/spanien/barcelona/forum/9329.aspx/spanien/barcelona/forum/9329.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2012-04-11 17:52
BarcaChris

Låter på dig som att det är Riijkard som är anledningen till att Xavi, iniesta och Messi är så pass bra och att Guardiolas storhet beror på hur duktiga de nya spelarna i laget blir.

Guardiola har lyckats förvalta deras egenskaper optimalt och det är först nu de är bland världens bästa.

Både Riijkard och Guardiola är/var fantastiska, men Guardiola är i min mening större.
Barcelona Barca4eva
2012-04-11 17:47
BarcaChris Ett inlägg i klass med Aftonbladet, trodde inte att det var möjligt :o Tyskt supermöte och ett madridderby idag, nice. Vågar man hoppas på poängtapp? Hmm...naj.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona den närkingska älgen
2012-04-11 17:40
BarcaChris

Antar att du svarar till mig då Andreas inte skrivit något till dig? Du har rätt i det du säger (utom i att han köpte Puyol som är så mycket egen produkt det går att bli), men det var ju med dessa spelare Riijkard körde fast? Han klarade inte av förvalta den nya talang som fanns i laget och optimera spelet efter den spelartrupp han förfogade över. Jag såg Barca under Riijkard. Typ alla matcher faktiskt. Det var ju Pep som ledde laget när Zlatan kom, minns du inte? Riijkard har ju ingenting med det att göra.

Andreas V.V

Ser bara ÖSK i Sverige. Det gör jag av plikt, inte av lust. Försökte se lite toppmatcher så som HIF-MFF i fjol men det var fan något alldeles oerhört bedrövligt.
Barcelona BarcaChris
2012-04-11 17:35
den närkingska älgen

??Xavi Iniesta blev ordinare efter Deco gick Puyol Dani Alves var köpt av Reijkard. Abidal Valdes Messi var också ordinarie, altså dom bästa kommer från Reijkard. Såg du ens Barca under Reijkard? Sen så kunde inte Reijkard köpa Zlatan för 45 miljoner och Etoo, vilket än idag är det sämsta bytet jag har sett i fotboll. Mourinho tackade för etoo (som än idag har inte ersätts av skyttekung som han var) och de 45euro miljonerna gick sen o köpte Sneijder och Lucio och hade 20 miljoner över efter köpt zlatan. Vad händer med zlatah lånas ut o säljs för 20 mil säsongen efter? Reijkard jobbade med priser som 10-15 miljoner för sina spelare. Hans dyraste köp var Ronaldinho 30 mil, en som också ligger bakom barcas framgånger. Hur mycket miljoner har inte Guardiola lagt på spelare som chygrynsky zlatan fab sanches? Han har fått jobba med mycket mer pengar. Laget Reijkard vann CL med var betydligt sämre än laget han lämnade barca med. Det gick sämre på slutet men klandrar Ronaldinho för det. för som tränare när du har byggt upp dit lag bakom en spelare, så fattar du inte när han beter sig som en idiot. Det var rätt tid för Reijkard att gå, men jag ger mest ära till honom. Guardiola är en bra tränare men lått han bevisa sig i ett sämre lag först. och inte ett lag som vinner EM och VM. Säger det Nu och har alltid sagt det. Reijkard är anledningen för dagens Barca, han tog oss från komma 4 i ligan o sånt till mästare och champions league mästare. Samma spelare som Reijkard to gram Iniesta Xavi Messi är idag eliten i fotboll. Får se ifall Guardiolas pojkar Pedro Busquets Tello Thiago o så vidare kommer göra lika stor impakt i världen efter han har lämnat.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-04-11 17:28
Most balls won back 2011-12 (Liga Cup CL): Mascherano 422 - Abidal 338 - Busquets 334 - Alves 307 - Pique 298

Mascherano är så jävla bra, det är sjukt. Barcelonas bästa spelare den här säsongen, ja efter Messi såklart.

Sen så tycker jag att det är komiskt att folk klagar på att Sanchez gör för lite mål. Vad trodde ni? Att Alexis var en spelare som gjorde 30-40 mål per säsong? Med Udinese så gjorde han 12 mål sista säsongen, det var hans rekord, ett rekord som han nu redan har slagit under hans första säsong med Barcelona.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-11 17:23
den närkingska älgen

Har helt seriöst sett 1 Allsvensk match i hela mitt liv.
Djugården - IFK Göteborg på Råsunda, det var på den tiden jag gick i typ 4:an / 5:an och eftersom alla åkte med hakade jag på ändå.

Sen dess har jag aldrig sett en match, varken live eller på tv.
Superettan har jag sett dock, 3 gånger.. var på matchen, VSK - AIK (när AIK gick upp i Allsvenskan igen, vilken jävla planstormning det blev, haha.. )

Svensk fotboll är värdelöst fast smaken är delad, helt klart.
2012-04-11 17:07
Andreas V.V

Bor i Oslo (oklart varför) och vädret här är i klass med allsvensk fotboll. Dessutom sviker aldrig en sann närking sportklubben!

BarcaChris

Mig veterligen är de enda spelarna som var ordinarie under Riijkard Valdes, Puyol och Xavi. Och om du tittar på hur Barca spelade då och hur Barca spelar nu kommer du slås av den extrema skillnaden. Riijkard gjorde det bra, men Peps betydelse kan inte poängteras nog. Dessutom var vi ju på nedgång under de sista åren med den gode holländaren på bänken.
Barcelona Éluc
2012-04-11 17:06
Fick ett vinnande lag? Du menar ett lag som inte hade vunnit någonting på två år och dessutom hade två av deras största stjärnor, Ronaldinho och Deco, på dekis och utför? Nej du, det var allt annat än ett vinnande lag.
Barcelona BarcaChris
2012-04-11 17:04
Tycker inte om när dom sitter o skriver Guardiola bättre än Reijkard o sånt. Laget när Reijkard kom hade inte vunnit ett skit på 5 år. Laget som Guardiola har vunnit med är typ kvar idag, alla utom Yaya och Etoo. Anser än i dag att Reijkard är den man ska tacka för Barca idag. Han byggde ihop ett helt nytt lag o spel sinne till laget. Han flyttade upp Xavi som hade en mycket mer defensiv roll innan, och vilken skillnad det gjorde. Guardiola har gjort det bra, men han fick ett vinande lag redan. Reijkard gjorde Barca till ett vinande lag, och man ska vara tacksam för hans roll i Barca.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-11 17:03
den närkingska älgen

Du ska få ett tips, skippa Allsvenskan och njut av vädret istället.
Bästa tipset jag kan ge dig.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-04-11 16:26
Allsvensk stream kan finnas på wiziwig beroende på vilka lag som spelar annars kan du googla fram det, skriv bra lagens namn och stream så kommer det fram. Om du googlar på det så får du vänta in några minuter i matchen oftast
2012-04-11 16:17
Just det. En fråga som faller helt utanför ramen för det här forumet, men ändå. Någon som vet om (och i så fall vart) det går att streama allsvenskan gratis? Csports är fan inte ett alternativ.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-11 16:07
Atletico eldar verkligen på med artiklar inför derbyt. Senaste är att Real inte "vågar" lämna ut truppen ;P
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-04-11 15:21
Sjukt roligt att det går bra för Abidal. Han förtjänar verkligen inte detta. Han är så ödmjuk, respekterad av motståndarna och visar hänsyn gentemot alla. Hoppas att han kommer tillbaks starkare än någonsin och pensionerar sig i Barca, sen skall han få en roll i Barcas styrelse eller så kan han vara en tränare för Juvenil A eller B.

Anims Eric Bilal Abidal!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-11 15:13
Barcelona will this summer train in Barcelona or another place in Europe. One of the friendlies will probably be against Udinese. [catradio

spännande. finns inga bättre matcher än när två lag man gillar möts.
i Muriel så har Di Natale den samarbetspartner där fram som han har saknat i flera år!
Culé - Messi y Alexis
2012-04-11 15:03
Fb Abidal (message by his wife): "I'm Hayet Abidal, Eric's wife. I'm writing you, today, on his facebook page, on his request."

Fb Abidal: "Eric and his cousin Gérard have indeed been operated in Barcelona yesterday and for the moment everything is ok!"

Fb Abidal: "He really wants to thank all of you for your messages, your support and all the strength you give him! Thanks a lot."

YES!
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2012-04-11 14:34
Riiio!!: hahahah! det var bara för att provocera lite och få konstiga reaktioner, som din!

Tror vi har bra chanser att slå Real idag!

VAMOS!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-11 14:29
Deion (red)

Jag hoppas på det bästa oavsett vilken elva Simeone ställer upp med. Falcao är iaf spelklar nu.

"Även om vi presterar ändå och gör mål så kommer det sluta med att Real gör offsidemål och att vi får två spelare utvisade om inte Casillas återigen gör sin livs match mot oss igen."

Haha, kung!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-11 14:22
Nu läste jag vad du skrev. Ignorera det jag skrev under ;)
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-11 14:21
Gonzalez Leighton Baines är väl typ 26-27? Eller är jag fel ute?
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-04-11 14:20
Förstår inte varför flera här försöker övertala de som tror på Atletico ikväll att inte göra det. Får man inte ens hoppas? Jag menar, det är knappast så att Real Madrid kommer vinna alla matcher mot Atletico i all framtid. Någon gång kommer de förlora/tappa poäng. Varför inte ikväll? När Atletico mötte Barca så såg jag ett nytt Atletico, ett defensivt starkt sådant.

De brukar vika ner sig mot Real, jag vet, men Atletico är i stort behov av poäng ikväll och kommer göra allt för att inte hjälpa Real vinna ligan. Jag tror de kommer spela lika disciplinerat defensivt ikväll som de gjorde mot oss.

Jag tror också att alla ni som säger att det inte ens är lönt att hoppas själva innerst inne hoppas lite på dem. Ni försöker bara övertala er själva så att ni inte blir så besvikna om nu Atletico förlorar.

Vamos Atletico!
Atlético Deion (red)
2012-04-11 14:19
Skulle inte hoppas för hårt på poäng ikväll. Falcao är fortfarande förkyld, Adrian är i slutet av sin influensa, Salvio är avstängd och Atlético bästa mittback denna säsong Miranda är också avstängd. Det finns en chans att vi tvingas slänga in anfallare/offensiva spelare från Atlético-B. Även om vi presterar ändå och gör mål så kommer det sluta med att Real gör offsidemål och att vi får två spelare utvisade om inte Casillas återigen gör sin livs match mot oss igen.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-11 14:17
"SENASTE NYTT: Adrián har insjuknat i influensa och är tvekam till start imorgon. Även Falcao har varit sjuk men är på bättringsvägen.
Det återstår att se hur pass dåligt det är med de båda anfallarna."

...
Barcelona Riiio!!
2012-04-11 14:14
"Atlético tar emot lillebror Real Madrid"... lite fel men jävligt rolig läsning =)
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-11 14:11
England har helt klart en bra ung generation.

---------- Hart -----------
Richards - Smalling - Jones - Baines
Wilshere - Cleverly - Rodwell
Sturridge - CARROLL - Oxlade-Chamberlein

Nej driver bara om Carroll, uslare spelare tar lång tid att hitta.. Men sätt in Welbeck där och den enda spelaren över 24 är Baines. Sen så finns ju även Rooney som inte är så gammal. Laget har helt klart potential men de lär inte vinna några titlar som vanligt.

Är det någon som skulle ge dom chansen är det nog Guardiola, tror inte andra tränare vågar ge förtroendet till de yngre.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-11 14:05
Får Pep mer än ett år i engelska landslaget tror jag dock att han skulle göra att nytta. Han kanske inte vinner massa titlar men föryngringsprocessen hade gått tusen gånger snyggare än med t.ex. Redknapp. Englands ungdomar ha stor potential, och jag tror inte att Pep hade haft problem med att peta Lamps och Stevie G på mitten. Manchester Utds ungdomar kan bli en ny stomme i landslaget, utan tvekan.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-04-11 13:53
addeh/

Argentina? Hellre det än England. Ser det som ett mer logisk val med tanke på Peps vänskapsband med el flaco Menotti och Bielsa, som säkert hade kunnat ge honom fler råd, och relationen mellan honom och Messi och Macherano, två tunga pjäser i la albiceleste.
barca löver
2012-04-11 13:47
herregud årets skämt av pele ... den mannen kan verkligen ingenting
Atlético addeh
2012-04-11 13:38
el Flaco & Gabriel

Skulle Pep lämna inom de närmsta åren hade jag velat att han tog över Argentina. De kan behöva en strateg av rang. Att se honom lyfta Argentina och låta Messi få lyfta VM-bucklan i Brasilien 2014 hade varit magiskt.

Men, som ni är inne på. Det finns egentligen inget annat än att han ska stanna kvar. Länge.
Culé - Messi y Alexis
2012-04-11 13:18
Idag fyller Thiago Alcantará 21 år.

Feliz cumpleaños!
Annons: