/spanien/barcelona/forum/932.aspx/spanien/barcelona/forum/932.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2016-04-06 15:59
Barcelona enkos
2016-04-06 15:54
Förra året stod det 0-0 efter första halvlek mot Bayern och Barca kom ut i andra som ett helt annat lag och krossade Bayern med 3-0 när det var 11 mot 11 på plan. Att hävda att Barça inte kunde vända mot Atletico med 11 mot 11 igår är bara fel. När Barca bestämmer sig för att spela så kan inte ens 12 man hjälpa. Atletico ska vara glada att de inte släppte flera mål till efter massiv offensiv ned massor av chanser i andra. Atletico ska veta också att förlust nr 8 på raken kommer även på Calderon nästa vecka.
Barcelona enkos
2016-04-06 15:50
Atletico som spelade med en man mer mot PSV i åttondelsfinal gnäller mu att ha spelat med en man mindre mot Barca!! Specielltcör det idioten som satte dobbarna på Messi knä som återigen gnäller och får mediernas uppmärksamhet.
Atletico som har torskar 7 raka mot Barca vet att deras enda chans mot Barca är att spela smutsigt och fult och tro sig kunna vinna på det sättet. Bra att domaren för en gångs skull genomsynade tricket.
Sen skriver inte medier inte ett enda ord om att Atletico kom undan med en solklar målchansutvisning på Lucas när han som siste man fällde Neymar? ?!!!! Istället räknar man alltid det som gynnas men aldrig det som missgynnar Barcelona.
Barcelona DM1982
2016-04-06 15:47
@Reymar:

Det där är direkt rött kort, inget snack om det. Hörs tyvärr inte så mycket om det i den digitala världen, måste vara lite syntax error där.
Vlom
2016-04-06 15:37
Atlético de Madrids majoritetsägare Miguel Ángel Gil Marín om Torres utvisning.

– Barça behöver inte denna typen av hjälp. Saker som detta gör att vi tappar motivation att utmana de bästa lagen i Europa med samma villkor. Det hårda jobb som laget lägger ner är inte värt ett öde som detta.

Källa: AS
Barcelona neymar JR
2016-04-06 15:36
Ironin när Bayern fans klagar på att vi favoriseras när benfica borde ha haft en solklar straff. Jobbigt att knappt kunna slå benfica på hemmaplan :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-06 15:34
Reymar

Haters gonna hate bro=)

Så njut som mig av att varenda jävel i alla forum på svenskafans bajsar på sig så fort dom hör namnet barcelona! och så fort dom blir lottade mot går till kyrkan varje söndag för att be till gud att klara sig mot vårat barca,

NJUT VARENDA HATER!!! o MADRIDISTAS 1 ligatitel på 8 fu***** år. Jag kan visa en massa youtube klipp hur ni vann den också haha. Men väljer att inte sänka mig till er patetiska nivå. BARN!

VISCA BARCA!!! o FUCK ALLA HATERS! njuter av varende "felaktiga" domslut vi får med oss för det enda jag ser är era ansikte framför mig KOKA! och jag njuter av det haha

så mitt tips till dig Reymar, NJUT MIN VÄN!
Barcelona Reymar
2016-04-06 15:22
Kan någon förklara hur fan den här tvåfotade tacklingen inte resulterade i ett rött kort? Pinsamt att se domaren i andra halvlek då han i princip lät dom spela hur fult och grisigt som helst.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-04-06 14:52
[QUOTE=LennyRomario]Jag tycker det står ganska tydligt vad jag vill komma fram till? Anledningar till att folk vill hata oss. Och som sista anledning hade jag att jag tror folk hatar oss mer nu, med stjärnor som väcker känslor. Du och många andra håller inte med om det. Förstår du nu? [/QUOTE] Jo jag förstår. Men enligt mig så va de lika mycket hat mot oss då som nu. Folk ser det dem vill se, dem ser fördelarna vi får men blundar för nackdelarna. Vi är herre på täppan och det blåser väldigt hårt där uppe. Speciellt när laget som är där anses vara det bästa laget genom tiderna. Vi är bilden av den moderna fotbollen, vi revolutionera fotbollen. Vi har dominerat den moderna fotbollen i ett decennium nu, medans våra antagonister har spenderat hutlösa summor för att kunna hänga med.
Barcelona socccerfan1
2016-04-06 14:33
Känslan när man är världens bästa lag! När alla skriver om hur fantastisk man är, hur bra spelar , när man blir kallad världens bästa klubblag genom tiderna.. Känslan när världens genom tiderna bästa spelare spelar i ens lag. Känslan blir även bättre när Rivalerna med den vita tröjan knappt är topp 5 de senaste snart 2? Åren.. Helt underbart.. Visca!
Barcelona the cameroonians
2016-04-06 14:31
[QUOTE=Reymar]Til alla hatare, Om vi nu favoriseras av Uefa varför får vi alltid tuffast möjliga motstånd medans Real alltid får lättaste motståndet? Någonsin tänkt på det? Uefamadrid är mer passande. Även om vi vann igår kväll kan jag inte släppa hur enkelt Atletico gjorde mål. Två raka passningar och vips så var det mål. Billigt mål som kan få stor betydelse nästa match. Busquets är den största anledningen till målet killen ska täcka ytan framför back men står i ingenmansland vilket gör att Pique måste stöta och lämnar en yta som Torres utnyttjar. Sen kan man gnälla på att Alves upphäver offsiden och att ter stegen borde räddat men Busquets är anledningen till att vi släpper in mål. [/QUOTE] Busquets är inte anledningen till målet, han är ute på vänsterkanten för att understödja Alba och Iniesta i presspelet och ytan som uppstår centralt ska då Rakitic flytta in och ta över. Kroaten står dock kvar ute till höger, bredare än Alves, och halvmarkerar Filipe Luis av nån anledning.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-04-06 14:13
Vlom Haha ja hatare kommer alltid med ursäkter. Nästa är väl att Barcas gräs är inte anpassad efter lag som inte kan rulla runt boll. Något kommer dom alltid på oavsett vad.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-06 14:12
LennyRomario - håller med där att folk numera har förstoringsglaset framme vid varje Barcelona match bara för att kunna hitta ett fel för att sen kunna sprida sitt hat.
2016-04-06 14:11
[QUOTE=Vlom]'Fast då sades det istället på att vi mötte ett rejält skadedrabbat PSG
Vlom
2016-04-06 14:07
@Lionel "Rey" Messi:
'Fast då sades det istället på att vi mötte ett rejält skadedrabbat PSG & Bayern Munchen för att förminska våra imponerande segrar.
2016-04-06 14:04
[QUOTE=Lionel "Rey" Messi]Komedi på högsta nivå när Real fansen snackar om domarskandaler och att Barca varit mediokra under 2016. De säger att CL är upplagt för Barca, jag säger Hahahaha. Kolla lottningarna senaste åren bara. Behöver nästan inte säga mer. Vi fick möta alla stora ligors mästare förra året och kammade hem allt. Real åkte nästan ut mot Schalke, och hade väldigt tufft mot ett mediokert Roma med ett par handikappade spelare längst upp. Om Barca varit mediokra i år undrar jag vad dom hade gjort med lagen om dom var i storform. Dom gick trots allt vidare med 5-1 mot Arsenal, vunnit över Atl 2 ggr i år medan real förlora hemma mot dom. Och lägg även till att vi leder ligan med 6 (7 egentligen pga inbördes)och 8(inbördes) före real. Vad är Real då om Barca är mediokra? Sen att de tar upp Suárez incidenten och glömmer Cristianos är ett skämt. Han har ett handfull av efterslängar som alla skulle vara rött men varför kolla i spegeln när man kan skylla ifrån sitt högst misslyckade lags insatser senaste decenniet på det mest framgångsrika laget under 2000-talet? Som någon skrev tidigare, i dagens samhälle skyller alla ifrån sig, ingen kan erkänna sina misstag. Med det sagt skyddar jag inte Suarez beteende. Väldigt korkat av honom, Juanfran situation ska vara gult och Filipe Luis ska vara gult så rött sammanlagt. Busquets däremot ska inte ha rött. Det många även glömmer i Torres fall är att han mellan gula och röda hann med att dra en eftersläng på Iniesta och gnällde mycket på domaren samtidigt. Ingen snack om det röda, han ska vara smartare där. Enbart hans fel. Men som sagt, är man på toppen och krossar alla lag så får man hatare helt klart, det får man leva med och det ska man ta som något positivt för det visar att alla brinner av avundsjuka. Alla Real fans som läser, jag förstår att det är tufft att alltid vara 2a. GRÅT! [/QUOTE] Och för att lägga till en grej jag glömde. Förra året när vi tog oss till final kan jag inte nämna en enda match mot Bayern, PSG, City osv som vi vann pga domaren. Samma i år, Arsenal tog vi enkelt, gruppen simpelt. Första matchen på många år som egentligen inte ens var skandal men alla vill få det till det och helvetet brakar loss. Någon som kan nämna någon match senaste 2 åren vi fått enorma domslut med oss? Jag kommer inte på någon. Hycklare hela bunten. Det Madrid inte tänker på är att dom aldrig behöver domarens hjälp för att dom alltid möter smålag, dom får hjälp från Uefa istället. Skulle vilja se de ha samma väg till final som Barca förra året. Dom hade fan åkt ut i kvarten.
Barcelona neymar JR
2016-04-06 14:03
Coach Pep Han var så fantastisk dålig och irriterad men ändå lyckas han med 2 mål. Det andra målet var ett konstmål, få så bra fart på bollen med huvudet är skickligt. Kommer vi vinna cl i år så är det pga suarez och ingen annan. Han är hungrigare än någonsin!
2016-04-06 13:57
Komedi på högsta nivå när Real fansen snackar om domarskandaler och att Barca varit mediokra under 2016. De säger att CL är upplagt för Barca, jag säger Hahahaha. Kolla lottningarna senaste åren bara. Behöver nästan inte säga mer. Vi fick möta alla stora ligors mästare förra året och kammade hem allt. Real åkte nästan ut mot Schalke, och hade väldigt tufft mot ett mediokert Roma med ett par handikappade spelare längst upp. Om Barca varit mediokra i år undrar jag vad dom hade gjort med lagen om dom var i storform. Dom gick trots allt vidare med 5-1 mot Arsenal, vunnit över Atl 2 ggr i år medan real förlora hemma mot dom. Och lägg även till att vi leder ligan med 6 (7 egentligen pga inbördes)och 8(inbördes) före real. Vad är Real då om Barca är mediokra? Sen att de tar upp Suárez incidenten och glömmer Cristianos är ett skämt. Han har ett handfull av efterslängar som alla skulle vara rött men varför kolla i spegeln när man kan skylla ifrån sitt högst misslyckade lags insatser senaste decenniet på det mest framgångsrika laget under 2000-talet? Som någon skrev tidigare, i dagens samhälle skyller alla ifrån sig, ingen kan erkänna sina misstag. Med det sagt skyddar jag inte Suarez beteende. Väldigt korkat av honom, Juanfran situation ska vara gult och Filipe Luis ska vara gult så rött sammanlagt. Busquets däremot ska inte ha rött. Det många även glömmer i Torres fall är att han mellan gula och röda hann med att dra en eftersläng på Iniesta och gnällde mycket på domaren samtidigt. Ingen snack om det röda, han ska vara smartare där. Enbart hans fel. Men som sagt, är man på toppen och krossar alla lag så får man hatare helt klart, det får man leva med och det ska man ta som något positivt för det visar att alla brinner av avundsjuka. Alla Real fans som läser, jag förstår att det är tufft att alltid vara 2a. GRÅT!
Barcelona Coach Pep.
2016-04-06 13:54
@grande jw:

Ändå gapade majoriteten av alla svenskar att Barcas fotboll var "tråkig" (kan man bli mer otacksam?) under Pep, trots att Barca är antitesen till ful och feg fotboll. Vi slåss mot fotbollens mörka krafter, och har alltid gjort det!
Vlom
2016-04-06 13:51
@Lionel "Rey" Messi:

Bortsett från brassens hyckleri, så ska man naturligtvis inte glömma bort situationen från när Filipe Luis medvetet lade sin snor i sin hand och sträckte sedan ut den till Suárez (kolla på länktipset). Något som medierna inte väljer att belysa. Fy fan vad äckligt alltså.

Undrar hur reaktionerna hade sett ut ifall om det var ombytta roller....
Barcelona Coach Pep.
2016-04-06 13:51
Missade matchen igår p.g.a. träning, men såg att en viss uruguayan återigen var avgörande. Mål n. 44 och 45 denna säsong mot Atletico. Jag älskar dig, Suarez! Den ultimata avlastaren åt Messi och den bästa anfallaren sedan R9..
2016-04-06 13:43
[QUOTE=Vlom]Filipe Luis: "I think Barcelona is protected. I don't know what has to be done for one of their players to get sent off" Källa: Marca [/QUOTE] Han ska ju inte snacka efter hans äckliga spark mot Messis knä, kunde blivit långtidsskadad där. Sen att hans lag inte tillhör homo sapiens rasen glömmer han, man undrar vad dom har för träningar. MMA kanske?
Vlom
2016-04-06 13:41
@Barcelonistas:

Att Abidal blev felaktigt utvisad eller att Thierry Henry skulle ha fått en solklar straff med sig är två saker som man inte brukar tala öppet om.

Konfirmeringsbias kallas det.
Barcelona grande jw
2016-04-06 13:31
Såg matchen på plats igår och jag fick nästan en chock när jag kom hem och läste alla kommentarer om att det var en domarskandal och att domaren dömde för Barca. När man sitter och tittar på plats så händer ju allt extremt snabbt och man får ingen chans att se någon repris. Därför missade jag helt Suarez situationer och alla detaljer som man ser så tydligt på repriserna. Men i det stora hela så dömde domaren verkligen inte för Barca. En situation som alla tycker var matchavgörande. Men vissa saker känns relativa. Hur man faktiskt vill se på saker o ting. Vem pratar om att domaren dömde bort kanske 30 min av speltiden då Oblak tog över 1 minut på sig vid varje inspark. Alltså det var verkligen så skrattretande att jag tog upp klockan och började räkna själv. Han skulle haft gult redan i första halvlek. Barca är ett lag som är så beroende av rytmen i spelet och Atletico grisade ner matchen från första minuten och ville inte ens gå ut och ta inkasten som även där ibland rann iväg med flera minuter. Som domare måste man sätta en tillräcklig nivå för att matchen ska ha ett underhållsvärde och kunna genomföras utan avbrott var 3e minut. Han tappade det totalt och höll en så låg nivå att Atletico kom undan med ALLT förutom Torres röda kort. Det var verkligen det värsta jag sett någonsin på en fotbollsplan och då har man ändå lidit igenom Chelseas bussar och maskande och mycket annan skit. Någon skrev att effektiv matchtid då bollen var i spel var 57 minuter och det förvånar mig inte alls. Kompensation för Torres röda kort kanske. Men då var det minst lika matchavgörande. Sånt här grisspel kanske är jätteeffektivt och kul för Atletico att dom hittat sin grej som fungerar för dom. Men om alla lag skulle applicera deras taktik att fullständigt slakta fotbollen som sport så kommer det knappt finnas några fotbollsfans kvar ute i världen om några år.
Barcelona LennyRomario
2016-04-06 13:22
@Barcelonistas:

Ja, efter Chelsea var hatet starkt, det håller jag med om. Men då berodde det på någonting i alla fall, man tyckte Chelsea skulle haft straffar och blabla, och det fanns i alla fall tveksamma situationer.

Nu är det liksom bara allmänt hat. Du går in i matchen med hat och sen är varje tvivelaktig situation en anledning för att spy ut det hatet.

Jag tror också att Mourinhos år i Real Madrid kan ha cementerat hatet ytterligare, även om varje vettig människa snarare borde hata Mourinho.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-06 13:17
LennyRomario - Barcelona var nog tom mer hatade då av andra fans. Jag tror nog att mycket har att göra med Chelsea matchen 2009, den matchen i kombination med den enorma dominansen från vår sida.
Vlom
2016-04-06 13:16
Filipe Luis: "I think Barcelona is protected. I don't know what has to be done for one of their players to get sent off"

Källa: Marca
Barcelona Reymar
2016-04-06 13:16
Til alla hatare, Om vi nu favoriseras av Uefa varför får vi alltid tuffast möjliga motstånd medans Real alltid får lättaste motståndet? Någonsin tänkt på det? Uefamadrid är mer passande.

Även om vi vann igår kväll kan jag inte släppa hur enkelt Atletico gjorde mål. Två raka passningar och vips så var det mål. Billigt mål som kan få stor betydelse nästa match. Busquets är den största anledningen till målet killen ska täcka ytan framför back men står i ingenmansland vilket gör att Pique måste stöta och lämnar en yta som Torres utnyttjar. Sen kan man gnälla på att Alves upphäver offsiden och att ter stegen borde räddat men Busquets är anledningen till att vi släpper in mål.
Vlom
2016-04-06 13:14
@Anglosax in Catalunya:

Jaha, vad tyckte Miguel Ángel Gil Marín angående vårdslösa satsningarna som Lucas och Augusto ställde till med och som ska resultera ett direkt rött kort?
Barcelona LennyRomario
2016-04-06 13:11
@Zibarca ~ MESMARizing:

Jag tycker det står ganska tydligt vad jag vill komma fram till? Anledningar till att folk vill hata oss. Och som sista anledning hade jag att jag tror folk hatar oss mer nu, med stjärnor som väcker känslor. Du och många andra håller inte med om det.

Förstår du nu?
Annons: