/spanien/barcelona/forum/9306.aspx/spanien/barcelona/forum/9306.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Briljanté
2012-04-15 12:20
Förstår inte på vissa här som reagerar på allt snack om vårt "fuskande" ta inte åt er. En dag kommer nått annat lag vara bäst i världen och precis samma sak kommer hända.
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-15 12:11
Guardiola: "Mascherano, 35 balls recovered in 2 games without losing any? The numbers say it all."

Utomjordisk
Barcelona den närkingska älgen
2012-04-15 11:57
Tänk på att Chelsea måste vinna i i princip alla matcher som är kvar i ligan för att rädda en CL-plats också. De har ett minst sagt knivigt läge. Någon gång måste ju spelarna få vila lite också. Tror de har Spurs idag, Barca på onsdag, derby mot Arsenal på lördag och returen på Camp Nou på tisdag.

I och för sig är vårt läge inte så mycket bättre med ett lagom viktigt cl Clasico mellan matcherna mot Chelsea. Kom jag på så här i efterhand.
Barcelona Piqué
2012-04-15 11:49
DM1982

Absolut inte, forumet är inte bara till för att debattera, den är till för att tycka till om saker oxå (om det är på en ok nivå). Aja, vi kan lägga ner tror inte vi kommer längre.

Vi får vara överens om att vi hoppas på att Barca vinner på onsdag
Barcelona el Maestro:
2012-04-15 11:45
@DM1982:

Chelsea ser inte ner på Champions Laeguefinalen men de vet att chanserna att vinna FA-cupen är större. Dessutom är FA-cupen viktigt också i England.
Jag tror inte att han vilar några spelare som kan avgöra semifinalen för honom idag.
Barcelona DM1982
2012-04-15 11:44
@Piqué:

Om du inte ville ha en vettig debatt så är det väl så att du inte är bättre än dem som du kallar pinsamma. Eller hur?
Barcelona DM1982
2012-04-15 11:41
@el Maestro::

För min del får de gärna spela med det absolut bästa laget men jag tror att de kommer vila några spelare. Det är trots allt semifinal i CL vi pratar om här, jag tror inte att Chelsea ser ner på det.
Barcelona Piqué
2012-04-15 11:39
DM1982

Min mening var inte att skapa en konstruktiv debatt, tycker verkligen fortfarande att det är pinsamt. Min mening var att få ut vad jag tycker och känner. För finns det någon som tycker annorlunda i den här frågan är fan omänsklig. Folk hycklar, folk kallar saker fula saker och det värsta av allt är att folk började prata om att de skulle skita i och hoppades på Madrid spelare skulle dö...
Barcelona el Maestro:
2012-04-15 11:32
"Hur som helst, nu är det bara att ladda om för Chelsea. Det kommer bli en tuff match. De spelar en tuff match idag mot Tottenham men de borde nog välja att vila en hel del spelare."

Varför ska Chelski välja att vila en del spelare? Att gå vidare till final i FA är också väldig viktig för Chelski. Jag tror att de satsar alllt de har i bägge matcherna.
Barcelona el Maestro:
2012-04-15 11:28
Det var skön vinst igår. Nu tar vi nya tag och ger Chelski en match de inte glömmer ett tag. Bra resultat ska vi ha med oss och sen ska seminfinalen avgöras i Barcelona.
Mot finalen i Munchen...
Barcelona DM1982
2012-04-15 11:27
@Piqué:

Det här är lite av det som jag ville få fram i mitt förra inlägg.

Tror du på fullaste allvar att det finns en möjlighet till en konstruktiv debatt när du kliver in här och kallar oss pinsamma? Är inte risken väldigt stor för en konfrontation istället? Jag önskar att du hade valt en annan nivå på dina inlägg, en nivå som möjliggör debatt i god anda.

Hur som helst, tre väldigt tunga poäng igår. Vid första halvlek såg det väldigt mörkt ut men den här upplagan av Barcelona visar på moral gång efter gång när de kämpar tills domaren blåser av matchen. Det var inte många säsonger sedan som Barcelona skulle ha slutat jaga poäng, med Pep kör de på in i kaklet.

Trist att så mycket ska fokuseras kring straffar och som vanligt är det Barcelonas straff som hamnar i fokus. Som jag ser det så är det en mycket hårt dömd straff för Levante, att skydda sig mot bollen med armar tätt mot bröstet ska inte kunna ge straff. Domaren kunde ha dömt straff till Barcelona för en liknande sak när Levantespelaren får bollen på armen när han skyddar sig, nu väljer domaren att inte döma straff. Underligt.

Sedan skulle domaren ha dömt straff när Iniesta blev hockeytacklad i straffområdet, även där väljer domaren att fria men det uppmärksammas inte alls. Vid två tillfällen stoppar Levantespelare snabba frisparkar men domaren ger inte gult kort utan väljer att flytta bollen cirka 20 cm.

Det blir så enormt enformigt när de flesta, inklusive media, väljer att bara fokusera på det som går Barcelonas väg men inte det som går mot dem. Oärligt.

Hur som helst, nu är det bara att ladda om för Chelsea. Det kommer bli en tuff match. De spelar en tuff match idag mot Tottenham men de borde nog välja att vila en hel del spelare.
Barcelona el Maestro:
2012-04-15 11:23
@barca_joe:

Cristiano har bra skott, han är snabb, och han kan skjuta frisparkar med teknik och med styrka. Vad har han mer än så? Inte så mycket annat egentligen.
Messi har däremot allt, om du frågar mig. Hans presterar alltid i alla matcher, och speciellt i stora matcher och när det ska avgöras. Det är inte av misstag att många jämför Messi med de alla största spelarna genom tiden, Maradona och Pelé.
När Cristiano tappar fysisken och snabbheten då tappar han allt. Hans spelförståelse är inte bättre än någon annans. Men visst är han den kommer närmaste till Messi idag om du tittar på vad han presterar i La Liga.
Messis1010
2012-04-15 11:10
Det roliga är att real fansen tycker att real är bäst när dom har en cuptitel på 15 år och att dom ber om att få med sig ett kryss från camp nou på lördag.

Hur kan man vara bäst o hoppas/Ber på ett kryss?

Jag har ett meddelande till dom - På lördag är det dagen då Real ska pånytt förnedras av världens bästa klubb FC Barcelona.
Barcelona barca_joe
2012-04-15 10:13
Namn: Ardalan
Sänt: 2012-04-15 02:45
Säger bara:

För att ständigt förbättras som fotbollsspelare så sätter man ständigt upp nya mål som man eftersträvar att uppnå.

Messi mål är:
Ständigt jämföra sig med Ronaldo och försöka uppnå det Ronaldo utgör på fotbollsplanen (fast oftast med hjälp av domarna)
Ronaldos mål:
Att alltid överträffa sig själv, då han i dagsläget inte har någon som han kan jämföra sig med.

Saxat från Puertan.

Kan vara det sjukaste jag någonsin läst. Var det inte Drenthe som sa att Ronaldo var besatt av Messi och måste prestera då Messi gjort mål och inte tvärtom?
Barcelona Piqué
2012-04-15 09:34
DM1982

Kan bara hålla med dig...Ni är ju pinsamma, märker ni inte hur barnsliga ni låter (detta gäller även Realfansen). Lär er för fan ÄLSKA laget ni håller på mer än att hata laget ni inte håller på.

Fotboll är en av få saker som förbrödrar på den här planeten, titta bara när VM spelas. Men ni har gjort till ett jävla krig på liv och död.

LÄR ER ATT DET SOM HÄNDER PÅ PLAN STANNAR PÅ PLAN!!!!
Barcelona papillon
2012-04-15 04:28
Har läst lite kommentarer om varför Pep ställer upp med vissa spelare och så vidare.

Piqué ska antagligen spela mot chelsea tillsammans med mascherano. Puyol vilar nästa match och är med all säkerhet tillbaka till el clasico. Skulle tro att det blir piqué ihop med puyol till el clasico.

Alves hade nog bara gjort mer skada än nytta idag. Pep har koll på levante och hur de spelar och istället för att ha alves och alexis som ytterforwads så valde pep en offensiv innermitt/central forward.

Såg inte hela slutet men en som jag saknade på plan var tello. Han är den ende som har modet/speed nog att utmana sin spelare på utsidan och är den som lyckas med det. Han påminner en hel del om Henry.

Gonatt och bete er som människor här inne!!!
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-15 03:51
Barcanist

De gömmer sig någonstans med comprende
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-04-15 03:21
För alla er som gnäller över straffen har jag bara enna länken att visa.

Sluta gnälla nu för i helvete börjar bli tröttsamt..
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-15 02:16
19 år och 9 månader gammal så gör Gudfadern hat-trick på El Classico.

Has prestation just på den matchen är inte sämre än idag :)

Se länk!
Barcelona Éluc
2012-04-15 02:06
Såg inte matchen live utan satt och uppdaterade resultatet via min SGS2:a. Nu när jag sett höjdpunkterna från matchen vill jag bara påpeka två saker om respektive straffsituation. Den första straffen är inte alls lika solklar som många verkar tro, och även om jag inte kan regelboken utan till så ska det väl inte blåsas straff om armen inte hindrar bollbanan? Han drar ju in armarna intill bröstet och skulle dem inte vara där hade bollen ändå tagit på bröstet. Svårbedömt antar jag.

Angående den andra straffen känns den väldigt billig. Ser dock inte ut som att Cuenca filmar till sig den utan att han helt enkelt tappar balansen vid knuffen och sedan försöker sparka bollen men vänstern och således helt tappar balansen och faller. Oavsett vad så är det billig.

Skönt med en 3-poängare oavsett vad, och nu bär det av till London!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-04-15 02:00
Messi med dagens 2 mål har nu gjort mål i 10 veckor i rad, det betyder att han har delat rekord med den "riktige" Ronaldo då han gjorde det när han spelade i barca. Gör Messi mål mot Real nästa vecka blir han historisk!

Denna killen är för sjuk asså. Han slår rekord efter rekord!
Barcelona den närkingska älgen
2012-04-15 01:50
@Andreas V.V:

Fotbollspoltitik vet du. Hehe.
Barcelona Siempre Barça
2012-04-15 01:36
Barcaanist Alls är bakom data skärmen och tjuv läser vad vi alla andra skriver om:)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona socccerfan1
2012-04-15 01:08
Ja, exakt! Och dem spanska domarna är de som håller sig till boken mest.

Tyvärr blir det aldrig rätt. Och valdes ska ha ett gult varje gång han lämnar straffområdet för att klaga!! Alla målvakter skall och borde.

Vinsten var mycket viktig, kan vara avgörande. Nu är har Barca en till orsak att piska real. 1 poäng ska det vara efter matchen där. Sen kan vi tala om press på real spelarna!!

Sov gott! Tack för en liten trevlig diskution Nino! :)
Barcelona El Nino Maravilla
2012-04-15 01:01
socccerfan1

Nej självklart inte, men vi alla vet att det krävs lite mer för att det ska bli straff än frispark om man säger så. För ska man lyssna på regelboken helt och hållet så lär man få ett antal utvisningar per match, exempel Valdes hade väl snittat minst 1 gult kort per match :).

Jaja men härligt med vinst, så skönt att vinna på ett sånt sätt mot ett skit lag som Levante. Tror faktiskt jag känner mer hat för det laget just nu än för laget från Madrid. Hoppas verkligen dom kollapsar i sista matcherna och inte ens lyckas ta en EL plats!

Btw är det någon som har några tips på fina FC Barcelona tatueringar? Dock inga texter, ska helst vara logan.
Barcelona Ztoys
2012-04-15 01:01
Aftonbladets rubriksättare kan inte ha hög lön asså... Vilken pisstidning...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2012-04-15 01:00
Måste bara fråga - vart är alla som inte trodde på Barcelona i halvlek, alla som ville ha Peps avgång, alla som ville köpa nya backar, som inte trodde på taktiken, som sa att Madrid vunnit ligan? - VART är ni?
Barcelona Andreas V.V
2012-04-15 00:56
DM1982

Jag vet inte vad det kan bero på.
Att vi har mest supportrar kanske? Messi + Ronaldo?

Man ser ju inte Uniteds supportrar bete sig på detta vis och de är ju en skapligt populär klubb.

Det finns ju vissa "Madrid anhängare" på bf.com, dessa verkar ju besitta skapligt mer IQ än de här på SvF i alla fall.

Inte lika mycket hyckleri heller.
Barcelona barca de Corazon
2012-04-15 00:52
Det e barca tid det e bara att gilla läget o njuta av den:) Haters will always hate älskar denna klubb sen 1989 har man gillat denna klubb
Barcelona DM1982
2012-04-15 00:48
@Andreas V.V:

Medges, de tvekar inte en sekund på att få folk upprörda. Trots det, jag ser inte den låga nivån på kommentatorsfälten när det gäller andra ligor, typ engelska, svenska eller italienska. Det är inte genier som debatterar där heller men det är heller inte den extrema låga nivån som spanska fans brukar ha.
Annons: