/spanien/barcelona/forum/9291.aspx/spanien/barcelona/forum/9291.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana80
2012-04-15 23:39
@Leo! Ets Unic! Sos Grande!:

hahaha garå insåg att madrid fått flest straffar så hon sket i det
Barcelona Blaugrana80
2012-04-15 23:36
herregud hon är ett skämt, så trött på henne. vad fan gör hon där seriöst? hon kan ingeting om fotboll..
Barcelona Mäktiga Messi
2012-04-15 23:31
där hörde ni , garå ja älskar real Ufc , garå:ja fick smaka på penaldos chorizo
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mäktiga Messi
2012-04-15 23:29
j.garå verkar vara dum i huvudet
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-15 23:29
Lundh: "Hade det varit tvärtom hade det inte varit straff"

Garå: "Ja, så är det ju"

Ät bajs jävla realfans
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-04-15 23:18
Hoppas dom visar straffstatistiken i spanskan ligan också på FK, så får vi se när Garå ska försöka försvara Madrid!
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-15 23:17
Barcelonistas

Jag vet. Ta Arsenal förra säsongen till exempel, eller Milan denna säsongen. ALLTID samma sak. Sjukt.
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-15 23:15
Haha de visar vem som har fått flest straffar med och emot på fk europa i PL de senaste fem åren. SNÄLLA visa spanska ligan.
Barcelona Mäktiga Messi
2012-04-15 23:14
Vila i frid morosoni som dog i hjärtattack i serie b match i Italien tragiskt hoppas vi kan slippa sånt här i framtiden
Barcelonistas
2012-04-15 23:10
AndreD

Den situationen där Iniesta blir fast hållen av Ballack är solklart gult kort. Och då hade Ballack blivit utvisad då han redan hade ett gult sen tidigare. Väldigt många glömmer av att det spelas 2 möten i utslagningsrundorna och inte ett möte.
Barcelona Walee
2012-04-15 23:04
Hoppas vi dödar äckel Chelsea smutsigare fans får man leta efter. Det svenska Chelsea supportrarna för jävla envisa och blåögda..
Barcelona ElTriplete
2012-04-15 23:03
Chelsea har faktiskt inte mycket att säga gällande domarbeslut.

De vann ligan på ett offside mål på bortaplan mot Manchester United. Det målet innebar 2-0 (!) och tung uppförsbacke för United som behövde en vinst. De är väl medvetna om det och hoppas att de läser det jag skriver just nu.

Annars kan vi ta upp dagens mål mot Tottenham? Eller förra veckans vinst mot Wigan, 2 offside mål.

Börjar bli patetiskt med allt snack kring domarna, de är människor och de kan göra fel. Konspirationsteorierna håller dagisnivå. Ibland får man med sig ett domslut, ibland inte. Huvudsaken är att det jämnar ut sig vilket det alltid gör.

Se på oss. Efter matchen på Stamford Bridge åkte vi ut i Champions League-semifinalen 2010 på offsidemål OCH felaktig hands. Shit happens.
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-15 22:51
Barcelonistas

Och så glömmer de första matchen där vi hade tre frilägen som felaktigt dömdes bort för offside. Straffen på Henry får vi inte heller glömma, och Ballacks hands i början av andra matchen. De ser och hör vad de vill se och höra.
Barcelonistas
2012-04-15 22:46
Iniestas mål mot Chelsea länktips!.

Förövrigt är jag trött på dessa patetiska Chelsea supportrar som fortfarande gnäller över domar insatsen 2009. Vi spelade med 10 man i 25 min efter att Anelka filmat ut Abidal.

Samma Chelsea som 2010 vann Premier League tack vare en viss domare som missat en klar offside på drogba..
Barcelona den närkingska älgen
2012-04-15 22:42
Man måste ju älska Simon Bank!
Coach pep.
2012-04-15 22:39
Chelsea vet hur man neutraliserar bollskickliga och tekniska lag. Ni som såg Chelsea-Valencia i höstas förstår vad jag menar.

Vi ska vara nöjda med ett kryss på onsdag bara vi får med oss ett mål. Tycker vi ska packa mittfältet där Alexis får vara ensam på topp och jaga+springa och skapa ytor, med understöd strax underifrån av Messi. Även möjligt att vi får se Iniesta ute som vänstermitt för att dra åt sig uppmärksamhet och öppna upp i mitten. Kort och gott skulle jag vilja se en liknande uppställning som den mot Madrid i ligan senast (1-3). Maximal kontroll på mittfältet samt en rörlig Alexis på topp.

-----------Alexis
-------------------Messi
Iniesta
-------Cesc-----Xavi
----------Sergio
--------------------------------Alves
Puyol----Pique(?)---Masch
-------V.Valdes
Barcelona Andreas V.V
2012-04-15 22:32
Hahaha, kolla det här klippet.

Jag hade blivit så lycklig att jag hade "Crowdsurfat" ner till Iniesta, garanterat!
Barcelona Andreas V.V
2012-04-15 22:29
Fan vad jag längtar till Onsdag!!! Har aldrig längtat så här mycket till en match tror jag.. helt sjukt.

Kan ju bero att det är länge sedan jag var på en Barcelona match. (Oktober).

Fan, de e dags nu!
Barcelona Barca 666
2012-04-15 22:20
Jag skulle oxå vara nöjd med 0-1 vinst på borta plan mot Chelsea!

Tar vilken siffra som helst så länge d e en Barca Vinst :-)

Men håller med dig Briljante...Hoppas Chelsea även bjuder på dans så vi får 2 hårliga matcher!

Även om vi får t ex 2-2 på borta plan så måste Chelsea framåt i Camp Nou...det enda vi inte får göra är att förlora då kommer vi se en Buss på Camp Nou!

Väl Mött
Barcelonistas
2012-04-15 22:17
Vi kommer dominera stort kan inte se hur Chelsea ska ha någon chans mot oss. Föra mötet så var Chelsea ett helt annat lag går inte och jämföra med det laget dom har nu.
Barcelona Briljanté
2012-04-15 22:16
Jag hoppas Chelsea spelar med hjärtat och inte hjärnan om ni förstår vad jag menar. Dem har ett jävligt fysiskt lag och ska dem stoppa oss finns det bara ett sätt. Spela ett Mourinho spel med Inter mot oss och parkera bussen och kontra helt enkelt. Men samtidigt vara ful och göra tacklingar som startar rubriker.

Spelar dem med hjärtat så kommer Lampard, Terry, Drogba vara galna efter vårt final avancemang under trippelsäsongen. Dem kommer spela offensivt och bara tänka på att KROSSA oss och då vet vi hur det går ;) det går inte krossa oss oavsett hur dem spelar.

Hoppas dem väljer den andra alternativet. Då kommer vi få se ytor som Messi,Alexis,Cesc,Xavi,Iniesta kommer utnyttja på bästa sätt och då kan det sluta med 3-0 minst. Själv är jag nöjd med 1-0 på bortaplan
Barcelona Barca 666
2012-04-15 22:14
Sry att jag inte skrev som en av våra offensvia spealre men jag tar för givet att han spelar så gör du med tror jag =)

Messi behöver väl inte nämnas så mkt här inne killen gör akt på plan!!!

;-)
Barcelona Barca 666
2012-04-15 22:12
L.A.M 10

Håller med att Chelsea kommer bli svåra då de e i bra form dessutom fysiska (deras viktigaste vapen mot oss enligt mig)!

Dock har jag en känsla att vi tar denna. Viktigaste av allt är att vi sätter press mot deras backlinje..missförstå inte den backlinjen e bra men gammal o tappar de boll så har vi snabba spelare i form av Alexis, Don Andres (Iniesta), Pedro/Cuenca/Tello (tror på Pedro från start men man vat aldrig med Pep :-) )

Vinner vi mittfältet så vinner vi matchen tror inte deras defensiva spelare klarar av våra offensiva...Det som saknas enligt mig i Chelsea är en Makalele typ som de hade tidigare får vi stopp på Ramires är mkt vunnet.

VISCA BARCA!
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-04-15 22:09
Vill även jag veta vad som hände i viasat studion!!
Barcelona Barca 666
2012-04-15 22:07
Tjena,

Läge sen man var inne här o skrev men nu e dags ;-).

Fan vi har tagit in 6 poäng mot Madrid o vi måste vinna nästa helg för att ha någon form av chans på ligan o jag hoppas verkligen vi gör det (utan domaren i centrum).

Känns som alla fel domarana gör Barca o Madrids matcher får sådan effekt men kollar vi runt så händer överallt tråkiga e att vi e alltid under mikroskop!

Först gäller att försöka få ett bra resultat från London ( Chelsea )...visst håller de flesta oss som favoriter men jag e fortfarande orolig för chelsea har bra spelare o d räcker att de har en bra kväll sen parkera bussen i Camp Nou...borta mål är vital enligt mig...viktigare nu än d var mot Milan!

Har även köpt Graham Hunters bok om Barca ska börja läsa från imorgon så jag kommer skriva till er omd en är bra vilket jag tror!

Nu tar vi Chelsea på Onsdag....Hoppas så mkt på CL så d e sjuk vill bli första laget som tar hem CL 2 år i rad ;-)

Väl Mött!
Barcelona Sano97- God is a four letter word-Niva!
2012-04-15 21:31
Snälla kan nån berätta vad som hände i viasat studion, jag hörde att Ola och nån till nästan rök ihop.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-15 21:30
Det blir tufft på onsdag. Chelsea är i bra form och spelar väldigt fysiskt. Kommer bli jobbigt för våra spelare då det också är bortaplan. Viktigt att vi har tålamod om Chelsea parkerar bussen och inte går in i deras fälla och börjar spela för svårt. Egentligen är det de som ska gå för mål då matchen spelas på Bridgen. Går de framåt och våra spelare är snabba nog att utnyttja ytorna blir det farligt.
Barcelona den närkingska älgen
2012-04-15 21:20
Haha. Tänk OM det var vi som gjort det där målet på onsdag eller lördag. Det kaoset hade inte varit nådigt..
BARCA-més que un club
2012-04-15 21:14
Ola på visat helt kickad alltså han fattar noll.. haha action där inne på viasat... lyssna på Glen han e expert. :)
Barcelona Sentuary
2012-04-15 21:06
Haha hörde ni Bojan, vad ska det krävas att införa målkameror? Att Frankrike åker på ett baklängesmål? Haha han syftar på Platini
Annons: