/spanien/barcelona/forum/9262.aspx/spanien/barcelona/forum/9262.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro:
2012-04-18 23:35
Barca har inte spelat en enda semifinal på bortaplan förut där man har skapat så många målchanser som ikväll. Chelsea förtjänade målet de gjorde men de hade också verkligen tur. Låt Chelsea njuta av det nu. Vi tar dem på Camp Nou. Jag tippar att den matchen slutar med 3-0.
Barcelona F.C.B - #winning
2012-04-18 23:33
Samuel Eto'o, sluta drick vodka och kom hem igen !!
Barcelona Rambla~
2012-04-18 23:31
Det är kul att lyssna på engelsk radio. De i studion stör sig på Drogbas dykande. Fans ringer och försöker försvara det med att det gynnar ju laget, han ödslar bort tid osv. Nu låter det annorlunda från samma folk som annars klagar på Barcas filmande. Ah denna dubbelmoral alltså. :P
Postat via SvenskaFans-appen
,Sami
2012-04-18 23:30
H.Alavi - Magico!
Det måste betyda. Madrid ni ska få ett helvete på Lördag:)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-18 23:28
Més que un Esport

Ja, det är exakt så. Motivation slår klass. Behövs egentligen ingen vidare förklaring.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-18 23:27
Messi var okej men det kändes som laget också nästan väntade på att han skulle kliva fram. Han var, som vanligt, inblandat i mycket men den där sista touchen saknades i argentinarens spel idag, även om han gjorde ett par snygga passningar. Det är då spelare som Cesc och Alexis ska kliva fram och göra viktiga mål, som de gjort tidigare under säsongen(mot Real bland annat). Inte idag.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-18 23:27
"Dagens match kommer inte påverka vår insats mot Real Madrid på lördag"

- Andrés Iniesta
Barcelona Més que un Esport
2012-04-18 23:25
@L.A.M Nr 10:

Usch.. den gamla klyschan "Motivation slår Klass".. Men jag kan inte annat än att hålla med, stämde bra idag. Chelsea var grymt taggade! Vi såg bitvis lite håglösa ut.
Barcelona Decinho
2012-04-18 23:25
Så här när man har hunnit lugna ner sig en aning, så kan jag bara skratta åt eländet. Vi gör en helt okej insats, spelar ut Chelsea totalt, skapar 5-6 kvalificierade målchanser och släpper endast till en målchans bakåt. Men det tyvärr kan räcka för att förlora en fotbollsmatch vissa dagar, och idag var en sådan dag.

Jag orkar inte skriva om de missade målchanserna och misstagen vid målen, det gör mig bara förbannad. Men man märkte verkligen hur spelet blev bättre när vi hade två yttrar på planen och jag tycker faktiskt Pep gjorde ett misstag när han inte bytte ut Cesc tidigare. Till nästa match vill jag ha två djupledslöpande Pedro och Alexis framför en aktiv Messi. Då ska det slöa Chelsea-försvaret få se på fan!
Barcelona A.Gaudi
2012-04-18 23:24
Bra match av chelsea och barca har inga att skylla på bortsett från sig själva. Gör man inte något mål alla dessa lägen då förlorar man en CL-match.

Det mest frustrerande är väl att ingen anfallare, bortsett från messi såklart, är vassa i sina avslut. Sett rätt likadant ut hela säsongen vad gäller effektivitet. Jag hoppas innerligen att sanchez blir en bättre avslutare till nästa säsong, för han tar sig till lägen hela tiden och borde kunna ösa in mål men det krävs en 6 avslut innan han sätter den.

Blir jävligt intressant att se nästa match och man fasar ju bara för vad som sker om chelsea gör mål där. 10 man i straffområdet och en liggandes drogba i offensiv planhalva under 90 man väntar oss.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-18 23:21
Vilken match våra killar gör. Jag är otroligt nöjd över spelet inför Classicon. Vi gjorde fan allt som går att göra på Stamford Bridge. Vi skapade 6-7 solklara målchanser. Vi ägde bollen. Vi hade bara otur. Sånt händer i fotbollen. Chelsea kan slå oss en gång på hundra, o det skedde idag. Hade vi förlorat med 2-0 så skulle vi ha grova problem men 0-1 vänder vi lätt.

Vi har en spelare jag verkligen inte är nöjd med o det är Valdes. Snälla ni som älskar han, sluta höja han i skyarna och jämför han inte med Casillias är ni snälla. Målet han släppte in var rent ut sagt PINSAMT.

Men efter att ha sett Real igår och oss idag vet jag att vi vinner på lördag. Vi är ruskigt bra på att höja tempot, attackera från alla håll.

Slutord, Chelsea vann, fotbollen förlorade.
Men detta är ett undantag, det ska alla se.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-18 23:20
Jag är lugn. Otur och oskicklighet avgjorde matchen. Camp Nou kommer att koka om mindre än sex dagar!

När var det sist både Madrid och Barcelona kom till el Clásico med en förlust i bagaget? Bara en sådan sak.
Barcelona NoGo™
2012-04-18 23:20
Gillar Torres reaktion :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-18 23:19
Spelmässigt är jag inte jätteorolig, utan det handlar om attityden. Det har ju snackats om det lite ibland under hela säsongen. Det ryktas om att Pep har det som en av anledningarna till att han tvekar om sin framtid som tränare. Vi har också sett det på planen. Bortaspelet under hela säsongen har varit under isen.

Idag så verkar vissa tro att det bara är en slump att vi inte vinner. Det är det verkligen inte. I CL är det som alla vet otroligt små marginaler som avgör. De är ofta viljan att vinna. Hur taggad man är. Chelsea var mycket bättre än oss på den punkten idag, punkten som kan vara viktigast av allt. Det spelar ingen roll hur många passningar man slår om man går in med 99.9 % inställning i en match. Då förlorar man. Kommunikations/markeringsmissarna vid 1-0 samt alla missade lägen är tydliga tecken på att spelarna inte hade fullt fokus idag.
Barcelona Rambla~
Aja, låt alla självgoda anglofiler njuta i en vecka. De spelar ju verkligen en fantastisk och underhållande fotboll. Vi får se hur bra de hänger med i returen på Camp Nou.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Tänker inte oroa mig tills vi har åkt ut ur CL. Resultatet ikväll var på tok för orättvist, om Mourinho tyckte att deras resultat var orättvis så vet jag inte vad det här va.

Men man kan fortfarande inte skylla på rättvisa och orättvisa. Pep gör sina misstag, Alexis och Cesc gör sina misstag. Chelsea har 1 skott på mål och det resulterar i mål. Alexis och Cesc ska skämmas för deras missar, men samtidigt så var Alexis den enda som försökte springa djupled och var farligaste hotet mot Chelsea.

Peps misstag var just att dra ut Alexis (eller att sätta in Pedro), att ha Iniesta på kanten och Cesc i mitten och att hitta en bättre lösning för att öka trycket i slutet av matchen.

Med Cuenca och Pedro på kanterna sätter man inte press på Chelsea.
Barcelona NoGo™
2012-04-18 23:18
@Més que un Esport:

Jo de får se upp med det, det gäller att hålla koll på drogba bara och inte tappa boll i fel lägen som idag tex så ska det nog gå bra.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2012-04-18 23:17
@Més que un Esport:

Du har rätt men man kan nog kräva 100% koncentration av proffs som gör detta varje dag typ.. Speciellt i mitten av matchen. Mer ok i slutet efter en lång match.. Men men, vi tar det hemma. Hemma med vår publik tar vi det!
2012-04-18 23:16
@Cule?:

Men sluta trolla... Att folk orkar.
Barcelona DM1982
@Rambla~:

Chelsea har Arsenal i helgen, en tuff match som de måste vinna om de ska kämpa om CL-plats. De som har bäst helg är nog Bayern, vet inte vilka de möter men de har ändå lagt ner ligan. Skulle inte förvåna mig om de vilar typ halva laget och kommer fräscha till Bernabeu. Chelsea, Barcelona och Real måste mer eller mindre köra med fullt manskap.
Barcelona Barclasico
Någon här som saknar DAVID VILLA !!!
2012-04-18 23:15
@NoGo™:

Är dock livrädd att vi ska släppa in ett kontringsmål där också.. Då blir det riktigt svårt. 1 skott på mål, 1 mål... Ouch.

Men vafan, man lär sig av sina misstag. Jag är säker på att vi får se ett grymt tänt lag på Camp Nou!
Barcelona Mido
2012-04-18 23:15
Vi kan skylla på borta tröjan, den stör mig hhhh lugna er grabbar, d va samma sak mot levante senast, jag ser d som 1-0 till Barca spelmässigt förutom målen som vi missade men vi har 90 minuters chans nästa vecka, vi har samma läge som mot Arsenal för 1 år sen när dom vann hemma, som man brukar säga borta bra men hemma e bäst
,Sami
2012-04-18 23:13
Guardiola: "Second game will be similar, Chelsea with 10 men in the area, let's see if we're more inspired. It's a nice challenge."
Barcelona L.A.M Nr 10
Andreas-

Sumpar en annan CL-pokal? Vad babblar du om? Inget lag har någonsin vunnit två gånger i rad. Inget lag har heller någonsin gått till semi fem gånger i rad, vilket vi lyckats med i och med den här säsongen.

Sen så känns det lite surt om vi åker ut i semi då vi nånstans i typ februari bestämde oss att CL var titeln vi skulle vinna av den och ligan. Ligan vet vi kommer bli svår, CL ser också svår ut nu. Och nej, cupen tröstar knappt någonting.
Barcelona Rambla~
Sami 1-1 kan ju inte räcka om vi förlorade första mötet. 1-0 och det är lika, 2-0 och Barca är vidare. 1-1 då måste Barca göra 3-1.
Barcelona El Soap
2012-04-18 23:12
Jag saknar Villa. Han kan det här med att avsluta.

Går ju inte direkt klaga på spelet, är bara att vi inte får in bollen. Jag tror vi tar detta på Camp Nou. Tänk, nu har vi två toppmatcher på hemmaplan, är det inte detta som vi väntat på hela säsongen.

Visca Barca!
Barcelona Smogen
Jäkla pissmatch, har egentligen bara en sak att säga efter 0-1 borta mot Chelsea - avgå ALLA!!

;)
Barcelona Keite
,Sami

Jag må låta dryg men allvarligt hur fan tänker du när du frågar om det räcker med 1-1 när Barcelona förlorar?
Din otroligt korkade fråga gör bara så att man kokar mer med tanke på förlusten.

Jag är ledsen men skönt att skriva av sig.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
Upp med huvudet grabbar. Det är 90 minuter kvar, halva matchen är slut vi har många minuter på oss att göra mål
Annons: