/spanien/barcelona/forum/9263.aspx/spanien/barcelona/forum/9263.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mangi
2012-04-19 23:33
Rambla, hör dig..Men jag ser det definititivt som en utvecklingsmöjlighet för detta fantastiska lag! I dom flesta liknande matcher får Alves mkt yta då lagen för det mesta centrerar försvarsspelet, därmed kommer han till mkt inlägg situationer och hotet där inne i dom situationerna är näst intill obefintligt!
Jag önskar ingen klassisk forward utan fötter utan en typ liknande Drogba, en stark forward som är hänsynslös och kan ge oss lite skit mål och sist men inte minst förstår sin roll i laget.
Barcelona II Barça II
2012-04-19 23:32
El capitano[Culee]- Faris:

Priset beror på:

Vart i Sverige du vill flyga ifrån, när du vill resa och hur länge du vill vara där.

Testa följande sida:

http://www.ryanair.com/se eller http://www.norwegian.com/se/

För reguljärflyg kolla länktips.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-19 23:26
Det här måste vara historiskt. Valencias forum har mest inlägg senaste dygnet i hela Spanien.
Barcelonistas
2012-04-19 23:25
Så otroligt besviken över att vi inte lyckades göra mål. Vi gör en riktigt bra insats rent spelmässigt tycker jag där vi dominerar bollinnehavet och skapar en hel del ochså.

Fabregas måste bara sätta en av dom solklara chanser som han hade. Nej fyfan
Barcelona NoGo™
2012-04-19 23:18
Sjukt mål av Falcao! Vilken värvning det har varit!
Barcelona Rambla~
2012-04-19 23:16
Mangi Pep vägrar ju så gott helt att spela med en klassisk centerforward. När lag som Chelsea vägrar att spela annorlunda och så lågt, blir en sådan anfallare inlåst mellan mittbackarna och spelaren blir nästan äverflödig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-04-19 23:01
Pleaseee några tips??
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-19 22:55
Ack vilken chans Amorebieta hade för Bilbao vid ställningen 0-1. Kunde mycket väl ha blivit 0-2 men stolpjäveln hade ingenting emot att stå i vägen.

Istället vände Sporting på slutet och en viss Diego Capel, tidigare i Sevilla, fastställde slutresultatet till 2-1 efter att Sportings vänsterback nickat in 1-1 några minuter tidigare.

Fin fotbollskväll!
Barcelona Mangi
2012-04-19 22:55
Jag måste också återkoppla till ett ämne som var på tapeten för ngr år sedan men som helt dog ut iom att Zlatan såldes...

Bör inte Barcelona titta på att köpa en anfallare som kan bryta matchbilden för oss när vi möter lag som Chelsea exempelvis. Många här inne tycker att vi spelade bra och till en viss del kan jag hålla med, men tempot var många ggr direkt svagt och inte tillräckligt direkt. Chanserna skapades i månt och mycket pga av den individuella skickligheten som våra skickliga spelare skapade. Min poäng är att med en annan typ av anfallare så skulle vi även kunna göra lite skitmål och därmed öka vår effektivitet.

Här ser jag ett utvecklingsområde för Barcelona.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-04-19 22:53
Hetfield, L.A.M Nr 10 Att sätta fart från början är förmodligen både den bästa och troligaste taktiken mot Chelsea i returmötet. Att få in ett tidigt mål vore fantastiskt skönt och viktigt för då kommer det sätta snurr i huvudet på Chelsea spelarna och nervositeten och osäkerheten kommer att sprida sig. Jag tror inte att Chelsea orkar stå emot ett sådant tryck från Barcelona som i så fall kommer infinna sig på Camp Nou. I frågan om Cesc så är jag tveksam, jag tycker hans form har dippat något de senaste veckorna. Om han ska spela så tycker jag det ska ske i en offensiv roll, han ska räknas som en av tre forwards. Och det är sant att hans rörelse behövs, men han måste bli mycket mer beslutsam och noggrann i de avgörande momenten.
Barcelona Barca - King / Alexis magic
2012-04-19 22:46
falcao nästa säsong eller :p ?
Barcelona Rambla~
2012-04-19 22:46
Tänk om vi också kunde ha en sådan energi på tisdag mot Chelsea. Fast det är klart, har man inget annat att spela för och har gett upp ligan så är det nog lättare att mobilisera kraft någon gång då och då.
Barcelona II Barça II
2012-04-19 22:45
Jag är redan jävligt nervös inför matcherna mot Madrid och Chelsea. Dessa två matcher avgör helt hela vår säsong, helt sjukt. Det enda som gäller är som bekant vinst i båda matcherna. Tyvärr tror jag att det blir svårt. Oavsett hur det går så kommer jag alltid att älska F.C Barcelona. Och jag är stolt över laget. Vi spelar semifinal i CL och vi har tagit in 6 poäng på Madrid. Jag är även för evigt tacksam för vad mister har gjort med laget, och alla titlar han har gett oss. Jag vill även tacka nummer 5 i vårt lag, en levande legend, det är ära att ha en sådan spelare som lagkapten, vem kan ersätta han egentligen? Visca el Barca!
2012-04-19 22:44
Billiga flyg till barcelona eller girona?? någon som vet något??
Billiga flyg till barcelona eller girona?? någon som vet något??
Barcelona Grande Barca
falcao o ribery i barca nästa säsong..!
Andreas-
2012-04-19 22:42
Om Falcao spelat i Barcelona hade vi vunnit på Stamford Bridge.
Barcelona Barcadinho.
2012-04-19 22:41
Och vilken kväll för Atletico. Det aggressiva spelet lönar sig fullständigt.
Bra support från publiken också.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-04-19 22:39
Sorry för OT, men herregud vilket mål av Falcao! Måste ju för övrigt vara årets värvning.
ragnarök
Wow. Atletico gör 4 - 1 mot Valencia. Falcao gör ett jättemål.
Barcelona Bernie
Vilket f**king mål av Falco! Shit!
Barcelona Essienesque
oh my, vilket mål av Falcao!!!!!!!! sinnessjuuuukt
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-19 22:34
Hetfield

Det måste ändå vara den bästa taktiken. Egentligen känns det som att hålla tätt bakåt blir nästan det viktigaste att göra på tisdag då jag tror vi ändå kommer göra minst ett mål. Problemet är att den inställningen aldrig kommer funka. Anfall är bästa försvar. Har vi hög press och försöker att alltid behålla spelet på deras planhalva så kommer de såklart inte komma till så många chanser.
Barcelona Hetfield
2012-04-19 22:26
Det känns rätt så givet att Cesc behöver spela som anfallare. Hans rörlighet och kyla när han har en bra dag krävs mot just Chelsea där han kan göra mål.

Det bästa är om man går in redan från början och sätter tempot. Det gäller att inte tänka på att släppa in ett mål, utan att man helt enkelt kör på som vanligt.
Barcelona Gabriel
2012-04-19 22:22
L.A.M Nr 10

På den punkten är vi helt överens. Pinsamma avslut!
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-19 22:11
Hur gick det med den där facebook-gruppen som skulle skapas? Addeh kan kanske skapa den då han är vän med de flesta här inne?
Barcelona Més que un Esport
2012-04-19 22:04
@Mangi:

Co-sign på Pique och uppspel.
Saknar särskilt hans svepande cross på ytter(back) i fart.

Jag hävdar fortsatt att fart på kanterna kommer vara en av nycklarna i returen på CN. Jag vill se fler pass på yta framför löpnade spelare.
Barcelona Hyder
2012-04-19 22:00
Piqué kan ju alltid agera anfallare i slutet av matchen om det visar sig att vi behöver göra mål. Han är ju rätt bra på sådant, vem minns inte konstmålet mot Inter? En match där han uträttade mer på 10 minuter än Zlatan under hela vårsäsongen.
Barcelona Mangi
2012-04-19 21:52
LAM

Du nämnde att Pique är viktig för att han kan neutralisera Drogba och jag håller med dig där, dock fyller han också en annan viktig egenskap. Med honom får vi en back som dels kan bidra med bra bra fötter i uppspelsfasen samt ett hot i huvudspelet på fasta situationer.

För att dra isär Chelseas baklinje måste Guardiola chansa med en utpräglad ytter som kan sätta press på Cole/ Ivanovic och där vill jag se Cuenca starta, han visade emot Milan att han är redo för uppgiften!! Cesc kan vi slänga in i andra då vi förmodligen kommer gå ner på en 3bakslinje om vi inte har nätat!
Barcelona Grande Barca
2012-04-19 21:51
de har redan tänkt ut sina ursäkter, alla såg ju matchen mot chelsea igår, vart var domarn inblandad? vart filmade vi ? snarare drogba folk pratade om men inget som vi barca fan hakade upp oss på, hade det varit tvärtom aa ni fattar.. så låt dem ! äckel madrid ! avundjuka sopor
Annons: