/spanien/barcelona/forum/9275.aspx/spanien/barcelona/forum/9275.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Profete
2012-04-27 14:47
"Messi, who is not at the press conference, is affected by Guardiola's exit. He already talked with the coach personally. [@jorgetopolopez]"

Messi tog beslutet förståeligt nog väldigt hårt. :(

Tror Pep Guardiola på Tito tror jag på honom. Hans ord väger tyngre i mina ögon än några kritiker på diverse olika forum. In Tito we trust!

Edit: Messi: "I wholeheartedly want to thank Pep for everything he has given me in my professional and personal life. Because it's all very emotional and the press would be looking for images, I preferred not to attend Pep's press conference."
Barcelona tarrak
2012-04-27 14:45
Kaktus

Jo, det är ju så, idag säger alla att de var för Pep innan han tog över, men då hörde jag bara samma argument som du anför mot Tito. Det behövdes en röst utifrån, en ny filosofi, en tränare som Mourinho som hade tunga meriter i bagaget. Tyvärr är det ingen som vill kännas vid det här idag, men så här kommer det alltid låta vid minsta lilla svacka. Vi som hållit fast vid Cruyff-ideologin har dock klara bevis för att den är överlägset mest framgångsrik för den här klubben. Namnet är inte viktigast utan kontinuiteten.

Barcelona messinah!
2012-04-27 14:43
Jag tror detta är ett stort misstag, hoppas verkligen tito motbevisar mig..
Barcelona Illusionista
2012-04-27 14:42
Guardiola sluta mycket pga att han inte kände att han kunde tillföra så mycket mer till Barcelona! Detta skall respekteras och inte någon! INTE NÅGON annan tränare hade gjort på samma sätt!
Barcelona LennyRomario
2012-04-27 14:41
Får helt enkelt citera mig själv från gårdagen.
@LennyRomario:

Den första frågan, om viljan, blev att den fanns där. Låt oss nu bara hoppas att det är samma sak med kunskapen.
Barcelona Barcelona10Messi
2012-04-27 14:40
Herregud kan knappt tro det. Nästan så att man får fram en tår eller två. Kan bara tänka mig hur det känns för spelarna då.. Nej det kommer inte bli detsamma utan dig Pep Guardiola. Tack för ALLT dem senaste fyra åren. Du har tillsammans med dina spelare gett oss lycka som kommer vara en evighet. Du är Mr. FC Barcelona! TACK!!

Men, det här är inte slutet. Nej nej. Det här är början på en ny era. En era som kommer ledas av Tito Vilanova! Lycka till!!
Barcelona Illusionista
2012-04-27 14:39
Sen så är Tito FÖRHOPPNINGSVIS precis som alla andra människor, att ha en vilja! Viljan att visa att han klarar av jobbet! Viljan att bli bäst!!

Så herr Tito, Guardiola tog 13 av 16 möjliga titlar.. Detta slår du lätt Vilanova!!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-04-27 14:38
Tack för allt Pep. Jag litade inte på dig när du tog över laget, men du överaskade mig och alla. Du vann allt som går att vinna, du är mästaren. Tack igen!

Adios Josep "Pep" Guardiola.
Barcelona I.Cuenca
2012-04-27 14:35
TACK Pep

& Lycka Till / Tito
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-04-27 14:35
Pep: I could have continued, but not in the way Barca deserves.

Vilken tränare har någonsin sagt så om sin klubb?
Real Madrid Kaktus
2012-04-27 14:34
tarrak

Var väldigt glad över Pep, han hade en annan karisma och var en spelare på plan som man visste skulle bli en stor tränare i Barca, Tito är en Karanka typ, som att Madrid ska låta Karanka ta över efter Mou, hur löjligt hade inte det varit?

Jaja, vi får helt enkelt se vem som har rätt, man kan antingen försöka se allt utifrån det positiva eller så kan man försöka vara realistisk och se båda sidorna av myntet.

Tror personligen på ett mellanår och att sedan en ny tränare tar över nästa sommar.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-04-27 14:34
Jag måste säga att jag är nöjd med valet av Tito. Han känner spelarna och klubben väl vilket kommer att göra eran efter Guardiola lättare.
Barcelona Rambla~
2012-04-27 14:33
Kaktus

Anser du att även Athletic Bilbao är en sektliknande instutition? Har du inte baskiskt blod i ådrorna kommer du inte ens in på träningsanläggningen. Ändå hyllar alla dem för sin "filosofi". Märkligt hur det kan vara ibland.
Barcelona Jugador
2012-04-27 14:33
Personligen tycker jag att valet är rätt, eftersom Tito och Pep lär vara lika i sitt sätt att coacha och att han redan känner spelarna och ledningen väl. Även om vi ännu inte vet hur han är som huvudtränare men och andra sidan vet vi inte heller hur någon annan tränare hade klarat sig i laget. Men jag är övertygad att han har det som krävs för att ta över Pep's plats. Jag tror nog ledningen vet vad de håller på med.

Ni som är väldigt sura/arga över beslutet är inte samma personer som undrade vad f-n Pep hade att göra i A-laget efter Rijkaards tid och ville ha in Mourinho som tränare, eller?
Barcelona elbraco - Bojan & Thiago
2012-04-27 14:31
Pep: Jag tar med mig många fina minnen. Alla har varit väldigt kärleksfulla. Jag saknar Abidal. Keita också, han har varit min "barometer" all de här åren. Jag är väldigt lycklig.

haha, han kan verkligen inte göra ett publikt framträdande utan att få med Keita någonstans!

NKNP - NO KEITA NO PARTY
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
"Keita has been my ethical and moral barometer."

Tung kommentar!
Barcelona tarrak
Kaktus

Rätta mig om jag har fel, men antar att du klagade lika mycket när Pep tog över? Det måste väl också varit ett sektliknande beslut att plocka in en tränare med en B-lagssäsong i bagaget?

Om du tycker att det är så fruktansvärt jobbigt med en klubb med tydlig ideologi och filosofi förstår jag inte varför du håller på Barcelona. Finns gott om identitetslösa klubbar att välja mellan.
Barcelona Grekenpapa
2012-04-27 14:29
Fyfan där, när Pep kallades tillbaka för gruppfoto, gick det upp för mig att klubbens egna son inte skall vara med längre :( All lycka i framtiden till Pep.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-04-27 14:28
Pep Guardiola lämnade Barcelona med att lämna över en present till Tito Vilanova, presenten var ett par skyddsglasögon inför hans kommande matcher mot Jose Mourinho.
Barcelona Rambla~
2012-04-27 14:27
Q&A, Pep: Since I arrived I said I would try to be the best coach for the players.

Question: And now what? Pep: You wouldn't be interested (smiles)

Guardiola:"I'm the manager with the third most games on the bench in the history of the Club. This is an exception. The problem is time."

Pep: That strength I had, I was losing it and I leave the path for someone else. Best sensation for me is that I've done the deed.

Guardiola: "Sooner or later, I'll take up another coaching job but not right now."

Pep: I am not thinking about training, but I may change my mind. For now, I am not interested.

Guardiola: I wish Tito the best. Aside from of my high esteem for him, I thank him for all he has helped me with.

Guardiola: "You can expect the best from Tito. He's more than skilled, the players know him... I think the club made a great choice."

Guardiola: "I'm truly sorry for losing my energy. If I don't have that life that I had when I started... I can't lie."

Guardiola: "I was just the voice of the ideas Tito and I developed together."

Guardiola: "The players have today trained as beasts. It's a good sign. They'll feel bad for one night. They're in good hands."

Guardiola: "If I had felt he was not the right person (Tito), I would not have suggested - but that is not the case"

Guardiola: "I could met Chelsea in February, but it would have meant lack of respect for Barça"

Pep: All the coaches in the world wish they could coach at Barca.

Pep: I told Tito that is he feels strong enough, to go for it. If you think this can keep working. It's demanding.

Pep: I have no doubts that he is capable to coach this team.

Pep: With Laporta and Rosell, relations have been impeccable and I can only thank them for everything.

Pep: My family has not influenced me whatsoever. I've known my wife since I was a player, the kids are very young.

Guardiola: "When Ttito asked me my opinion, I said he should feel if it. That if he felt strong enough, he should get in there."

Guardiola: "The decision to appoint Tito was made by Zubizarreta. He just asked my opinion, I said he could do the job."

Pep: I don't know when I will coach again. Im interested in doing other things. Now, rest. We'll see where life takes me.
Real Madrid Kaktus
Sektliknande beslut när man känner sig tvungen och välja inifrån, måste skrämma spelare och tränare framöver, känns som att man inte är välkommen i vår vackra klubb om man inte är catalan eller har precis samma personlighet som xavi, messi och iniesta...
Barcelona Rambla~
Pep's words.

Quote:
Guardiola: it's a situation that is not easy for me

Pep: I hope that you can understand my reasons. I'm sorry for the uneasiness I have created during this time.

Guardiola: "Four years is an eternity for a coach"

Guardiola: "Being Barcelona coach for four years is an eternity."

Pep: Since October, beg of Dec, I told the director that my time at the club was ending.

Pep: I couldnt tell the team my decision then. This is because everything has taken so long.

Guardiola: "The new coach will provide things I have not been able to provide"

Guardiola: "I don't have any energy left, I need to recharge."

Pep: In 4 yrs we have been able to rest very little and the coach must be strong, with the necessary energy.

Guardiola: "Time has taken its toll"

Guardiola: "I'm drained and I need to fill up. The demand has been very high and a manager must be strong."

Pep: I need to recuperate energy and that can only be achieve by resting, by distancing myself.

Guardiola: "It wouldn't have been a good thing, not for me, not for the players, if I would have continued."

Guardiola: "I am going away with the feeling I have done my duty, proud of the way I've done it. The club is a powerful force."

Pep: The love I have for the players is very strong. I know what I am leaving, that its the best place possible, a privileged place.

Guardiola: "I thank the players who have made possible the game I had in mind."

Pep: I'm satisfied by the results and thankful for the players for everything they have given during this process.

Guardiola: "The person who will succeed me has the skills to do so."

Pep: Thank the players for the millions of plays and matches that were imagined and became a reality.

Guardiola: "I leave with the feeling of a job well done. I'm proud to have been Barcelona's coach."

Pep: The players have given me the best prize.

Guardiola: "I need to recover the passion I had in my first year. The culprit in all this? Time."

Pep: With Barca B i wanted to get promoted, years later I got the opportunity

Pep:...with the first team with the feeling that we were capable of everything.

Pep: I could have continued, but not in the way Barca deserves.

Pep: This is a team is strength, a life, an unstoppable force.

Pep: I'm not scared because who succeeds me will be better capable to continue with this work.
Peshmerge - AS9
2012-04-27 14:26
Ni kan inte klaga på Tito direkt nu. Han har varit Peps högra hand i 4 år. Kolla bara på Di matteo i Chelsea. Bevis på att assisterande tränare kan lyckas riktigt bra. Plus tito har hand världens bästa trupp och klubb. Det blir väl inte så svårt och klara av Barca uppgiften. Alla känner honom, han känner alla! De bara köra. lyckas han inte. finns många tränare som skulle slicka Rosells skor.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-27 14:26
Yes, jag fick som jag vill ville..

Eller ja, först och främst ville ju jag att Pep skulle stanna men eftersom det inte skulle komma att ske vilket jag förmodade så hoppades jag på Tito eller Enrique..

In Tito we trust :)
Barcelona elbraco - Bojan & Thiago
2012-04-27 14:25
Om man hade valt en mer kommersiell tränare som Villas Boas eller Bielsa så hade jag oroat mig över att man kanske började slopa filosofin att man använder egna produkter och plockar nerifrån systemet.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-04-27 14:24
Hur många titlar har guardiola vunnit med Barca under hans 4 år? Är ej riktig säker
Barcelona Illusionista
2012-04-27 14:24
Alla beslut Guardiola har gjort har han gjort tillsammans med Tito. Tito har alltid varit bakom Guardiola och han är kanske den bäste att ta över. Tito har lärt sig mycket av Guardiola men det vore idiotiskt att säga att Guardiola inte lärt sig något av honom. Alla titlar Barcelona vunnit under Guardiola eran är också mycket tack vare Tito. Ledarskap? Det tror jag inte han brister om då Tito har varit kommunikationen utåt med många av spelarna och även tagit lärdom av hur Guardiola ledit laget.

Vi Barcelona fans borde veta bättre så vi inte behöver äta upp våra ord igen. Vem trodde på Guardiola när han tog över?! Vem önska sig inte ett annat beslut efter förlust i första liga matchen och ett oavgjort resultat i andra?! Hur dumma kände vi oss inte efter 6 titlar?! Tålamod mina damer och herrar tålamod.. Låt även Tito få sin chans, han är just nu den bäste för Barcelona med tanke på kännedom av spelarna och med tanke på alla år han haft i Barcelona.

Tack Guardiola, du är och kommer föralltid ha en stor plats i alla Barca hjärtan. Aldrig aldrig glömmer vi Guardiola Eran! Lycka till med livet och familjen.

Lycka till Tito, VISCA BARCA!!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-04-27 14:23
Mitt i allt så måste man, oavsett vad man tycker om Tito (jag själv t.ex. är inte helt såld), beundra Barça-ledningen stenhårda tro på "sin" filosofi i vått och torrt. Att utnämna Tito är verkligen ett kvitto på att nuvarande filosofi fortfarande gäller.
Barcelona Barca007
2012-04-27 14:23
vad säger han om Abidal och keita?
Barcelona tarrak
2012-04-27 14:22
Blev faktiskt lite överaskad av valet, då jag inte trodde att Tito hade personligheten för att vara förstetränare, men det borde väl spelare och övriga ledare ha bättre kollmpå. Fotbollsideologiskt är jag nöjd då jag vill se minsta möjliga förändring, även om Luis Enrique alltid varit mitt förstaval. Visca Vilanova!
Annons: