/spanien/barcelona/forum/9305.aspx/spanien/barcelona/forum/9305.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bästelona
2012-05-09 11:54
Cigge

Gå nu och filosofera någon annanstans!
Cigge
2012-05-09 11:49
MESSI.CORLEONE

"Hellre förlöra några tunga titlar på några år men att vinna en massa talanger från den egna leden."

Inte för att vara elak mot en viss klubb nu, men det där låter som Arsenals filosofi. Fotboll går väl trots allt ut på att vinna?

Som jag tidigare nämnde tycker jag att Cuenca är en sämre version av Bojan. Cuenca är allt som oftast osynlig och jag brukar lite elakt kalla honom för lyktstolpen då han oftast står still och breddar på kanten. Visst, Pedros form och självförtroende har varit under isen i stort sett hela säsongen, men han är fortfarande, enligt mig, en bra mycket bättre fotbollsspelare än Cuenca. Tello kan möjligtvis vara intressant på sikt. Jag har förstått att alla som tycker om Barca, ser något stort i honom. Med åren tror jag att han kommer slipa av den ungdomliga entusiasm som han visar upp idag och då bli en spelare i mängden.

Callejon har enligt mig ingen potential att bli ordinarie i Real Madrid, utan är mer av en truppspelare. Möjligtvis att Tello också blir det på sikt, men jag ser inte vad ni ska ha Cuenca till framöver.

Di Maria är, konstigt nog, en av världens absolut vassaste yttrar. Jag har otroligt svårt för hans obeslutsamma spel och virriga spelstil, men i dagens fotboll är vi väldigt fixerade av poäng. Det är inte många yttrar i världen som matchar honom rent poängmässigt. Jag tror aldrig att Tello kommer upp på den nivå som Di Maria presterat de två senaste säsongerna. Cuenca tror jag blir över, likt Bojan och Jeffren.

Montoya och Arbeloa är väldigt olika till sitt sätt att spela. Montoya har sin styrka i offensiven medan Arbeloa har sin styrka i defensiven. Jag tror inte att Montoya blir landslagsman på allvar förrän han får spela mer frekvent i Barcelona. Arbeloa är en begränsad fotbollsspelare, som många utomstående klankar ner på bara för att, men det är heller ingen hemlighet att det är vår svagaste länk i startelvan.

Thiagos spelstil hade möjligtvis passat bredvid Xabi, men med tanke på hur stort glapp det är till vår offensiva fyra, tror jag att vi behöver en spelare med bättre defensiva egenskaper. Det finns ju en anledning till att Khedira spelar just bredvid Xabi. Idag är det svårt att hitta ett optimalt val bredvid Xabi centralt med tanke på hur laget är formerat.
,Sami
2012-05-09 11:45
Barcelona have been watching Valencia goalkeeper Vicente Guaita (25) throughout the whole season. The club think he'd cost at least 10M [md]

Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-09 11:42
Cigge

Fabregas oförmåga att komma in i spelet kan ha att göra med att han som oftast spelat på fel position, han ska spela där Xavi spelare, där har hans sin styrka, tok för långsam för att spela så högt uppe därav den stundtals mediokra insatsen i mitt tycke.

Cuenca en sämre version av Bojan?
Bojan var en striker som hade stora problem att leverera på kanten, något Cuenca lyckats med bravur, smart spelare som breddar när det behövs och gör det bra som en kantspelare när han fått spela, så att du är så kritisk mot just honom förstår jag inte, hade du nämnt Tello så visst, one trick pony av det jag sett. Cuenca har gjort det bra, vet inte vilken match du sett honom spela, den mot Real kanske där hans uppgift var just det att "bredda" ge laget möjligheter. Svår match att briljera på, men vi som sett honom spela mer än 1-2 matcher tycker han gjort det bra!

Nu har du iof bara tittat på årets upplaga när du säger så, visst har vi haft stora problem med att slå den avgörande bollen, med Villa borta pga skada och Pedro som haft skadebeskymmer och väldigt dålig form, har djupledspelet inte varit bra alls. Xavi är bra när han har rörliga spelare och göra med, Sanchez är väl den enda som tagit massa djupledslöpningar, och det är för få som gjort det helt enkelt.

Laget har en del att jobba på den saken är klar, förstärkningar, och en aningen justering på speliden, måste kunna anfalla på olika sätt, variera det hela och inte vara så lättlästa hela tiden, en plan b vore inte så pjåkigt heller för den delen.

Cigge
2012-05-09 11:30
Jag vet inte om det bara är jag, men sannolikheten att ni ska få fram två spelare som klickar lika mycket som Xavi och Iniesta i varje generation är enligt mig inte särskilt stor. Fabregas har generellt sett haft svårt att imponera i själva spelet, även om han levererade massvis med poäng i höstas. Jag anser att Fabregas har varit ett litet problem för er under säsongen. Han är för bra för att sitta på bänken, men med honom på planen får oftast Iniesta flyttas ut på kanten där han är flera nivåer sämre, vilket gör att även ert spel blir lidande.

Cuenca är enligt mig en sämre version av Bojan, medan Tello har några likheter med Pedro. Jag såg aldrig storheten i Bojan, vilket jag heller inte har gjort med Cuenca eller Tello. Den senare har en intressant spelstil, men jag tror att han kommer bromsas upp och övergå till att spela enklare med åren, med tanke på er spelfilosofi, vilket troligtvis gör honom mer lättläst.

Här kommer en fråga jag aldrig har fått svar på. Varför vågar ni så pass sällan slå den där avgörande passningen eller överraska med ett skott utifrån när ni ändå äger så otroligt mycket boll?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-09 11:16
Cigge Det tycker jag inte. Hellre förlöra några tunga titlar på några år men att vinna en massa talanger från den egna leden. Låt mig ställa några frågor? Är inte Cuenca o Tello kapabla till att bli bättre än Callejon o Di maria tex? Eller vad säga om Montoya som jag tror ska bli bättre än Arbeloa inom kort. Sist men inte minst. Thiago Alcantara. Jag tror att Real hade blivit en och en halv gånger starkare med honom brevid Xabi.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Corazon
2012-05-09 11:12
känslan säger att vi värvar David Luiz , Capoue , Alba sen så kommer säkert en anfallare in också å vem det är vet jag inte
Barcelona SamMajid
2012-05-09 11:06
Cigge

Barcelona har förlitat sig på sina talanger väldigt länge. Att truppen är tunn kan jag hålla med om men tack vare alla talanger som barca har skakat fram har de vunnit många titlar, till skillnar från hur Real Madrid lyckades med sina miljardbeloppsvärvningar de senaste åren.
Cigge
2012-05-09 11:03
Det går inte att förutse skador på spelare, men har inte spelidén och övertron på era egna talanger gått till en överdrift för er del? Jag menar, Villa missade mer än halva säsongen, Sanchez drog på sig skador åt höger och vänster, Xavi har haft problem med småskavanker en längre tid, Iniesta är skadebenägen, Puyol sjunger på sista versen, Abidals tragiska sjukdomar med mera är i alla fall inget jag enbart hade vispat bort. Thiago, Tello och Cuenca i all ära, men övertron på dessa spelare fick er att bli ett sämre lag helt enkelt. Jag vet inte om ni håller med, men er trupp är enligt mig otroligt tunn med tanke på hur många skadebenägna spelare ni förfogar över.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-09 10:35
Mou God Eller så kan vi snacka om din fega gud som gav bort både matcherna mot Bayern.
Barcelona Yaya24
2012-05-09 10:14
– "Jag skulle älska att återvända och avsluta karriären där. Jag älskar stan och Barça har alltid varit mitt livs klubb. Jag längtar efter att återvända."
,Sami
2012-05-09 10:10
Chelsea defender David Luiz (25) told his entourage he wants to play at Barcelona. They think Barcelona prefer him to Thiago Silva. [sport]

Real Madrid Mourinho = God
2012-05-09 09:58
Istället för att sjunka till den nivån och påstå något så lågt som att Mourinho bett Drenthe säga det så kan diskutera varför bl.a

Fabregas varit så dålig under 2012? Eller varför Sanchez inte levt upp till dom höga förväntningarna och den höga prislappen. Alla förväntade ju sig att han skulle dribbla och trolla bort en hel värld men fick istället agera boll plank åt Messi. Eller kanske att Pyoul börjar bli gammal att skadorna börjat? För Pyoul kommer verkligen inte bli lätt att ersätta. Ni kan även diskutera varför Xavi inte varit i närheten av den han var förra säsongen? Lite för gammal där också kanske?

Annars så kan ni diskutera hur ni kunde gå titel lösa (viktiga titlar) under denna säsongen. För det va ingen jävel här inne som trodde att något sådant skulle hända, speciellt inte med Fabregas (jag kan aldrig prestera mot dom bästa lagen) och Sanchez nya i truppen.

Lägg ner skit snacket seriöst. Ni snackar mer om Madrid än om Barcelona, något ni definitivt inte ska göra vid det här tillfället då ni har viktigare saker att tänka på.

Att Mourinho ska ha sagt till Drenthe att gå ut med det är bara löjligt. Mourinho behöver inte det, då han är världens bästa tränare. Ganska överlägsen också.

Ses nästa säsong!
Barcelona petersays
2012-05-09 09:27
Ang David Luiz. Såg iaf 10-15 matcher av hans sista säsong i Benfica, då han även agerade vänsterback ibland, och kan säga att killen verkligen inte hade några problem med positionsspelet - han var grym! Och ytterst grym som vänsterback också, mycket bra offensiva räder.
Barcelona Éluc
2012-05-09 08:08
Vilanova will decide if B-players Oier, Dos Santos, Bartra, Muniesa and Tello will be part of the first team. Montoya certainly will. [md]
Barcelona Éluc
2012-05-09 03:51
Villa has been training with the ball for several weeks now, he'll soon join the group. The club kept it quiet not to put pressure. [puntor]

Härligt! Då kanske vi faktiskt får se honom göra ett inhopp i CdR-finalen trots allt.
Barcelona papillon
2012-05-09 03:13
Hummels verkar ha en helsjuk doja. "Trögheten" brukar kompenseras med bra positionsspel.
Barcelona grande jw
2012-05-09 03:08
Yaya Toure: "I always watch Barça's games, I'm following Catalan television channels... I can't forget Barça"

"Barça is the club of my life and I love the city. It would be wonderful to return, you never know what can happen.

"I want to end my career at Barça. I'll anyway be there soon to visit my brother Abidal" / [rac1]

Vilken kung du är Yaya! Vad väntar du på? KOM!!
Barcelona Barca o Mort!
2012-05-09 02:08
Ride_the_big_one

Njaa tror inte det räcker. Men jag ser honom som en säkrare värvning än de andra bara. Men om det ska räcka med bara honom så ska vi också ha in en vänsterback men det är en annan diskussion, menade bara mittbackar. Har jag också sett lite för lite med honom, men de matcher jag sett så tror jag han hade klarat sig utan problem.
2012-05-09 01:51
Barca o Mort!

Du tror det räcker med Botia alltså, har alldeles för dålig koll på honom för att yttra mig. Han måste ha varit bra utöver det normala om du enbart vill se honom utav dem som det snackats om?
Barcelona Barca o Mort!
2012-05-09 01:43
basaric

Det där är en match. Flera matcher som det uppkommer farliga lägen eller mål pga att Piqué är ganska långsam. Säger inte att han är dålig, han är en av världens bästa backar men bara för att han klarade sig en löpduell mot Ronaldo som stannar upp för att utmana gör det inte honom till en snabb back.
Tror iallafall det hade blivit för långsamt par med Hummels och Piqué.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-05-09 01:31
Fast nu när jag tänker efter.. är Pique verkligen så långsam som ni säger?

I länktips ser ni han i en duell mot en av världens snabbaste spelare och han klarar sig galant.
Real Madrid Kajanus
2012-05-09 01:28
Andreas V.V.

Så fort en folkgrupp tar sig illa vid ett begrepp så ser jag inga problem med att sluta använda mig av det begreppet. Det är inte svårare än så. :)
Barcelona Barca o Mort!
2012-05-09 01:18
Jag är lite emot värvningar av en ny mittback. Det känns allt för riskabelt. Det är helt enkelt skitsvårt att vara mittback i vårt lag. Tror att David Luiz kanske hade fixat det men absolut inte Hummels. Hummels är allt för långsam, vi behöver snabba backar som rensar på kontringar.
Hummels-Piqué, det hade varit ostabilt mot snabba anfallare. Tur så har vi Puyi som är snabb iallafall.
Piqué klarar av det galant men han är också skolad i Barcas system.
Masken har gjort ett godkänt jobb där nere, men nämn senast vi värvade en bra mittback. Måste gå ända bak till Marquez tror jag.
Jag anser iallafall att Chyg, Milito och Thuram floppade.

Botiá har iallafall skolats in i vårt system och hade kanske varit något. Om det blir någon värvning hoppas jag att den spelat i vår akademi tidigare eller en back med sydamerikansk spelstil, tror de har bäst chans att lyckas.
2012-05-09 01:15
basaric - ?#AnimoElGuaje

Undra om det verkligen är så illa, eller att tränaren och läkar teamet bara är idioter som inte låter en spelare vila vid skada?

Rätta mig om jag har fel, men spelade inte Milans tränare Silva i en cup match mot Juventus i över 90 min, samt en hemma match mot ett blåbärs lag halvskadad?

Sen får man inte glömma den usla gräsmattan, som tydligen verkar vara orsaken till så många skador kring deras spelare. Jag har fullaste tillit till Bart,Tito(låter för övrigt som figurerna ifrån simpsons) när det gäller att förstärka.

Mitt enda krav är att vi får det överstökat innan EM, för mycket att begära?
:P
2012-05-09 01:11
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

Haha, absolut. Men vi får inte glömma bort att han skadas väldigt ofta. Jag skrev i mitt andra inlägg att jag tror att han kan prestera så här bra i 3-4 år till, så långtifrån varandra är vi inte.
2012-05-09 01:05
basaric - ?#AnimoElGuaje

Thiago har bara ett par år kvar? 5 år lätt. A man can dream cant he?
Vi får väl se, vore skönt om man kunde få det överstökat innan EM.

Walee

Mundiarre?
Är Keita,Abidal,Dos santos,Thiago vithyade eller?

Yaya lämnade för mer pengar, samt mer speltid än den han fick, han kunde helt enkelt inte rotera bort Xavi och Iniesta på den offensiva pos, och Busq ja du alla tränare har sina favoritspelare, Busq är en av dem på den positionen.

Yaya har det bra i City, men du kan ju alltid värva han till ditt spel, för dina kunskaper verkar komma därifrån av att döma av dina smarta inlägg.
2012-05-09 01:00
Walee

Kanske, men jag tror inte att det finns någon tränare som skulle bänka Busquets, inte under hans tid i Barcelona.
2012-05-09 00:59
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

Ja, Dortmund har något spännande på gång. Men samtidigt så tror jag att klubben och styrelsen är beredda på att deras spelare söker nya klubbar när det visas intresse, speciellt om ett lag som Barcelona knackar på dörren. Sahin lämnade ju till Madrid just från Dortmund, och han var deras bästa spelare förra säsongen.

Angående Thiago Silva så tror jag att Milan kommer försöka få så mycket pengar som möjligt om dom nu väljer att släppa han, men som sagt han är ju inte direkt ung. Tycker att det är onödigt att spendera mycket pengar på en mittback som är slut om ett par år.

Vi får helt enkelt och se, jag hoppas vi får Hummels, har dock inte läst något om att vi är intresserade. Sen så skulle jag inte direkt börja gråta om klubben väljer att satsa på Luiz istället.
Barcelona Walee
2012-05-09 00:56
Kung Yaya tror han ser en chans att återvända nu när Pep har dragit..
Annons: