/spanien/barcelona/forum/9250.aspx/spanien/barcelona/forum/9250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2012-04-21 15:52
Enligt Radio Marca så kommer Thiago och Tello finnas på banan istället för Fàbregas och Alexis. Det vore häftigt och vågat av Pep.
Barcelona Smogen
2012-04-21 15:44
Lite oroligt att Chelski klarar av att vila så många startspelare. Hade hoppats att dom inte skulle våga göra det. clasico kommer verkligen dåligt timat i år. Framförallt med tanke på att Real haft en extra vilodag också.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mäktiga Messi
2012-04-21 15:42
det går fan helt enkelt inte att göra mål på cech o Chel$ea , hoppas vi kan visa omvärlden hur man gör mål på chel$ea o hur man sänker chel$ea
Barcelona DM1982
2012-04-21 15:41
Arsenal-Chelsea var verkligen en tråkig match, hade sett fram mot lite rolig kamp. Som någon skrev, såg mer ut som en vänskapsmatch.

Hur är det med Ramos, han är väl avstängd ikväll? Skulle vara skönt om i alla fall en psykopat inte spelade ikväll och försökte sparka sönder Barcelona-spelare.
BARCA-més que un club
2012-04-21 15:40
Vilken jävla tråkmatch det var mellan Arsenal-Chelski , sömnpiller på högnivå , Arsenal suger som sagt och Chelski spelar tråk fotboll , när dom parkerar bussen som vanligt med 10000 man där, fyfan va jag längtar tills på tisdag så vi kan krossa svinen!!!!!
Barcelona Walee
2012-04-21 15:36
Shiit va Hulk hade vart viktig, men ack så dyr..
Barcelona påfågeln
2012-04-21 15:28
Thiago är väl avstängd? Fick han inte femte gula sist?
Barcelona Barca - King / Alexis magic
2012-04-21 15:18
Nästa säsong ska vi in med HUUUULK för hiiiiiiilvete och sätta skräck på marcelos kaaant... Nej men ärligt behöver en spelare.med muskler.
Barcelona ElTriplete
2012-04-21 15:14
Vafan sysslar Arsenal med? Chelsea vilar 8 startspelare medan Arsenal spelar med bästa möjliga och ändå är det 0-0?
Herregud.. Hoppas de vinner.
Barcelona SamMajid
2012-04-21 15:05
Sherminator

Som jag har sagt förut så ligger inte felet i spelet hos barcelonas spel, utan i anfallet och avsluten. De måste bli bättre på att göra mål så fort de får en chans. Inte minst i sådana chanser som Sergio och Alexis fick mot Chel$kiy.
Barcelona Barca-nist
2012-04-21 15:02
Ikväll blir det, jag och tre vänner(Inter, Milan och Roma fans) Tacos, öl och snacks.

Dreambox sviker inte och Barca ska bjuda på underhållning.
Jag är besviken att vi har skrivit så lite på en lördag när Barca ska spela El Classico, Skärpning!

Fyll forumet med bra innehåll, videon, lagom med pajkastning... väck känslorna!
Vinner vi ikväll så ska vi få de som plåster på senaste såret (chelsea). Vi ska vinna med stil och Mou ska gnälla som vanligt utan stil!
Coach pep.
2012-04-21 15:00
Hoppas att det inte blir en Manita ikväll. Vi har en viktig match mot Chelsea och jag vill inte att Sergio Ramos ska börja misshandla våra spelare efter slutsignalen. Vi kanske ska överlåta bollinnehavet till Real Madrid helt så vi slipper Alonsos, Marcelos, Pepes med fleras dobbar, knytnävar och Marcas photoshoppande i efterhand.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-04-21 15:00
Fabregas var alldeles för nonchalant senast jag hoppas och tror att thiago startar.
Barcelona Barca - King / Alexis magic
2012-04-21 14:50
H.alavi Tittar på arsenal vs chelski.. London derbyerna är verkligen en besvikelse. Det finns inget rivalitet längre kvar. Man kan tro att det är en vänskapsmatch. Ska ut och ta en promenad med grabbarna senare. Efteråt är det bara och springa hem nervöst och kolla inför snacket innan matchen börjar. Börjar redan bli nervös. Jag tror faktiskt att thiago startar. Har för mig att pep ställer över enstaka spelare.
Barcelona el Maestro:- )
2012-04-21 14:44
Mourinho kommer antagligen att starta med en försvarare i mitten tillsammans med Alonso och Khadira. Jag tror att det blir Marcelo(na) eller Coentrao. Han kommer att köra defensivt. Det gäller att luckra upp det.
Alexis är uttagen men jag tror fortfarande att han startar på bänken.
Coach pep.
2012-04-21 14:42
Zamboza

Ja, de flesta cules gillar väl Orrenius. Jag hatar att se Messi och Ronaldo i samma mening numera men statistiken han drog upp om bägge spelarnas soloprestationer var ju underhållande. 10-1 till Messi. Ronaldo är alltså varken en lagspelare eller fotbollsartist längre.

Angående italienarna så tycker jag vi ska vara glada att ingen av de där fotbollsterroristerna gillar oss. Den dagen sådana som Borell och Birro börjar gilla Barca så vet man att något gått fel med klubben.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-21 14:37
Hur laddar ni upp inför el Clásico? Jag har nästan tröttnat på att kolla på "trailers" och sådant på YouTube. Nummer ett på min lista är musiken.

Andrea Bocelli, vilket geni. Nästan så att man vill gråta när man hör honom sjunga i Rom 2009.

----

Fy fan vilken tråkig match mellan Arsenal och Chelsea. En gång i onsdags och två gånger hittills idag. Ribban. Chelseas bästa vän.
Barcelona Pep.G
2012-04-21 14:32
Fc Barcelona, jag började heja på er när ni var dåliga. När alla på skolgården hejade på Real Madrid för att dom hade alla stjärnorna. Det var en jobbig tid men jag lämnade er aldrig, ALDRIG. Sen kom Ronaldinho och gjorde er till världens bästa lag. Efter det blev ni dåliga igen i 2 säsonger och förlorade t.o.m. 4-1 mot Real, jag var fortfarande trogen. Efter den säsongen kom du Pep 2008 och gav oss trippeln. Sen du kom har vi vunnit 13 av 16 möjliga titlar. Jag skiter i om ni går titel lösa den här säsongen. Jag skyddade er när jag var 7 år och gör det nu när jag är 20 år också. JAG FUCKIN ÄLSKAR DIG BARCELONA, DINA FÄRGER, DINA SPELARE, DIN ARENA, DIN TRÄNARE, DIN MESSI. Pissar på er haters
Real Madrid Sherminator
2012-04-21 14:31
"But we believe that the best way to win is to play an offensive way and the style that we believe in."

Några utav Misters första ord när han blev tränare för Barcelona. Skall vi vinna idag måste vi spela vårt spel. Jag personligen anser att förra säsongens Barcelona var mycket bättre än årets Barcelona. Pga några saker.

För det första så har vi blivit sämre på det som kännetecknat Barca under Guardiolas tid. Vårt försvarsspel och spelarnas rörelse. Förra året och året innan dess och året innan dess så var vårt försvarsspel helt otroligt. Presspelet var bland det vackraste jag någonsin sett, så fort man tappade boll så satte spelarna press och man gjorde det som ett kollektiv. Man gör det fortfarande, men nu känns det mer som om spelarna halvspringer upp och sen helt plötsligt stannar.

För att kunna spela det anfallsspelet som vi gör måste rörelsen vara perfekt, inte i närheten utav perfekt. Utan perfekt. Det har den inte varit i år. Det ser man prov på när vi möter försvarsskickliga lag såsom Chelsea senast. Möter man ett sådant lag som, i mitt tycke inte spelar fotboll utan förstör sporten, så måste rörelsen vara perfekt. Det funkar inte att spela handboll runt en buss.

Sist men inte minst måste Gudarnas Gud, Lionel Messi prestera och leverera ikväll. Vilket han är kapabel till och gjort flera gånger om. Sedan så har vi ju sett det tidigare, Barcelona lyfter sig alltid när det kommer till El Clasico. Så jag hoppas verkligen försvarsspelet och rörelsen sitter som en smäck idag!

VISCA BARCA y VISCA CATALUNYA! SOMISEREM!!!!
Barcelona Kraków
2012-04-21 14:31
Mourinho kvar i RM till 2014 enligt Mundo
Barcelona Zamboza
2012-04-21 14:26
Coach pep

Ja du har rätt, men tänkte mest på hans jämförelse mellan Messi och CR. Glömde att skriva det. Rent generellt gillar jag han. Jämför han exempelvis med idioter som Borell, Birro och Hussfeldt, Klasskillnad. Undrar varför italien älskande journalister är så antibarca? Avundsjuka?
Coach pep.
2012-04-21 14:22
Zamboza

Jag håller inte med Orrenius om att vi inte är ett lika bra lag längre för det har vi visat att vi är i de stora matcherna. Ett stort bevis på att lagets vilja och styrka fortfarande sitter i var matchen mot Levante som vi lyckades vända och vinna. Men han har rätt i att Pep skulle behöva en Spa-weekend och att många spelare inte presterar på topp kontinuerligt längre, där han nämner Xavi och Alves som exempel. Pique, Pedro och Abidal(borta) kan också räknas in där. Men samtidigt har vi andra spelare som växer i Valdés, Mascherano, Busquets, Iniesta, Thiago, Fabregas, Sanchez, Cuenca och Messi. Det måste man någonstans också poängtera och ha med i kalkylen innan man drar slutsatsen att vi blivit sämre som lag.

Gillar inte heller att han säger att vi är mer beroende av Messi nu än någonsin. Vi har varit mer beroende av Messi än någonsin sedan Guardiola kom och gjorde honom till fältherre. Men vi har fortfarande andra spelare som kan avgöra. Messi har faktiskt varit spelmässigt låst och oförmögen senaste CL matcherna mot Milan och Chelski, men det har gått bra ändå (var det endast slumpen att vi inte vann över Chelski).

Det här laget har aldrig svikit prestationsmässigt i avgörande tillställningar och jag tycker det är lite för tidigt av Orrenius att dra slutsatsen att vi inte är nummer ett längre. Vad säger han om vi slår Real Madrid och Chelsea?
Barcelona SamMajid
2012-04-21 14:10
Barcelona Pep, The Creator
2012-04-21 13:35
Visst är Neymar bra men den brasilianska ligan är helt annorlunda än den spanska. Får lite Robinho vibbar av honom, klen men teknisk.
Barcelona Zamboza
2012-04-21 13:28
En läsvärd artikel med Niklas Orrhenius. En av få svenska journalister tsm Bank, Niva och Kalle Karlsson som har nåt vettigt och säga om barca.
Barcelona Pep, The Creator
2012-04-21 13:26
Visst är Neymar bra men den brasilianska ligan är helt annorlunda än den spanska. Får lite Robinho vibbar av honom, klen men teknisk.
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-21 13:25
Dill - Busquets!!

Haha gärna. Om du fixar flyget :D
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-04-21 13:18
AndreD Åk upp till stockholm! Haha Ifall någon vill värma upp inför "matchen" så börjar arsenal-chelsea om ungefär 20 minuter. Lär bli intressant. Diver drogba sparas inför tisdag, istället för han spelar Torres. Hoppas arsenal kör över dom!
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-21 13:12
Vamos Blaugrana

Fullbokat...
Barcelona ElTriplete
2012-04-21 13:08
http://www.youtube.com/watch?v=Hg3GY90vOSc

Skönt klipp! Grym imitation av Mourinho haha :D
Gammalt dock
Annons: