/spanien/barcelona/forum/9251.aspx/spanien/barcelona/forum/9251.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-04-20 09:44
Asså absolut inte som startspelare, men och kunna slänga in i sånna här typ av matcher, och bara mata in inlägg på honom. Just därför tycker jag han skulle vara perfekt faktist. En billig lösning också dessutom.
Barcelona Barca4eva
2012-04-20 09:34
Dill - Busquets!! Ta de inte seriöst, det kan man iallafall säga.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-04-20 09:20
Crouch i Barca? Är ni seriösa?
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-04-20 09:02
il Gladiador

Håller med dig, Crouch hade varit perfekt faktist.
Barcelona il Gladiador
2012-04-20 08:30
Det vi behöver är en centertank som accepterar att inte vara första valet men som i matcher där motståndarna parkerar bussen kan göra en skillnad med sin styrka och längd. Framför allt någon som är i slutet av sin karriär vilket skulle göra honom billig ex Peter Crouch. Kan inte vara särskilt dyr och skulle nog vilja avsluta karriärren i barca.
DivineNerd(Man utd fan)
2012-04-20 07:47
Myrran&DM1982
Sorry för sent svar, det skrivs så mycket på det här forumet så ni vet säkert inte vad jag svarar på. Hur som helst så ber jag om ursäkt om ni tycker att jag uttryckte mig oklart. Jag skulle ha skrivit NÄSTAN inga lag parkerar bussen mot Barcelona och de som gör det lyckas ofta ganska bra. Jag såg matchen mot Levante senast och de var nära på att slå er, därmed är de ett bra exempel(som jag nämnde) på hur lag som parkerar bussen är lyckosamma mot er. Överhuvudtaget kan man se att ni har haft svårt mot lag med defensiv inriktning (United 2008 utslagna, Chelsea 2009, Inter 2010 utslagna av parkerad buss bestående av 10 man) I ligan har jag bara sett två lag parkera bussen mot er och det är Levante och Real. När Levante gjort detta har det ändå gott ganska bra, det kan ingen förneka. När Real gjort det har det inte varit lika lyckat men det har heller inte hänt så mycket, det har varit när Real försöker anfalla med många spelare de har straffats.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-20 07:20
Vad fan.. överallt tycks jag läsa att Chelsea nu är favoriter att gå vidare.
Var tvungen att kolla på s**lbolagen för att se hur dom ser på saken:

Barcelona att gå vidare = 1.40
Chelsea att gå vidare = 2.90

Alltså, vi är stora favoriter (fortfarande).
Är inte det rätt konstigt? Jag menar, gör Chelsea en kasse måste vi göra 3.
Gör dom 2 måste vi göra 4.
Barcelona mbarca
2012-04-20 03:29
Grabbar finns det nån Barca grupp på Facebook där man kan diskutera med endast cules? Nu till taktiken mot Chelsea. Jag tycker vi gjorde en bra match. Hade vi gjort mål så hade ingen klagat på spelet. Vi skapade trotts allt 6 klara chanser. Jag är inte orolig inför returen. Tror inte Chelsea kommer hota framåt och tror starkt på att vi gör minst 1 mål. Jag tror att de kommer att parkera bussen och göra matchen tråkig som vanligt. Sen fattar jag inte att folk klagar på Barcelonas "handbollsspel". Vad förväntar de sig att vi gör mot 10-0-0 taktik?? Spela långbollar på Messi och Alexis för att förlora bollen och få tillbaka den med en långboll av Chelseas försvarare lika snabbt!!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-20 02:53
Shanghai - SHOOT ME $12

Pep tänkte väl på det du sa när vi mötte Chelsea i dubbelmöten 2009. Det var varför vi betalade över 700 mille för en viss Zlatan, vad hände sen? Vi borde värvat Cristiano istället tänker man nu i efterhand men vi behöver FAN ingen centertank :)

Vi hade bara otur mot Chelsea. Ingen här behöver komma på en lösning. Matchen tittas om och om igen av Pep numera. Han vet vad som skall göras. Jag tror på att vi krossar Chelsea en gång för alla. Men först har vi Mou som stor uppgift. Slår vi Real så har vi trippeln. Jag vill tro på det.

Vinner vi trippeln i år med, så kan jag fan dö lycklig :)
Barcelona grande jw
2012-04-20 02:46
Vi behöver ingen centertank, det enda som saknas är en frisk Villa längst fram för att komplettera Messi med målskyttet och farlighet framåt. Vi har nästan vunnit allt som gått o vinna de senaste åren. Vi förlorar sjukt orättvist mot Chelsea och då börjar folk snacka värvningar a la Zlatan igen. Det är så fel det bara kan bli. Det är ett stort steg bakåt, minst sagt.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-04-20 02:37
Förresten, behöver man skicka något till någon för att få joina Les Rambles facebook hemsida?
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-04-20 02:33
Shanghai

Llorente för dyr, Adebayor för äcklig. Finns ju billigare alternativ - kanske Aduriz?
Barcelona Barca4eva
2012-04-20 02:24
Shanghai - SHOOT ME $12

Centertank?

Att folk inte har lärt sig än...
Barcelona Éluc
2012-04-20 02:06
Du vill alltså att vi slänger 30-40M euro på en spelare som Llorente endast för att kunna slänga in honom i matcher där vi behöver tyngd framåt? Det vore ju en ny Zlatan-affär all over again.

Adebayor är dessutom ingen spelare jag vill se i Barca, ever.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-04-20 02:02
Tycker att Barca borde köpa en centertank som är 1,95 cm eller längre. I såna matcher som mot Chelsea, Inter, Levante och lag som kör defensivt med 11 spelare i straffområdet. När det inte fungerar för Barcas spel så ska man slänga en sån typ av spelare. Det kan vara guldvärt. Titta på Portugal - Spanien VM 2010, Spanien hade allt, men portugal försvarade, sen tar man in Llorente och han förändrade matchbilden.

Det jag vill komma fram till. Jag blev så besviken när Alves mata anfallarna med inlägg i onödan. Alla våra spelare är runt 1,69-70 cm.

Jag är i mot alla värvningar, men i såna skeden av matcher vill man bara slänga in en sån spelare. Här är min lista på vilka tänkbara värvningar...

1. Fernando Llorente

2. Emmanuel Adebayor

Kommer inte på fler namn. Några kanske vill Falcao visst hans bästa attribut är huvudspelet, men han kommer ingenstans mot spelare som är 2,00 m. Sen finns Cavani han är lång, men huvudspelet är inte hans bästa attribut.
Barcelona grande jw
2012-04-20 01:47
"After the 2 previous defeats this season, Barcelona won the next 8 (after Getafe) and 9 (after Osasuna) games #fcblive"

Låt oss upprepa denna fina sviten ännu en gång älskade Barca!
Barcelona Éluc
2012-04-20 01:28
Valdés
Alves Piqué Mascherano Puyol
Xavi Busquets Iniesta
Cuenca Messi Pedro

Backlinjen känns ju solklar. Visserligen är det riskfyllt att låta Puyol handskas med antingen Di María eller Özil, eftersom han allt som oftast på senare tid haft problem med små kvicka tekniska anfallare än större och starkare. Men Adriano är å andra sidan inte alls lika bra defensivt och att starta med två så offensiva ytterbackar mot ett så utpräglat kontringsstarktlag som Real är känns galet.

Mittfältet ska bestå av ovanstående spelare och inga andra. Jag vill inte se Iniesta på någon jävla kant bara så att Cesc kan spela nonchalant i hans position istället. Är man världsbäst på sin position som Iniesta faktiskt är, ska ingen spelare få flytta på en.

Vad gäller anfallet så utgår jag ifrån att Alexis inte kommer till spel imorgon, och någon fråga om Cesc är det inte med tanke på den senaste tidens prestationer och sumpade chanser. Tello är ingen startspelare, utan snarare en super-sub och Afellay går vanligtvis inte in direkt i startelvan, ännu mindre i en sådan här viktig match efter en massa skadebekymmer bakom sig. Därför känns det för mig givet (även om Pep förmodligen tycker annorlunda, och lär spela Cesc från start istället) att Cuenca startar på högerkanten mot Coentrao/Marcelo eftersom han faktiskt är en av få spelare i laget som går direkt mot sin spelare och antingen slår inlägg (femtiotvå gånger bättre än Alves inlägg) eller hittar in till någon medspelare. Dessutom bidrar han med en bredd som ingen annan anfallare i nuläget kan ge oss.

På tal om Cuenca, jag vet att det finns delade åsikter om hur bra och nyttig han är för laget, och att vissa förväntar sig mer från honom än andra. Men hur coolt och häftigt är det inte att han i början av säsongen var en nobody, och några månader senare redan hunnit med att stänka dit ett par baljor, slå en del assists, och starta en avgörande CL-kvartsfinal mot Milan på hemmaplan? Dessutom så bidrar, precis som skrivet ovan, men kvalitéer som ingen annan i laget för tillfället kan göra bättre, och det om något tycker jag är väldigt nyttigt för laget.
Barcelona B-Guden
2012-04-20 01:16
Finns det nåt liknade barca forum som detta fast engelskt ?
Barcelona Den vise
2012-04-20 01:10
Det ser ut som Alexis kan missa el classico. Tycker inte att det behöver vara en försvagning faktiskt.

Snarare en förstärkning. Kan man säga så ? Ja det kan man med hans nuvarande form och status.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-20 00:59
Tello eller Cuenca vill jag se starta mot Real. Arbeloa har ingen chans mot dessa unga killar. Men kör vi med cesc igen så vet jag hur många mål han kommer missa. Sanchez ska fortsätta spela, han är rörlig, teknisk och farlig hela tiden.
Vi har två hemma matcher i rad nu. Vi har allt vårai egna händer. Vinner vi dessa så är allt som vanligt igen :)
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-04-20 00:44
Ronaldinho Jr.

SÅ!
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-04-20 00:42
Länka tack..
2012-04-20 00:37
Joina Les rambles på Facebook as nicee!
Barcelona II Barça II
2012-04-20 00:36
El capitano[Culee]- Faris:

Nej tyvärr, jag inte hur man kollar priser eller hur man bokar på deras sida, har aldrig varit intresserad av deras tjänster. Tydligen ska det vara väldigt billigt. Jag flyger med andra flygbolag, via flygpoolen.

Lycka till :).
Barcelona Barca-nist
2012-04-20 00:36
Bernd Schuster

"Mourinho is the first Madrid coach who does not depend on results," he added.

"What he does in the press conferences delights me, because I would have liked to tell my assistant to speak in my stead, too."

aouch
BARCA-més que un club
2012-04-20 00:28
GerardPiqué3

va skönt , jag ansluter inatt :)

Visca el Barca.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-04-20 00:16
En klockren analys om matchen mot Chelsea, äntligen en objektiv artikel som kan se båda lagen på lika villkor och skriva därefter.
Barcelona Barca-nist
2012-04-20 00:15
Då har vi returen på tisdag, flera punkter som kan vara till Barcas fördel och vice versa!

+ Stamford Bridge: 103 x 67 m
Camp Nou: 107 × 68 m

+ Stödet från läktarna.
+ Hungriga Barca spelare som måste visa världen vad de går för.
+ Högre tryck och flera taktiska alternativ kommer nog inövas.
+ Sätter man de chanser som man skapade på OT så borde man dubbla på CN.
-+ El Clasico kan ha negativ påverkan psykologiskt vid förlust, men även ge en kick om man vinner. skaderisk när man möter Mou och hans spring-pojkar.
- Chelsea kommer parkera bussen 150%.
- Ett borta mål vid kontringar betyder slutet för CL
denna säsongen.

Ni får gärna fylla på om ni kommer på nåt mer...
Barcelona GerardPiqué3
2012-04-20 00:06
I LÄNKTIPS NEDAN FINNER NI LÄNKEN TILL NYSKAPADE LES RAMBLES GRUPPEN PÅ FACEBOOK !
2012-04-20 00:01
II Barça II

Gracias!

Men vet du hur man kollar priser på Ryanair? Går fan ej går bara och beställa!
Annons: