/spanien/barcelona/forum/9282.aspx/spanien/barcelona/forum/9282.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona den närkingska älgen
2012-04-17 19:08
MesQueUnClubFCB-Animo Abidal

Dock får borta- respektive hemmasupportrar lika mycket biljetter och all försäljning sköts ju via UEFA så bara för att Bayern eventuellt spelar på sin hemmaplan kommer det inte vara en massa fulla tyskar på läktarna.
Barcelonistas
2012-04-17 19:05
Jag är sten säker på att Bayern slår ut Real Madrid. Bayern har stor erfarenhet i dom här sammanhangen där dom har spelat den här typen av matcher ett antal gånger.

En annan faktor till varför jag inte tror att Madrid går vidare är deras svaga länk Marcelo. Han är utan tvekan den mest överskattade spelaren jag någonsin sett, han har enorma brister i sitt defensiva spel. Offensivt är han hyfsat bra, men hur ska det gå nu mot spelare som Robben och Ribery?

2-0 till Bayern Munchen,
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-04-17 19:02
Inte för att jag varit aktiv här länge eller för att det gör någon skillnad, men även jag lämnar det här forumet då jag idag fått bekräftat att de aktiva här är kring 12-16 år gamla. Ber vänligen om en stor marknadsföring om något nytt forum tillkommer. Mitt tips till ett sådant forum är att man börjar med några få seriösa Barcelona supportrar därefter kan man bli en del av det forumet genom en inbjudan av de som redan är medlemmar eller något. Hur som helst, ha det gott!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-17 18:43
@Pep, The Creator:

Om dem har råd ja ;)
2012-04-17 18:40
Fcb-i motgång och framgång

Jaha. Tack för svaret.
Barcelona Pep, The Creator
2012-04-17 18:39
Hahaha bästa jag hört på länge:

''Barca Fans watch BarcaTV and Real Madrid fans watch History Channel''.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2012-04-17 18:36
@MesQueUnClubFCB-Animo Abidal:

Nej, finalen spelas på Allianz arena vad som än händer. :)
Coach pep.
2012-04-17 18:33
Måste vara ett skämt. Varje gång man kommer hit är det nytt u-20 mästerskap i pajkastning.
Barcelona Bernie
2012-04-17 18:31
Rvp tillsammans med Affelay
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-17 18:26
Jag tror Bayern är knapp favorit just idag, hemma på Allianz Arena. För tyskarna gäller det att försöka vinna och helst med två mål. Blir det 2-0 tror jag inte Real klarar av att vända i returen. Vinner Bayern med ett mål blir det riktigt tight i returen, Real är då enligt mig knapp favorit på Bernabéu men måste då alltså vända underläge vilket kan sätta stor press på spelarna.

Blir det 0-0 är det också relativt öppet i returen med en liten fördel Real. Vinner marängerna har de ena benet i finalen i stort sett. Blir väldigt svårt att vända på det då för Bayern.
Barcelona Pep.G
2012-04-17 18:23
Tjena. Jag har inte skrivit här på forumet ett jädra tag nu. Jag har varit medlem här sedan 2008 men jag har hållt på Barca sedan Rivaldo cykelspark 2001. Jag har inte haft tid att skriva mycket, dessutom tycker jag inte det här forumet håller någon vidare klass längre.

Det här forumet har verkligen tappat stinget. Var är gubbarna från den gamla skolan? Gud är störst? Rambla? Tarrak? el flaco? Klint? Canaletes vår privata spanska tolk haha? Och många många fler.

Jag vill inte vara en bitterfitta, men jag som gammal fan finner det jävligt svårt med dem nya fansen. Det är lite som när man gick i låg/mellan-stadiet och alla hejade på Real bara för sina Galacticos. Jag saknar den höga nivån, kan någon snälla ta tillbaka den !?!?!?!?!?!?!
2012-04-17 18:23
Men om finalen spelas i München ( i alla fall vad jag hört ) och Arjen och company tar sig vidare då är det ju inte rättvist spelar man nå annan stans eller vad?
Barcelona Barca4eva
2012-04-17 18:19
Är det nu poliserna ska komma in och bli hyllade?

Skämt åsido, det var ju på tiden att folk tog upp det här. Fler o fler ser ner på och lämnar forumet, t.o.m de flitigaste skribenterna, utan att folk gör något åt det. Det är ju självklart vårt fel, då det är vi som skriver trots allt, men lite mer nytta kan ju forumsaxarna göra.

Det räcker inte med att göra sig av med provocerande utomstående skribenter, gör något åt skiten som finns härinne. Det är ju ganska uppenbart vilka det är som sänker nivån, speciellt vid våra/rivalernas matchdagar.

Tack för mig.
Postat via SvenskaFans-appen
BARCA-més que un club
2012-04-17 18:11
Trippeln

Whatever. !!!
Barcelona Trippeln
2012-04-17 18:08
BARCA-més que un club

Vad hjälper stora bokstäver med, skriv som en människa om du vill ha en sansad diskussion med andra.

Och nej, jag är inte provokativ!
Barcelona Ibillay
2012-04-17 18:07
Hoppas verkligen på Bayern vinst ikväll(you dont say!?!) dock så tror jag att det kanske är bra med ett kryss i längden, helst 0-0, då tror jag att Bayern tar det borta på bernabeu, I know it sounds crazy.....men om Real gör ett eller två mål idag kommer fegisen att parkera bussen på bernabeu. Om det blir 0-0 kommer real spelarna att känna press och vi alla vet hur de fungerar under press, då kommer Bayern satsa fullt och göra några borta mål och vinna
BARCA-més que un club
2012-04-17 17:59
Så jävla pinsamt och läsa här inne nu på era inlägg , kolla vad ni bråkar om , medans vi har en sådan tight Schema denna vecka, istället för att diskutera JUST BARCELONA SÅ BRÅKAR NI OM NÅT HELT ANNAT om ni inte gillar LES RAMBLES SKRIV FAN DÅ INTE HÄR SÅ JÄVLA JOBBIGT OCH LÄSA DOM MENINGSLÖSA INLÄGGEN.!!!!!!!!1
Barcelona Briljanté
2012-04-17 17:59
Barcetia

Jag skrev att han gärna får lämna om han verkligen vill det. Läs om läs rätt
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-04-17 17:51
Briljante

Tio posts och ber redan folk lämna forumet? Kanske borde va du som sticker.. inte tvärtom.
Barcelona Briljanté
2012-04-17 17:45
Grace

Men snälla lämna forumet då. Du behöver inte skriva massa inlägg för att visa att du är en av de stora här på les rambles. Jag kommer iallafall inte sakna dig.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2012-04-17 17:40
Briljanté kommer in och verkligen personifierar det som det klagats på idag. Det är faktiskt modigt av dig. Det är patetiskt men modigt. Fuerza!
Grace/Wastelands
2012-04-17 17:39
Briljanté

Ja, de som tycker som mig är på väg härifrån. Då vår syn på saker och ting uppenbarligen inte uppskattas av drägg som du. Jag ska inte stå ivägen för din pöbelmentalitet något mer.

Suck
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-04-17 17:38
Briljanté

Det är såna människor som dig som ska bannas.

co-signar dig Grace.
Barcelona Briljanté
2012-04-17 17:37
Grace

Precis som du skriver nu gör att även nivån på forumet sänks och även det jag skriver nu. Ignorera helt enkelt och om du inte gillar det så lämna det och gå vidare. Lägg ner predikandet och stoppa upp den någonstans!
Grace/Wastelands
2012-04-17 17:31
elbraco

Skulle inte direkt påstå att Milans forum håller högre nivå här på SF men att den håller lägre nivå än Les Rambles är väl nuförtiden en omöjlighet.

Jag får helt enkelt sluta komma hit och skriva förutom vid matcher, då funkar det ju. Vissa artiklar är fortfarande intressanta då redaktionen alltid gjort ett gediget jobb, men all strötid och mitt på dagar och 9/10 inlägg mellan matcher innehåller bara skit och dynga. Om nån som saknar Eto'o, eller hur äcklig Ronaldo elelr Mourinho är, eller sin nya tatuering denne har skaffat. jag skiter fullständigt i, ta det med dina vänner på facebook eller något och låt forumet vara fritt från ditt jävla privatliv och hur stort fan du är till klubben. Jag blir bara äcklad och allt midnre intresserad av att diskutera med folk som är tvungna att nämna hur stora fans dem är såvida inte jag frågar om det. Det är ett karaktärsdrag jag har ytterst svårt för, skryt och patetiska försök till att hävda sig.

Jag är inte här för att lansera mig som person och karaktär, ajg är inte heller här för att skaffa vänner och diskutera andra personers personlighetsdrag och ajg skiter fullständigt i folks relation till Barcelona, jag utgår från att alla här av samma anledning, men det börjar jag nu tvivla starkt på. Verkar ju som att en beskärd del är här med någon personlig agenda om att själva stå i centrum och skaffa sig ett rykte om häftig, stort fan eller dylikt.

Lägg mindre fokus på nicks och hur du själv framställer dig själv och mer på vad du vill ha sagt, vad du tycker och om klubben och spelarna som helhet. Jag bryr mig inte ett smack om vad du tycker om hur jag ska bete mig eller hur mycket jag ska gilla Barcelona. Jag vill inte ha någon annan som ska in och peka och peta i mitt liv, håll dig till dig själv och jag sköter mig. Jag är för att läsa om klubben , inte få en moralisk tillrättavisning att jag är en dålig supporter, en smygmaräng, rasist eller dylika saker jag blivit kallad genom åren för jag vägrat kritisera allt grundlöst.
Barcelona Trippeln
2012-04-17 17:24
När man läser om det folk har skrivit angående forumet utveckling så vill jag be om ursäkt ifall jag har bidragit till att göra forumet sämre.

Mot bättre tider!
Barcelona MVP - 2011
2012-04-17 17:06
Idag är en av få dagar där jag faktiskt hoppas att Gomez nätar. Helst flera mål ifall han kan=)
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-17 16:56
instämmer med Grace. Har personligen börjat läsa på en milanblogg och delvis Milans forum på SvF för det håller en högre nivå och sen är det skönare personligheter m.m. Det handlar inte om Barca men det är ändå mycket intressantare då det mesta här inne handlar om domare, maränger och vem som är störst fan.

vet inte om de duktiga skribenterna helt enkelt använder ett annat forum numera, men om det är korrekt så skulle iaf jag vilja peka fingret på den remake SvFans fick förra året (?). Den gjorde sidan mer kommers helt enkelt och enklare att hitta för de yngre och för den stora publiken.
Barcelona Briljanté
2012-04-17 16:53
En final mellan Barca Bayern hade varit en dröm. Att se hur Mourinho skulle reagera efter att bli utslagen mot Bayern väljer jag som födelsedagspresent före allt annat. LÄÄÄNGTAR!!!

Bayern och Barca är även de lagen som SPELAR fotboll till skillnad från Chelsea och Real som möjligtvis är de äckligaste lagen!
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2012-04-17 16:43
Det är svårt för barn med självinsikt för de vet inte vad det innebär. Om det bara gick att sätta en åldersgräns och hålla det här så vore det kanske lite bättre. Det är tråkigt att de drivande inte längre orkar bry sig lika mycket. Det är tråkigt för det var en underbar sida att komma till när man ville ha information eller snacka med andra om just Barca. Nu är det fan pinsamt att säga att man läst något på SvenskaFans Barcaforum. Och det är endast tack vare snorungar som inte kan läsa ett "hej" utan att flippa. Gå ut och ha kul utomhus och få frisk luft, syre. Andas.

Men vad kan man göra åt det? Faktiskt ingenting. Det är känslan, att det inte går att göra något. Kommer ihåg när folk var engagerade i den här sidan. När man kunde dela med sig av bilder från resor man gjort. Men det är borta och sidan blir sämre och sämre. Tack vare de omogna pojkarna som härjar här.

Vem kan klandra de som förr var drivande? Ingen för vi hade alla tröttnat på skiten. Bye bye SvenskaFans...
Annons: