/spanien/barcelona/forum/9278.aspx/spanien/barcelona/forum/9278.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-19 00:19
Jag förstår inte er som skyller på Alexis. Killen är farlig hela tiden. Han hade bara en dålig dag idag, det är allt. Valdes var sämst som inte kunde rädda den enda skitbollen han fick. Pedro var inget bra byte tycker jag skulle hellre vilja se tello eller cuenca men men, resten skötte sig bra.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-04-19 00:17
Känns jävligt härligt att vi tapar medgångsfans för varje sådan här match!

Just idag upptäcke jag hur mycket jag älskar den här klubben, Just idag upptäckte jag att miljontals människor är avundsjuka på oss och just idag upptäckte jag att jag aldrig kommer lämna den här klubben!

Kom ihåg att Barca är mästare på att lösa såna här situationer! Vinst på lördag och avencemang på tisdag, Viscaaaa!!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-04-19 00:17
Det värsta i matchen var att Messi droppade så lågt. När han droppar sådär så ska antingen Sánchez eller Cesc hålla sig centralt och dra på djupet. Alexis funkar mycket bättre som vänsterytter eller anfallare än högerytter - i Barcelona iallafall.
Barcelona oxfilé
2012-04-19 00:13
Nothing more to say.
Barcelona Larsson1333
2012-04-19 00:12
Den vise

Agree, hade hellre sett Aguero, det sa jag ifrån början och det håller jag fast vid
Barcelona Den vise
2012-04-19 00:11
Sagt det och säger det igen. Inget ont om Alexis men han är mentalt jävligt svag. Ännu ett nyförvärv som är i princip misslyckat.

Det är det enda som Pep inte behärskar. Annars är han en komplett tränare.
Den enda spelaren som han har värvat och som är viktig pelare i laget stavas Macherano.
Barcelona SId
2012-04-19 00:10
Förlorar hellre mot en Försvarsmur än att vara en försvarsmur
Benji10
2012-04-19 00:09
Surt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-19 00:01
FC Barcelona kan åka ur turneringen. Vi kan vinna den. Vi har nu sett samtliga lagen i CL-semi final. Handen på hjärtat, vilket lag spelar bättre än oss?
Vi möter ett Chelsea som lyckades göra 5 mål mot Spurs bara för 3 dagar sedan och de har en enda målchans mot oss på sin hemmarena. De kan vara glada och stolta, de slog den bästa av dem alla. Men vi har 90 minuter kvar att spela. Jag tror på oss som in i helvette. Vi grejar det här. Låt oss glömma den här matchen nu, vi har Classicon om 2 dagar. Vi måste bara slå Real. Vinner vi mot de så är så behöver vi ingen GPS på vägen som leder oss till historiens historia. Vi blir bara bättre efter en förlust. Ta getafe som ett exempel, eller osasuna sist.

Om Valdes igen. Både målen han släppte in på San siro i gruppspelet och målet han släppte in idag är inte godkänt. En målvakt av hans kaliber har inte råd att tabba sig när hela laget spelar bra.
Coach pep.
2012-04-19 00:01
Kvällens tillställning var ju bara för mycket. Hur den jävla bollen inte ville gå in alltså. Efter Adrianos stolpe i slutet rann bägaren över för min del och det var bara raka vägen ut ur sportbaren i "frustrationsextas". Det gäller att hålla huvudet kallt bara för trots allt gjorde vi en bra match. Tycker vi såg betydligt starkare ut än 2009 på Stamford. Redan innan matchen var jag för en liknande uppställning som ikväll med Alexis som ensam djupledslöpare på topp och visst var det också rätt val av Pep. Lägena kom direkt men det är beklagligt att Alexis inte satte de två solklara lägena han fick. Fabregas behövs inte nämnas mer. Han den finkänsliga jäveln får väl dundra in bolljäveln någon gång istället för att leka balettdansös varje gång han får ett läge.

Chelseas 1-0 mål måste man lasta Messi för. Ofta är han några ögonblick för bollkär och nu fick vi sota för det. Är övertygad om att vi vunnit matchen om inte baklängesmålet hade kommit där. Jag tycker ändock laget reagerade på ett bra sätt efter kärringen Drogbas ledningsmål. Läste att vissa av er klagade på att vi borde spelat rakare men man får inte glömma att Barcelonas recept är tålamod. Vi bygger upp alla anfall med tålamod oavsett om det är tidigt i matchen eller om vi ligger under med en minut kvar och det är knappast något Pep kommer ändra på. Det är bara slumpen att det inte gav utdelning idag. Dessutom tror jag det var omöjligt att spela rakare mot Chelseas Airbus. Hade vi gjort det hade vi tappat bollen och farliga kontringar hade uppstått.

Tålamodet är en faktor som skiljer oss från andra lag. Bayern mot Real Madrid var ett exempel på motsatsen med två lag som var ivriga att få in bollen och spelade rakt anfall efter anfall. Bayern Munchen fick aldrig igång ett riktigt ordentligt spel och jag satt och blev irriterad pga att de inte visade mer tålamod i uppbyggnadsfasen. Ett moget lag visar tålamod och på Camp Nou kommer inte Chelsea att orka hålla emot. Inte den här gången.
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-04-19 00:00
fan att det var Busquets som fick sista läget! han är ju inte direkt känd för sitt målskytte den gode Busi.
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-18 23:53
Inte min smak precis men har spelat den en timme nu, och trust me, man mår bättre.
Barcelona barca de Corazon
2012-04-18 23:49
Barca bröder tänkl den gången chelski vann 3-1 o sen vände dani rivaldo o grabbarna till5-1:D nu e det bara 1-0 se det ljusa i det hela
Barcelona barca de Corazon
2012-04-18 23:49
Barca bröder tänkl den gången chelski vann 3-1 o sen vände dani rivaldo o grabbarna till5-1:D nu e det bara 1-0 se det ljusa i det hela
,Sami
2012-04-18 23:47
Larsson1333
Visst vi ska spela på Camp nou men jag är rädd att Chelsea gör första målet då måste barca göra 3 mål! Och då kommer Chelsea göra en Inter. Då blir det tufft. Jag är orolig! Kan Hercules vinna över Barca på Camp nou så kan Chelsea det med.
Barcelona Keite
2012-04-18 23:46
Kvinnan till vänster. WTF?!
Barcelona Rambla~
2012-04-18 23:44
@barcastuff: Tw Wayne Rooney (Manchester United): "Drogba. Your a good player but pls get up." #fcblive #ucl [@waynerooney]
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-04-18 23:44
det enda rättvisa borde ju vara att en barcasupporter får kommentera matchen nästa vecka..
,Sami
2012-04-18 23:43
DM1982
Fabregas gjorde det väldigt bra i början. Men nu känner jag inte igen han. Och det missen han gjorde idag fi fan helt sjukt! Jag ser hellre Thiago istället.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-18 23:42
DM1982

För mig så gjorde han en underbar höstsäsong där han bland annat gjorde flera mål, var otroligt delaktig i spelet och så vidare men jag tycker att du överdriver lite grann. För mig så befinner han sig just nu i en dålig period, gäller att komma ur den och prestera som han gjorde i höstas.

Men, om det är något som irriterar mig med Cesc så är det hans äckligt grova missar framför mål. Det är inte första gången han missar nästintill öppet mål som han gjorde idag.

Jag hoppas att han får göra ett mål snart så att det hela vänder för honom. Pep Guardiola, lagkamraterna, Camp Nou, Katalonien och samtliga culés runt om i världen behöver Cesc i absolut toppform.
Barcelona Larsson1333
2012-04-18 23:41
Idag saknar till och med JAG Villa, det kan jag inte vara ensam om? En spelare som går in och tar ett skott ibland och verkligen dunkar till bollen när chanserna kommer, inget jäkla duttande.

Aja, tror ändå vi vinner på CN, har fullt förtroende för laget, fattar inte hur så många kan tvivla? Det är trots allt laget som har krossat Real ett par gånger, fullkomligt demolerat United i två finaler och tagit ett antal titlar senaste åren.

Varför skulle ett medelmåttigt Chelsea få stoppa oss bara för dom hade tur i första mötet?
Barcelona SaM__-
2012-04-18 23:40
Fantastiskt bra och nyanserad matchrapport Henrik Johansson. Gäller förövrigt även din inför-rapport.

Jag är inte allt för bitter efter förlusten. Det hade varit värre om vi hade förlorat och inte gett oss själva chansen att vinna, vilket vi trots allt gjorde idag. Vi spelade bra men förlorade, så är det ibland. Jag är övertygad om att vi kommer ta det på Campen om vi visar samma inställning och tålamod. För inte tror jag att vi är så pass ineffektiva två matcher i rad mot Chelsea. Det enda som oroar är väl att om Chelsea får in en boll så är vi tvungna att göra tre, och det tror jag blir för tufft.

Som Pep sa: "Det här blir en rolig utmaning".
Barcelona Blaugrana91
2012-04-18 23:40
Hur är det möjligt att vi förlorar den här matchen?? Jag missade tyvärr första halvlek men såg stora delar av andra, men har sett i efterhand alla chanser vi hade i första, hur är det möjligt att vi inte vinner?
Chelsea hade 1 (!!) skott på mål under hela matchen på sin hemmaplan och just det skottet sätter de ju såklart....
Vi hade minst 8 klara chanser som bara skulle ha varit mål..Jag förstår det bara inte...

Dock är jag inte orolig inför returen direkt, med tanke på att vi kunde skapa så här mycket mot spelarbussen på deras hemmaplan så borde vi kunna skapa ännu mer på Camp Nou.
Jag är ganska säker på att vi går till final, skulle det bli så att vi inte gör det så är det en stor skandal.
Barcelona DM1982
2012-04-18 23:39
Som avslutning så måste jag bara återigen klanka ner på Fabregas. Som jag skrev in matchen efter Levante, han gömmer sig på planen och kliver inte fram. Det är meningen att han ska vara en världsklasspelare men det ser i alla fall jag inte röken av. Seg är han och tar aldrig för sig. Jag var kritisk inför värvningen och jag är fortfarande kritisk.

Tror nästan att Barcelonas jagade efter hans signatur under så lång tid satte sig i skallen på honom. Han fick för sig att han var på en nivå som han inte är. Jag blev aldrig imponerad av honom i England och jag blir verkligen inte imponerad av honom nu.

Jag vill inte hugga av huvudet på spelare men jag blir mest irriterad när han lufsar omkring på planen och flinar dumt. Dags att börja prestera nu.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-04-18 23:37
Såhär måste vi spela på Lördag och Tisdag om vi ska vinna båda mötena!

Alves----------Pique---------Puyol/masch--------Adriano
Busquets
Xavi---------------------Iniesta

Sanchez----------------Messi--------------Pedro
BARCA-més que un club
2012-04-18 23:35
Kan det inte vara tisdag idag , orkar inte vänta så vi kan släcka Chelseas drömmar för en gång skull. !!!!
Barcelona el Maestro:
2012-04-18 23:35
Barca har inte spelat en enda semifinal på bortaplan förut där man har skapat så många målchanser som ikväll. Chelsea förtjänade målet de gjorde men de hade också verkligen tur. Låt Chelsea njuta av det nu. Vi tar dem på Camp Nou. Jag tippar att den matchen slutar med 3-0.
Barcelona F.C.B - #winning
2012-04-18 23:33
Samuel Eto'o, sluta drick vodka och kom hem igen !!
Barcelona Rambla~
2012-04-18 23:31
Det är kul att lyssna på engelsk radio. De i studion stör sig på Drogbas dykande. Fans ringer och försöker försvara det med att det gynnar ju laget, han ödslar bort tid osv. Nu låter det annorlunda från samma folk som annars klagar på Barcas filmande. Ah denna dubbelmoral alltså. :P
,Sami
2012-04-18 23:30
H.Alavi - Magico!
Det måste betyda. Madrid ni ska få ett helvete på Lördag:)
Annons: