/spanien/barcelona/forum/927.aspx/spanien/barcelona/forum/927.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4life98
2016-04-04 19:34
Vlom Den klubben kan glömma om att få köpa en spelare ifrån oss efter det deras president sa för något år sen. Storhetsvansinne har dom och hur kan dom ha råd med det?!
Postat via SvenskaFans-appen
Vlom
2016-04-04 19:28
Saxat from PSGs forum rörande Neymars eventuella flytt till det franska storlaget om man ska tro på uppgifterna från fransk media. "Enligt Paristeam som hänvisar till LÉquipe, gör PSG allt för att värva Neymar nu. Neymar har inte skrivit någon förlängning och letar inte efter hus längre i Barcelona. PSG är beredd att betala 193 M€ till Barcelona för att få honom. Helt otroligt belopp, svårt att ta till sig det! De har erbjudit honom 20M€ (5 M€ högre än Ibrahimovic). PSG vill ha en anfallstrio med ADM, Cavani och Neymar." ---------------- "Mer om Neymar LÉquipe skriver att PSG har redan avancerade diskussioner med Neymars far. Klubben vill komma till skott innan Barca har hunnit erbjuda en ny kontrakt. L´Equipe skriver också att det köpet skulle på inget sätt innebära något problem för klubben med UEFA (FFP) eller FIFA"
Vlom
2016-04-04 19:07
Under flera år, har väldigt många människor i Sverige ständigt kommenterat om att ingen annan toppliga i Europa är oerhört jämn som den engelska Premier League. Något som man som supporter till ett icke-engelskt lag fått höra oavsett om det gäller ute i samhället eller på diverse sajter i cyberrymden. Men tillåt mig att avliva myten.

Poängskillnaden mellan 1:an och 2:an i Europas 5 största ligor:

Leicesters poängavstånd ner till Tottenham: 7 poäng.
Barcelonas poängavstånd ner till Atlético de Madrid: 6 poäng.
Juventus poängavstånd ner till Napoli: 6 poäng.
Bayern Munchens poängavstånd ner till Dortmund: 5 poäng.
Benficas poängavstånd ner till Sporting Lissabon: 5 poäng.
Barcelona enkos
2016-04-04 18:58
Felix Brych (GER) dömer våran match imorgon.
Barcelona the cameroonians
2016-04-04 18:58
Santiago Cazorla / Vlom

Tack för att ni sparade in tid åt mig :-)
Vlom
2016-04-04 18:46
Här är en översatt version av Messis och hans familjs pressmeddelande där dem berättar deras version kring Panama-läckan (som avslöjades inför allmän beskådning under söndagskvällen). "Before the news released by various media in which the creation of a 'corporate structure' aimed "to set in motion a new framework of tax fraud", the Messi family wishes to make it clear that Lionel Messi has not carried out any of the acts with which he is charged against, being falsely and slanderously accused of having designed a new framework of tax evasion, and even to create a money laundering network. The Panamanian society involved is a completely inactive company, which never had funds or open current accounts linked to the accounts created by the previous tax advisers of the Messi family, whose tax for Lionel Messi were already regularised at the time, declaring before the Spanish public that treasury receipts from the exploitation of their image rights accrued before and after the procedure followed before the tax agency. In addition, the aforementioned media link such information with totally alien facts that are currently pending resolution by the Courts of Justice, as is the case of the so-called "charity games". In short, the information is based on mere conjecture and are based on partial and bias documents that are reported with click bait titles just because it has the surname Messi in it, given the reputation of the player. This is particularly serious when it comes to attributing crimes as serious as tax fraud and money laundering, causing irreparable damage to Lionel Messi's reputation. In the light of this information, the Messi family has given instructions to its current attorney Cuatrecasas Gonçalves Pereira to analyse the possible filing of legal actions against the media that have spread this news". Källa: Sport
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-04 18:27
@the cameroonians:

"In response to the news released by various media outlets in which Lionel Messi is held responsible for the forming of a company with the aim of 'putting in place a new web of tax fraud', the Messi family wishes to make it clear that Lionel Messi has not carried out any of the actions he is accused of, the accusations of having created a new web of tax fraud and, even, money laundering, are false and libellous," the statement read.
Barcelona Davids3
2016-04-04 18:26
Alves: "Han (Cruyff) är en person som har revolutionerat Barcelona. Han har bidragit med otroligt mycket och därför var hyllandet på Camp nou alldeles för lite, med tanke på hur stor han var för klubben".

Tycker han har helt rätt. Titta däremot på Ajax hyllning, den var mäktig!
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-04 18:08
@II Barça II:

Real har ett slagkraftigt lag, behövs väl inga större ändringar? Problemet tror jag har mer att göra med att tränarna sällan får särskilt lång tid på sig att jobba med samma lag samt att Barcelona är bättre.
Barcelona Neymar N11
2016-04-04 17:55
Gerard Pique: "Atletico Madrid will be tough because they are the SECOND BEST TEAM IN SPAIN."
Barcelona II Barça II
2016-04-04 17:53
Det bästa som kan hända är att Perez, i och med vinsten över Barca, får för sig att han har ett slagkraftigt lag och gör därför inga större ändringar.

Barcelona enkos
2016-04-04 17:50
Barcelonistas

Real kan få lättare lottning i semi också, ett PSG som lever på Zlatan eller City. Nu När De bryne är tillbaka i City och PSG verkar sakna Di Maria är det plötsligt 50-50. Real skulle sen krossa ett City utan försvar och så är de plötsligt i final där över 90 minuter kan de slå vem som helst.
Barcelona enkos
2016-04-04 17:45
Atletico förväntas ställa upp med bästa möjliga elva, alltså med Godin tillbaka och har ingen viktig spelare som hotas av avstängning i returen vid ev gult kort.

Oblak; Juanfran, Savic, Godín, Filipe Luís; Gabi, Saúl, Augusto, Koke; Griezmann, Torres.
Out: Tiago (broken leg)
Doubtful: Giménez (hamstring), Óliver Torres (groin), Gámez (bruised leg)
Misses next match if booked: Óliver Torres
Barcelona the cameroonians
2016-04-04 17:45
Messis familj har precis släppt en kommuniké angående de läckta rapporterna från Panama och den påstådda skatteflykten. Ska se om den översätts till engelska inom kort, i så fall återkommer jag i mån av tid med en sammanfattning.
Barcelona Stright outa Barca
2016-04-04 17:16
Pique: "Ter Stegen exit rumours? He won't leave either. What are people thinking... This is Barça, can't get better." #fcblive hahhahha Pique som president är ett måste i framtiden.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-04-04 16:26
Förlusten kan va det bästa som hände för våran del. Hade vi haft 9 poängs ledning ner till 2:an så hade det känts klappat och klart med liga vinst nu. Våra spelare hade/har slappnat av, Atletico och Real hade bara haft CL att tänka på. Nu när dem har fått lite kontakt och har en teoretisk chans på ligan så måste dem lägga fokus på ligan med och inte bara CL. Så hoppas jag att vårat lag har vaknat till liv och inser att ingenting är avgjort än.
Barcelona Blaugrana91
2016-04-04 16:23
Matchen mot Atletico imorgon kommer bli tuff, med tanke på det sömniga spelet i lördags så förväntar jag mig en urladdning. Om vi går vidare, ja jag säger om, är inte alls lika säker längre så hoppas jag att vi lottas mot Real. Visst kan dem slå oss i någon enstaka match om vi inte är fokuserade, men över två matcher så vinner vi. Tror dem åker oavsett vem dem möter i semin iof, men jag vill verkligen möta dem igen. :)
Barcelona DM1982
2016-04-04 16:22
[QUOTE=Junta Dimision]Vi har redan mött de två gånger i ligan, i bägge matcherna blev det 2-1 till Barca. [/QUOTE] Det är i princip sju poäng men Atletico lär knappast lägga ner ligan.
Barcelona Katalano
2016-04-04 16:11
@Junta Dimision:

Du har rätt. My bad.
Barcelona Junta Dimision
2016-04-04 16:05
@Katalano:

Vi har redan mött de två gånger i ligan, i bägge matcherna blev det 2-1 till Barca.
Barcelona Katalano
2016-04-04 15:55
@DM1982:

Precis. De har ju oss som motstånd kvar i ligan dessutom. om de skulle slå oss så är det bara 3 ytterligare pinnar att ta in i övriga matcher. klart att de fortfarande tror på ligan efter vår förlust på real.Åtminståne så länge de vinner sina egna matcher.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-04 15:32
Enkos - precis jag tror inte det kmr påverka så mycket i ligan trots deras vinst. Dom ligger 7 poäng bakom + sämre inbördes möten så vi kan säga 8 poäng. Real behövde den här vinsten nu har dom lyckats slå oss på Camp Nou samtidigt som dom redan nu har ena foten i cl semin tack vare en lätt lottning. I semin kmr dom få en tuff motståndare och deras senaste vinst mot oss kmr nig ge dom en hel del tro att dom kan slå bra lag också.
Barcelona enkos
2016-04-04 15:27

Reals vinst kmr inte ge dom jack shit förutom en hel del energi i Cl. För ligan tror jag dom är rätt chanslösa på.[/QUOTE]

De fick i alla fall tro och hopp att vinna CL nu när de slog oss på bortaplan. För att inte snacka vilket självförtroende vi skänkte dem.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-04 15:26
Luis Enrique: "We almost didn't remember anymore how it felt to lose. I hope it can be an extra motivation to win again." #fcblive
Barcelona DM1982
2016-04-04 15:18
@neymar JR:

Varför skulle Atletico ha enbart CL att satsa på? Sex pinnar efter allt kan hända, jag tror att de absolut satsar för att vinna ligan.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-04 15:16
Junta Dimision - så samt men samtidigt Lucho har varit lite kaxig den senaste tiden. Tänker på alla hand uttalande där han sagt saker som " Barca är de laget ja fruktar mest av alla i cl" när han fick frågan om vilka han vill undvika osv i cl. Sen att vi gör en bra match från min 1-60 håller jag inte med om. Vi kanske var de bättre laget men de räcker inte för mig. Det här Real laget är ett riktigt mediokert lag att vi är de bättre laget första 60-70 minuterna trots att vi egentligen inte spelar så bra säger ganska mycket. Hade Barcelona nått upp till sin högstanivån så hade de kunnat bli samma siffror som det blev i de senaste Clasicot. Reals vinst kmr inte ge dom jack shit förutom en hel del energi i Cl. För ligan tror jag dom är rätt chanslösa på.
Barcelona enkos
2016-04-04 15:15
Neymars agent Vagner Ribeiro stavning säger enligt El qupie att PSG kan först bjuda 193 miljoner euro för transfer och sen är han bered att snacka.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-04 15:05
[QUOTE=neymar JR]Liunil När Messi är tillgänglig så kommer vi alltid vara beroende av honom. Det var en helt skild ting när Messi var skadad och resterande spelare tvingades till ansvaret. [/QUOTE] Fast då är det tränarens fel. Att Messi ska va avgörande i stormatcher mot jämlika lag är en sak men att vi alltid ska vara beroende av honom med en sån startelva som vi har är så fel det kan bli.
Barcelona neymar JR
2016-04-04 14:56
Liunil När Messi är tillgänglig så kommer vi alltid vara beroende av honom. Det var en helt skild ting när Messi var skadad och resterande spelare tvingades till ansvaret.
Barcelona neymar JR
2016-04-04 14:55
Oj vilken jobbig match det kommer vara imorgon, atletico har "enbart" cl att satsa på. Antar att dom är rejält revansch sugna, och kommer verkligen inte lägga några fingrar emellan. Att vi kommer möta en buss förstärkt av pansar är glasklart. Nu är det dags att släppa på handbromsen och låta kreativiteten flöda. Vi bör satsa på att komma runt på kanterna och fylla på med raki-iniesta i straffområdet. Vill absolut inte se Messi centralt igen, ska han vara där så ska han nr 10:rollen samtidigt som högerkanten ska vara säkrad. . Busken Raki-Messi-iniesta .Suarez-neymar
Annons: