/spanien/barcelona/forum/9258.aspx/spanien/barcelona/forum/9258.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2012-04-21 14:32
Fc Barcelona, jag började heja på er när ni var dåliga. När alla på skolgården hejade på Real Madrid för att dom hade alla stjärnorna. Det var en jobbig tid men jag lämnade er aldrig, ALDRIG. Sen kom Ronaldinho och gjorde er till världens bästa lag. Efter det blev ni dåliga igen i 2 säsonger och förlorade t.o.m. 4-1 mot Real, jag var fortfarande trogen. Efter den säsongen kom du Pep 2008 och gav oss trippeln. Sen du kom har vi vunnit 13 av 16 möjliga titlar. Jag skiter i om ni går titel lösa den här säsongen. Jag skyddade er när jag var 7 år och gör det nu när jag är 20 år också. JAG FUCKIN ÄLSKAR DIG BARCELONA, DINA FÄRGER, DINA SPELARE, DIN ARENA, DIN TRÄNARE, DIN MESSI. Pissar på er haters
Real Madrid Sherminator
2012-04-21 14:31
"But we believe that the best way to win is to play an offensive way and the style that we believe in."

Några utav Misters första ord när han blev tränare för Barcelona. Skall vi vinna idag måste vi spela vårt spel. Jag personligen anser att förra säsongens Barcelona var mycket bättre än årets Barcelona. Pga några saker.

För det första så har vi blivit sämre på det som kännetecknat Barca under Guardiolas tid. Vårt försvarsspel och spelarnas rörelse. Förra året och året innan dess och året innan dess så var vårt försvarsspel helt otroligt. Presspelet var bland det vackraste jag någonsin sett, så fort man tappade boll så satte spelarna press och man gjorde det som ett kollektiv. Man gör det fortfarande, men nu känns det mer som om spelarna halvspringer upp och sen helt plötsligt stannar.

För att kunna spela det anfallsspelet som vi gör måste rörelsen vara perfekt, inte i närheten utav perfekt. Utan perfekt. Det har den inte varit i år. Det ser man prov på när vi möter försvarsskickliga lag såsom Chelsea senast. Möter man ett sådant lag som, i mitt tycke inte spelar fotboll utan förstör sporten, så måste rörelsen vara perfekt. Det funkar inte att spela handboll runt en buss.

Sist men inte minst måste Gudarnas Gud, Lionel Messi prestera och leverera ikväll. Vilket han är kapabel till och gjort flera gånger om. Sedan så har vi ju sett det tidigare, Barcelona lyfter sig alltid när det kommer till El Clasico. Så jag hoppas verkligen försvarsspelet och rörelsen sitter som en smäck idag!

VISCA BARCA y VISCA CATALUNYA! SOMISEREM!!!!
Barcelona Kraków
2012-04-21 14:31
Mourinho kvar i RM till 2014 enligt Mundo
Barcelona Zamboza
2012-04-21 14:26
Coach pep

Ja du har rätt, men tänkte mest på hans jämförelse mellan Messi och CR. Glömde att skriva det. Rent generellt gillar jag han. Jämför han exempelvis med idioter som Borell, Birro och Hussfeldt, Klasskillnad. Undrar varför italien älskande journalister är så antibarca? Avundsjuka?
Coach pep.
2012-04-21 14:22
Zamboza

Jag håller inte med Orrenius om att vi inte är ett lika bra lag längre för det har vi visat att vi är i de stora matcherna. Ett stort bevis på att lagets vilja och styrka fortfarande sitter i var matchen mot Levante som vi lyckades vända och vinna. Men han har rätt i att Pep skulle behöva en Spa-weekend och att många spelare inte presterar på topp kontinuerligt längre, där han nämner Xavi och Alves som exempel. Pique, Pedro och Abidal(borta) kan också räknas in där. Men samtidigt har vi andra spelare som växer i Valdés, Mascherano, Busquets, Iniesta, Thiago, Fabregas, Sanchez, Cuenca och Messi. Det måste man någonstans också poängtera och ha med i kalkylen innan man drar slutsatsen att vi blivit sämre som lag.

Gillar inte heller att han säger att vi är mer beroende av Messi nu än någonsin. Vi har varit mer beroende av Messi än någonsin sedan Guardiola kom och gjorde honom till fältherre. Men vi har fortfarande andra spelare som kan avgöra. Messi har faktiskt varit spelmässigt låst och oförmögen senaste CL matcherna mot Milan och Chelski, men det har gått bra ändå (var det endast slumpen att vi inte vann över Chelski).

Det här laget har aldrig svikit prestationsmässigt i avgörande tillställningar och jag tycker det är lite för tidigt av Orrenius att dra slutsatsen att vi inte är nummer ett längre. Vad säger han om vi slår Real Madrid och Chelsea?
Barcelona SamMajid
2012-04-21 14:10
Barcelona Pep, The Creator
2012-04-21 13:35
Visst är Neymar bra men den brasilianska ligan är helt annorlunda än den spanska. Får lite Robinho vibbar av honom, klen men teknisk.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zamboza
2012-04-21 13:28
En läsvärd artikel med Niklas Orrhenius. En av få svenska journalister tsm Bank, Niva och Kalle Karlsson som har nåt vettigt och säga om barca.
Barcelona Pep, The Creator
2012-04-21 13:26
Visst är Neymar bra men den brasilianska ligan är helt annorlunda än den spanska. Får lite Robinho vibbar av honom, klen men teknisk.
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-21 13:25
Dill - Busquets!!

Haha gärna. Om du fixar flyget :D
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-04-21 13:18
AndreD Åk upp till stockholm! Haha Ifall någon vill värma upp inför "matchen" så börjar arsenal-chelsea om ungefär 20 minuter. Lär bli intressant. Diver drogba sparas inför tisdag, istället för han spelar Torres. Hoppas arsenal kör över dom!
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-21 13:12
Vamos Blaugrana

Fullbokat...
Barcelona ElTriplete
2012-04-21 13:08
http://www.youtube.com/watch?v=Hg3GY90vOSc

Skönt klipp! Grym imitation av Mourinho haha :D
Gammalt dock
Barcelona Barca - King / Alexis magic
2012-04-21 13:01
Vill se en Messi hattrick precis som när han va 19 år.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-04-21 12:58
AndreD - Ànims Abirey //
Du kan ju gå till boomers i värnhem ?
Barcelona Barca 666
2012-04-21 12:43
Tjena,

Hoppas verkligen på en underhållande match ikväll där vi går segrande ur striden så vi kan kämpa till d sista för titlen!

Hoppas att Puyol startar han är stora matchernas man...har ju hållit på Barca sen början av 90-talet o jag grät när Guardiola lämnade oss som spelare o vet inte vad jag skall göra när Puyol hänger upp skorna...Krigaren som var vårt bästa spelare under 5 åren vi inte vann ett skit har tagit över min hjärta!

Rekommenderar starkt Graham Hunters bok om Barca jag är nästan klar med den o den e bra!

Nu hoppas vi att vi vinner ikväll & mot Chelsea på tisdag men först ikväll o krymepr avståndet!

VISCA BARCA!!!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-04-21 12:42
Més que un Esport

Neymar hade varit drömmen!

Han kan både göra mål och ta sig förbi sin motståndare utan problem.
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-21 12:29
Man blir så j*vla lack. Hur kan de inte visa El Clasico på NÅGON O'learys i Malmö? Helt sjukt.
Barcelona Més que un Esport
2012-04-21 12:24
@Qanii:

Samtidigt har vi fått en Messi som centralt levererar 60+ mål per säsong. Det hade han inte gjort från sin ursprungliga position som högerytter (ala 07-08 och tidigare). Det stora problemet är väl att vi har yttrar som inte kastar in lika mycket mål i år jämfört med tidigare.

Centralt i anfallet ser jag inga större problem. Jag ser snarare det som ett litet feltänk att värva en central anfallare och skola om honom till ytter (lex Villa, Henry var mer bekant med positionen sedan tidigare). Jag hade gärna sett en naturlig ytter med en anfallares målsinne. Problemet är såklart att dessa inte direkt växer på träd (Messi, CR7... ? Vilka mer finns?)

Aja.. Egentligen är detta ett icke-problem då till exempel Pedro under en normal säsong stänker in betydligt fler baljor. Alexis har gjort det bra för att vara en första säsong... Jag är säker på att vi ser en bättring vad gäller mål från övriga spelare nästa år.
Barcelona Briljanté
2012-04-21 12:00
Valdes
Alves Pique Mascherano Puyol
Xavi Busquets Iniesta
Messi Cesc Pedro

Jag tror och hoppas på denna elvan. Jag vill även se den mot Chelsea eller byta ut Cesc mot Alexis. PEDRO MÅSTE STARTA!!!
Barcelona el Maestro: - )
2012-04-21 11:53
@AndreD - Ànims Abirey:

Jag tror på mitt lag men det gäller att vara realistisk också. Det handlar inte om känslor. Mer logik.
2012-04-21 11:52
@Dill - Busquets!!:

Pep kommer inte att riskera Alexis när han är inte full frisk. Pedro å andra sidan gör alltid bra från sig mot Real Madrid.
Jag är nästan säker på att Alexis spelar däremot på tisdag.
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-21 11:51
el Maestro

Härligt att du tror på ditt lag. Gtfo
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-04-21 11:43
Var inte så säker på att de klarar sig utan poängtapp. Bortaplan mot bilbao är ingen Walk in the park direkt, något som både vi och Englands bästa lag har fått erfara denna säsong. Men först får vi se till att vinna ikväll!! Hoppas Att han får starta ikväll, våran Pedro a.k.a Madrid slayer!
2012-04-21 11:29
@ElChilenito:

Alexis kommer inte att spela ikväll. Det är Pedro som kommer att ta hans plats. Alexis har haft en liten skada och han kommer troligen att sparas för tisdagens match vilket jag tycker är säsongens största match.

El Clasico har ingen betydelse då Real Madrid vinner ligan ändå. Real Madrid tappar inte poäng i den kommande fyra matcherna efter el Clasico.
Barcelona ElChilenito
2012-04-21 11:21
Är Alexis med idag eller?
2012-04-21 11:15
En av de största och bästa sportbaren som man kan se matchen ikväll är O´Learys Norrmalm. Den ligger på Regeringsgatan 113. Stockholm. Det brukar bli bra stämning. Ska dit själv ikväll.
Barcelona den närkingska älgen
2012-04-21 11:08
Hello fellas. Skriver inte så mycket här längre av olika anledningar, men när det vankas el Clásico är det givet att dela med sig av sina tankar så här på förmiddagen.

Vi har ju koll på förutsättningarna, vi måste vinna för att ligan ska leva hela vägen in i mål. Vi vet det, Mou vet det och alla på hela jorden vet det. Vår taktik kommer således att vara ganska förutsägbar i fallet matchplan och eventuellt startformation. Jag tror att vi kommer att mönstra ett 4-3-3 med en oerhört offensiv Alves som högerback och Puyol som vänsterback, om det behövs är således inte steget över till 3-4-3 (som funkade bra på Bernabeu) speciellt stort.

Nu har jag inte koll på hur det står till med Alexis, men jag håller det inte speciellt troligt att chilienaren startar ikväll. Det öppnar således för Pedro i startelvan vilket jag välkomnar till 100%. Kanariefågeln är en perfekt spelare att använda sig av i den här typen av matchen då han har rutin från stora matcher och är en jävel på att pressa sönder motståndarnas försvar (kul att se honom jaga Marcelo i 90). Dessutom, och det här är viktigt som fan, är han en RENODLAD ytter vilket vi saknade helt mot Chelsea. Om vi tittar på den matchen såg i hur Chelsea lyckades styra in vårt spel i mitten och vi följde glatt med. Mycket av det beror just på att Alexis agerade spets och de enda spelarna som hade en utgångsposition på kanten var våra ytterbackar Alves och Adriano. Pedro erbjuder fart, djupledledslöpningar och bredd. Spela honom.

Alexis förmodade frånfall ger Pep väldigt få val (om han inte vill spela Cuenca från start) än att ge Cesc fortsatt förtroende i en offensivare utgångsposition som falsk nia.Det funkade bra senast vi mötte marängerna i ligan men jag tycker att Fabbe har tappat lite som anfallare och istället borde agera någon sorts vikarie på mittfältet när Xavi behöver vila, men som sagt, hellre honom än Cuenca. Det ställer också höga krav på Pedro som måste vara redo att parallellöpa med Madrids backlinje då vi (om Pep tänker som jag) kommer att sakna en egentlig striker på planen då Messi har den friaste av friaste roller.

Hur Mou tänker är rätt svårt att förutse, det vore kul att se om han vågade mönstra ett offensivt lag. Dock tror jag på den deffensivare taktiken med en trivote på mitten och tre offensiva spelare (Di Maria, Benz och CR7) som kommer att sticka på djupet för att skapa farliga omställninslägen så fort Real vinner bolllen i ett kritiskt läge sett ur våra ögon.

Tilll sist vill jag påpeka hur viktigt det är att vi får upp vårt bolltempo så att vi kan få snabba sidledförflyttningar på deras block med Xabi och Khedira (och eventuellt en tredje köttare, Lass?) som ligger framför deras backlinje. Dessa herrar är inte de kvickaste i världen och går att få i fel positioner och på så sätt hitta den perfekta ytan för Messi rättvänd med deras backar.

Vår elva borde enligt mina spekulationer se ut såhär
Valdes; Alves, Pique, Mascherano, Puyol; Iniesta, Busquets, Xavi; Cesc; Messi, Pedro.

Hur Real ställer upp skiter jag i, så länge folk passar sig för Pepe är jag nöjd..

Nu åker vi, och sorry för ett aslångt inlägg.
Barcelona Bästelona
2012-04-21 10:56
Framåt framåt framåt Röd o blå! Krossa svinen o mot segern ska vi gå!

Fy fan vad vi ska visa HELA VÄRLDEN att vi är världens bästa lag, vi ska få tyst på marängerna, vi ska vinna matchen, vi ska vinna ligan, vi ska vinna CL, vi är Barcelona!!

Hoppas på en jävligt god stämning på forumet idag, inte att man börjar klaga på små saker, fokus på matchen från och med nu!! Jag är så jävla taggad!

Stolt Culé !
Barcelona El Maestro - Xavi
2012-04-21 10:51
Hallå där!
Jag råkade radera mitt nick. Nu börjar vi om från början igen.

Var ska folk titta på matchen ikväll, i Stockholm?
Annons: