/spanien/barcelona/forum/9255.aspx/spanien/barcelona/forum/9255.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Derett
2012-04-21 20:57
Blaugrana91:
Står för att Pep är en dålig tränare, ser man tydligt på när han ska börja försöka visa andra fel att han kan mixtra med fler taktiker, trebackslinjen kan ju vara det sämsta fotbollseuropa skådat på länge.
Barcelona Més que un Esport
2012-04-21 20:56
Real spelar bra, tyvärr. Matchen påminner väldigt mycket om den mot Chelsea med den skillnaden att Real är ett långt mycket bättre lag.

Det känns lite uddlöst (som vanligt på sistone??). Jag tycker vi har en alldeles för dålig närvaro i boxen, Messi kommer för djupt ner. Jag har kommit på mig att sitta å svära om tappade bollar från den gode La Pulga kring mittplan ett antal gånger... Självklart beror det på att han tvingas(?) så djupt ner. Bolltapp i den zonen är inte ok.

Vi har haft en del nervösa spöken också. Mittfältet har tappat/slarvat bort ovanligt många passningar men det kanske beror på att Real står mycket bra i sina positioner. Irriterande, men de vita har haft en del mycket fina brytningar på just mittplan.

Ska jag vara ärlig vet jag inte vad vi kan slänga in för att förändra.
Cesc - Tello/Thiago?
Alexis - Tello?
Iniesta ner, thiago ut - cuenca?

Tja...
Barcelona Walee
2012-04-21 20:56
Thiago jag har aldrig gillat den spelarn för mycket fin lir vem fan passar och kollar på bort ala dinho bär man ligger under?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2012-04-21 20:55
Alves är ju helt ensam på kanten. När iniesta sätts på kanten så måste Messi ner i mittfältet. Fattar inte varför han envisas med göra så
Barcelona Barca - King / Alexis magic
vi har messi som anfAllare bara. villa skadad och är på slutet av sin karriär. pedro, tello, cuenca i all ära. dessutom saknas abidal. vi är i behov av en ytter av klass och två långa starka backar. xavis miss sumerar hela vår säsong.!!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
Lugna ner er för helvette..tror vi kommer höja oss något enormt..Real kommer känna att dom lever vamos!!..upp med moralen!! vi är barca!
Barcelona Barcadinho.
2012-04-21 20:54
Känns inte alls bra nu, men vi väntar tills matchen är slut. Får väl se.
Barcelona Andresito
Ser helst att Thiago går ut och Alexis kommer in. Vi behöver två löpvilliga på kanterna
,Sami
Lugna grabbar vi vinner med 2-1.
Barcelona true_barca_fan
Vi spelar rätt bra men det märks att fokuset ligger på chelsea matchen.
BARCA-més que un club
2012-04-21 20:53
man som har längtat efter denna match så mkt , men nej laget spelar inte helt ointresserade det här går åt helvete alltså ingen kämparglöd ingenting , för jävligt fortsätter spelet så kan vi säga hejdå till CL på tisdag oxå. och cuepn.
Barcelona Milian_J
Ut thiago in fabbe
Ut Tello in Sanchez
Barcelona Blaugrana91
Derett

Ja du och många andra är patetiska.
Jag har inte på något sätt sagt att Barca spelat bra, det enda jag sa var att Real knappast varit bättre på något sätt.

Som sagt det är patetiskt att sitta och gnälla om att laget är slut, Pep suger som tränare osv bara för att man har underläge i paus.

Folk här behöver lära sig att inte ge upp så fort något går emot.

Ska bli intressant att se sen om vi skulle vinna om samma personer sen plötsligt har ändrat åsikt helt om saker och ting...
Barcelona Abirey
2012-04-21 20:52
Är det någon som tänker positivt här inne? Kom igen... vi har legat under förut och vänt!
Blaugrana1990
2012-04-21 20:52
En sak är säker i alla fall, jag ser hellre att vi blir överkörda ikväll än att Guardiola utför samma vansinne igen mot Chelsea i returen! Det får bara inte hända
Barcelona Rambla~
2012-04-21 20:51
Håller med Vampiro. Det finns inget djupledsspel alls. Messi sjunker dessutom ner i banan och det finns då inget hot alls i mitten.
Barcelona J.Guardiola- King
2012-04-21 20:51
Mido
Herregud ta det lugnt nu. Du "ser slutet"? Snälla lägg av
Blaugrana1990
2012-04-21 20:50
edit
Derett
2012-04-21 20:49
Blaugrana91:
Patetiska?
Sluta lev i din bubbla, vi är ruskigt dåliga, punkt.
Barcelona Rambla~
2012-04-21 20:49
Tello ska inte behöva finta, han ska få bollar i rätt läge. Då springer han ifrån Arbeloa.
Barcelona Vampíro
2012-04-21 20:48
Med den här taktiken kommer vi inte få ut ett skit av matchen. Vi har ingen spelare som hotar i djupet, Alves har aldrig gjort en bra match som anfallare och Tello lyckas inte med sitt spel. Lägg sedan till loja prestation från resten av laget och en dålig rörlighet. Pep måste gå över till fyra försvarare och få in Alexis, Pedro och Cesc för att luckra upp deras försvar för Madrid har knappast gjort en jättematch. De fick in ett riktigt piss mål och sedan har de bara rensat upp bollen. Gör ändringar nu så vänder vi det här!
Barcelona Den vise
@Rambla~:

Hans snabbhet i all ära men han måste ju ta lite smartare löpningar. Framför allt måste han variera sitt spel mycket bättre. Det känns som Arbehora har läst hans finter från gårdagens tidning. Det håller inte på den nivån.
Blaugrana1990
Vi spelar alltså med 3 backar mot det näst bästa laget i världen! Och med en back som anfallare! Med en spelare från start (tello) som inte brukar starta ens mot lag som Santander, med Thiago som vi vet inte håller måttet på denna nivån, med Mascherano som ensam mittback!!!

Puyol som högerback och Adriano på vänsterkanten. Iniesta på en kant istället för i mitten där han ska vara.

Medlemmar på svenskafans barcaforum, detta är vansinne!!!!!
Barcelona messinah!
Jag är sååååå trött på att vi aldrig går på mål längre, senaste året har handlat om hur länge man kan passa bollen tills man tappar den. Anfallet är så uddlöst och segt, hade vi inte haft messi och spelat som vi gör nu hade vi varit ett mitten lag.
Barcelona MVP - 2011
När Xavi (eller vilken spelare som helst i barca) missar ett sånt läge då kan man redan förutspå resten av matchen. Har hänt förr och händer igen
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
Tello ska man då inte klaga på..men Busquets måste ju sträcka upp sig ordentligt.bland den sämsta halvleken jag sett från honom, thiago har slarvat mcyket också.

Gäller att trycka in kvitteringen i början av andra..Vi Tar det här!! Remuntada!!
Barcelona Mido
2012-04-21 20:47
Jag ser slutet för detta lag, vi spelar för slarvigt å ostabilt, xavi e inte lika pricksäker Alves springer bara utan resultat, å dom övriga syns inte ens, jag tror att alla lag har hittat ett mot gift mot oss, gör ont å säga d men jag ser verkligen slutet... Kommer å ta några för att få ihop ett lag tyvärr
Barcelona Blaugrana91
Derett

Konstigt att jag aldrig sett dig här förut...Jo juste så fort vi ligger under eller liknande kommer du med patetiska kommentarer.

Om du på allvar tycker att Real varit bra de här första 45 min så säger ju det en hel del om dig.
Hur många gånger har de haft bollen?

Problemet är att vi måste börja vara dels mer effektiva, Xavis läge ska bara vara 1-1, dessutom mindre slarv i passningsspelet. Gör vi det vinner vi matchen.
Barcelona Den vise
Tellos finter brukade jag göra när jag var 12 bast. Cuenca hade vunnit sin kant garanterat. Har har varit stundtals bedrövlig,
Barcelona Mäktiga Messi
detta va ju fan den sämsta halvleken Ja sett Barca prestera på jävligt länge . kom igen nu Barca . visa oss hur riktiga Barca spelar
Annons: