/spanien/barcelona/forum/933.aspx/spanien/barcelona/forum/933.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona wallmannen
2016-04-03 21:20
Nä, de står 0-2 i halvtid.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelona ViV
2016-04-03 21:19
@Vlom:

Uh? Det är bara halvtid.
Barcelona Himne del Barcelona
2016-04-03 21:19
Det intressanta är egentligen inte att Barcelona förlorade eller vems fel det var eftersom alla lag förlorar förr eller senare. Det intressanta är att se hur Barcelona reagerar på förlusten då förmågan att studsa tillbaka ofta är det som utmärker ett mästarlag.
Postat via SvenskaFans-appen
Vlom
2016-04-03 21:17
Vår kommande motståndare, Real Sociedad, vann mot Sevilla på bortaplan.
Barcelona Visca el Barca 17
2016-04-03 21:15
@Liunil Masse:

Vi har förlorat en match under 2016. Det finns inget bättre lag vi jagar inte ens vår skugga från förr. Barcelona har aldrig varit bättre förstår inte din kritik? Jag är glad att förlusten kom igår och inte mot Atletico. Vi förlorade bara vår heder ingen titel. Perfekt för grabbarna så de kan skärpa sig för slutfasen.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-03 20:58
Jag tycker hela trion ser lite off ut inte bara Messi. Samspelet mellan MSN ser lite sämre ut det är inte riktigt det dör flowet som vi är vana och se.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-03 20:49
Skurhink Han gjorde ju tre mål mot Arsenal och var inblandad i mycket och jobbade hem? Dock kändes det som att hela laget förutom Neymar var mer intresserade av att inte riskera för mycket och spela säkert istället. Tycker kritiken är väldigt märklig när han har avgjort matcher, gjort mest mål och spelat på en hög nivå under 2016 med några undantag, han spelade även tre matcher med njursten och om han inte bryr sig tror jag inte direkt han hade gjort det. Edit: Tycker dock han var ojämn i säsongsstarten och även lite efter skadan men han gör ett riktigt bra 2016, förutom igår har han väl klivit fram i alla toppmatcher med?
Barcelona Liunil Masse
2016-04-03 20:38
Håller med Lion24, det är på tok för dåligt. Vi har ett för bra lag för att spela som vi gjort under 2016. Lucho får ta på sig hur laget uppträtt på fotbollsplanen.
Barcelona neymar JR
2016-04-03 20:27
Eh vi leder ligan med 7 poäng Är i cupfinal Kvartsfinal i cl Så långt har laget tagit sig utan att behöva ursäkta sig för det. Något rätt gör dom, men finns fortfarande flera växlar kvar. På tisdag är dom mer eller mindre tvungna att göra en monstermatch och verkligen skicka indikationer på att dom vill mer.
Barcelona Frodo
2016-04-03 20:26
Begreppet "kämpa" har aldrig använts mer i les rambles. Alba och Mascherano är nog Barcelonas största "kämpare". Den ena spelade som hjärndöd igår (senaste månaden t o m) medan den andre spelar dumdristigt väldigt ofta. Alves, en annan kämpare, gjorde bort sig när vi åkte på det avgörande målet. Synd att tekniska strateger som Busquets inte uppskattas. Vi skickade in en så kallad "kämpare" i Arda Turan som totalt förstörde rytmen i spelet (inte hans fel att vi förlorade dock).

Barcelona är inte byggda för att kämpa mot underlägsna lag som R.Madrid. Vi ska taktiskt och tekniskt slå ut de istället för att engagera oss i deras hawaiifotboll. Förstår inte riktigt vad Lucho tänkte när han hade ett hav av ytor på mitten och istället drev spelet genom Alves och Alba på kanterna.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-03 20:12
Tycker inte bara Messi är problemet utan jag tycker även Suarez och Neymar varit dåliga senaste matcherna. Även mot Arsenal på Camp Nou så såg de inte helt stabilt ut. Jag var inte heller imponerad av vår vinst mot Atletico senast heller.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-04-03 20:11
Frodo

Du vill bara lägga ord i min mun.
OM du kollar mina inlägg under föra vårterminen när Messi faktiskt krigade för laget kommer du inte finna ett enda inlägg där jag kritiserar honom.

Om du Frodo hade minsta lilla makt i det här forumet så skulle första budorden vara # Du ska aldrig kritisera Messi"

Messi må vara den bästa spelaren i Barca's, La ligans och kanske världens när han har lagt på skorna. Men detta ger fan inte honom rätten att inte kritiserats när han spelare omotiverat och med avtändande inställning som sprider sig till hela laget.

Messi kan om när han vill. Han kan när han vill. Så brukar vi aldrig säga för några säsongen sen eller för den delen slutet av föra säsongen. Han gjorde sitt jobb och boostade laget med energi.

Försök stället förklara för oss varför han var som han var igår.

Att Messi springer minst av alla spelare vi möter är ingen hemlighet. Alla vet om det. Igår kunde han för min del sitta på bänken stället så Roberto kunde spela.

Betyder detta att jag vill sälja honom. NEJ!!!! med stora bokstäver.
Kom med något nyss stället ta på dig papegoja dräkten.
Barcelona Skurhink
2016-04-03 20:02
Messi har spelat med lite lägre tempo i vissa matcher? Ursäkta! Vilket jävla hyckleri! Han har stått för så fruktansvärt usla insatser så jag har faktiskt aldrig sett något så dåligt! Han försöker ju faktiskt inte ens! Han står still när han får bollarna och han står still när dom tar bollen av honom och när dom springer ifrån honom med bollen så står han åxå still. Det finns så många exempel den här säsongen som visar att han bryr sig jack-shit! Derbyt mot Espanyol tex, jag tror inte han tog ett enda löpsteg på hela matchen! Han hade inte ett rätt! Villareal Arsenal och nu mot Madrid! Det tråkigaste är att han spelade dröm mot Bolivia för Argentina, han sprang mer i den matchen än vad han gjort på hela säsongen för oss! Jag har nog inte missat 1 enda match som Messi spelat sen han var 18år! Det finns verkligen ingen spelare som är i närheten av honom rent talangmässigt! Men att stoppa huvudet i sanden och ursäkta det som är så uppenbart det kan man fan inte göra! Vi har en högre nivå med Messi i laget men vi har en betydligt jämnare nivå utan honom! Går det att bänka Messi utan bråk? Vi spelar ju faktiskt bättre utan honom, jag tycker spelet såg bättre ut! Har jag fel?
Barcelona Lion24
2016-04-03 19:59
Just nu finns det en person som begränsar FC Barcelona. Det är inte Bartomeu, Douglas eller Mathieu. Det är våran tränare Luis ''Lucho'' Enrique. Varför tror/tycker jag det? Jo, säg EN spelare i FC Barcelona som är i form för tillfället. Med form så menas inte två-tre bra matcher på raken utan 1-2 månader. Det finns ingen! Varför? Eftersom Lucho låter inte spelarna ha form över tid. Med 'låter' så menar jag inte att han säger ''du/ni får inte vara bra'' utan våran ostabila taktik och mentalitet gör så att spelarna inte kan ha bra form över en viss tid. Vi kan vara bra i två matcher på rak, sen kommer det en match där vi ska ''vila''. Eller så spelar vi bedrövligt 3-4 matcher på raken och lägger helt plötsligt till en supermatch. Spelarna får inte bli vana i kroppen eftersom vi byter taktik/mentalitet hela tiden.

Det pratades en hel del om inställning igår efter matchen. Jag tycker att spelarna hade dålig inställning men i nästan alla lag så är det oftast taktiken som bestämmer inställningen hos spelarna. När har Atléticos spelarna haft dålig inställning? Det går inte, därför dom har en taktik där det krävs maximal inställning. Igår spelade vi en fotboll som vi gjort hela 2016. Vi kunde och kanske borde ha åkt ut mot Athletic i kvarten. Hade Arsenal spelarna bara haft lite självförtroende så hade vi fått det svettigt. Säg en bra fotbollsmatch som vi har spelat under 2016? Säg inte Valencia 7-0 för Gefle IF kunde vinna mot Valencia på hemma. Det är enbart Lucho som ständigt begränsar våra spelare och ser till att man inte kan ha bra form över en tid innan nästa ''vilo-match'' kommer.

Folk överdriver när dom menar på att Zidane taktiskt slog Lucho. Sanningen är den att ingen av dom hade nånting och komma med. Den absolut största blundern stod Lucho för när han spelade Messi centralt. En tränare som oftast spelar med en extra mittfältare vill då ha mer kontroll på matchen. Problemet var att dom hade en mycket djup spelare i Casemiro. När Messi flyttar in centralt så måste Alves i stort sett då spela som en högerytter. Man ändrar alltså formation till 3-4-3. Om Alves flyttar upp så måste Madrids vänsterytter backa hem för att hjälpa sin vänsterback. Problemet var att vi inte gjorde så. Alves flyttade inte upp, därför kunde Cristiano vara högre upp i banan (därmed farligare) och nån måste täcka högerkanten eftersom det blir risk att två Madrid spelare lämnas ensam till Alves. Därför fick Rakitic den uppgiften att gå utåt mot kanten för att avbryta eventuella kontringar. Men det blir fortfarande fel, för den ytan som Rakitic lämnar blir vidöppen för Madrids centrala spelare.

Man vet att Cristiano inte är en spelare som älskar att backa hem och ständigt försvara. Varför spelade man inte då med Messi som högerytter för att komma i 1-1 läge mot en defensiv svag Marcelo, det hade gjort vårt spel mycket mer öppet. Om Alves fyller på samtidigt så måste Cristiano backa hem för att minska Alves farlighet. Därför blir Cristiano också längre ifrån vårt mål. Istället hade vi alltid en yta fri för våra motståndare på grund av våra positioner. Studerade Lucho Madrid? Jag som sitter bakom en skärm i Norden har sett ett tydligt mönster i Madrids spel och det är att man nästan alltid börjar svajigt. Istället för att gå för mål så fort domaren blåst igång matchen med maximal intensitet så valde vi att avvakta och ha kontroll. Problemet är att Lucho inte kan den taktiken.

Jag ser ingen storhet alls i detta Madrid och om vi hade spelat vårt vanliga spel så hade matchen garanterad varit klar i första halvlek, det är jag säker på. Men i Luchos hjärna så har vi Atletico om några dagar så därför ska man inte gå 100%. Rent poängmässigt så är inte matchen så viktig. Det viktiga med en (övertygande) vinst är att skicka en signal till Europa. Skapa rädsla och respekt från andra lag. Spela och hålla en jämn och bra nivå i kroppen, spelet och taktiken. Istället gav vi maximal boost till Madrid inför CL. Innan nån börjar skriva ''fan vad bortskämda alla är, vi hade inte förlorat på 39 matcher osv'' så är jag väl medveten om att Madrid är ett fantastiskt lag och att förlusten skulle komma förr eller senare. Jag skiter också fullständigt i dessa 39 matcher. Mitt problem är den skeva taktik som Lucho ständigt håller på med utan att fatta att det skadar våra spelare. Om man ska hitta en positiv detalj från förlusten, det är att det blir en reaktion från Lucho. Jag hoppas att alla är blyförbannade och kräver en reaktion och ändring på ett sätt att det inte blir rubriker eller kaos.
Barcelona Frodo
2016-04-03 19:55
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Lustigt att du kallar dig balanserad i din kritik av Messi. I över 2 år har du i nästan varje match där det gått trögt för laget (oavsett om det är under pågående match, halvtidsvila eller efter match) sågat ihjäl Messi för hans insats. När du missat matcher kommer du oftast in på forumet undrande om Messi sprungit och kämpat mycket. Du har kallat honom för diktator och din fascination över antalet löpmeter han sprungit varje match är nästan av patologisk karaktär.

Kanske borde vi sälja Messi och hans ca 8,5 km per match och istället hämta tillbaka Pedro och hans 12 km per match för att du ska känna dig tillfreds?
Barcelona neymar JR
2016-04-03 19:32
Messi hade 2 oerhört jobbiga matcher i benen med Argentina och en långresa tillbaka. Om man såg Argentinas matcher så brände han rejält med krut under matcherna. Neymar var utvilad då han var avstängd Iniesta vilades och hade inga jobbiga resor i benen. Dem 2 tillsammans med Alba var dom största besvikelserna. Lätt att gå på Messi, men en spelare som neymar ska vara som en frisk fläkt under dessa matcher. Förväntade mig bra mycket mer från honom igår än från messi...
Barcelona Himne del Barcelona
2016-04-03 19:28
[QUOTE=Liunil Masse]Exakt. Messi är tidernas bästa fotbollspelare efter allt han gjort, inget snack, MEN sänker han laget som nu och pissar på de som ger allt ( t ex Rakitic, Busq och Piqué) så ska han kritiseras. Hade Messi gett allt på planen och inget hade funkat för honom ändå, so fine han hade en dålig dag på jobbet men han gav iallafall sitt yttersta på planen. Sånt kan man acceptera men att se någon inte ge allt i en sån match... Det är inte första gången det händer heller under denna säsongen för Messi, utan typ den 15e. [/QUOTE] Tror inte att någon på allvar kan mena att Messi inte får kritiseras. Alla som följer Barcelona kunde se att Messi var direkt usel igår och att den rätta motivationen saknades. Det som blir fånigt är när det finns de som försöker få det till att det här är ett vanligt beteende från Messi i stora matcher när de brukar vara precis tvärtom.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-03 19:22
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Exakt. Messi är tidernas bästa fotbollspelare efter allt han gjort, inget snack, MEN sänker han laget som nu och pissar på de som ger allt ( t ex Rakitic, Busq och Piqué) så ska han kritiseras.

Hade Messi gett allt på planen och inget hade funkat för honom ändå, so fine han hade en dålig dag på jobbet men han gav iallafall sitt yttersta på planen. Sånt kan man acceptera men att se någon inte ge allt i en sån match... Det är inte första gången det händer heller under denna säsongen för Messi, utan typ den 15e.
2016-04-03 19:10
@Himne del Barcelona:

Håller med. Hellre han ger allt han har i 50 min och byta ut sig själv stället att han ska hålla på som han gör. Såg här om dan matchen mot Peru. Han sprang en hel del den matchen och jag lovar er efter 45 min kunde han knappt gå.

Har det nånting med hans kondition ?
Så många frågor.
2016-04-03 19:06
Av någon konstig anledning så får forumet 2 extrema läger.

Den ena vill sälja Messi efter några dåliga matcher. Om de fick bestämma skulle de bänka honom resten av säsongen

Det andra lägret försvar Messi med varje cell de har i kroppen trots att den har visat loj inställning mot stora lag vi har möt.

Jag vill säga att det finns en tredje läger som är balanserad med sin kritik.
Vill erkänna att jag gärna håller med mig till mitten lägret.

Jag anser Messi som är den där stora spelaren som ska leda laget med sin energi och gnista svek igår. Om Alba var den sämsta spelaren från gårdagens mach så hamnade Messi på andra plats i min lista. Hade Messi igår försökt och kämpat skulle jag inte yttra ett ord.

jag vill tydliggöra att det inte handlar om faktumet att vi förlorade. Det har inte med det att göra. Det har att göra med att Zidane sa inför matchen att R.Madrid skulle spela som ett lag offensivt och defensivt och det gjorde hans lag tillsammans. Bale, CR7, Benz lade ner svett och blod i var enda sek i hela matchen för R.Madrid.

Medan vår trio.... Det är det här som gör så ont. Det är inte att vi R.Madrid vände matchen med en man mindre utan det är att vår ledare och hans vapendragare inte hjälpte laget.

När Neymar och övriga försökte kontra så stannade lunkade Messi på mitt plan förutom en gång. När Messi ibland fick bollen för att kontra så saktade han ner spelet varje gång.

Så till er som säger att vi är otacksamma för vad Messi har gjort klubben. Skriv det till de ni menar. Dra inte alla över en kant.
Barcelona neymar JR
2016-04-03 18:59
Där har vi det, göra uppror och bägge lagen spelar i boxershorts :P
Barcelona Barcelonistas
2016-04-03 18:59
Lucho har snackat mycket den senaste tiden framför allt innan Clasicot där han hela tiden säger att säsongen börjar på allvar nu osv. Vi borde ha prickat formtoppen för ett bra tag sen istället ser man tendenser som visar att laget är påväg ner.. Nej detta är en fullständigt katastrof förstår ni själva att vi precis förlorat mot Zidanes Real Madrid? Zizous Real är ett stort skämt och är knappt bättre än Benitez Real. Att vi förlorar den här matchen på Camp Nou när den största legenden i klubben gått bort är vidrigt uselt.
Barcelona Vronskij
2016-04-03 18:55
Bortalaget borde köra bar överkropp imo.
Barcelona neymar JR
2016-04-03 18:51
Dm1982 Ett Barcelona med gula eller ljusblåa tröjor på hemmaplan? Åh fyfan, ignorera Uefa och ta böter!!!!
Barcelona DM1982
2016-04-03 18:49
@neymar JR:

Det var det här jag tyckte var konstigt från början. Barcelona ska spela med bortatröjan (den gula) både hemma och borta, mycket underligt.
Barcelona neymar JR
2016-04-03 18:46
Atleticos hemmatröjor*
Barcelona neymar JR
2016-04-03 18:46
Dm1982 Måste ha skett en misstolkning någonstans längs vägen. Våra borta tröjor skiljer sig enormt gentemot atleticos tröjor och vice versa. Samt varför skall hemmalag straffas då bortalaget har i uppgift att ha en bortströja som inte ser likadan ut.
Barcelona DM1982
2016-04-03 18:39
[QUOTE=Santiago Cazorla]Ah, du tänkte så. Dock är Atleticos bortatröjor mörkblåa så det hade nog varit svårt att se skillnaden då också. [/QUOTE] Har inte de tre uppsättningar? Skumt.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-03 18:37
@DM1982:

Ah, du tänkte så. Dock är Atleticos bortatröjor mörkblåa så det hade nog varit svårt att se skillnaden då också.
Barcelona DM1982
2016-04-03 18:31
[QUOTE=neymar JR]Tvivlar på att hemmalagen kommer spela med borta tröjorna, utan det handlar enbart bortalaget. [/QUOTE] Fast det är ju det som är grejen, Barça ska spela med sin bortatröja både hemma och borta.
Annons: