/spanien/barcelona/forum/9321.aspx/spanien/barcelona/forum/9321.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cataloniaboy
2012-04-22 01:39
Jag kan inte minnas senast jag kritiserade laget efter en bedrövlig insats men efter kvällens förlust känner jag att samtliga culés har rätt att göra det.
Vi förlorar bollen ständigt och Peps klantiga laguttagning gör också sitt... Ifall han inte har "vågat" starta med Tello tidigare, varför är han då tvungen att göra det i så här pass avgörande match? Idioti.
MEN med detta menar jag inte att Pep ska få sparken vilket vissa mindre begåvade säkert tror.
Vi får sikta in oss på CL! Föreställ er en vinst i en final mot Madrid. :-)

Barca4eva
Sluta leka polis här som vanligt. Kom med vettiga inlägg istället. Efter två raka förluster i så här pass viktiga matcher har man som supporter rätt att kritisera män som tjänar uppemot 100 miljoner (och vissa mer än det...).

Godnatt.
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-22 01:37
Lugnt grabbar vi tar ligan, smutsen förlorar alla sina återstående matcher sen tar vi det. YEEEEEEEES
Barcelona grande jw
2012-04-22 01:28
Lite humor denna eländiga kväll:
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-22 01:20
HAHA var roliga vissa är här inne. Barca har vunnit många matcher på Bernabeu, och det gjorde man genom att ATTACKERA. När fan såg ni Real vilja vinna matchen idag? Hur många gånger kom de ens?

Jag gillar inte att kritisera våra spelare, men Valdes är fan inte bättre än Pinto.
Hur ofta kommer våra motståndare mot vårt straffområde? Varför ska de göra mål nästan varje gång de skjuter ett skott mot Valdes?
Barcelona Més que un Esport
2012-04-22 01:17
@Valdés:

Masken har, enligt mig, varit en av våra bättre spelare. Hans energi, offervilja och mångsidighet (ett vagt begrepp, jag vet. Alldeles för vagt egentligen) har varit enastående. Men som vanligt när man omskolar en spelare för en ny position kommer det finnas en mängd svårigheter. Defensiv mittfältare till mittback kanske inte låter som ett så enormt steg men jag vill göra gällande att det är två helt olika världar. Jag kan inte se många i dagens elitfotboll som tar det steget med sådan bravur som Masken gjort.

Vi har Javi Martinez i Athletic, Toure under 08/09 (framför allt CL finalen i Rom) och... har sett få fall där det faktiskt lyckats så pass bra som med Masken.
(edit!) Å så klart Busquets! Hur kunde jag glöma den gode Busi!

Masken är väl egentligen en mittback (tänk om han hade haft Piques längd!!), rent klassiskt.
Jag ser mycket av Puyol i honom.

Men, det har egentligen inget att göra med din fråga: "Hur ser du på Maskens positionsspel denna säsong".

Well... Han har haft vissa svårigheter. Framför allt tycker jag han har hamnat lite på efterkälken i offsidelinjen. Men som jag nämnde tidigare är det kanske något man måste acceptera (åtminstone denna säsong). Han är brytningssäker men kommer inte alltid till sin rätt så pass långt bak på planen. Det tyder på en viss förvirring i just positioneringen. Samtidigt skulle jag säga att just backspel är det svåraste som finns inom fotbollen, framför allt på det sättet som vi spelar. Det kräver en enorm koordination, något som utvecklas med tiden.

Mascherano som värvning är och förblir en gåta för mig. Han har varit helt brilljant i stort, men inte på den plats jag trodde han skulle spela.

Toure replacement anyone? Dont think so... hehe

"Xavi har, precis som jag skrev tidigare, en mycket hög högstanivå - men jag får gå långt tillbaka för att se honom ha gjort lika dåliga matcher som han gjort under det här året. "

Jag vill åter igen lyfta Xavis fantastiska säsong:
- Goals: 14 (3:e i laget)
- Assitsts: 12 (4:e i laget)

Visst, han kanske inte är lika "dominant" på mittfältet som tidigare säsonger. Men med 14 mål i bagaget tycker jag vi ger honom ALLDELES för lite cred! Det e helt brilljant för en så kallad "playmaker". Det enda jag kan klaga på är att assists ligger i lä jämfört med exempelvis Özil. Den gode tysken ligger väl på 23-25 nu eller?

Xavi har dock alltid varit mästaren på Assist-till-Assisten, vilket inte är att förglömma.

Nej, dax att byta blöja på lillgrabben... Tog mig ungefär en timme (edit!) att skriva detta inlägg hehe. Kids, gotta love them!
Barcelona Essienesque
2012-04-22 01:12
Synd att Real skrällvinner på Camp Nou, men men. Skrällar sker titt som tätt och speciellt när Pep väljer att ställa upp med en relativt svag elva så får han skylla sig själv.

All-in på tisdag mot Chelsea, med Iniesta på mittfältet och Sanchez och Pedro i startelvan, så kör vi över dem.
Andreas-
2012-04-22 01:10
Att vi torskar är en sak, men att spelare inte går in o kämpar skiten av sig när Real Madrid står på andra sidan. Man kan inte beskriva med ord hur dåligt det är.

Chelsea på Tisdag nu. Tyvärr, är det bara en VÄLDIGT VÄLDIGT klen tröst. Real Madrid slog oss idag, väldigt rättvist. Inte för att man är bättre utan för att man vill vinna. Då är allt åt helevete, uppriktigt sagt.

Barca4eva:

Jasså, jag blev spärrado dök upp 5 min senare? Du verkar vara grabben med koll du.
Barcelona Barca4eva
2012-04-22 01:10
Ibillay

Sättet han smutskastar spelare och tränare.
Sedan blev han spärrad efter Chelsea-matchen, efter en hel del skitsnack, och dök upp 5min efter.

Skandal var ordet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ibillay
2012-04-22 01:06
Barca4eva

Varför då? Du kan inte säga att Andreas har fel? Det var ju inget Barca vi kände igen. Ja det är klart att Barca inte för alltid kan spela lika super som senaste åren, men idag verkade de ju sova då och då, hur många felpassningar gjorde inte vi? alldeles för många för att vara Barca. Real spelarna tog bollen från våra fötter. Det får inte ske
Barcelona Barca Culés
2012-04-22 01:04
Alla mina Barca Bröder gå in på Facebook.com och sök på Fc Barcelona Sverige och sedan gilla sidan, där kommer det diskussioner, uppdateringar under matchen, startelvor och mycket mer! Gilla! Gilla! Gilla! Visca el Barca?
Barcelona Barca4eva
2012-04-22 01:01
Andreas- Vet du vad som är en större skandal? Att du inte är spärrad.
Andreas-
2012-04-22 00:51
Ja, vad ska man säga? En megaskandal allt ihop. Ingen glöd, ingen vilja. Det är så jävla tråkigt/smärtsamt o se vårt 1-1 mål. Dem enda två spelare som delade samma glöd o vinnarkänsla som vi 100k på Camp Nou, det var Thiago o Alexis. I viss mån som vanligt Puyol också. Annars är det inte mycket att hänga i granen.

Messi, vafan håller du på med? Grabben lunkar runt i 90 min. Gör inte ett skit. Så jävla äckligt att man spyr. Real vill vinna, därför vinner dem idag. Tokskandal, men samtidigt sammanfattar det hela ligasäsongen. Bara att inse, Ronaldo har gått om Messi i el Clasico-matcherna, o det rejält.

Jag lider verkligen med Thiago, Alexis o Puyol. Framförallt med Thiago. Man blir rörd när man ser hans reaktion vid 1-1 målet. Där har ni en grabb som vill vinna. Där har ni en grabb som hade kunnat stå med oss på Camp Nou idag o varit lika förtvivlade som vi var.

Resternade spelare förutom Thiago, Alexis o Puyol? Dem kan dra åt helvete. Thiago får gärna gå ut själv på Tisdag o möta Chelsea. Att förlora mot Real Madrid för att man springer runt o lallar på planen. Det är fanimej så jävla dåligt att det ska skjutas nackskott till höger o vänster.

Iaf, tack Thiago. Du visade hjärta idag. Mer kan man inte begära egentligen. Så länge man gör sitt bästa så har man gjort sitt.
Barcelona BarcaFan!
2012-04-22 00:50
Har inte orkat läsa allt som folk skriver här, av flera anledningar. Men idag ska vi inte gnälla på NÅGOT alls! Vi har haft finfina år och detta året är inte katastrof direkt. Som jag sa en gång... "Man glömmer att Barca-spelarna är människor och inte maskiner"

Det är svårt att föreställa sig vara en Barca spelare nu, men om vi försöker. Du har vunnit allt ( Ligan, cupen, CL, EM, VM (dem flesta EM och VM) ) Vart ska du hitta hungern efter fler titlar någonstans? Visst spelare som Tello, Sanhez har hungern efter titlarna MEN vad ska dem göra utan 100% Xavi,
Iniesta, Messi?

Jag försöker inte hitta på ursäkter utan jag tror detta är mer realistiska anledningar än va andra skriver här och på t.ex Facebook.

Barca 3
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-22 00:49
Nu har man lugnat ner sig :)

Vi älskar dig FC Barcelona, vi älskar dig villkorslöst. Vi kräver ingen vinst eller framgång. Vi bara älskar vårt kära vackra lag. Vi är stolta över vår historia. Ärad känner jag mig av att en legend och gentleman som Pep Guardiola står vid bänken och styr laget match efter match. Lycklig känner jag mig för att kunna följa Puyol, Messi, Xavi, Iniesta, Pique dagligen. För den möjligheten hade inte cules som levde för 30 år sedan och som inte lever idag, inte heller har cules den möjligheten som skall födas och leva om 30 år.

Villkorslöst KÄRLEK
Visca BARCA
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-04-22 00:43
Folk som vill ha en tränare som vinner alla matcher och alla titlar kan ju fortsätta gnälla, en tränare som pep kommer vi aldrig någonsin få ha. Det han har gjort för oss är sagolikt punkt slut.
Barcelona Valdés
2012-04-22 00:38
Barcelona Valdés
2012-04-22 00:36
Més que un Esport; Vad tycker du om Masheranos positionsspel ikväll, i matchen mot Chelsea och i båda mötena mot Milan? Han har gjort liknande misstag över hela säsongen.

Xavi har, precis som jag skrev tidigare, en mycket hög högstanivå - men jag får gå långt tillbaka för att se honom ha gjort lika dåliga matcher som han gjort under det här året. Och likadant är det med Iniesta, i dessa båda senaste matcher har han spelat en fruktansvärt långsam fotboll och skänkt bort mängder av bollar. Xavi och Iniesta är två av mina absoluta favoriter och trots att de gjort ett par mål och assists har de båda varit betydligt mer ojämna än tidigare. Eftersom de är två av lagets viktigaste spelare hoppas jag få se dem höja sig ordentligt på tisdag.
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-22 00:24
Om Khediras offside-mål inte hade gällts hade det blivit en helt annan match. Punkt slut hejdå godnatt
Barcelona Trippeln
2012-04-22 00:12
Moget av Mourinho och nobba en presskonferans efter sin första Barca (fulltid) seger på snart 2 år
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2012-04-21 23:42
@Més que un Esport:

Jag förstår dig, du har rätt. Ni var ett fel ord. Jag gillar att du skriver det till mig. Jag uppskattar det.

Det jag skrev var mot alla medgångs supporter här inne. Jag vet att det flesta här inne vet vad våran filosof har gjort för oss!
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-04-21 23:35
Var fan är alla ni som gnällde på David Villa?
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-21 23:34
Vilken skräll! Oavsett om dem spelade bra.
,Sami
2012-04-21 23:32
Skulle Barca komma till Cl och vinna finalen så kommer ingen komma ihåg att Real vann Ligan.
Barcelona Den vise
Hade jag varit i Peps sits hade jag bjudit ut tre spelare på middag på söndagen. Inte för att förklara varför de inte fick spela utan att rensa luften och bara prata ut.
Så som han gjorde med Henry när denne inte var i slag och visa prov på dålig självtroende under en lång period.

De spelarna jag syftar på är förstås Alexis och Cesc men även Pique.

Det skulle gynna laget och spelarna inför tisdagens match.
Barcelona Mäktiga Messi
sluta jämför penaldo med Messi , det går inte , det är som att jämföra djur med människor eller dag o natt . Messi hade 3-4spelare mot sig hela tiden , Ronaldo sprang på kontringar o fick frilägen hela tiden då han fick öppnande passningar från özil . Messi är i en klass för sig , Ronaldo har avgjort en el Classico , hur många el Classico har Messi avgjort , tappat nästan räkningen
2012-04-21 23:29
@Fc Barcelona - Blaugrana - Barca:

I like it, but do try to keep it inclusive, not exclusive.

"Jag kan skriva ”Sagan om ringen” böcker om vad han har gett Barcelona och ni vill att han ska avgå efter en liga förlust."

Jag kan skriva ”Sagan om ringen” böcker om vad han har gett Barcelona och ANDRA vill att han ska avgå efter en liga förlust.

Jag tror ingen här inne egentligen vill något ont gentemot FC Barcelona, men ibland kan vi alla bli like polariserande, lite -ni mot oss-, trotts att vi alla (förväntar jag mig) är Barca supportrar..

Detta var verkligen ingen diss mot dig Fc Barcelona - Blaugrana - Barca!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-04-21 23:27
Nu tar vi chelski på tisdag!

VISCA EL BARCA !!! 3
Barcelona Piqué
2012-04-21 23:21
IN PEP WE TRUST, NU TAR VI YTTERLIGARE EN CL TITEL!!!!
Barcelona MESSI.CORLEONE
Messi har varken gjort mål eller assist nu i två matcher i rad. Fattar inte hur detta kan ske med tanke på vilka passningar Cesc och Puyol fick mot Chelsea och Xavi och Tello fick idag.

Synd att Messi artikeln inte behövt upptaderas :(
@SaM__-:

Skönt att höra!
Annons: