/spanien/barcelona/forum/9264.aspx/spanien/barcelona/forum/9264.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2012-04-18 22:54
Amo027//

Helt rätt!! Iniesta skall spela i mitten. Där kan han skära in med sin teknik och hitta väggpass i trånga utrymen centralt. Sen kommer Fabregas djupledslöpningar mer till sin rätt från en anfalls position. Katastrofalt taktiskt misstag av guardiola. Som måste förstått på förhand hur denna match skulle te sig
Barcelona Rambla~
2012-04-18 22:54
Kul och höra intervjuerna med Terry och Drogba. De verkar redan tro att de är vidare. Precis som om kvällens insats kommer att räcka på Campen. Även Chelsea lär ju få höja sig då. Det tror jag inte de mäktar med.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Més que un Esport
2012-04-18 22:53
Barca4eva

"Jag gör allt för laget i mitt hjärta!"

Det inkluderar tydligen hot och våld? Jisses vad snedvridet...
Andreas-
Man måste sätta dem chanserna. Man MÅSTE bara det. Alexis får bara inte missa. Så dåligt att man spyr. Vilka ska ned på Chelseamatchen?
Barcelona Zmaj od Bosne
Cesc är lika usel som vanligt. Bänka han restan av säsongen. Cuenca-Messi-Sanchez Iniesta-Busquets-Xavi Kanske bänka Masken och sätta Pique. Pep snälla använd inte Iniesta på kant och använd 3-3-4 formation!
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-04-18 22:52
Herregud, HÖJ NIVÅN.

Varför capslockar jag ens? Och om jag sen säger åt folk som kallar våra spelare för horungar, ja då fan är jag ett medgångsfan. Idioti. Skäms som fan för det här forumet.

Orkar itne heller kommentera matchen. Nya krafter, två camp nou matcher irad nu. Godnatt.

Visca Barca
2012-04-18 22:51
llanson

"Tycker vi gör en helt godkänd insats sett till spelet, skapar tillräckligt bra målchanser för att göra mål, släpper ju i ..."

Absolut, jag håller med till fullo

"hade gärna sett att alexis var kvar på banan längre då han är vår enda spelare som konstant ligger och lurar på djupet"

Jag nämnde det tidigare. Tycker vi behöver ha åtminstone en spelare till på banan med en naturlig känsla för avslut.
Barcelona Pep, The Creator
2012-04-18 22:50
Fan att vi inte satte den sista målchansen. Tror ändå att vi går vidare efter Camp Nou utan att ta något i förskott hehe
Barcelona Abirey
2012-04-18 22:49
Som sagt väldigt surt att vi släpper in ett sådant slarvmål. Grattis Chelsea till den här segern. Nu gäller det att vinna på lördag!
Barcelona Briljanté
2012-04-18 22:48
Barca4eva

Jag gör allt för laget i mitt hjärta!
Barcelona Rambla~
Vi spelade tillräckligt bra för att vinna i kväll, det inte det jag har problem med. Det gäller bara att sätta chanserna. Gör man det kan man rulla runt, men det är fan inte okej att göra det när man ligger under. Varför inte spela rakare när mål behöver göras. Vi såg ju hur farligt det blir när man gör det. Är man rädd för omställningar? För övrigt är deras mål ett jävla flyt när Ramires slår in bollen precis innan han ramlar.
Barcelona S91
soccerfan1

Jag är lite av ett neggo, men som jag ser det så är Barca sönderlästa. Tyvärr. När det väl vill sig så skall man skjuta på virket eller högt över. Hur många mål i tex Allsvenskan görs inte på distans? Varför skall Messi vara den ende som kan få till distansskotten??? Nä, till tisdag måste Barca variera sig och löpa betydligt mer, annars är det tack för kaffet.
Barcelona Barca4eva
2012-04-18 22:46
Briljante Och att hota gör dig bättre? *facepalm*
2012-04-18 22:45
Andreas-

Men herregud, ta det lugnt! Vi förlorar med 1-0 på bortaplan mot ett Chelsea som förvisso spelar tråkigt men är otroligt disciplinerade och effektiva.

"Alexis ska aldrig mer spela. Han har varit som en horunge hela säsongen. Det här var droppen. Iväg med aset nu."

Hade du verkligen sagt samma sak om Alexis' ribbskott gått in? Tror inte det va.. Tragisk inställning
Redaktionen
2012-04-18 22:45
Underlätta vårt jobb och håll en lugn och sansad nivå trots förlustmatchen. Då slipper vi även dela ut tråkiga spärrar och varningar.
Barcelona GerardPiqué3
2012-04-18 22:44
Jaha, nu ska man gå runt å ha ångest 1 vecka. Inte mycket som gick med oss, fan att ingen spelare utan Messi kan sätta sina lägen regelbundet.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-04-18 22:44
Andreas Du är ett bevis att den mänskliga utvecklingen går neråt. Kommentarer överflödiga om matchen, vi tar det på camp nou.
Barcelona den närkingska älgen
2012-04-18 22:43
Stora i medgång, större i motsång. Hoppas att vi alla tänker på det när vi snackar om den här matchen inatt och imorgon. Pallar inte nu. Ska dra något gammalt över mig och ladda om inför lördag. Godnatt.
Barcelona llanson
Tycker vi gör en helt godkänd insats sett till spelet, skapar tillräckligt bra målchanser för att göra mål, släpper ju i princip bara till en chans på hela matchen så försvarsspelet är det inge o klaga på (strongt av chelsea att göra mål på den chansen dom får)....var helt enkelt en sådan dag idag då bollen inte ville in, tyvärr

hade gärna sett att alexis var kvar på banan längre då han är vår enda spelare som konstant ligger och lurar på djupet, djupledsspelet försvann helt när han gick ut (fram till sista minuterna då), och så hade man ju gärna sett att iniesta sattes ner centralt på mittfältet mycket, mycket tidigare i matchen, vi hade behövt hans offensiva bolltransporter idag!!

men men, en match återstår och då kmr d bli åka av för chelsea...tror nog att fabregas bäkas i den matchen och vi startar med messi-alexis och pedro/cuenca då samt iniesta på mittfältet med xavi och busquets
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
Att Chelsea inte kan spela fotboll visste vi sen innan. Dom har samma teckniska förmåga som alcoron! Nu har vi satt oss redigt i skiten inför returen1-0 är inget bra resultat att gå på. Vi måste offra allt framot nästa match. Mer indeviduella prestationer. Mer löpningar in i boxen men framför allt större risk tagande i passnings spelet. Får vi 1-0 på camp nou så kommer vi köra över dom. Men missar man sånna här chanser så förtjänar man ej final!
Barcelona Amo0227
Vart ska man börja?

Fabregas och Alexis inkompetens att sätta sina lägen är tyvärr avgörande för matchen. SÄTT bollen DUNKA in den med en sträckt vrist eller vad som helst!

Någon som har ett bra svar varför PEP envisas med Iniesta på kanten? Slöseri på resurser att ha en sån spelare där enligt mig.

Det chelsea gjorde magnifikt i sitt försvarsspel var att överbelasta området Messi rörde sig kring.

En sak jag har lagt märke till är att våra spelare förutom Messi och till viss del Iniesta vågar utmana sin gubbe. Spelare som Alexis är ju bra tekniker men verkar inte våga göra sin gubbe för han är för rädd för att ge bort bollen.
Det märkte jag när Afellay också kom , han var en orädd spelare till han kom och då blev det mycket sidled på honom med. Precis som Glenn poängtera!

P.S Drogba är en jävla fjolla och "a fucking disgrace"
Barcelona Abirey
2012-04-18 22:42
Andreas håll käften. Du vet inte vad du pratar om.
Barcelona Xavi#6
2012-04-18 22:42
Mycket som inte stämde idag, Varför fyller laget inte på? När vi ligger under och Chelsea låter oss rulla boll. När vi får chansen till bra inlägg har vi max 1-2 spelare i boxen det är inte OK. Det är inte kört ännu som vissa tror men visst blir det svårt. Chelsea kommer garanterat att parkera bussen på Camp Nou. Dags för laget att bevisa varför vi tror på de. Visca Barca!
Barcelona Barca4eva
2012-04-18 22:41
Det är nu alla pajaser visar sig, men inte fan lär red göra något åt det.
Barcelona Walee
Grejen folk inte fattar är att bortamål är GULD VÄRT!!
Barcelona Siempre Barça
Nästa säsong ska Uefa i h FIFA komma på ett nytt regel att de lagen som möter oss ska spela med 14,15 spelare.
Barcelona Andresito
REMUNTADA!
Barcelona II Barça II
Jag tror vi alla ikväll inser att det var fel och sälja Eto'o. Men hoppas vi vänder på detta. Drogba är förövrigt ett svin.
Barcelona Bernie
Hoppas alla spelare är fly förbannade över att de inte gjorde mål ikväll. Pep borde inte ge de en utskällning, de skapade trots allt mycket
Andreas-
Spärrad. /Red.
Annons: