/spanien/barcelona/forum/9335.aspx/spanien/barcelona/forum/9335.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-11 16:07
Atletico eldar verkligen på med artiklar inför derbyt. Senaste är att Real inte "vågar" lämna ut truppen ;P
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-04-11 15:21
Sjukt roligt att det går bra för Abidal. Han förtjänar verkligen inte detta. Han är så ödmjuk, respekterad av motståndarna och visar hänsyn gentemot alla. Hoppas att han kommer tillbaks starkare än någonsin och pensionerar sig i Barca, sen skall han få en roll i Barcas styrelse eller så kan han vara en tränare för Juvenil A eller B.

Anims Eric Bilal Abidal!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-11 15:13
Barcelona will this summer train in Barcelona or another place in Europe. One of the friendlies will probably be against Udinese. [catradio

spännande. finns inga bättre matcher än när två lag man gillar möts.
i Muriel så har Di Natale den samarbetspartner där fram som han har saknat i flera år!
Culé - Messi y Alexis
2012-04-11 15:03
Fb Abidal (message by his wife): "I'm Hayet Abidal, Eric's wife. I'm writing you, today, on his facebook page, on his request."

Fb Abidal: "Eric and his cousin Gérard have indeed been operated in Barcelona yesterday and for the moment everything is ok!"

Fb Abidal: "He really wants to thank all of you for your messages, your support and all the strength you give him! Thanks a lot."

YES!
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2012-04-11 14:34
Riiio!!: hahahah! det var bara för att provocera lite och få konstiga reaktioner, som din!

Tror vi har bra chanser att slå Real idag!

VAMOS!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-11 14:29
Deion (red)

Jag hoppas på det bästa oavsett vilken elva Simeone ställer upp med. Falcao är iaf spelklar nu.

"Även om vi presterar ändå och gör mål så kommer det sluta med att Real gör offsidemål och att vi får två spelare utvisade om inte Casillas återigen gör sin livs match mot oss igen."

Haha, kung!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-11 14:22
Nu läste jag vad du skrev. Ignorera det jag skrev under ;)
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-11 14:21
Gonzalez Leighton Baines är väl typ 26-27? Eller är jag fel ute?
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-04-11 14:20
Förstår inte varför flera här försöker övertala de som tror på Atletico ikväll att inte göra det. Får man inte ens hoppas? Jag menar, det är knappast så att Real Madrid kommer vinna alla matcher mot Atletico i all framtid. Någon gång kommer de förlora/tappa poäng. Varför inte ikväll? När Atletico mötte Barca så såg jag ett nytt Atletico, ett defensivt starkt sådant.

De brukar vika ner sig mot Real, jag vet, men Atletico är i stort behov av poäng ikväll och kommer göra allt för att inte hjälpa Real vinna ligan. Jag tror de kommer spela lika disciplinerat defensivt ikväll som de gjorde mot oss.

Jag tror också att alla ni som säger att det inte ens är lönt att hoppas själva innerst inne hoppas lite på dem. Ni försöker bara övertala er själva så att ni inte blir så besvikna om nu Atletico förlorar.

Vamos Atletico!
Atlético Deion (red)
2012-04-11 14:19
Skulle inte hoppas för hårt på poäng ikväll. Falcao är fortfarande förkyld, Adrian är i slutet av sin influensa, Salvio är avstängd och Atlético bästa mittback denna säsong Miranda är också avstängd. Det finns en chans att vi tvingas slänga in anfallare/offensiva spelare från Atlético-B. Även om vi presterar ändå och gör mål så kommer det sluta med att Real gör offsidemål och att vi får två spelare utvisade om inte Casillas återigen gör sin livs match mot oss igen.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-11 14:17
"SENASTE NYTT: Adrián har insjuknat i influensa och är tvekam till start imorgon. Även Falcao har varit sjuk men är på bättringsvägen.
Det återstår att se hur pass dåligt det är med de båda anfallarna."

...
Barcelona Riiio!!
2012-04-11 14:14
"Atlético tar emot lillebror Real Madrid"... lite fel men jävligt rolig läsning =)
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-11 14:11
England har helt klart en bra ung generation.

---------- Hart -----------
Richards - Smalling - Jones - Baines
Wilshere - Cleverly - Rodwell
Sturridge - CARROLL - Oxlade-Chamberlein

Nej driver bara om Carroll, uslare spelare tar lång tid att hitta.. Men sätt in Welbeck där och den enda spelaren över 24 är Baines. Sen så finns ju även Rooney som inte är så gammal. Laget har helt klart potential men de lär inte vinna några titlar som vanligt.

Är det någon som skulle ge dom chansen är det nog Guardiola, tror inte andra tränare vågar ge förtroendet till de yngre.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-11 14:05
Får Pep mer än ett år i engelska landslaget tror jag dock att han skulle göra att nytta. Han kanske inte vinner massa titlar men föryngringsprocessen hade gått tusen gånger snyggare än med t.ex. Redknapp. Englands ungdomar ha stor potential, och jag tror inte att Pep hade haft problem med att peta Lamps och Stevie G på mitten. Manchester Utds ungdomar kan bli en ny stomme i landslaget, utan tvekan.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-04-11 13:53
addeh/

Argentina? Hellre det än England. Ser det som ett mer logisk val med tanke på Peps vänskapsband med el flaco Menotti och Bielsa, som säkert hade kunnat ge honom fler råd, och relationen mellan honom och Messi och Macherano, två tunga pjäser i la albiceleste.
barca löver
2012-04-11 13:47
herregud årets skämt av pele ... den mannen kan verkligen ingenting
Atlético addeh
2012-04-11 13:38
el Flaco & Gabriel

Skulle Pep lämna inom de närmsta åren hade jag velat att han tog över Argentina. De kan behöva en strateg av rang. Att se honom lyfta Argentina och låta Messi få lyfta VM-bucklan i Brasilien 2014 hade varit magiskt.

Men, som ni är inne på. Det finns egentligen inget annat än att han ska stanna kvar. Länge.
Culé - Messi y Alexis
2012-04-11 13:18
Idag fyller Thiago Alcantará 21 år.

Feliz cumpleaños!
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2012-04-11 13:11
om valencia bara hade satt ett mål mot madrid skulle vi inte behöva förlita oss på någon annan än oss själva. IKVÄLL ÄR JAG PATETICO(URSÄKTA) ATLETICO DE MADRID 100% PROCENT :D
Barcelona Gabriel
2012-04-11 13:08
el Flaco - Anims Guaje!

Missförstå mig inte, jag håller med dig om att beslutet inte vore det smartaste för honom, men jag kan också se argument för att han skulle kunna överväga en sådan utmaning.
2012-04-11 13:02
Gabriel/

Mitt intryck av Pep är att han drivs mer av sin nyfikenhet än av egocentriska tankar om at bli älskad och beundrad. Jag kan köpa argumentet att han ser det som en utmaning, men det kommer absolut inte bli mer avslappnat bara för att han inte längre tränar ett klubblag.

Medierna i England kommer kräva hans huvud efter första förlusten, efter första poängtappet. Med tanke på att Pep gick igenom en tung period redan för mer än tio år sedan när han lämnade Barça, där det var många skrev negativa saker om honom som påverkade honom djupt, kanske han borde tänka sig förr innan han tar sig an England.
Culé - Messi y Alexis
2012-04-11 12:47
Rosell (president): "Today could be a good day because we hear Abidal and his cousin are doing really well after the operation." [via catrd]

JA! Skönt å höra!

Anims Abidal y Gerárd(tror jag hans kusin heter)
Barcelona Gabriel
2012-04-11 12:45
el Flaco - Anims Guaje!

Men samtidigt är Pep en "utmanarnas man". Inget är en större utmaning än att lyckas ta det engelska landslaget till ett EM eller VM guld. Kan du tänka dig hur älskad och beundrad han hade blivit om han lyckades med det? Men som du säger, det är definitivt en risk. Låt oss hoppas att han stannar hos oss, vi behöver honom.
2012-04-11 12:42
Punto Pelota avslöjade nya detaljer kring Guardiolas stundande förnyelse med klubben. Josep Pedrerol sa att även om Pep är närmare att förlänga idag än för några månader sen så finns det en sak som kan få honom att lämna och det är om FA erbjuder honom att träna det engelska landslaget.

Enligt Pedrerol är det Guardiolas dröm att träna England, att han ser det som en stor utmaning att föryngra det landslaget och att det inte är lika ansträngande som att träna ett klubblag där man måste vara fokuserad 24/7.

Jag förstår inte varför Pep skulle vilja träna England. Med tanke på de spelarna de har till sitt förfogande så är det inte den typen som passar in i hans fotbollsfilosofi. Och även om det inte är lika utmattande att träna ett landslag som ett klubblag så är de engelska medierna inte de mest nådiga i världen. De har ”dödat” mer än en förbundskapten genom åren. Kan inte se att Pep vill gå igenom ett sånt helvete,
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-04-11 12:40
MESSI.CORLEONE
Har du sett deras försvar eller? Jag tror inte ens de tar poäng även om Falcao skulle göra tre mål. De är så jävla dåliga därbak , Diego Simeone i all ära men Real är flera klasser bättre. Jag hoppas att jag har fel , men det ser inte ljust ut asså..
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-11 12:29
Fan vad vissa av er snackar skit. Vadå phatetico? Atlethico har förlorat 2 matvher av 15 på Vicente Calderon denna säsong varav den ena mot oss. De är 7 poäng ifrån en CL plats vafan tror ni de ska göra? Vända röven?
Real vann första mötet med yur o flyt vill jag minnas. Det är en klar öppen match. Det ska bli spännande att se Dortmund -Bayern först o sen Madridderby
Barcelona BarcaFan!
2012-04-11 12:29
@Shanghai - SHOOT ME $12:

Förstår din synpunk, verkligen. MEN.. om Valencia kan ta poäng på Bernabeu så kan väl Atl ta minst 1p på hemma plan. Så tänker jag iallfall.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-04-11 12:23
Snälla Culés har ni inte lärt er ? jag skrev det igår också, det kommer liksom aldrig hända att Real tappar poäng mot Atl Madrid. Är ingen glädjedödare för er positiva inför detta derby, men jag har lärt mig mycket av Atlético dem säljer sig lätt.

* Det finns stor chans att Míster knyter skorna och gör ett inhopp i CL finalen, än att Atl tar poäng från Real.

* Det finns stor chans att Piqué eller Puyol skulle göra ett hattrick i en eventuell CL-final, än att Atl plockar poäng från Real.

* Det finns stor chans för mig att jag ligger med godingarna Angelina Jolie och Megan Fox, än att Atl Madrid tar poäng mot Real.

Så, nej mina vänner dem randiga kommer att sälja sig lätt och bli hårt penetrerade.
,Sami
2012-04-11 12:20
Utan tro så kommer man ingenstans. Jag har en stark känsla att Atletico kommer fixa poäng idag!
2012-04-11 12:15
Dessutom är Abidals återhämtning det enda jag på riktigt bryr mig om just nu. SPORT skriver idag att pga familjens önskemål ska klubben inte lägga upp en kommuniké om hur det går med spelaren. Man vill ha absolut diskretion, vilket man naturligtvis kan förstå.

Just nu är han under övervakning för att se om transplantationen var lyckad. Mer än ligan, Champions League och cupfinalen vill jag se Abidal må bra igen och lämna sjukhuset så fort som möjligt. Anims Abi!
Annons: