/spanien/barcelona/forum/9296.aspx/spanien/barcelona/forum/9296.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
domaren
2012-04-15 00:15
vem bryr sig om vad marängerna säger. låt dem pröjsa mer så de får domarbesluten med sig
Barcelona Rambla~
2012-04-15 00:14
Johe

Statistiken fallerar när Madrid tom får straff genom att ramla utanför straffområdet vilket har skett den här säsongen.

Oavsett vilket, jag orkar fan inte diskutera straffar mer i kväll.
Barcelona el Profete
2012-04-15 00:12
Messi: "41 Liga goals, together with Ronaldo? Main thing is team performance. Ronaldo showing thigh, practising something too? No (smiles)"

Messi, du är för go. :)

Rambla

De känner flåset i nacken. ;)
Barcelona Rambla~
2012-04-15 00:12
Hur fan en maräng kan klaga på domarfördelar efter vad som har hänt den här säsongen i ligan är ju fan bara skrattretande. Jag kan förstå när tex Nina och Zaragoza lackar ur eller andra mindre klubbars fans i Spanien, men maränger? Vilket skämt!
Real Madrid Johe
2012-04-15 00:11
Även om Real Madrid, liksom Barcelona, generellt fått mycket fördelar med sig så kan man inte ta upp någon straffstatistik och säga "titta, Real Madrid får fler straffar med sig och färre emot sig - dom fuskar". Det kan faktiskt finnas förklaringar.
Utan att ha hundra procent koll på alla straffsituationer under hela säsongen skulle jag kunna tänka mig att Reals spel skapar fler straffsituationer offensivt sätt då man spelar mycket på kontring där spelare kommer med fart och då oftast blir svårare att stoppa och därav uppstår fler "50/50" - situationer och som resultat av detta fler straffar. När Barcelona anfaller tar man sig ofta igenom med små passar genom straffområdet och den typen av närkamper uppstår helt enkelt inte lika ofta.

Jag säger inte att denna teori stämmer, bara att det kan finnas många olika förklaringar till statistiken.
Barcelona Sersari
Johe

Om du ska leka Moder Teresa så föredrar jag att du gör det åt båda håll. Varför nämner du inte Messis straffsituation när han sköt inne i straffområdet och Levante backen täckte skottet med händerna, nästan helt identiskt med Busquets situation. Vart är rättvisan som du efterfrågar i den situationen? Vart är Valencias och Getafes rättvisor när dom mött er? Kan du svara på frågorna du som är en objektiv rättskipare?
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
Jag såg matchen via min mobil, men av det jag såg så var det ingen straff. Däremot så kan man diskutera om Iniesta borde fått en straff lite senare i matchen. Äsch, vi kan prata domare i dagar men vi kommer ändå inte komma fram till något så det är lika bra att vi släpper det.

Jag vill återigen hylla Mascherano, jag vet att jag börjar bli tjatig men herregud vilken spelare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-15 00:10
Sen kan Madridfansen dra åt helvete. Typ 11-1 i straffar den här säsongen. Sjuk statistik.
Barcelona Xavi#6
2012-04-15 00:09
Always real madrid, moget inlägg gubben. Mår du bra när du skriver sånt? Verkar vara en tröst för alla Barca hatade att trösta sig med sådant snack...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-04-15 00:09
AlwaysMierda

''Det är lätt att vara bättre när man kör med 3 man mer på plan, El classico snart, vilken domare ska ni starta med?''

Vi är osäkra...Finns många. Vem hade ni tänkt att starta med?

Payaso!!
Barcelona Rambla~
2012-04-15 00:08
@den närkingska älgen:

Det är skillnad på kroppskontakt och kroppskontakt. Handlar det om kamp om bollen är det ju så klart okej. Nu var ju knappast Botelho intresserad av att nå bollen utan försökte enbart knuffa bort Cuenca. Det med raka armar.
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
AlwaysMadrid

Det ska väl inte spela någon roll i vilket läge ett regelbrott kommer? gör man fel så ska det straffas, även om ställningen är 10-0 eller 1-1.
Barcelona Thiago en mi corazón!
När det inte går bra för Mourinho..
Barcelona Mido
2012-04-15 00:07
Va gör Desprate housewifes här inne?? Draaaaaa
Barcelona L.A.M Nr 10
Känns som vi har börjat få marginalerna på vår sida nu i slutet av säsongen. Då menar jag inte domslut(även om det är en del såklart) utan det här med att i jämna matcher så har man det där lilla extra för att till slut vinna. Hela säsongen har det känts som Real har de där marginalerna och vunnit svåra matcher men nu har vi dem. I höstas tex, en missad straff mot Sevilla i slutminuten, eller mot Espanyol där vi ska ha straff sista minuten som kunde lätt till seger. Idag såg det ut som en förlust ett tag men vi visar styrka och vänder matchen. Grymt starkt av grabbarna, så jävla stolt.

Barcelona Hetfield
Jag förstår inte varför maränger klagar. De har ju ligan i sina händer, om de gör bra ifrån sig så vinner de ligan, svårare än så är det inte.

Om Barcelona vinner matchen mot Real Madrid och vinner resten av matcherna den här säsongen så blir det svettigt för Real Madrid.
Barcelona Rambla~
@AlwaysMadrid:

Fan vad du verkar ointelligent. Tillhör du måhända begåvningsreservern?
Barcelona den närkingska älgen
Tycker fortfarande att båda straffarna är sjukt tveksamma, men den som Cuenca får är nästan feldömd. Vafan, kroppskontakt för existera i fotboll. Men som sagt. De som kommer in här och klagar tenderar att kasta sten i glashus.
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-04-15 00:06
Haha! Les Rambles och Puertan goes bananas! Allt är i sin ordning när hormonerna tar över..
Real Madrid AlwaysMadrid
2012-04-15 00:06
Rambla~//

Det är lätt att vara bättre när man kör med 3 man mer på plan, El classico snart, vilken domare ska ni starta med?
Barcelona Keite
2012-04-15 00:05
Madridismon skiter på sig därför klagar dom och grinar så mycket.

Hycklare nummer 1 i världen...

Barcelona Xavi#6
Så viktigt, att vi vänder matchen visst genom straff men det har vi haft problem med innan. Mot nya framgångar!
basaric
Även om det var en billig straff som Barcelona fick får man inte komma in hit och skriva vad man vill. Forumet är endast öppet för lagets medlemar.
Real Madrid AlwaysMadrid
Leo! Ets Unic! Sos Grande! //

Higuains straff var dock inte matchavgörande, det här var ett helt annat läge Madrid hade ändå ledningen i den matchen.
Barcelona Leo.10
2012-04-15 00:04
Det är sjukt vilken lättnad man kände efter Messis kvittering. Han är inte normal killen, från en annan planet. Enligt mig var det utan tvekan straff. Cuenca var i praktiken förbi och fick sedan en distraherande knuff av Levante försvararen. Det såg inte ut som en axel mot axel situation heller. Det är min åsikt iallafall.
Barcelona Rambla~
2012-04-15 00:03
R -M Det borde du inte vara, ni har ju haft domarna med er hela säsongen. Får tom straff när ni lägger er utanför straffområdet, så du kan nog sitta lugn i båten. Orolig bör du vara eftersom Barca är ett bättre lag, speciellt mot Madrid få ni så ofta får pisk.
Real Madrid Kajanus
2012-04-15 00:03
Återigen så dyker det in folk som skämmer ut både oss och er. Det är tyvärr som det är.
Visst, straffen var kryptisk, ingen annan liga hade dömt straff där, men å andra sidan så var Levantes straff otydlig även den, så där står det 1-1 i tveksamma straffar. Inget att käbbla om. Ligan lever och nästa lördag så sitter vi nog alla och är skitnödiga ett gäng timmar innan matchstart och i halvlekspaus är det blöjbyte på samtliga. Väl mött då! :-)
Barcelona Walee
2012-04-15 00:01
Måste säga att Messi börjar bli säkrare med straffarna det är skönt man var orolig ett tag men nu är straffarna sten säkra..

Den sista straffen var riktigt snygg..
Barcelona Zamboza
@R-M:

Varför då? Real har fått fler straffar än barca i ligan och bara en emot sig mot barcas 4-5. Om nån så är det väl barca som borde vara rädd för domarna.
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
AlwaysMadrid Verkligen inte! Jag tyckte samma sak om straffen higuain fick i veckan, det är också helt onödigt av backen att gå i. Så hårt i ryggen på han när han är vänd bort från målet...
Annons: