara påhitt?
Barcelona Éluc
2012-07-17 03:48
Barcelona made formal bid for Boca Juniors forward Sergio Araujo (20), who'd join B-team. Deal close, final ok Boca president needed. [rac1]
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-17 01:43
Gud har två söner Jesus och Messi.

Sorry jag skriver med mobilen inte helt samma sak som datan.
Barcelona Hetfield
2012-07-17 01:00
Jag gillar förövrigt ungdomarna, men man kan inte förlita sig på de. Det gäller att ta in spelare som har lite mer erfarenhet.

Det kommer att bli en lång säsong, det gäller att vara förbereda på skador och avstängningar.
Annons: