/spanien/barcelona/forum/9327.aspx/spanien/barcelona/forum/9327.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Doogge
2012-04-11 00:36
Grabbar i morgon om ni vill vinna pengar,

Atletico kommer vinna över Madrid 2-1 falcao nättar

Visca Barca!!!!!!
Barcelona Jax12
2012-04-11 00:36
Missade tyvärr matchen idag men såg på LiveScore att Messi drog på sig ett gult kort. Är han avstängd mot Levante då eller? Hur många kort ligger han på?
Coach pep.
2012-04-11 00:33
Märktes att Pep sagt åt spelarna att le mindre och springa mer med tanke på det galna presspelet idag! Speciellt tänker jag då på Pedro som är tillbaka i gammalt gott slag verkar det som. Underbart så som man saknat honom och hans intensitet!

3-4-3 fungerade utmärkt idag. Var härligt att se Puyol driva med boll och agera speluppläggare. :)
Barcelona Mch
2012-04-11 00:31
Är.det så? Det vore synd isåfall för de hade behövt den lilla extra motivationen. Jag läste en artikel.med Cruyff där han påstod detta dock men jag kanske missuppfattade texten som var på engelska.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-11 00:23
Mch

De spelar Europa League oavsett, då både vi och Real är klara för CL.
Barcelona Mch
2012-04-11 00:19
Athletic Bilbao spelar europa league nästa år i och med att de är i cupfinal...om vi vinner ligan. Tror ni de kommer vara taggade mot Madrid el hehe
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-11 00:05
Vart är nollan, som var höger om ettan?

Jag tror inte att Mou och gänget är i sängen nu alltså. Shitt vad jobbigt det må vara för hans gäng NU alltså. Från 10 till 1 alltså.

Om matchen lite. Oerhört viktigt att våra anfallare gör mål efter mål. Alexis är nyttigare än apelsiner. Pedro får en ursäkt av mig, för jag trodde inte på honom nån vecka sen men han har nu läxat upp mig 2 matcher i rad. Mittfältet är igång på allvar. Xavi - Iniesta - Sergio briljerar. Ungarna tar för sig. Försvaret är äckligt stabila, fullt fokuserade med Puyi i spetsen.
Om Messi? NO COMMENTS

Eller jo, med all respekt till religiösa, GUD ÄR HANS SON!
Coach pep.
2012-04-11 00:04
Även om hela laget gjorde en fantastisk insats så överskuggar Puyol alla för mig. Han såg ut att vara tillbaka i unga dar igen. Kan inte sluta tänka på honom!!
BARCA-més que un club
2012-04-10 23:37
Nu ska jag fira matchen med en FETT '''JOINT''' OCH SE MATCHEN I REPRIS SENARE INATT :)

Visca EL BarCa
Barcelona Andreas V.V
2012-04-10 23:33
Gött att kolla på tabellen nu..

Nu ska jag fira matchen med limpa, kalles kaviar och påskmust.

På återseende..
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-04-10 23:33
Att Atlético plockar ens en poäng imorgon är lika troligt som att jag skulle ligga med Angelina Jolie. Jag låter pessimistisk, men det är faktiskt sant kommer aldrig att hända. Atl Madrid är inte som Espanyol när dem möter oss.
Barcelona Hetfield
2012-04-10 23:31
Vad skönt att matchen blev klar, jag trodde Getafe skulle bjuda på mer motstånd. Hela laget gjorde en bra match.

Men skönt för laget, det är sådana matcher som man ska kunna köra på och inte slösa alltför mycket energi på.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-10 23:28
fabregas har ingen koll på hur många mål som gjorts.
Barcelona Illusionista
2012-04-10 23:27
Lätt att hylla Messi, Alexis, Iniesta osv.. efter denna match! Jag vill passa på att hylla Guardiola och Busquets! Guardiola DELS för det han såg i Busquets redan 2009 och för att han i slutet av matchen spela med 10st egen fostrade spelare. Busquets? ALLTSÅ HUR BRA ÄR KILLEN EGENTLIGEN?! Jag vill gärna ha statistik på hur många bollar han vunnit och hur få felpass han gjorde idag OM han nu ens gjorde någon! Killen är en gigant! Han är den viktigaste pjäsen vi har i laget defensivt tillsammans med Puyol. Jag vågar nog säga att han är världens bästa på sin position. Hur bra som helst! Många kanske reagerar och säger att Getafe var inget motstånd att mäta honom med.. men då vill jag säga gå tillbaka och se hans El Clasico matcher och andra stora Europa matcher kille är lugn och otroligt bra med boll (BEKVÄM MED BOLL!! Viktigaste egenskapen hos en mittfältare på hans position). En spelare som han växer inte på träd inte..

Annars roligt att se Barca spela så bra och skapa så många chanser mot ett så tätt försvarande lag. Att Alexis och Pedro fått upp självförtroendet igen är mycket positivt inför det tuffa spelschemat Barcelona har nu.

Visca Barca!!
Barcelona Barca-nist
2012-04-10 23:26
elbraco - Bojan y Thiago

Jag tror Borell pratade om sig själv (12 åringen)!
Den gubben är sur bara för att Barca har piskat Arsenal varje gång !
Barcelona Barca4eva
2012-04-10 23:22
Levante next, svårt men ändå ganska säker på vinst med tanke på formen.
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-10 23:22
det roligaste var när borell snackade i 5 minuter om hur 12-åringar inte kunde någon historia men samtidigt skröt om Barcas historia, varpå han krävde att dom skulle antingen hålla käft eller lära sig i princip.

varpå Orrenius enkelt sa; men kan man kräva det av 12-åringar?

Borell; mnjaaamamnjaaa, och så bytte han ämne.
Barcelona Tiki-Taka
2012-04-10 23:21
Endast 1 poäng som skiljer nu, ligaguldet skall hem till Katalonien där den hör hemma !!! Imorgon gäller det att Atl.Madrid ej särar på benen, förhoppningsvis !!! Visca el Barca !!!!!!!!
Barcelona Barca-nist
2012-04-10 23:18
En fantastisk match ikväll, Man gläds åt Messi, Alexi och Pedros snygga mål. Som sagt bra timing på komma i bra form. vi behöver alla våra spelare i form för att vinna titlar.

Nyss såg jag på Fan TV där herr Borell skämmer ut sig själv totalt. 12 åringar som hejar på Barca. "Vissa har noll fucking jävla koll"
va skönt att Orrenius (expressens Krönika) nästan hånade Borell där.

gubben är 42 och umgås med 12 åringar eller?
Barcelona Baronen
2012-04-10 23:15
Xavi såg riktigt het ut idag - viktigt!
Barcelona Trippeln
2012-04-10 23:13
En sak som oroar mig är att Real spelar 2 timmar före oss i nästa omgång och kan vid en eventuell vinst sätta press på oss.

Hoppas det patetiska laget från Madrid fixar ett kryss, men de kommer förmodligen att sära på sina ben och låta Real drilla de där det känns som mest!

elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-10 23:12
vill hylla alexis. när han spelar så jobbar han som fan, är duktig med boll, har ett bra spelsinne och hans defensiv är klockren.

folk som kräver fler mål av honom vet inte vad dom snackar om. i Udinese, där han var lagets målgörare efter Di Natale, så gjorde han 12 mål och där var han dessutom ordinarie och fick jobba mycket mer med bollen. i Barca har han gjort 11 mål och då har han ofta varit skadad och inte spelat alls lika ofta.
Utöver det så är Barcelonas yttrar inte längre några utpräglade målskyttar längre utan mer defensiva yttrar som krigar och tar djupledslöpningar och liknande, en anpassning som alexis har skött exemplariskt.

Grande Alexis Sanchez!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-10 23:02
Godmorgon F.C. Barcelona! Länge sedan man såg er briljera som ni gjorde idag. När var det sist ni gjorde två nickmål i en och samma match? Bara en sådan sak.

Väck aldrig en sovande björn.
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2012-04-10 23:02
Viktigt med 3poäng men också viktigt med att Alexis gör en succé match en vecka innan Semifinalen mot Chelsea. Pedro har fått ingång benen och börjar också spela bra och dessutom göra mål.

Messi gör ännu en stor match, något som är vanligt för honom nu.

Laget såg ut och ha roligt annars. Iniesta och Xavi spelade riktigt bra och såg ut att trivas som vanligt. Försvaret spelade bra.

Inhopparen Tello spelade även han bra, trots att han bara fick 10min.

Nu blickar vi framåt och har en svår borta match, där bara 3poäng måste tas med hem till Barcelona! Viktigt också med en bra vecka innan en semifinal!
Barcelona S91
2012-04-10 23:01
Första gången under Peps era som Getafe tvålas dit, och det ordentligt. Me like :D
Barcelona BarcaChris
2012-04-10 22:55
messi, sanches, pedro perfekt. Hoppas våra forwards fortsätter så här. Pedro förra säsongen en av de bästa forwards ytterspelare i världen, tro han besite dom kunskaperna fortfarande. Sanches tror inte vi har sett allt från han. Sen kommer Villa också, ska inte glömma Tello o Cuenca, som har imponerat denna säsong. Nästa säsong kan anfallet se riktigt farligt ut.
Barcelona L.A.M Nr 10
Vänta nu. Keita blev väl inte inbytt? Är Pep hög eller?
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
Gillar verkligen när alexis spelar centralt på topp och hoppas pep fortsätter att lira honom där, vad jag vill minnas så är det där han gör dom bästa matcherna.

Messis lekstuga i slutet! fy fan asså! Busquets återigen gigant, tror inte han gjorde en enda felpass, kung!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-10 22:53
Vilken match laget gör. Spelet var perfekt och vi hade både kontroll och skapade chanser. Vi kunde gjort mycket fler mål men det spelar ingen roll, detta var ett härligt styrkebesked.

Förutom att spelet var bra så gjorde alla anfallare mål. Pedro har gjort mål två matcher i rad och börjar även komma i form spelmässigt. Alexis gör en bra match och blir tvåmålsskytt, grymt kul för honom! Busquets gör en jättematch på mitten, speciellt i förstahalvlek där han ägde allt och alla. Messi gör en spelmässigt grym insats samt ett drömmål. Skönt att han spelar bra men att man samtidigt känner att det inte bara var han som gjorde oss bra ikväll. Försvaret var stabilt. Getafe hade väl knappt ett skott på mål?

1 poäng upp till Real. Trodde man det för en månad sedan? Nu får Atlético se till att göra sitt jobb imorgon, minst ett kryss så är jag världens lyckligaste. Nästa vecka är det Levante borta för oss och Sporting hemma för Real, där tar vi inte in något.

Slutligen. 10 egna produkter avslutade matchen. Makalöst. Hoppas spelare som Montoya och Muniesa får flera sådana här inhopp och kanske några starter också.
Barcelona Riiio!!
2012-04-10 22:53
Fan att inte Mascherano spelade mittback INNAN VM så Maradona hade kunnat se hans storhet! Då hade dem lätt kunnat spela honom som mittback och Cambiaso som ensam defensiv. Deras riktigt svaga sida va (och är) ju defensiven och just mittbackarna. Grande MASCH!

Fattar inte varför Iniesta och Xavi spelade hela matchen när vi hade kunnat ta in Keita fan vid 2-0 el nått.. aja bara hoppas att dem inte går sönder nu till helgen
Annons: