/spanien/barcelona/forum/930.aspx/spanien/barcelona/forum/930.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2016-04-06 17:54
Det enda negativa jag tar med mig från gårdagens match är att Messi återigen går in till mitten. Det saknar logik för mig, det förstör balansen i laget att spela utan en högerytter. Någon med en vettig anledning varför? Haha.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2016-04-06 17:46
En grej till angående domarfördelar, Uefalona och så vidare. Jag anser att Torres två gula var fullt korrekta och jag anser att Suarez borde ha blivit utvisad, enbart för sin fula eftersläng (det finns en annan som är m ä s t a r e på det, men då kniper man käften) på Juanfran. Det jag däremot inte fattar är när folk säger att Uefa är med oss. Om Uefa är med oss, varför ger dom oss en av de absoluta svåraste (om inte den svåraste) lagen i kvartsfinal? Vi fick också en av de svåraste lottningarna i åttondelen. Andra lag fick ett italienskt lag som var på nedfall innan Spalletti kom och tog över. När vi fick mardsdrömslotten i kvarten (ett lag har ''lillebror'' som mardrömslottning, dom vet bäst), så fick ett annat lag ett lag som ligger 8:a i sin liga som dessutom är färskingar på den här nivån.

Andra fick ett portugisiskt lag som är långt ifrån topp 8 i Europa. Ett annat lag (PSG) fick ett lag som bokstavligen ser ut som skämt idag. Det är vi som har fått den i särklass svåraste lottningen mot ett lag som det nästan är omöjligt att göra mål på, andra vet. Jag har inga problem med att folk klagar och gnäller, men det ska inte komma från andra som fått mer ''tur'' än vad vi har fått så här långt. Om Barcelona är korrupta för att de fick med sig ett domslut med sig igår, så måste väl också Real Madrid vara korrupta då de promenerat sig fram till semin. Eller? För det finns ingen logik i att Uefa ska hjälpa oss och ge oss det svåraste laget men där dom är raka, ärliga och fina när det gäller vilka lag Real Madrid ska möta. Om det är korruption från vårat håll, så måste väl det också vara från de andra när de andra fick mer än vad vi fick?
Vlom
2016-04-06 17:44
@Anglosax in Catalunya:

Jag försvarar inte Suárez agerande ett dugg, nämnde under morgonen att uruguayanen kom jävligt billigt undan och skulle egentligen ha fått rött kort för bägge situationerna. Men faktumet kvarstår dock att Gil Martín är en aning färgad som medvetet inte riktigt vill nämna de fula satsningarna från både Lucas och Augusto. Atlético kom själva billigt undan och har därmed ingen rätt att spela offer...

Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-04-06 17:43
[QUOTE=Anglosax in Catalunya]Fast då fortsätter du trots allt slå ifrån dig. Frågan man ställer sig är varför Suarez kommer undan men inte Torres? Situationerna du nämner kommer väl också efter det att Suarez både fått måttat en spark mot Juanfran och ett slag i Luis ansikte? Båda spelarnas tilltyg kan ju på så sätt vara en konsekvens av att Suarez inte blir utvisad. Det är ingen ursäkt till att använda mer våld än fotbollen tillåter men trots allt en förklaring. Tror du med handen på hjärtat att spelarna hade satsat på detta viset om Suarez helt enligt regelboken blivit utvisad? [/QUOTE] Vi säger att Suárez hade fått gult för efterslängen på Juanfran, du menar att du kan sia att Suárez fortfarande hade gjort samma sak på Luis? De låter helt befängt.
Barcelona Lion24
2016-04-06 17:33
Om den här säsongen slutar i fiasko eller helt enkelt resulterar i en dålig säsong så kommer jag inte skylla på spelarna. Ingen kan säga att spelarnas mentalitet inte räcker, ingen kan säga att spelarna är trötta eller mätta. Det är faktum att den här klubben har vunnit 5 av 7 senaste ligatitlar i världens bästa och svåraste liga, på det har man vunnit 3 CL och massa andra cuper. Just därför kan ingen säga att spelarna är mätta eller trötta för titlarna de senaste åren ger alla ett tydligt svar.

Den enda jag kommer skylla på är Luis Enrique. Jag vill redan nu säga att jag inte vill att Lucho ska sparkas eller lämna. Jag vill ha kvar honom även nästa säsong! Det är Lucho som har sett till att spelarna inte har kunnat vara bra. Jag läste på Barcastuff innan Clasicot att vi hade spelat med 28 olika startelvor på de senaste 30 matcherna. Jag vet inte om de siffrorna stämmer men om det gör det, då förstår man varför ingen spelare i dagens FC Barcelona är i form. Trodde Lucho att det är lätt att bara över en natt byta till 'vanliga' Barcelona? Lucho tar det här med lätthet, han är nonchalant. Vi borde börja spela bra fotboll redan i februari men man var så jäkla bekväma i ligan och man gick på halvfart så mycket att det är det som fäller oss just nu. Inte att vi är trötta, utan våra spelare har helt enkelt inte fått vara bra under en lång tid. En kan spela bra 2-3 matcher men sen kommer den där ''vilo-matchen'' där man knappt går på halvfart. Det blir hela tiden konstanta omställningar i kroppen och hjärnan. Från augusti-januari/februari så förstår jag att man vill ta det lite lugnare.

Sett till spelet så var jag inte nöjd alls. Första halvlek var bedrövlig och andra halvlek tar jag inte mycket med mig för att Atlético spelade med en man mindre. Men jag tar med mig en sak och det är att spelarna började känna tävlingsinstinkten, dom gjorde det inte från början men i andra halvlek så kom det. Just den där känslan av att det här är en livsviktig match. Det här är en avgörande match, på liv och död. Just den här känslan har spelarna inte känt på evigheter. Då förstår jag att det är svårt för spelarna att ställa om från att vara halvt nonchalanta under de flesta matcherna till att helt plötsligt ge 100%. Folk måste förstå att det inte funkar!!! Framförallt Lucho måste fatta det här.

Jag är extremt rädd för Sociedad matchen. Jag önskar från hela mitt hjärta att man går in i den matchen som man ska gå in i Atlético. Det blir mycket lättare för spelarna då de inte behöver ställa om kroppen men framförallt mentaliteten. Men jag antar att vi har en 6 poängs försprång så man kommer ''vila'' och ha ''kontroll'' på matchen så att man inte ''tröttar'' ut sig så mycket. Jag är inte rädd för spelarna, dom har bevisat under olika tränare att man vinner, hela tiden. Den enda jag är rädd för är Luis Enrique.
Barcelona Anglosax in Catalunya
2016-04-06 17:33
@Vlom:

Fast då fortsätter du trots allt slå ifrån dig.
Frågan man ställer sig är varför Suarez kommer undan men inte Torres?
Situationerna du nämner kommer väl också efter det att Suarez både fått måttat en spark mot Juanfran och ett slag i Luis ansikte?
Båda spelarnas tilltyg kan ju på så sätt vara en konsekvens av att Suarez inte blir utvisad. Det är ingen ursäkt till att använda mer våld än fotbollen tillåter men trots allt en förklaring.
Tror du med handen på hjärtat att spelarna hade satsat på detta viset om Suarez helt enligt regelboken blivit utvisad?
Barcelona papillon
2016-04-06 17:18
enkos

Kan du länka till den situationen, missade den.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelonistas
2016-04-06 17:04
Liunil Masse - tappat all respekt för Atletico den där Zoran är en stor pajas som inte vet ett skit om fotboll hycklare. På tal om just Atletico något överraskad blev jag igår med tanke på hur usla dom ändå varit rent spelmässigt. Att man inte lyckades avgöra mötet mot PSV innan straffläggningen tycker jag va rätt svagt. Men det är ju lite Atleticos svaghet dom kan inte styra spelet. Dom är som bäst när deras motståndare har mer boll.
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-04-06 17:02
Långfinger till alla som hatar oss! Folk är rädda för att vi ska vinna CL igen... "Må de hata oss, blott de frukta oss"
Barcelona Liunil Masse
2016-04-06 17:01
Har märkt en grej. När jag kolla på matchen igår (spansk kanal) så var stämningen på Camp Nou väldigt bra. Skulle nog säga att fansen verkligen var 12e mannen igår. Kolla sen efter matchen på highlights (engelsk kanal) och då hörde man knappt fansen. Vad kan det bero på? Känns som vissa kanaler kopplar bort det, eller?
Barcelona Barcelonistas
2016-04-06 16:58
Det är som Gabriel säger helt befängt o påstå att vi hade domaren på vår sida. Atletico kunde fått 2-3 utvisningar sen sen hade ja inte sagt något om Suarez åkt på en utvisning med men då aka ju både Lucas och han andra ( minns ej namnet) åka ut. Torres utvisning är de inget snack om. Jag hoppas verkligen att Wolfsburg sätter ditt det där vidriga laget ikväll.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-06 16:56
Hur e vissa besvikna med insatsen? Känns som vissa underskattar Atletico något grovt. De är ett lag fullt kapabelt till att vinna CL. Deras försvarsspel är o särklass världens bästa, vad trodde ni på, 5-0 vinst?
Barcelona Reymar
2016-04-06 16:54
Josep Guardiola Sala

Hahhaha jag njuter till 100%!! Länge sedan man hörde Uefalona men kan inget än älska de namnet då det är bevis på att motståndarna är skiträdda och vet att vi är tillbaks på riktigt. Att vi kallas Uefalona är ett bevis på vår dominans, vi har vunnit bucklan fyra ggr de senaste nio åren medans andra får vänta tolv år tills de får lyfta bucklan igen.Att bli döpt efter Uefa Champions League på grund av vår dominans gör mig nästan tårögd..

Visca Barca! Mot trippeln!

Barcelona Gabriel
2016-04-06 16:49
Det är helt absurt hur man kan vinkla det till att domaren ska ha varit på vår sida igår. Torres utvisning var helt korrekt, i vilken värld är inte det två gula kort? Han går in helt onödigt och skiter i bollen båda gångerna. Dessutom pratade domaren med Torres under hand första gula kort och försökte lugna ner honom. Skiter man då i domarens krav så får man skylla sig själv när man fått både en varning och en tillsägelse. Och visst kunde kanske Suarez ha fått en utvisning igår också men isåfall borde Lucas som stoppade ett friläge från Neymar också åkt på en utvisning. Atletico hade snarare domaren på sin sida igår och det är mycket tack vare domaren som de kom undan med bara en 2-1 förlust. Hur många felaktiga frisparkar delade han inte ut till Atleticos favör. Frisparkar som möjliggjorde maskandes till Atletico. Var ju helt omöjligt för oss att komma in i någon match rytm när Atletico får frisparkar efter var 10 sekund. Läste någonstans att den totala speltiden enbart var 50+ minuter igår. Helt sjukt om det stämmer att Atletico isf i princip maskade bort en hel halvlek. Och så klagar de på domaren? Pinsamma. Men jag bryr mig inte om hatarna. Tycker bara det är absurt att man påstår att domaren var på vår sida när det snarare var tvärtom.
Vlom
2016-04-06 16:49
@neymar JR:
Dessutom skulle Álvaro Moratas mål mot Bayern Munchen ha blivit godkänt istället för att dömas bort för offside Det finns t.o.m. en stillbild som mycket tydligt bevisar att spanjoren faktiskt var onside. http://imgur.com/n4VkRNF
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-06 16:30
Till alla atletico fans=) varför är detta rött men inte torres? (länk) Svara gärna. Många brukar ändå trolla. Så skapa ett konto och svara. Btw domarna är ju köpta av oss. Hur vann ni ligan sist? 1-1 matchen på camp nou. Barca bortdömda mål? Då lät det domarna är också människor och normalt att göra misstag. Så snälla lägga bara ner. Ni lever fortfarande och 2-1 är ett bra resultat så njut=) ni visste inte ens vad CL var för 5 år sen.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-06 16:25
Milanistas ska helst va tysta när man anklagar andra för korruption. Dom är en friklubb för avdankade spelare som sjunger på sista versen. På tal om just korruption när man har en pedofil som Berlusconi så ska man nog vara rätt så tyst. Haha korruptionen styr fotbollen i Italien så ska dom komma o prata korruption?
Barcelona Blaugrana91
2016-04-06 16:22
Ikväll håller jag på City och Wolfsburg. Tål inte äckelklubben PSG som fått storhetsvansinne och tror sig plötsligt vara i samma klass som oss, Bayern och Real. I den andra matchen så hoppas jag som sagt på Wolfsburg, men tror knappast dem klarar av Real. Iof vill jag ju ändå möta Real i en ev. semi så hade inte blivit speciellt irriterad om dem går vidare egentligen.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-06 16:16
Skrattretande hur matchen igår som för övrigt var en riktigt underhållande match för många neutrala ska överskuggas av löjligt domarsnack. Domaren gjorde absolut inget fel med att visa ut Torres. Var det något fel domaren gjorde så var det att inte visa ut 1-2 Atletico spelare till framför allt Augusto.
Barcelona enkos
2016-04-06 15:59
Barcelona enkos
2016-04-06 15:54
Förra året stod det 0-0 efter första halvlek mot Bayern och Barca kom ut i andra som ett helt annat lag och krossade Bayern med 3-0 när det var 11 mot 11 på plan. Att hävda att Barça inte kunde vända mot Atletico med 11 mot 11 igår är bara fel. När Barca bestämmer sig för att spela så kan inte ens 12 man hjälpa. Atletico ska vara glada att de inte släppte flera mål till efter massiv offensiv ned massor av chanser i andra. Atletico ska veta också att förlust nr 8 på raken kommer även på Calderon nästa vecka.
Barcelona enkos
2016-04-06 15:50
Atletico som spelade med en man mer mot PSV i åttondelsfinal gnäller mu att ha spelat med en man mindre mot Barca!! Specielltcör det idioten som satte dobbarna på Messi knä som återigen gnäller och får mediernas uppmärksamhet.
Atletico som har torskar 7 raka mot Barca vet att deras enda chans mot Barca är att spela smutsigt och fult och tro sig kunna vinna på det sättet. Bra att domaren för en gångs skull genomsynade tricket.
Sen skriver inte medier inte ett enda ord om att Atletico kom undan med en solklar målchansutvisning på Lucas när han som siste man fällde Neymar? ?!!!! Istället räknar man alltid det som gynnas men aldrig det som missgynnar Barcelona.
Barcelona DM1982
2016-04-06 15:47
@Reymar:

Det där är direkt rött kort, inget snack om det. Hörs tyvärr inte så mycket om det i den digitala världen, måste vara lite syntax error där.
Vlom
2016-04-06 15:37
Atlético de Madrids majoritetsägare Miguel Ángel Gil Marín om Torres utvisning.

– Barça behöver inte denna typen av hjälp. Saker som detta gör att vi tappar motivation att utmana de bästa lagen i Europa med samma villkor. Det hårda jobb som laget lägger ner är inte värt ett öde som detta.

Källa: AS
Barcelona neymar JR
2016-04-06 15:36
Ironin när Bayern fans klagar på att vi favoriseras när benfica borde ha haft en solklar straff. Jobbigt att knappt kunna slå benfica på hemmaplan :)
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-06 15:34
Reymar

Haters gonna hate bro=)

Så njut som mig av att varenda jävel i alla forum på svenskafans bajsar på sig så fort dom hör namnet barcelona! och så fort dom blir lottade mot går till kyrkan varje söndag för att be till gud att klara sig mot vårat barca,

NJUT VARENDA HATER!!! o MADRIDISTAS 1 ligatitel på 8 fu***** år. Jag kan visa en massa youtube klipp hur ni vann den också haha. Men väljer att inte sänka mig till er patetiska nivå. BARN!

VISCA BARCA!!! o FUCK ALLA HATERS! njuter av varende "felaktiga" domslut vi får med oss för det enda jag ser är era ansikte framför mig KOKA! och jag njuter av det haha

så mitt tips till dig Reymar, NJUT MIN VÄN!
Barcelona Reymar
2016-04-06 15:22
Kan någon förklara hur fan den här tvåfotade tacklingen inte resulterade i ett rött kort? Pinsamt att se domaren i andra halvlek då han i princip lät dom spela hur fult och grisigt som helst.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-04-06 14:52
[QUOTE=LennyRomario]Jag tycker det står ganska tydligt vad jag vill komma fram till? Anledningar till att folk vill hata oss. Och som sista anledning hade jag att jag tror folk hatar oss mer nu, med stjärnor som väcker känslor. Du och många andra håller inte med om det. Förstår du nu? [/QUOTE] Jo jag förstår. Men enligt mig så va de lika mycket hat mot oss då som nu. Folk ser det dem vill se, dem ser fördelarna vi får men blundar för nackdelarna. Vi är herre på täppan och det blåser väldigt hårt där uppe. Speciellt när laget som är där anses vara det bästa laget genom tiderna. Vi är bilden av den moderna fotbollen, vi revolutionera fotbollen. Vi har dominerat den moderna fotbollen i ett decennium nu, medans våra antagonister har spenderat hutlösa summor för att kunna hänga med.
Barcelona socccerfan1
2016-04-06 14:33
Känslan när man är världens bästa lag! När alla skriver om hur fantastisk man är, hur bra spelar , när man blir kallad världens bästa klubblag genom tiderna.. Känslan när världens genom tiderna bästa spelare spelar i ens lag. Känslan blir även bättre när Rivalerna med den vita tröjan knappt är topp 5 de senaste snart 2? Åren.. Helt underbart.. Visca!
Barcelona the cameroonians
2016-04-06 14:31
[QUOTE=Reymar]Til alla hatare, Om vi nu favoriseras av Uefa varför får vi alltid tuffast möjliga motstånd medans Real alltid får lättaste motståndet? Någonsin tänkt på det? Uefamadrid är mer passande. Även om vi vann igår kväll kan jag inte släppa hur enkelt Atletico gjorde mål. Två raka passningar och vips så var det mål. Billigt mål som kan få stor betydelse nästa match. Busquets är den största anledningen till målet killen ska täcka ytan framför back men står i ingenmansland vilket gör att Pique måste stöta och lämnar en yta som Torres utnyttjar. Sen kan man gnälla på att Alves upphäver offsiden och att ter stegen borde räddat men Busquets är anledningen till att vi släpper in mål. [/QUOTE] Busquets är inte anledningen till målet, han är ute på vänsterkanten för att understödja Alba och Iniesta i presspelet och ytan som uppstår centralt ska då Rakitic flytta in och ta över. Kroaten står dock kvar ute till höger, bredare än Alves, och halvmarkerar Filipe Luis av nån anledning.
Annons: