/spanien/barcelona/forum/9293.aspx/spanien/barcelona/forum/9293.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Keite
2012-04-17 19:50
Lite kvar till Bayern - Madrid då!
och fyfan vad jag längtar till matchen imorgon!!! Så skönt att dom visar den på TV3!

¡Visca Barça i Bayern!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-17 19:48
@RicoSuave:

Ja det gör det.
Barcelona Pep.G
2012-04-17 19:37
Barcadinho.

Jag förstår vad du menar och det var nog fel av mig att vara så hård men det finns ingen rök utan eld. Jag pratar inte bara om forumet, jag pratar om allmänt också. Vem som helst hejar på Barca idag. Vissa finner det roligt, jag finner det förnedrande. Var, var de "fansen" när Barca blödde som mest?

Det finns ett gammalt ordspråk som säger, det är lätt att predika fasta när man är mätt. Jämför det med Barca situation. Det är lätt att vara Barca-fan när titlarna haglar in.
Barcelona RicoSuave
2012-04-17 19:33
Tjena grabbar,

har följt forumet sedan 2003 ca och tycker generellt att forumet brukar hålla en bra nivå, vissa dagar är det sämre än andra och vice versa.

Om alla bidrar med konstruktiva inlägg så hjälper vi alla till och höjer nivån. Personer som känner ett behov av att brösta upp sig kan ta det via pm sinsemellan istället så håller vi forumet cleant. Låter väl rimligt eller?

Barcelona Barcadinho.
2012-04-17 19:26
Jag förstår inte varför många ser den gamla tiden i LR med de gamla rävarna som absolut nödvändigt för att hålla vårt forum på en bra nivå. Visst vad det många duktiga förut och en del försvann. Jag förstår att det är kul att känna igen sig i det gamla med de bekanta namnen.
Men så är det i livet. Saker och ting ändrar sig, nytt folk, ny bostad, nytt land, nya bekanta osv.

Det har tillkommit nya medlemmar som tillför bra inlägg emellanåt. De bör få respekt för det och inte alltid jämföras med de allra äldsta medlemmarna.
Ja, t ex L.A.M Nr 10 några inlägg nedan som har varit medlem "bara" drygt 3 år. Han skriver ofta rätt bra inlägg. Minst lika bra som många gamlingar.

Det stämmer nog att det är många löjliga inlägg som kanske dominerar ofta. Men återigen så finns det bra skribenter här i LR. Det är bara att skrolla och sortera.

Jag har varit arg för några år sen på saker här och demonstrerade högt för allt och alla att jag tänker sluta besöka hit.
Men efter ett tag kändes det dumt. Jag klagade på mig själv att jag var tvungen att reagera drastiskt framför alla. Jag har lärt mig sen dess att bara ta pauser för mig själv utan att behöva komma hit och annonsera till allmänheten varför och hur länge.
Jag känner mig fri att komma hit och kommentera och skriva när jag har lust.

Alla avhopp från forumet (kortvariga eller inte) med stora negativa ord och klagomål mot allt leder bara till mer negativa vibrationer.

De som inte vill komma hit bör kanske göra det utan att göra så stor oväsen.
Ja, ta en paus när och hur länge ni vill, utan att klanta på dem som orkar. Ni brukar också generalisera allt för mycket. Typ som att de flesta här skriver bullshit. Respektlös mot de som har vettiga saker, även om det inte är majoriteten.

Jag besöker också andra forum tom utländska lite kort här och där. Min uppfattning är att i många andra sidor saknas det kunskaper om laget och om laliga. Här finns det mer kunnigt folk. Vem orkar diskutera med folk som inte vet vem Thiago är. Ju, det finns såna i andra forum.

Summa samarium - lite positiv anda så gott det går utan att vara alltför nostalgiskt. Jag skulle uppskatta det.
ragnarök
2012-04-17 19:16
Barcelonistas

Jag håller med. Marcelo erbjuder väldigt mycket offensivt, men fortfarande måste han förbättra det defensiva spelet. När det kontras mot Real är han oftast oorganiserad och jag tror att han kan få det rejält svettigt ikväll med en hypersnabb spelare som Robben på kanten. Hoppas han spelar. Arbeloa bör väl operera på högerflanken? Han är också en svag länk, där kommer han att få det tufft, han får troligen stångas med Ribery.
Barcelona ElTriplete
2012-04-17 19:15
Barcelonistas

Tror faktiskt att Coentrao startar då Marcelo är såpass svag defensivt. Marcelo är en aning överskattad och Mourinho kommer förmodligen bänka honom nu när det vankas stormatch. Skulle bli mycket förvånad ifall Marcelo startade då den enda chansen han har till spel enligt mig är ifall Real jagar mål, i den här matchen eller nästa (låt säga att de måste vända på underläge).

Man får inte glömma att Bayern också har en aning svaga backar i Badstuber och Alaba. Särskilt den sistnämnde som är rätt oprövad och orutinerad.

I helhet kommer det bli två bra matcher som bjuder på mycket målchanser och fint spel. Tror dock att Madrid vinner med liten marginal och får därmed anses som storfavoriter till att bärga titeln i år.
Barcelona den närkingska älgen
2012-04-17 19:08
MesQueUnClubFCB-Animo Abidal

Dock får borta- respektive hemmasupportrar lika mycket biljetter och all försäljning sköts ju via UEFA så bara för att Bayern eventuellt spelar på sin hemmaplan kommer det inte vara en massa fulla tyskar på läktarna.
Barcelonistas
2012-04-17 19:05
Jag är sten säker på att Bayern slår ut Real Madrid. Bayern har stor erfarenhet i dom här sammanhangen där dom har spelat den här typen av matcher ett antal gånger.

En annan faktor till varför jag inte tror att Madrid går vidare är deras svaga länk Marcelo. Han är utan tvekan den mest överskattade spelaren jag någonsin sett, han har enorma brister i sitt defensiva spel. Offensivt är han hyfsat bra, men hur ska det gå nu mot spelare som Robben och Ribery?

2-0 till Bayern Munchen,
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-04-17 19:02
Inte för att jag varit aktiv här länge eller för att det gör någon skillnad, men även jag lämnar det här forumet då jag idag fått bekräftat att de aktiva här är kring 12-16 år gamla. Ber vänligen om en stor marknadsföring om något nytt forum tillkommer. Mitt tips till ett sådant forum är att man börjar med några få seriösa Barcelona supportrar därefter kan man bli en del av det forumet genom en inbjudan av de som redan är medlemmar eller något. Hur som helst, ha det gott!
Postat via SvenskaFans-appen
2012-04-17 18:43
@Pep, The Creator:

Om dem har råd ja ;)
2012-04-17 18:40
Fcb-i motgång och framgång

Jaha. Tack för svaret.
Barcelona Pep, The Creator
2012-04-17 18:39
Hahaha bästa jag hört på länge:

''Barca Fans watch BarcaTV and Real Madrid fans watch History Channel''.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2012-04-17 18:36
@MesQueUnClubFCB-Animo Abidal:

Nej, finalen spelas på Allianz arena vad som än händer. :)
Coach pep.
2012-04-17 18:33
Måste vara ett skämt. Varje gång man kommer hit är det nytt u-20 mästerskap i pajkastning.
Barcelona Bernie
2012-04-17 18:31
Rvp tillsammans med Affelay
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-17 18:26
Jag tror Bayern är knapp favorit just idag, hemma på Allianz Arena. För tyskarna gäller det att försöka vinna och helst med två mål. Blir det 2-0 tror jag inte Real klarar av att vända i returen. Vinner Bayern med ett mål blir det riktigt tight i returen, Real är då enligt mig knapp favorit på Bernabéu men måste då alltså vända underläge vilket kan sätta stor press på spelarna.

Blir det 0-0 är det också relativt öppet i returen med en liten fördel Real. Vinner marängerna har de ena benet i finalen i stort sett. Blir väldigt svårt att vända på det då för Bayern.
Barcelona Pep.G
2012-04-17 18:23
Tjena. Jag har inte skrivit här på forumet ett jädra tag nu. Jag har varit medlem här sedan 2008 men jag har hållt på Barca sedan Rivaldo cykelspark 2001. Jag har inte haft tid att skriva mycket, dessutom tycker jag inte det här forumet håller någon vidare klass längre.

Det här forumet har verkligen tappat stinget. Var är gubbarna från den gamla skolan? Gud är störst? Rambla? Tarrak? el flaco? Klint? Canaletes vår privata spanska tolk haha? Och många många fler.

Jag vill inte vara en bitterfitta, men jag som gammal fan finner det jävligt svårt med dem nya fansen. Det är lite som när man gick i låg/mellan-stadiet och alla hejade på Real bara för sina Galacticos. Jag saknar den höga nivån, kan någon snälla ta tillbaka den !?!?!?!?!?!?!
2012-04-17 18:23
Men om finalen spelas i München ( i alla fall vad jag hört ) och Arjen och company tar sig vidare då är det ju inte rättvist spelar man nå annan stans eller vad?
Barcelona Barca4eva
2012-04-17 18:19
Är det nu poliserna ska komma in och bli hyllade?

Skämt åsido, det var ju på tiden att folk tog upp det här. Fler o fler ser ner på och lämnar forumet, t.o.m de flitigaste skribenterna, utan att folk gör något åt det. Det är ju självklart vårt fel, då det är vi som skriver trots allt, men lite mer nytta kan ju forumsaxarna göra.

Det räcker inte med att göra sig av med provocerande utomstående skribenter, gör något åt skiten som finns härinne. Det är ju ganska uppenbart vilka det är som sänker nivån, speciellt vid våra/rivalernas matchdagar.

Tack för mig.
Postat via SvenskaFans-appen
BARCA-més que un club
2012-04-17 18:11
Trippeln

Whatever. !!!
Barcelona Trippeln
2012-04-17 18:08
BARCA-més que un club

Vad hjälper stora bokstäver med, skriv som en människa om du vill ha en sansad diskussion med andra.

Och nej, jag är inte provokativ!
Barcelona Ibillay
2012-04-17 18:07
Hoppas verkligen på Bayern vinst ikväll(you dont say!?!) dock så tror jag att det kanske är bra med ett kryss i längden, helst 0-0, då tror jag att Bayern tar det borta på bernabeu, I know it sounds crazy.....men om Real gör ett eller två mål idag kommer fegisen att parkera bussen på bernabeu. Om det blir 0-0 kommer real spelarna att känna press och vi alla vet hur de fungerar under press, då kommer Bayern satsa fullt och göra några borta mål och vinna
BARCA-més que un club
2012-04-17 17:59
Så jävla pinsamt och läsa här inne nu på era inlägg , kolla vad ni bråkar om , medans vi har en sådan tight Schema denna vecka, istället för att diskutera JUST BARCELONA SÅ BRÅKAR NI OM NÅT HELT ANNAT om ni inte gillar LES RAMBLES SKRIV FAN DÅ INTE HÄR SÅ JÄVLA JOBBIGT OCH LÄSA DOM MENINGSLÖSA INLÄGGEN.!!!!!!!!1
Barcelona Briljanté
2012-04-17 17:59
Barcetia

Jag skrev att han gärna får lämna om han verkligen vill det. Läs om läs rätt
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-04-17 17:51
Briljante

Tio posts och ber redan folk lämna forumet? Kanske borde va du som sticker.. inte tvärtom.
Barcelona Briljanté
2012-04-17 17:45
Grace

Men snälla lämna forumet då. Du behöver inte skriva massa inlägg för att visa att du är en av de stora här på les rambles. Jag kommer iallafall inte sakna dig.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2012-04-17 17:40
Briljanté kommer in och verkligen personifierar det som det klagats på idag. Det är faktiskt modigt av dig. Det är patetiskt men modigt. Fuerza!
Grace/Wastelands
2012-04-17 17:39
Briljanté

Ja, de som tycker som mig är på väg härifrån. Då vår syn på saker och ting uppenbarligen inte uppskattas av drägg som du. Jag ska inte stå ivägen för din pöbelmentalitet något mer.

Suck
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-04-17 17:38
Briljanté

Det är såna människor som dig som ska bannas.

co-signar dig Grace.
Annons: