/spanien/barcelona/forum/9314.aspx/spanien/barcelona/forum/9314.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-23 22:01
Jag förstår inte varför Puyol ska spela till vänster enligt vissa här inne? Varför ska vi inte använda Adrianos snabbhet och hans ständiga utmaningar på vänster kanten?
Valdes

Pique Puyol

Sergio
Xavi Iniesta
Alves Adriano
Messi
Sanchez Cecs

Här har vi vårt bästa anfall bestående utav 5 spelare...

Och Valdes måste börja prestera igen, så att Cules som påstår att han är bättre än Casillias ska ha några argument kvar.
Xavi måste spela rakare, snabbare, smartare som han har gjort sig känd för.
Iniesta måste testa flera hitta Alves och Sanchez oftare med sina giftiga assister likt den till Alves mot shaktar förra säsongen.
Barcelona The Reporter
2012-04-23 21:42
Imorgon gäller det Culés, 90 jobbiga minuter för hjärtat. Har lite av samma känsla som i returen mot Inter, men denna gång är det bara 1 måls skillnad. Vi måste komma ut hungriga och gå för ett tidigt mål, iallafall minst ett mål innan halvlek. Chelsea kommer att parkera spelarbussen, de kommer låta oss spela på kanterna men göra det trångt vid "Messis territorium. Som alla vet kommer dem inte ha något emot att vi lirar sidled, och därför måste vi försöka mycket med raka bollar och instick bakom deras spelare, vare sig om det är mittfältare eller backar. Dem får det jobbigt ifall de får vända om kroppen och jobba bakåt istället bara för att ligga rätt till höger och vänster.

Jag vill att vi startar 4-3-3 till en början då alla våra spelare känner sig mest bekväma i det systemet, men med matchens gång beroende på hur matchbilden ser ut kan man gö över till ett 3-4-3, fast alla vi vet hur det ändån ser ut när vi lirar på Camp Nou, 2-7-1 ungefär.

Alves-Pique-Masken-Puyol
--Xavi--Busq--Iniesta
----Messi---Cesc
-------Sanchez

Vare sig ifall det varit problem mellan Pep och Pique eller om han varit skadad så tror jag att han nu är helt återställd både mentalt och fysiskt att starta matchen, vi behöver hans längd på både offensiva och defensiva situationer. Vi behöver även hans lugn, som faktiskt får de andra medspelarna att "varva ner". Sedan behöver vi en snabbare brevid Pique vid namn Masken. Puyols ledarskap kan vara avgörande imorgon, vilket vi alla är medvetna om. Även hans egenskaper tror jag är mer värda än Adrianos imorgon.

Mittfältet behöver vi inte disskutera.

Messi och Cesc måste tillbaka till gamla sammarbetet och måste konstant vara rörliga och göra det oroligt för Chelseas köttmur.

Alexis, mycket hänger på dennes "osynliga jobb". Hans löpningar kors och tvärs över planen kommer betyda mycket imorgon, det såg vi sist mot Real när vi var ganska steriliserade.

Tot's unit's fem forca , Viscaa !!

Vamos Barca, Para nosotros y Hussein Alavi !
Naj.
2012-04-23 21:39
Gonzalez Okej i see. Du har betydligt bättre koll på barcelona säkerligen. Av de matcherna jag sett så tycker jag att han alltid väljer att spela enkelt, för enkelt. Ja jag vet att det är Barcelonas filosofi att hålla bollen inom laget men men... Det var bara en tanke. Dock så är det ingen som helst tvekan om att iniesta ska spela på mittfältet.
Postat via SvenskaFans-appen
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-23 21:39
Gåshud.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-23 21:37
Naj.

Som ditt namn säger, Naj ;)

Busquets är vässentlig för att vårt spel ska flyta på.
Naj.
2012-04-23 21:33
Borde man inte bänka Busquets? Pique som mittback och Xavi iniesta macherano som defensiv ankare. Messi pedro sanchez på topp? Jag håller på Juventus men kollar på all fotboll i princip. Jag tycker personligen att man kastar bort iniestas talang när man spelar han ute på kanten. Tycker att han blir alldeles för isolerad. Han om någon kan lirka upp tighta försvar i mitten tillsammans med Xavi och Messi.
Barcelona den närkingska älgen
2012-04-23 21:29
1.70

Har inte så mycket emot att ÖSK går dåligt. Mina närkingska gener säger att jag är nöjd så länge som vi hänger kvar. Ni vinner allsvenskan i år, såg sjukt bra ut rakt igenom. Klass. Nog om det.

Jag tror nog att det vänder för Barcelona imorgon också, kanske inte permanent, men som en sorts reaktion på lördagens match borde revanschlustan och fokus hos våra spelare vara på topp. Det borde gå. Hoppas på att få se Thiago och Alexis från start. Hur Pep ska formera det är upp till honom.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-23 21:23
Älgen

Det vände ikväll! (Elfsborgare)
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-04-23 21:19
älskabarcelonaa

HAHAHAHAHHAHAHAH!!!
Barcelona socccerfan1
2012-04-23 21:19
Krya på dig broder! Hoppas allt blir bra och att du fortsätter med ditt liv som inget Har hänt.
Barcelona Barca-nist
2012-04-23 21:15
den närkingska älgen

Jag såg matchen från mitt köks fönster (Häcken - IFK Göteborg 1-2)bor nämligen 20 m därifrån!
Barcelona Barca-nist
2012-04-23 21:13
älskabarcelona

man får ta googles svenska translater med flera nyper salt ..men det va bra ,jag fick ett gott skratt :)
Barcelona Barca-nist
2012-04-23 21:12
Pique: I would put my hand in the fire for Guardiola to stay at Barcelona!
Barcelona älskabarcelona
2012-04-23 21:11
Googel översättning är så bra asså !! Fick mig ett gott garv hahaha!!
Barcelona DM1982
2012-04-23 21:05
@MVP - 2011:

Om jag inte är helt ute och cyklar så är det bara rött kort som kan hindra någon att spela final nu. Avstängning pga gula kort gäller inte längre, ny grej har jag för mig.
2012-04-23 20:57
Senaste fotbollsveckan;

Göteborg-ÖSK, 2-2
Chelsea-Barcelona, 1-0
Barcelona-Real Madrid, 1-2
ÖSK-Elfsborg, 0-2

Hoppas att det vänder imorgon. Nu är det dags
Barcelona SamMajid
2012-04-23 20:52
Siempre_Maravilla

När Ronaldo vinner guldbollen tre år i rad och blir hyllad världen över av såväl kändisar såsom fotbollslegendader, då kan du komma hit och snacka!
Barcelona Briljanté - Anims Hussein Alavi
2012-04-23 20:49
H.Alavi

Ja bad en bön för dig förut. Allt kommer bli bra så länge Allah (gud) är med dig!

Anims!
Barcelona MVP - 2011
2012-04-23 20:48
Masch och Puyi får försöka att inte dra på sig ett gult kort imorn då båda riskerar avstängning i finalen.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-04-23 20:48
Första gången jag grät glädjetårar.
Barcelona SamMajid
2012-04-23 20:47
Guardiola: ''I have no doubt. We will be in Munich!''
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-23 20:42
Vill passa på att tacka alla som har hört av sig och skrivit något här i Ramblan och så vidare. Det betyder otroligt mycket och det värmer mitt hjärta!

Som i serem.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-23 20:36
Messidinho =) inte så fint då
Sorry för trippel inlägg
2012-04-23 20:33
För er som längtar efter inför
2012-04-23 20:32
Malaga
Barcelona Éluc
2012-04-23 20:28
En lite mer intressant fråga hade varit vilka av dem fyra lag som slåss för fjärdeplatsen (Real, Barca och Valencia tar dem tre översta) ser ni som favoriter och/eller bäst lämpade för CL-spel nästa säsong?

Levante har ju egentligen ingenting att göra i Champions League, även fast man självklart är fascinerad över hur de lyckats hålla sig kvar i toppen den här säsongen. Så det står ju mellan Málaga, Atlético och Athletic för mig. De två förstnämnda lagen kommer ju kunna satsa mer resurser om något av lagen kvalificerar till CL, medan Athletic som har en strikt Bask-policy nog inte kommer spendera speciellt mycket i sommar oavsett vad.

Ändå känner jag att antingen Atlético eller Athletic är bäst lämpade för CL-spel nästa säsong.
2012-04-23 20:24
Malaga.
Barcelona B-Guden
2012-04-23 20:18
en ot fråga men, vilka tror ni vinner av Osasuna och malaga ikväll ?
Peshmerge - AS9
2012-04-23 20:12
Lionel Andrés Messi har ingen i dagens fotboll att jämföra sig med. Det enda Ronaldo kan göra är att hänga på i skytteligan. Messi däremot, han gör assister mål och är med i speluppbyggnaden osv.

Sen finns det ju en klar anledning varför man aldrig hör Ronaldos namn med Maradona, Pele och andra större namnen som med Messi idag. Dom stora fotbollslegendarer hyllar Messi varje dag och jämför honom med Maradona, men vissa menar att han är STÖRRE än Maradona. Om Ronaldo säger dom att han antingen är bättre eller sämre än Messi. Vilket det sista stämmer vad man än säger.

Messi är en bättre fotbollspelare än Ronaldo, även om Ronaldo också är riktigt bra. End of story!
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-04-23 19:57
Sitter här efter att ha jublat klart efter Hammarbys 2-0 mål. Fy fan vad bra vi spelar. Senaste åren har jag sett Bajen spela bedrövligt och det har lett till att jag varit skit frustrerad för att sedan trösta mig med en underbar Barca match senare på veckan. Den här veckan är det helt tvärtom! Jag ser Castro snurra upp halva Norrland för att sedan sänkas av drogba. I lördags såg jag Ronaldo sänka oss på camp nou men nu sitter jag och ser Bajen lira sambafotboll. Total confusion. Hoppas på att jag istället får jubla två gånger på två dar denna vecka!
Annons: