/spanien/barcelona/forum/9257.aspx/spanien/barcelona/forum/9257.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-19 16:20
Denna elva vill jag ha mot Real Mutare
Valdes
AlvesPuyolPiqueMash
Busquets Xavier Iniesta
Pedro Messi Tello
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-19 16:14
Jag är fortfarande enormt besviken efter igår. Matchbilden lär se likadan ut på Camp Nou, vilket skrämmer mig. Chelsea fattar nu att den här taktiken funkar perfekt. Man skulle ju kunna säga att det är lugnt för att vi då kommer sätta chanserna, men det har vi inte gjort på hela säsongen så varför skulle vi helt plötsligt börja med det nu?

Tror ändå vi har en bra chans att gå vidare även om Chelsea är favoriter för mig. Det kanske låter konstigt, men nyckeln är nog att försvaret spelar stabilt. Igår hade Puyol och Mascherano stora problem med Drogba. Tar vi bort honom och vinner långbollarna han ska vinna är mycket vunnet. Då får spelarna lugn och ro och kan koncentrera sig på att enbart anfalla.

Mål lär vi göra, men nyckeln är alltså att inte släppa in. Gör vi det är vi förmodligen ute. Det jobbiga med en 1-0-förlust borta är att man kan göra en grym retur men ändå aldrig vara säker. Vi måste alltså leda med tre mål innan vi kan ta det lite lugnt, bara för en uddamålsförslut. Bortamål är så otroligt viktigt. Vi misslyckades med att göra vårat, nu ska vi se till att Chelsea också gör det. Håller vi nollan är vi nästan i final, det är väl endast en gång den här säsongen vi gått mållösa från Camp Nou(Sevilla hemma)?
Barcelona Keite
2012-04-19 16:11
Lika bra då Alexis är så sjukt ojämn och ser allmän klumpig ut när han får bollen.
Pedro verkar vara i form igen och han har mer fart.
Barcelona Salcini
2012-04-19 16:07
@MVP - 2011:

Vi hade Eto'o och Henry 2009. Den matchen var värre från vår sida än gårdagens. Villa håller med om saknades men vem som verkligen saknades var Henrik Larsson. Han hade gjort det som tyvärr få spelare idag vill eller kan göra; löpa i djupled utan en tanke på att han alltid ska få bollen. Det är en jävla skituppgift att ha som fotbollsspelare och det är inte många som tänker att det är så man skall spela i en semi-final, men Larsson tror jag hade gjort det bara för att resten av medspelarna skulle få mer utrymme.
BARCA-més que un club
2012-04-19 16:03
Alexis Sanchez drog på sig en skada mot Chelsea och är tveksam till spel mot Real Madrid.

fan är det som händer alltså ska han skada sig hela tiden , blir så jävla förbannad alltså , vår spelare skadar sig var annan match sjukt!!!!
Barcelona Myrran
2012-04-19 16:02
Troligen kommer Chelsea lägga sig o försvara redan innan de har gått på plan på tisdag. Skulle jag varit tränare i chelsea skulle jag mana på spelarna att CHOCK öppna med en super offensiv de första 10 min. Har sett tillräckligt med matcher för att se hur svaga Barca är i början. Att trycka in ett mål första tio för chelsea skulle ju vara spiken i kistan tror jag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mäktiga Messi
2012-04-19 15:58
U21-stjärnan om El Clásico: "Real är ett bajslag"
Barcelona MVP - 2011
2012-04-19 15:55
Alexis picked up an injury against Chelsea last night and is doubtful for the game against Real Madrid on Saturday #fcblive #elclasico [tv3]

Barcelona grande jw
2012-04-19 15:45
Kan ni supporters som är så jäkla negativa vara tysta!? Varför i helvete skulle vi inte kunna göra 3 mål hemma på ett kokande Nou Camp? Det finns INGEN logik i det påståendet då vi t.o.m hade kunnat göra 3-4 mål på Stamford Bridge IGÅR med lite flyt. Vi är överlägset Chelsea spelmässigt, och sätter vi våra chanser så går vi vidare. För chanserna kommer utan tvekan att komma. Klart som fan det blir tufft men sitt inte här på forumet o säg att 3 mål är omöjligt att göra. för då kan du inte ens ha sett matchen igår?
Då ska man även ha i åtanke att vi ÄR dåliga på bortaplan denna säsongen. Vi är likt Chelsea OTROLIGT starka hemma. Vi gör en dålig match igår och även om vi gör det så är vi det bättre laget - på BORTAPLAN.

Igår var jag hur arg som helst men nu ser jag det med positiva ögon. Pep är inte dum. Han vet vad som krävs för att ta sig vidare och hur han ska ställa upp. Messi kommer spela bättre, Iniesta kommer förhoppningsvis få en central roll medans Cesc bänkas. Och att vi missar 4-5 frilägen igen hemma på Nou Camp lär inte hända. Då sitter dom. Så varför skulle vi inte kunna göra 3 mål? Sluta nu....
Barcelona MVP - 2011
2012-04-19 15:44
@Leo! Ets Unic! Sos Grande!:

Det är bara att vänja sig. Inte får Man.Utd t.ex. lika mycket skit för domsluten som de får med sig i Premier League. Alla vill vara bäst helt enkelt och när man har slut på argument så blir man så löjlig att man anklagar laget för fusk, uefa och t.om. unicef. Ja du hör ju..
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-04-19 15:39
Jag vet inte varför jag gör det men ibland hamnar man ju på aftonbladets kommentarsfält, nu var det artikeln där media hade sågat drogba för sina filmningar. Då tänkte jag att nu måste väl de flesta hålla med om att det var riktigt svinigt det han höll på med igår, men som vanligt tror jag för mycket om folk.

Nu var det helt plötsligt helt okej av honom att filma för att barcelona fick känna på sin egen medicin?? Man blir så uppgiven när man ser sånt, okej att vissa i barcelona förstärker i situationer och jag gillar inte när det händer, men fattar inte att barcelona har fått detta rykte om att vara värsta filmarna? och alla spyr galla så fort nån i barcelona lägger sig lite lätt men sen om någon i ett annat lag gör det så är det helt okej? Det Drogba gjorde igår var bland det värsta jag sett, och alla med lite vett i skallen säger samma sak, det såg man ju framförallt på twitter där det vällde sågningar från alla håll och kanter.

Vet inte riktigt vad man ska säga, tydligen måste man hata det laget som är bäst, framförallt i sverige.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-19 15:25
Nyvaken, bakis och besviken efter igår. :(

Stolpträffen i slutet symboliserar hela vårt bortaspel den här säsongen.. Jag tror fortfarande på att vi kan vända detta dock. Men det blir svårt då vi måste göra minst 2 mål för att var säkra. En 2-0 ledning kan bli oerhört dramatiskt mot slutet. Men vi ska klara detta, remuntada!!

Barcelona Ibillay
2012-04-19 15:24
Känns ganska svårt att vända på det här, det beror helt på oss, vi måste göra två snabba mål, gör de ett mål så är jag ganska säker på att de är vidare. För att om de gör 1 mål, så måste vi göra 3 st, men gör de ett mål kommer vi ha jävligt svår att hinna göra 3 mål eftersom de kommer att parkera bussen igen. Man får tycka vad man vill om "parkera buss" taktik, men Chelsea kämpade på bra igår och 1-0 är ett rättvist resultat.

Som sagt, gör vi ett mål snabbt så kan vi vända på det, för då måste de attackera för att göra sitt mål, och det är då vi kommer att använda alla deras ytor som de lämnar bakom sig när de försöker anfalla.

Det är vi bäst på, anfall mot Barca är självmord.
Andreas-
2012-04-19 15:21
Alla vet hur matchen kommer se ut på Camp Nou. Den matchbilden skrämmer mig rejält. Vi måste sätta vårt första riktigt bra läge, den MÅSTE bara sitta. Åker vi ut mot ett sånt här betongförsvar igen, ja då vet jag inte vad jag gör.
Barcelona MVP - 2011
2012-04-19 15:21
@100% AntiMadridista:

Äntligen. Jag var visst inte ensam om att tycka detta. Du har helt rätt. Det räcker inte med Messi, förr hade vi ju Eto'o och Henry.. fler som kunde göra mål egentligen, därför saknade jag Villa igår..
Barcelona walla
2012-04-19 15:18
VIDEO: Skulle vi haft straff igår???
Barcelona Tiki-Taka
2012-04-19 15:15
Om jag fick ta hand om***
Barcelona Tiki-Taka
2012-04-19 15:15
Om jag var fick ta hans om taktiken till matchen på tisdag skulle jag ställa upp på detta vis:
Valdes
Puyol-Pique-Adriano
Busi
Xavi-Iniesta
D.Alves-Messi-Pedro
Alexis

Detta vore den ultimata första elvan ! Visca el Barca !
Barcelona Decinho
2012-04-19 14:53
Jag har under hela dagen gått och funderat på hur vi ska ställa upp nästa tisdag för att få hål på Chelsea. Det här är min slutsats:

Valdes
Puyol Busquets Pique
Xavi
Thiago Iniesta
Dani Alves Messi Pedro
Alexis

Jag vill att Busquets och Pique tillsammans med Xavi sköter alla våra uppspel bakifrån så att vi får upp bollen snabbt till våra farliga spelare. Den centrala trion, Thiago, Iniesta och Messi ska utmana varje gång de får bollen för att få Chelseas försvar i rörelse. Sedan ska det komma maxlöpningar mot straffområdet från Pedro, Dani Alves och Alexis. Om vi håller bredden så kommer detta resultera i en mängd målchanser, det kan jag garantera!

Jag väljer bort Mascherano då jag tror vi behöver el Capitanos ledaregenskaper samt Piques huvudspel och uppspel. Jag väljer Thiago före Cesc eftersom Thiago är bättre på att utmana och att skapa chanser ur ingenting. Dessutom så har vi redan tre djupledslöpare och då behöver vi inte en fjärde från mittfältet. Gårdagens målsumpare Alexis får ännu en chans eftersom man såg att hans djupledslöpnngar skapade problem för Chelsea. I nästa match så kommer han få uppgiften att bara springa i djupet, ingenting annat!

Jag hoppas att Pep läser detta och resonerar likadant. ;)
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-04-19 14:52
Underbart med en så spännande och svår match mot Chelsea på Camp Nou, det är dessa matcherna man vill se. Kommer bli mäktigt!
Barcelona barca_joe
2012-04-19 14:50
Säg vad ni vill men vi behöver en striker. Visst vi har Villa men hans form och tid i klubben känns lite oros. Vi har ofta ingen spelare i boxen då det kommer till inläggslägen och vi får ju helt sjukt mycket inläggslägen under matcherna. Kan inte bara vara mittfältare för bollinnehavets skull. Vi har bollinnehavet ändå.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-19 14:44
Andreas v.v

Messi bråk? Han är väl inte agressiv
Barcelona Barca-nist
2012-04-19 14:35
jag tror de flesta Barca fans har fått utstå en massa kommentarer från alla håll idag.
Dessa bittra haters har inget bättre för sig, jag fick mms t.o.m från en fiskare som ser en match om året (häcken- gais som topp).

Vi vet också att Barca kommer tillbaka hårdare, starkare och mycket bättre nästa gång. Då mina vänner, då kommer dessa bittra anti-barca publiken få en stor känga i baken som vanligt utan att vi ens behöva nämna det.
Vi kan inte komma undan all typ av hat och konspirationer. Mourinho & Real ledningen har satsat 100% på anti-barca kampanj och har kommit långt med det!

En sak ska vi lära oss, aldrig vara kaxiga i förväg, vi ska aldrig uttala oss att vi är bäst, för de orden får vi käka upp när det går fel. Många flaggade i förväg att Barca kommer vinna stort.
Njut av fotbollen och glöm ej ödmjukhet oftast lönar sig i längden !
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-04-19 14:29
Som jag skrev igår, gårdagens match skulle inte bli lätt det visste alla om. Att Chelsea skulle ställa upp 11 backar det visste alla också om, tydligen så var det bara Pep som inte visste om det.

Alla i forumet verkar ha snackat om det, men jag hade inte möjlighet att skriva hemma igår eller idag för en viss (Nina har spärrat mitt IP) så jag skriver från jobbet. Hur som haver så vill jag passa på att dela ut en rejäl känga åt Pep, att spela Iniesta på kanten är som att låta Iniesta spela med en bruten fot. Han är helt isolerad ute på kanten. Där tyckte jag att vi förlora matchen. Alla fotbollstittare vet att när ett lag sjunker så lågt så ska du försöka bredda spelet så mycket som möjligt för att skapa ytor i mitten, men nej Pep envisades som vanligt med att spela med en iskall Cesc. En Cuenca eller Tello på ena kanten och den andra Alexis, voíla där har du bredden. Men nej han envisades.

Och sen den jävla ineffektiviteten, Alexis lägen Cescs lägen fick mig och boxa in i betongvägg som jag nu ångrar som in i helvete. Du får INTE missa sånt i en CL semi final det händer bara inte, det är sånt som avgör om man går vidare eller inte. Tyvärr så har den här säsongens signum vart vår ineffektivitet framför mål och det kommer kosta oss dyrt känns det som.

Sen så kollade jag lite extra på highlightsen, det sjuka är att vi kom igenom VARJE gång någon bestämde sig och ta djupledslöpning så jag fattar inte riktigt varför vi fortsatte rulla i sidled när bollar bakom backlinjen obviously funkar? Jag älskar vårt spel med tiki taka och allt det där, men ibland känns det bara som massa duttande på boll. Jag vet att det har vart framgångsrikt med massa titlar och allt men sorgligt nog så är det där vårt enda spel, vi vägrar spela aningen rakare och med mer risk.

Med det sagt så tror jag att vi fortfarande går vidare, men vi har gjort det enormt svåra för oss själva. Lägena måste sättas, annars kostar det oss CL. Nu hoppas jag på att det blir en galen match mot Real där spelarna ger 200% och minskar avståndet till 1p, dels för ligans skull och för moralen. Vi alla vet hur Barca reagerar efter förlust fråga bara alla lag Efter Getafe och Osasuna.

Visca Barca!
Barcelona B-Guden
2012-04-19 14:22
Jag hoppas verkligen Cuenca startar hädanefter, han kan dribla sin motståndare iallafall.
Sanchez en dribbler ? jo tjena när såg vi det senast ?, sedan hoppas jag vi tar oss runt på chansen löper inte med ett par anfallare och slår in bollen efter marken, vi kommer inte igenom chelseas 10 försvarare på sista 5 delen av banan

Jag hoppas verkligen cuenca får starta, så kan vi tabort alexis dribbel status då han inte kan dribbla alls
Barcelona Mido
2012-04-19 14:10
Grabbar se d som Chelsea leder me 1-0 i halvtid, andra halvleken börjar nästa vecka, å ni vet va Barca kan göra om dom ligger under... Relax å njut av dagen
Barcelona Barca4eva
2012-04-19 14:04
Jag fullständigt avskyr sånt här spel av motståndare. Misstänkte att Chelsea skulle köra på samma sätt som 2009. Däremot ska man inte döma de alltför hårt. Det är det enda sättet för dem att gå vidare.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-04-19 13:57
Efter en ganska sömnlös natt vaknar jag idag och är inte helt bedrövad trots allt. Vi gör definitivt inte en av våra bättre matcher och matchen i sig var i vissa stunder otroligt smärtsam och frustrerande att se på. Några kritiserar Pep för att han inte "förändrar matchbilden" men jag tycker det är bra att han håller kvar vid det han tror på och den spelidén som givit oss mängder med titlar senaste åren.

"Bollinnehav vinner inga matcher säger de" Nej men bollinnehav skapar möjligheten till farliga målchanser som i sin tur ska leda till vunna matcher. Igår gjorde de det tyvärr inte då Cesc och Alexis inte hade skärpan i avsluten.

Helt obegripligt att folk fortfarande förknippar oss med filmningar när man såg gårdagens match - herregud. Tur man inte är Chelsea supporter!! Spela med 11 försvarare på sin egen hemmaplan i 90 minuter, det kallar jag för Rädsla och Respekt för motståndaren!!

Vi kommer att se en väldigt liknande matchbild hemma. Jag är dock övertygad om att vi kommer spela med en trebackslinje för att få in ännu en kreativ spelare på planen. Troligtvis Puyol, Busquets och Pique där bak. (Pique med sitt huvudspel viktig vid defensiva hörnor och frisparkar). Vi kommer inte behöva försvara så mkt därför vill jag ersätta Masken med Busquets och låta honom vara mer delaktig i uppbyggandet av offensiven.
Sedan hoppas jag att Alves och Messi befinner sig till höger och hittar tillbaka till sitt fantastiska samarbete. På vänstersidan vill jag ha Iniesta och Pedro. Centralt, Xavi, Cesc och Alexis där de turas om att ge varandra alternativ i djupled. Förr eller senare lär vi göra mål mot TråkChelsea.

MItt tips: 3-0 :)

Barcelona Andreas V.V
2012-04-19 13:31
Lite bilder från igår i länktips..

(säg till om det inte fungerar, tror du måste ha facebook dock och vara inloggad)

En annan fundering idag:
Jag har inte läst tidningarna mer än rubrikerna men det stod tex på flera Brittiska tidningar att Messi ska ha hamnat i bråk med någon turist på hotellet.
Media som gör en höna av en fjäder eller vad hände?
Wena
2012-04-19 13:31
Gloryglorymanutd

ähhh det är lungt vi har köpt domaren och dopat våra spelar så det ska inte vara någon helst problem för oss att ta oss vidare ;)
Annons: