/spanien/barcelona/forum/9285.aspx/spanien/barcelona/forum/9285.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2012-04-17 17:40
Briljanté kommer in och verkligen personifierar det som det klagats på idag. Det är faktiskt modigt av dig. Det är patetiskt men modigt. Fuerza!
Grace/Wastelands
2012-04-17 17:39
Briljanté

Ja, de som tycker som mig är på väg härifrån. Då vår syn på saker och ting uppenbarligen inte uppskattas av drägg som du. Jag ska inte stå ivägen för din pöbelmentalitet något mer.

Suck
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-04-17 17:38
Briljanté

Det är såna människor som dig som ska bannas.

co-signar dig Grace.
Barcelona Briljanté
2012-04-17 17:37
Grace

Precis som du skriver nu gör att även nivån på forumet sänks och även det jag skriver nu. Ignorera helt enkelt och om du inte gillar det så lämna det och gå vidare. Lägg ner predikandet och stoppa upp den någonstans!
Grace/Wastelands
2012-04-17 17:31
elbraco

Skulle inte direkt påstå att Milans forum håller högre nivå här på SF men att den håller lägre nivå än Les Rambles är väl nuförtiden en omöjlighet.

Jag får helt enkelt sluta komma hit och skriva förutom vid matcher, då funkar det ju. Vissa artiklar är fortfarande intressanta då redaktionen alltid gjort ett gediget jobb, men all strötid och mitt på dagar och 9/10 inlägg mellan matcher innehåller bara skit och dynga. Om nån som saknar Eto'o, eller hur äcklig Ronaldo elelr Mourinho är, eller sin nya tatuering denne har skaffat. jag skiter fullständigt i, ta det med dina vänner på facebook eller något och låt forumet vara fritt från ditt jävla privatliv och hur stort fan du är till klubben. Jag blir bara äcklad och allt midnre intresserad av att diskutera med folk som är tvungna att nämna hur stora fans dem är såvida inte jag frågar om det. Det är ett karaktärsdrag jag har ytterst svårt för, skryt och patetiska försök till att hävda sig.

Jag är inte här för att lansera mig som person och karaktär, ajg är inte heller här för att skaffa vänner och diskutera andra personers personlighetsdrag och ajg skiter fullständigt i folks relation till Barcelona, jag utgår från att alla här av samma anledning, men det börjar jag nu tvivla starkt på. Verkar ju som att en beskärd del är här med någon personlig agenda om att själva stå i centrum och skaffa sig ett rykte om häftig, stort fan eller dylikt.

Lägg mindre fokus på nicks och hur du själv framställer dig själv och mer på vad du vill ha sagt, vad du tycker och om klubben och spelarna som helhet. Jag bryr mig inte ett smack om vad du tycker om hur jag ska bete mig eller hur mycket jag ska gilla Barcelona. Jag vill inte ha någon annan som ska in och peka och peta i mitt liv, håll dig till dig själv och jag sköter mig. Jag är för att läsa om klubben , inte få en moralisk tillrättavisning att jag är en dålig supporter, en smygmaräng, rasist eller dylika saker jag blivit kallad genom åren för jag vägrat kritisera allt grundlöst.
Barcelona Trippeln
2012-04-17 17:24
När man läser om det folk har skrivit angående forumet utveckling så vill jag be om ursäkt ifall jag har bidragit till att göra forumet sämre.

Mot bättre tider!
Barcelona MVP - 2011
2012-04-17 17:06
Idag är en av få dagar där jag faktiskt hoppas att Gomez nätar. Helst flera mål ifall han kan=)
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-17 16:56
instämmer med Grace. Har personligen börjat läsa på en milanblogg och delvis Milans forum på SvF för det håller en högre nivå och sen är det skönare personligheter m.m. Det handlar inte om Barca men det är ändå mycket intressantare då det mesta här inne handlar om domare, maränger och vem som är störst fan.

vet inte om de duktiga skribenterna helt enkelt använder ett annat forum numera, men om det är korrekt så skulle iaf jag vilja peka fingret på den remake SvFans fick förra året (?). Den gjorde sidan mer kommers helt enkelt och enklare att hitta för de yngre och för den stora publiken.
Barcelona Briljanté
2012-04-17 16:53
En final mellan Barca Bayern hade varit en dröm. Att se hur Mourinho skulle reagera efter att bli utslagen mot Bayern väljer jag som födelsedagspresent före allt annat. LÄÄÄNGTAR!!!

Bayern och Barca är även de lagen som SPELAR fotboll till skillnad från Chelsea och Real som möjligtvis är de äckligaste lagen!
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2012-04-17 16:43
Det är svårt för barn med självinsikt för de vet inte vad det innebär. Om det bara gick att sätta en åldersgräns och hålla det här så vore det kanske lite bättre. Det är tråkigt att de drivande inte längre orkar bry sig lika mycket. Det är tråkigt för det var en underbar sida att komma till när man ville ha information eller snacka med andra om just Barca. Nu är det fan pinsamt att säga att man läst något på SvenskaFans Barcaforum. Och det är endast tack vare snorungar som inte kan läsa ett "hej" utan att flippa. Gå ut och ha kul utomhus och få frisk luft, syre. Andas.

Men vad kan man göra åt det? Faktiskt ingenting. Det är känslan, att det inte går att göra något. Kommer ihåg när folk var engagerade i den här sidan. När man kunde dela med sig av bilder från resor man gjort. Men det är borta och sidan blir sämre och sämre. Tack vare de omogna pojkarna som härjar här.

Vem kan klandra de som förr var drivande? Ingen för vi hade alla tröttnat på skiten. Bye bye SvenskaFans...
BARCA-més que un club
2012-04-17 16:25
Bernie

Han kanske kom med lite råd till våra spelare om hur vi ska sänka Chelski :)

Nej kan inte bärga mig tills på onsdag, blir oerhört spännande match att se fram emot..!!!

Visca el Barca
Barcelona Riiio!!
2012-04-17 15:21
Bernie

Hälsade säkert på Fabregas... eventuellt vår käre Ibrahim också. Inget o haka upp sig på.. han kommer inte till oss i sommar =)

Han o Fabregas va typ bästa vänner i Arsenal..
Barcelona Bernie
2012-04-17 15:16
Tydligen var Rvp idag och hälsade på våra spelare på deras hotell. Fan ska han där o göra? :P
Grace/Wastelands
2012-04-17 15:05
Oavsett externa effekter såsom Mourinho, Zlatan etc etc så tycker jag det har gått för långt. jag köper inte att man låter externa effekter påverka så mycket, jag har samma inställning till att skylla på domaren. Självinsikt kommer först, har man gjort allt man är kapabel till att göra för att situationen i fråga blir så bra som möjligt? Har man uppträtt korrekt?

Att skylla på Mourinho är visserligen rimligt, men jag personligen kan inte ta det som en godtagbar ursäkt. För varför har inte jag och många andra dragits ner i samma gyttja som de flesta? Nånstans måste ju personligt ansvar och egen inställning/åsikt till saker och ting vägas in. Jag drar mig för att "hata" Madrid, jag tycker hela utvecklingen sista åren snarare är tråkig då jag mycket hellre hade sett Madrid som en fin och respektabel klubb än vad den idag är enligt mig, men jag orkar inte ödsla min tid på att hata den och jag ser det inte som att vara en del utav en culé att per definition hata Madrid och nedvärdera allt som har med den klubben att göra.

Påminner mig om en "diskussion" jag hade med någon här inne för några veckor sen där han påstod att maränger var hycklare varpå jag ansåg honom själv vara det då han stod för exakt samma retorik och beteende som dem han anklagade. Då blev jag själv kallad först "smygmaräng" etc och sedan vid ett senare tillfälle även rasist. Sådana situationer och händelser jag grundlöst har tröttnat på som gör att jag egentligen inte orkar bry mig längre. Men fan, gillar folk att vara elaka, spydiga och köra med personangrepp ska jag inte stå i vägen.
Barcelona Mch
2012-04-17 15:04
Även jag som inte skriver här så ofta utan mest läser har märkt en markant skillnad i kvalitet på inläggen och diskussionerna i forumet. Innan kunde man komma in här och läsa rolig samt intresant information om allt som rör barca.

El flaco kommer jag ihåg såhär på rak arm som bidrog med info från spanien som vi i sverige inte får ta del av på annat håll.

Nuförtiden ägnar man sig åt en kukmätartävling (ursäkta ordvalet) mot marängerna och beter sig på ett sätt gentemot varandra som man inte skulle göra i verkliga livet.
Barcelona Skippstripps
2012-04-17 14:59
Grace/Wastelands
Jag är villig att hålla med angående forumets förfall, jag känner som du att det inte längre är till detta forum man söker sig för att läsa något nytt eller spännande om Barca. Möjligen har turerna kring Ibrahimovics transfer och Mourinhos ankomst haft ett finger (läs: pekfinger och ducka snabbt) med i spelet men jag tycker även att det kan relateras till de aktivas självdistans och syfte med sina inlägg. Å andra sidan finns det många andra sidor som även de börjar svämma över av pubertala påhopp så det kanske inte är specifikt för detta forum..
Grace/Wastelands
2012-04-17 14:49
Har hängt här sedan 2006 eller dylikt och saker och ting har spårat ur. Det är egentligen bara en pina att gå in här nuförtiden, alltför få av de som hållt en bra nivå genom åren som är 1: kvar 2: aktiva. Istället är det dryga, onda människor som använder sig av personlangrepp, dåligt språk och utskickning av PM som får regera här inne nu. Jag vet inte vems fel det är, om det är mods fel som inte stänger av dessa tidigare eller endast deras egna fel, men klart är iallafall att det här forumet går nästan bara att besöka under matcher nuförtiden, annars är det ett jävla helvete här.

Jag har seriöst slutat bry mig om att bidra med en nivå då man märker det på "gilla" knapparna. Ju värre, och mer provocerande inlägg mot Real, Ronaldo eller dylikt desto fler "gilla". Långa inlägg om analyser av matcher, spelare eller dylikt, nej det orkar ingen längre läsa. Det är knappast så att det längre är hit man söker sig för att få reda på det senaste om Barcelona som det var för ett antal år sedan.

Nej, jag har tröttnat. Och det är uppenbart att fler med mig har gjort det då många tidigare aktiva och vettiga skribenter lyser med sin frånvaro. Det är istället skribenter som bidrar med nada och som varken behärskar språket, självinsikt eller möjlighet att argumentera för sin åsikt utan att ta till personangrepp som äger hegemoni här inne.

Och att påstå att nivån är högre elelr bättre här inne än på Puertan nuförtiden är fan att ta i. För några år sedan var det löjligt stor skillnad, nu är det exakt samma attityd till allting som gäller. Det är bara en spegelbild av puertan och vice versa. Tragiskt.

Men det är som så många gånger förr på andra ställen i samhället, de som skriker högst får sin röst hörd, synd bara att de som skriker högst och mest ofta är de mest hysteriska och med sämst självinsikt och förståelse till saker och ting.
Barcelona SaM__-
2012-04-17 14:43
tarrak:

Även jag har huserat här sedan 2006 och ser en tydlig skillnad på nivån. Det är mycket sexism, personangrepp och ämnen som inte har ett dugg att göra med Barcelona. Vanligtvis hade det räckt att någon ryter till med att exempelvis påminna om reglerna men självinsikten verkar inte finnas där. Nu försöker vi höja nivån så man återigen kan klicka på "Les rambles" och få ta del av nyanserade barcarelaterade inlägg.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-17 14:36
Tror det blir väldigt underhållande ikväll. Minst tre mål känns det som. Tror på en jämn match där det antingen slutar oavgjort eller med en Bayernvinst. Tyskarna måste i stort sett vinna för att ha en chans i returen och det tror jag de satsar på. Real Madrid lär inte parkera bussen men de lär heller inte köra gasen i botten i offensiven. Troligen så ligger man ganska lågt för att sedan kontra.

Tror hur som helst på en rolig match.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-17 14:36
Kom igen München. Men lite vill jag att real tar sig vidare om vi vinner iaf
Barcelonistas
2012-04-17 14:16
Tiki - Taka

Drömmen är ju att Robben avgör hela tillställningen ikväll med 1-2 mål :).
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-04-17 13:38
Mycket bra skrivet av Johanna, hon är inne på samma spår som jag i min artikel "två fel gör inte ett rätt, eller".
Barcelona Tiki-Taka
2012-04-17 13:37
idag hoppas jag innerligt att tyskarna ger madrid en rejäl läxa !!!
Atlético addeh
2012-04-17 13:30
Mojito

Fasen, glömde ändra det innan jag postade. Nåja, värre saker har skett.

Bästelona

Bristande tid efter matcherna har gjort att kvällens awards uteblivit så mycket på sistone. Vågar inte lova bättring, men hade gärna fortsatt med det allt oftare om tiden funnits där.
Barcelona tarrak
2012-04-17 13:22
Ja det är sorgligt att se vilken dålig nivå det här forumet håller. Jag som varit med i redaktionen sedan 2006 är förmodligen den som lagt ner mest tid på att styra upp det här forumet, men har mer eller mindre gett upp hoppet. Förra sommaren bestämde jag mig för att ta ett krafttag och frågade här i forumet, vad medlemmarna tyckte och en överväldigande majoritet var för en skärpning av nivån och att allt som inte var direkt fotbollsrelaterat skulle raderas och eventuellt spärras.

ÄNDÅ så blir det ett sånt fruktansvärt tjafs och mängder med personliga påhopp, så fort man ens påminner om reglerna. Förr i tiden hade folk en helt annan attityd och insåg ofta sina misstag och försökte bättra sig, men nu lyser självinsikten med sin frånvaro och allt är bara ett stort egorace. Visst är det tråkigt att det blivit så här, men jag har full förståelse för att ingen orkar ta tag i det när många av de mest frekventa skribenterna är de som motarbetar mest.
Barcelonistas
2012-04-17 12:30
Alves har så jävla rätt här Chelsea hade bara sig själva att skylla på att man inte gick till final 2009. Chelsea hade en 1-0 ledning, plus att man var 1 man mer i över 25 min i andra halvlek,

Få se om Chelsea vågar spela lite fotboll den här gången, eller blir det som föra gången? Parkera bussen och abramovich flyg framför mål?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-04-17 12:27
Omgångens lag ska väl postas som Spanienartikel och inte som Barcelonadito?
Fast Spanien är ju nästan Barcelona, eller hur Addeh? :P

Hur som;

Detta forumet har blivit ett allmänt tillhåll för personer som verkar sakna annan social stimulans. Framför allt märks det på (bristen på) diskussionerna.

Sällan det sker diskussioner om annat än domare och jämföresler mellan Messi och Ronaldo. Annars består de flesta inläggen av oneliners utan vettigt innehåll.

När någon väl försöker starta en diskussion om något relevant är det knappt några som vill, eller har förmåga, att delta och bidra. Man fokuserar hellre på att hitta fel hos andra än att tänka till och skriva sin egen åsikt.

Det värsta är att man själv dras med i skiten och min egen nivå är även den tvivelaktig emellanåt. Just därför kommer jag göra en paus från forumet och hoppas på bättre diskusioner efter säsongen.
Barcelona Bästelona
2012-04-17 12:16
Vad har hänt med ''kvällen awards'' eller vad den hette?
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2012-04-17 11:43
Keown: "Even if a mate doesn't make pass Sanchez wants, you never see those histrionics that come from some forwards. He just keeps running"

Så jävla Word på den där : ) Grande Sanchez!
Barcelona DM1982
2012-04-17 11:34
Lite skön statistik.
Annons: