/spanien/barcelona/forum/9301.aspx/spanien/barcelona/forum/9301.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas V.V
2012-04-15 22:29
Fan vad jag längtar till Onsdag!!! Har aldrig längtat så här mycket till en match tror jag.. helt sjukt.

Kan ju bero att det är länge sedan jag var på en Barcelona match. (Oktober).

Fan, de e dags nu!
Barcelona Barca 666
2012-04-15 22:20
Jag skulle oxå vara nöjd med 0-1 vinst på borta plan mot Chelsea!

Tar vilken siffra som helst så länge d e en Barca Vinst :-)

Men håller med dig Briljante...Hoppas Chelsea även bjuder på dans så vi får 2 hårliga matcher!

Även om vi får t ex 2-2 på borta plan så måste Chelsea framåt i Camp Nou...det enda vi inte får göra är att förlora då kommer vi se en Buss på Camp Nou!

Väl Mött
Barcelonistas
2012-04-15 22:17
Vi kommer dominera stort kan inte se hur Chelsea ska ha någon chans mot oss. Föra mötet så var Chelsea ett helt annat lag går inte och jämföra med det laget dom har nu.
Barcelona Briljanté
2012-04-15 22:16
Jag hoppas Chelsea spelar med hjärtat och inte hjärnan om ni förstår vad jag menar. Dem har ett jävligt fysiskt lag och ska dem stoppa oss finns det bara ett sätt. Spela ett Mourinho spel med Inter mot oss och parkera bussen och kontra helt enkelt. Men samtidigt vara ful och göra tacklingar som startar rubriker.

Spelar dem med hjärtat så kommer Lampard, Terry, Drogba vara galna efter vårt final avancemang under trippelsäsongen. Dem kommer spela offensivt och bara tänka på att KROSSA oss och då vet vi hur det går ;) det går inte krossa oss oavsett hur dem spelar.

Hoppas dem väljer den andra alternativet. Då kommer vi få se ytor som Messi,Alexis,Cesc,Xavi,Iniesta kommer utnyttja på bästa sätt och då kan det sluta med 3-0 minst. Själv är jag nöjd med 1-0 på bortaplan
Barcelona Barca 666
2012-04-15 22:14
Sry att jag inte skrev som en av våra offensvia spealre men jag tar för givet att han spelar så gör du med tror jag =)

Messi behöver väl inte nämnas så mkt här inne killen gör akt på plan!!!

;-)
Barcelona Barca 666
2012-04-15 22:12
L.A.M 10

Håller med att Chelsea kommer bli svåra då de e i bra form dessutom fysiska (deras viktigaste vapen mot oss enligt mig)!

Dock har jag en känsla att vi tar denna. Viktigaste av allt är att vi sätter press mot deras backlinje..missförstå inte den backlinjen e bra men gammal o tappar de boll så har vi snabba spelare i form av Alexis, Don Andres (Iniesta), Pedro/Cuenca/Tello (tror på Pedro från start men man vat aldrig med Pep :-) )

Vinner vi mittfältet så vinner vi matchen tror inte deras defensiva spelare klarar av våra offensiva...Det som saknas enligt mig i Chelsea är en Makalele typ som de hade tidigare får vi stopp på Ramires är mkt vunnet.

VISCA BARCA!
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-04-15 22:09
Vill även jag veta vad som hände i viasat studion!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca 666
2012-04-15 22:07
Tjena,

Läge sen man var inne här o skrev men nu e dags ;-).

Fan vi har tagit in 6 poäng mot Madrid o vi måste vinna nästa helg för att ha någon form av chans på ligan o jag hoppas verkligen vi gör det (utan domaren i centrum).

Känns som alla fel domarana gör Barca o Madrids matcher får sådan effekt men kollar vi runt så händer överallt tråkiga e att vi e alltid under mikroskop!

Först gäller att försöka få ett bra resultat från London ( Chelsea )...visst håller de flesta oss som favoriter men jag e fortfarande orolig för chelsea har bra spelare o d räcker att de har en bra kväll sen parkera bussen i Camp Nou...borta mål är vital enligt mig...viktigare nu än d var mot Milan!

Har även köpt Graham Hunters bok om Barca ska börja läsa från imorgon så jag kommer skriva till er omd en är bra vilket jag tror!

Nu tar vi Chelsea på Onsdag....Hoppas så mkt på CL så d e sjuk vill bli första laget som tar hem CL 2 år i rad ;-)

Väl Mött!
Barcelona Sano97- God is a four letter word-Niva!
2012-04-15 21:31
Snälla kan nån berätta vad som hände i viasat studion, jag hörde att Ola och nån till nästan rök ihop.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-15 21:30
Det blir tufft på onsdag. Chelsea är i bra form och spelar väldigt fysiskt. Kommer bli jobbigt för våra spelare då det också är bortaplan. Viktigt att vi har tålamod om Chelsea parkerar bussen och inte går in i deras fälla och börjar spela för svårt. Egentligen är det de som ska gå för mål då matchen spelas på Bridgen. Går de framåt och våra spelare är snabba nog att utnyttja ytorna blir det farligt.
Barcelona den närkingska älgen
2012-04-15 21:20
Haha. Tänk OM det var vi som gjort det där målet på onsdag eller lördag. Det kaoset hade inte varit nådigt..
BARCA-més que un club
2012-04-15 21:14
Ola på visat helt kickad alltså han fattar noll.. haha action där inne på viasat... lyssna på Glen han e expert. :)
Barcelona Sentuary
2012-04-15 21:06
Haha hörde ni Bojan, vad ska det krävas att införa målkameror? Att Frankrike åker på ett baklängesmål? Haha han syftar på Platini
Barcelona Siempre Barça
2012-04-15 21:04
Haha haha de är krig på viasat fotboll:)
Barcelona Rambla~
2012-04-15 20:59
Självklart är i det fysiska spelet vi kommer att få problem. Speciellt hörnor kommer bli väldigt jobbiga. Det gäller att Barca har en kväll då alla är på tårna så bollen rullar fort för då fastnar inte våra spelare kampsituationer och bolltapp som följd. Vi måste ha mål med oss till Camp Nou.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-15 20:54
Ragnarök

Ja iaf Mata.
Barcelona Rambla~
2012-04-15 20:52
Haha, som om Matas lilla chip vr så märkvärdig? Ingen press på spelaren whatsoever. Randomspelare i la liga gör det med förbundna ögon. Trots det får Bosse nästan orgasm. :P
ragnarök
2012-04-15 20:50
Jag tror att vi kan få det svettigt på Stamford Bridge. Det viktigaste är att få med sig ett par mål till returen. Det jag oroar mig mest för, är deras styrka på fasta situationer. Chelsea är överlägsna dem flesta lag på den biten.
ragnarök
2012-04-15 20:45
Chelsea får ett mål där bollen inte ens är förbi mållinjen. Drogba, it's a fucking disgrace.
Barcelona ElTriplete
2012-04-15 20:43
Chelsea spelar riktigt bra. Under di Matteo har de förändrats helt och blivit ett vinnande lag. De har förlorat endast en match, och det var mot titelutmanarna City på bortaplan.

Kommer bli mycket tufft. Folk underskattar Chelsea alldeles för mycket, särskilt "experterna" på Aftonbladet som gav de 30% chans att ta sig vidare..
Barcelona Grande Barca
2012-04-15 20:40
låt de få självförtroende , tottenham är ju sämst! vi ska knulla er på onsdag, enkelt .
Barcelona DM1982
2012-04-15 20:38
Ja Bale är en överskattad spelare, bara sparka och spring. Han dribblar sällan förbi en spelare. Han har absolut inget i Barcelona att göra, han är inte tillräckligt bra för det.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-04-15 20:36
Amo0227 Hypen lever på den där kvällen han läxade upp maicon. Tycker inte han har mycket att bidra i Barca så gillar inte spelulationerna kring honom. 4-1 Chelsea. Lampars grymt snyggt faktiskt
BARCA-més que un club
2012-04-15 20:35
andra halvlek vek sig Tottenham som små Fjollor bajslag ger upp så lätt..
Barcelona Amo0227
2012-04-15 20:31
Aldrig förstått mig på hypen kring Bale. Fysiskt stark men har stora brister i spelet!
Barcelona Sentuary
2012-04-15 20:24
Ja, där ser man Chelsea.. It's a fucking disgrace eller hur Drogba, hur mycket uppmärksammas detta då? På Onsdag är allting bortglömt, hyckleri är ordet
Barcelona Éluc
2012-04-15 20:23
DM1982

Returen mot oss är om 9 dagar, så han lär med största sannolikhet missa båda mötena mot oss. Ivanovic - Cahill - Terry - Ashley Cole är ju dock ingen dålig backlinje det heller. Ivanovic och Ashley Cole ligger förövrigt på två gula var, vilket även David Luiz och Raul Meireles gör.
Barcelona Zamboza
2012-04-15 20:20
It,s a fucking disgrace.
Barcelona Rambla~
2012-04-15 20:18
En stor jävla domarskandal hur han kan döma mål för Chelsea. Först är foul när Terry med full kraft satsar in mot målet och drar med sig både målvakt och försvarare i fallet. Dessutom är det ju tydligt att bollen aldrig är inne när spelarna i högen blockerar den innan mållinjen. Domarfånen vågade väl inte annat än döma för mål.
Barcelona Grande Barca
2012-04-15 20:16
Bättre !
Annons: