/spanien/barcelona/forum/9294.aspx/spanien/barcelona/forum/9294.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2012-04-15 17:00
Messi är stora matchernas man. Avgör CL-Finaler, El-Classicon.. listan kan bli lång. Vad har Ronaldo avgjort? Ett svettigt möte med Gijon eller Apoel?
Barcelona Briljanté
2012-04-15 16:41
Ni får va beredda på en ny domar "skandal" som hela facebook/twitter/aftonbladet kmr skriva om.

Tror inte vi har vunnit mot något topplag där alla säger att det är skandal. Som sagt, det är ensamt och va uppe på toppen!
Barcelona J.Guardiola- King
2012-04-15 16:37
Helt onödigt med ännu en diskussion om Messi vs Ronaldo. Man får ha precis vilken åsikt man vill om det även om vi Barca fans plus alla andra ( exklusive real- supportrarna) ser hur Messi dominerar fotbolls- världen. Vi får hoppas på att Messi visar det nästa vecka i el clasico som han redan gjort så många gånger förr.

11 raka vinster i ligan, vi är i semi-final i CL och ett el clasico väntar nästa vecka där vi kan krympa avståndet ännu mer. Dessutom Cdr- final i maj.... Även denna säsong kan sluta riktigt bra! Vilket fantastiskt jobb Pep har gjort även om man kan bli lite irriterad på uttagningar han gör eller byten under matcher. Igår var en sån dag då man undrade vad han höll på med men det visade sig vara helt rätt att byta in Cuenca och sen så var ju Messi på plan också..

Hoppas på det bästa nu i slutet på säsongen och även om real faktiskt har ligan i egna händer så stoppar det inte mig från att drömma om en trippel!
Barcelona el Maestro:
2012-04-15 16:29
@ragnarök:

Så länge du har "dålig-förlorar"Mourinho kan du vara säker på att det kommer att klagas hejvilt. Inte när domarna går mot motståndarlaget dock. Då är man tyst.
ragnarök
2012-04-15 16:24
Blaugrana91

Det är redan bäddat för att marängerna vid en förlust kommer att klaga på domaren. Domaren kommer inte att vara felfri, det är inte lätt i ett el Clásico, minsta lilla misstag som kan ge matchen en törn, och realfansen kommer att älta det i evigheter.
Barcelona el Maestro:
2012-04-15 16:19
Det är inte bara målen som gör att spelare krönas till världens bästa fotbollspelare. Vad man bidrar med i spelet i övrig är också viktig. Maradona gjorde inte så många mål men hans "playmaker" egenskaper gjorde honom till världes bästa spelare. Också kanske världes bästa genom tiderna.
Ronaldo gör massa mål och det gör honom till en av världens bästa fotbollspelare men Messi gör allt annat också och lite till. Man tröttnar på jämförelsen. Det var min sista inlägg om ämnet.
Barcelona Mch
2012-04-15 16:10
Snälla starta inte en onödig diskussion om Messi vs Ronaldo. Messi kommer nästa år få sin fjärde guldboll i rad. Han gör mer poäng än Ronaldo och ska vi kolla hur involverade de är i spelat så är Messi mil före Ronaldo som har svårt att få till en hyfsad djupledsboll. Så, lägg ner det ämnet nu.
Tack för mig, hej.
Barcelona Blaugrana91
2012-04-15 16:07
Haha så komiskt när man läser i Reals forum, där skriver vissa att de inte är rädda för Barca nästa vecka utan domaren...

Matchen har inte ens spelats än och de skyller redan på domaren. Dock är det ju självklart att de är rädda för att möta Barca, så kanske inte är så konstigt att bortförklaringarna börjar redan nu...

Barca har inte förlorat en enda match på Camp Nou den här säsongen och med tanke på Reals usla form förtillfället så skulle jag nog vara tyst om jag vore ett Realfan.
Barcelona Frodo
2012-04-15 16:01
Man är ju helt jävla dum i huvudet om man vid det här laget anser Penaldo vara bättre än Messi. Det är inte en fråga om åsikter. Man är bara retarded helt enkelt.
C..Puyol
2012-04-15 15:36
Dem som tror att C.Ronaldo är bättre än Messi vet inte vad dem snackar om. C.Ronaldo har "endast" gjort 53 mål denna säsong medans Leo har mäktat med hela 63, alltså 10 mer såhär långt. Rekordet för en säsong ligger på 67 mål i alla europeiska turneringar. Se länktips.

Messi behöver alltså 4 mål till för att tangera det rekord som Gerd Müller satte 72-73. Jag tror att han kan göra det. Jag har haft koll på det rekorded I många år och trodde att det var omöjligt att ens komma nära det i dagens fotboll men att han nu har det inom räkhåll är bara löjligt.

Sen får man inte heller glömma att C.Ronaldo är mer än 2-3? år äldre än Messi och är således mer utvecklad i sitt spel än vad Leo Messi är. Eftersom dem flesta spelarna utvecklas som mest mellan 24-27 och är som bäst när dom är närmare 30 så är det ytterligare en del att ta till sig här. Men det är som folk säger här inne, marängerna kommer aldrig att förstå hur bra Messi är och hur mycket bättre än C.Ronaldo han är. Tycker det är synd bara med en sådan ignorans. Nåväl det är väl deras förlust.
Barcelona B-Guden
2012-04-15 15:01
Det roliga med real fansen är att dom säger att ronaldo inte har nån att jämföra sig med, medans messi hela tiden jämför sig med honom. hmm, vad jag vet jämför experter förbunskaptener osv Ronaldo med Messi och Messi Med dom allra största.

messi har ingen i dagens fotboll att jämföra sig med, det enda ronaldo kan göra är att hänga på i skytteligan, messi däremot, han gör assister mål är med i speluppbyggnaden osv.

Det finns en anledning varför man aldrig hör ronaldos namn med Maradona pele Cruijff osv

Sen har ronaldo själv sagt att messi är bättre :)
Barcelona el Maestro:
2012-04-15 14:27
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Det var det värsta jag har sett. Nästan pinsamt!
Barcelona NoGo™
2012-04-15 14:23
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Haha Cesc. Skulle gissa på att han försöker distrahera målvakten eller nått haha :P

Jag har sett han göra så ett par gånger den här säsongen.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-04-15 14:18
Vad håller Cesc på med...?
Barcelona NoGo™
2012-04-15 13:48
Espanyol - Valencia 4-0, vad håller Valencia på med?! Uselt..
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-15 13:44
Herregud Valencia...
Barcelona Pep, The Creator
2012-04-15 13:04
Briljante

Japp. Tror också på den elvan och att Keita kommer att vara viktig mot Chelsea.
Chelsea möter Tottenham i FA-Cup semifinal idag, så det är inte bara vi som har ett svårt spelschema.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-15 12:42
Briljante

Jo jag tänkte inte så långt. Bra elva.
Barcelona el Maestro:
2012-04-15 12:35
@el Maestro::

Ligan är inte alls kört. El Clasico kan vara mycket avgörande. Det finns alltså hopp, om ni tappade det tidigare.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2012-04-15 12:34
Realfansen : Ronaldo (penaldo) är bättre än Messi

ÅREEETS SKÄMT !!!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-04-15 12:32
Satan i gatan vilket mål av Verdu i Espanol - 2-0 mot Valencia nu.

Hur ska kampen om europacup- och CLplatserna sluta egentligen?
Varje omgång är det nya bud känns det som.
Barcelona LeoMessi
Vilket jävla mål av vedu!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Briljanté
MesQueUnClubFCB-Animo Abidal

Busquets är en av våra bästa spelare och därför är det inte troligt att Pep petar honom. Det är ett fysiskt lag vi möter så bli inte förvånad ifall Keita startar.

Själv hoppas jag att Cesc startar då han har bra erfarenhet mot engelska lag.

Valdes
Alves Pique Mascherano Puyol
Xavi Busquets Iniesta
Messi Cesc Alexis

Pedro har gjort det väldigt bra de senaste matcherna men inte tillräckligt bra för att ta en startplats i en av våra viktigaste matcher. Vi får inte glömma att vi även har ett el Classico och tänka på och då är pressspelet det viktigaste och tror att Pedro startar den matchen.
Barcelona el Maestro:
2012-04-15 12:28
Det där kallar jag en svår schema. Verkligen! Barças är inte heller lättare men Real Madrid har något svårare med tanke på vilka lag de möter i ligan på så kort tid:

17/04/12: Bayern München vs Real Madrid

21/4/12: FC Barcelona vs Real Madrid

25/04/12: Real Madrid vs Bayern München

29/04/12: Real Madrid vs Sevilla FC

02/05/12: Athletic Bilbao vs Real Madrid
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-15 12:23
Jag vill ha denna elva mot chelsea

Valdes
Alves Pique Puyol Adriano
Xavi Thiago Iniesta
Pedro Messi Alexis

Man kan byta in Busquets om det börjar gå dåligt kanske vid slutet av första halvlek om vi leder då.
Barcelona Briljanté
2012-04-15 12:20
Förstår inte på vissa här som reagerar på allt snack om vårt "fuskande" ta inte åt er. En dag kommer nått annat lag vara bäst i världen och precis samma sak kommer hända.
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-15 12:11
Guardiola: "Mascherano, 35 balls recovered in 2 games without losing any? The numbers say it all."

Utomjordisk
Barcelona den närkingska älgen
2012-04-15 11:57
Tänk på att Chelsea måste vinna i i princip alla matcher som är kvar i ligan för att rädda en CL-plats också. De har ett minst sagt knivigt läge. Någon gång måste ju spelarna få vila lite också. Tror de har Spurs idag, Barca på onsdag, derby mot Arsenal på lördag och returen på Camp Nou på tisdag.

I och för sig är vårt läge inte så mycket bättre med ett lagom viktigt cl Clasico mellan matcherna mot Chelsea. Kom jag på så här i efterhand.
Barcelona Piqué
2012-04-15 11:49
DM1982

Absolut inte, forumet är inte bara till för att debattera, den är till för att tycka till om saker oxå (om det är på en ok nivå). Aja, vi kan lägga ner tror inte vi kommer längre.

Vi får vara överens om att vi hoppas på att Barca vinner på onsdag
Barcelona el Maestro:
2012-04-15 11:45
@DM1982:

Chelsea ser inte ner på Champions Laeguefinalen men de vet att chanserna att vinna FA-cupen är större. Dessutom är FA-cupen viktigt också i England.
Jag tror inte att han vilar några spelare som kan avgöra semifinalen för honom idag.
Annons: