/spanien/barcelona/forum/9299.aspx/spanien/barcelona/forum/9299.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bedrivaren
2012-04-13 17:58
Är det bara jag som får "saruman - Grima Wormtounge" känsla gällande Mourinho och Karanka. Den senare är verkligen en riktig knähund, känns som varje ord som lämnar Karankas mun är framfilosoferade av Mourinho. Mourinho sitter gömd i något torn i Madrid (Isengard) medan Karanka är ute och förgiftar folket med sina (Mourinhos) ord.

PS. Är medveten om att jag sett för mycket på sagan om ringen :p
Barcelona Messias_10!!
2012-04-13 17:50
Jag vet inte om detta har länkats innan eller ej men Ronaldo ligger på 4 gula i ligan vilket gör att han missar el Clasico om han får gult kort nästa match.

Grattis Carles "el Capitan" Puyol!!!!
Barcelona FC Barcelona #10
2012-04-13 17:46
Grattis Puyol! ;)
Barcelona Trippeln
2012-04-13 17:45
Det är en ära att få kunna vecka in och vecka ut skåda en spelare av Puyols kaliber. Jag tror att han lär mig något nytt om livet varje gång jag ser han spela, en stor människa.

Helt klart!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-04-13 17:42
Ronaldinho10yElfenomeno9

Förstår inte varför alla skriker efter en mittback (då mest silva) när vi har 3 i absoluta världsklass, samtidigt som det flyttas upp 2st mittbackar samt Fóntas som dock troligtvis lämnar.(lån eller återköpsklausul)
Jävligt bred mittbacksupsättning (busquets kan också spela som nödlösning)

Men om Jordi Alba håller jag med om.

En balanserad silly season (inget jag är säker på eller tror kommer ske till 100 procent)

in: Jordi Alba, Oriol Romeu, Bartra (flyttas upp), Muniesa (flyttas upp), Dos santos (flyttas upp), Montoya (flyttas upp), Botía lånas direkt tillbaks alternativt till annan klubb i LaLiga)

ut: Fóntas (lån eller försäljning med återköpsklausul), Keita,

Avvaktar gällande uppflyttning Tello + ev försäljning Afellay.

Ev a-lags Trupp i sin helhet:

Anfall: Villa, Alexis, Messi, Pedro, Cuenca, Afellay,

Mittfällt:Thiago, Iniesta, xavi, cesc, Busquets, Dos Santos, Oriol Romeu

Backar: Alves, Muniesa, Bartra, Jordi Alba, Mascherano, Puyol, Piqué, Adriano,
Montoya.
Abidal??
Målvakter: Valdes, Pinto

24st a-lagsspelare. + Ev Abidal

Väldigt bred trupp med täckning på alla positioner, många spelare som kan spela på olika positioner.

Sen tycker jag det känns lite taskigt att skicka iväg Afellay redan efter sin långa skada samtidigt vill jag att Tello ska flyttas upp, blir kanske lite saftigt med alla?, man kan välja att flytta upp Tello då blir det 25 + abidal och låta afellay vara kvar och göra en ny bedömning vid vinter sillyn.

Lite funderingar men tror varken Romeu eller Botia tas hem (känsla jag har) ungefär såhär tycker jag truppen ska se ut 2012/2013. åsikter?
Barcelona Andreas V.V
2012-04-13 17:41
Haha, jag hoppas jag får sjunga det här när säsongen är slut @ 1.50!

Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-04-13 17:23
MesQueUnClubFCB-Animo Abidal

Det var det jag tänkte på också. Just därför skulle jag inte vilja ha någon av dessa.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-13 17:20
Ronaldinho10yElfenomeno9

Jag tycker dem spelarna är bra men vet inte om dem platsar i Barca tröjan
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-04-13 17:14
vi har en återköpsklausul på Oriol Romeu men har för mig att den var på typ 10milj euro..tyckte det var jävligt dumt att sälja han (med så hög klausul framför allt), tycker ni att det är läge att plocka hem han eller inte?, Jag tror det hade varit lyckat. Men då vill jag säga tack för den här tiden Keite.

Priset är väl största frågetecknet tillskillnad från Botiá som är ett klipp oavsett.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-04-13 17:10
Vad tror ni om detta?

Själv skulle jag inte velat ha någon av dessa spelare i vårt lag.

Spelare som jag anser vi behöver till nästa säsong: Jordi Alba och Thiago Silva/Hummels.

Edit: Grattis Puyol!! Världens bästa back genom tiderna!
2012-04-13 17:06
Grattis Puyol.
Real Madrid Tony
2012-04-13 17:05
Grattis puyol, kungen! Puyol är den enda jag gillar i Barcelona.

Guld på puyol!
2012-04-13 17:05
Här är start elvan till imorgon ( Den riktiga ).
Valdes,
Alves Masherano Puyol Adriano
Xavi Busquets Iniesta
Sanchez Messi Pedro
Barcelona Tiki-Taka
2012-04-13 17:01
Grattis världens bästa kapten och back CARLES PUYOL !!! WE ALL LOVE YOU ! VIVA PUYOL !!!!!
Barcelona El Soap
2012-04-13 16:57
Barcelona representatives have met a second time with the representative of Atletico forward Adrian (24), who was offered by his agent. [ec]

Atletico Madrid forward Adrian (24) has an 18M buyout clause, but Barcelona would want to include players in the deal. [el confidencial]

Vad tror ni, något uns sanning eller är det bara skitsnack? Någon som sett lite mer än vad jag har av honom?

För övrigt, grattis världens bäste kapten!
Barcelona Zmaj od Bosne
2012-04-13 16:22
Grattis Puyol! En krigare som få lag har!
Postat via SvenskaFans-appen
2012-04-13 16:00
Leo da vinci gjorde mästerverk samt som Lio Messi gör det varje match.
Barcelona Sentuary
2012-04-13 15:25
Hahaha bilden stämmer till 100 %

Grattis Puyol förresten, finns bara en kapten, el capitan!
Barcelona Sano97- God is a four letter word-Niva!
2012-04-13 15:15
GARTIS PUYOL, BARCAS HJÄRTA OCH SJÄL!!!!!!

Messi, xavi, iniesta och puyol, såna spelare kommer vi tyvärr aldrig att uppleva igen men den sistnämde är verkligen den mest unika spelaren ja nånsin har sett.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-13 15:11
"Jag måste också säga att jag ser fram mot Barça-Real oerhört mycket.
Världens bästa lag genom tiderna? Barça. Mot historiens mest framgångsrika fotbollsklubb (även om sex av nio Europacup-titlar spelades hem när Gattusos mormor fortfarande var snygg), Real Madrid."

- Joachim Björklund

Haha!
Barcelona Siempre Barça
2012-04-13 15:05
IPhone :(
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-04-13 14:55
Vingård? Lol
Barcelona Siempre Barça
2012-04-13 14:43
Jag kommer åka ner med 4 polare den 23 och kommer hem 25e. Men är utan biljetter :( och förhoppningsvis så ska vingård 5 biljetter till matchen på Plats :)
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-04-13 14:40
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-04-13 14:12
Guardiola: "Congrats to Puyol for his 34th birthday. If he doesn't get injured, he can have a long career. Football is his life." #fcblive

Våran enga Maldini?

Guardiola: "Abidal is doing well, the doctors told me everything is going as planned. That's the best news we can have." #animsabidal

Jag hoppas verkligen att han kan spela nästa år, det är det viktigaste och inte vad vi gör på planen.
Barcelona emilll
2012-04-13 13:56
gonzalez, låter bra de! Andreas, jo får försöka samlas där nere nån gång innan match. Åker ner med en polare 20e, hem 25e.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-13 13:10
Emilll

Satt på nionde raden under supercupclasicon på långsidan, inga problem alls, sjukt underbart att höra spelarnas skrik efter varje smäll etc. Närmsta jag suttit var tredje raden under Barca Milan i Joan gamles matchen, samma där inga problem. Dock vart det lite svårt att se vem som gjorde mål om jag ska vara ärlig, tex villas mål tog det mig ett tag att se att det var han :p

Föresten fan vad sugen man blir på att åka ner med all resesnack Andreas ställt till med. :p men tyvärr tillåter inte plånboken det och nästa pr börjar man högskolan, blir svårare då..
Culé - Messi y Alexis
2012-04-13 13:05
Happy birthday to my good friend @Carles5puyol, 34 years old. Only 7 years to retire!

Grattis världens bästa mittback! Du är guld.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-13 12:28
emilll

Det är skönt och sitta långt ner, det enda som brister är översikten fast du har ju lite bättre av den på rad 15 än de på rad 1-5 i alla fall.

Åker också på finalen! (Om vi går dit)
Ses där?

Hur många är det som ska ner till Spanien nu? Jag åker ner den 23 och hem 26e.. vore ju kul och samlas någonstans.
Barcelona emilll
2012-04-13 12:23
andras v.v, nej sökte aldrig till bortamatchen, lite taskigt med semesterdagar tyvärr. Men blir de final på allianz arena måste jag ansöka! Tveksamt om de blir under tak nu, men så nära planen som jag hamnar har jag inte varit innan. Bara andra och tredje ringen. Får Hoppas på mer fotbollsvänligt väder än de var mot Madrid i förra årets semi.
Annons: