/spanien/barcelona/forum/925.aspx/spanien/barcelona/forum/925.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Pistolero #9
10/31/2016 14:59
Canal in France say that Barça are following PSG right back Serge Aurier. (via @josepcapdevila) En av världens bästa HB. Lite småtaskig personlighet dock.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
10/31/2016 14:02
neymar JR

Sett otaliga träningar med Deulo både England samt Sverige något fel på hans attityd där finns det knappast...

Han påminner mycket om Cristiano både till spelet och utanför planen kanske det som är problemet...
Barcelona Soda Popinski
10/31/2016 13:23
Gabriel. Du glömde Pedro också. En galen resa där.
Barcelona Gabriel
10/31/2016 12:14
Det finns inget vackrare än att få följa en ung talang i La Masias utveckling till att bli en storstjärna i A-laget. Vi har varit lyckligt unnade som fått bevittna den resan med spelare som Valdes, Puyol, Piqué, Xavi, Iniesta, Busquets och Messi. Men med det sagt, så hade det kunnat ha sköts ännu bättre. Spelare som Thiago exepelvis är en man sent glömmer från minnet som en spelare som med allra största sannolikhet hade satt sin plats i startelvan förr eller senare. Sedan är både Grimaldo och Adama två utomordentligt stora talanger som även de hade haft en stor möjlighet till att få en stor roll i vårt A-lag.

Men men, man får glädjas åt att Sergi Roberto tagit för sig rejält, och så även Rafinha denna säsong. Alla talangers resa kan väl inte sluta på samma sätt, tyvärr.
Barcelona neymar JR
10/31/2016 12:00
Deulofeu Vi kan ju både börja och avsluta med hans attityd. Sen hur det vart på träningarna kan vi bara spekulera men något har hänt, vems fel det var får vi nog aldrig veta. Men räknar inte med honom som förlorad talang likt thiago, adama och grimaldo.
Barcelona Deulofeu
10/31/2016 11:45
neymar JR

På vilket sätt har Deulo misshandlat sig själv menar du?

Han blev ju bortskickad bara ett par dagar innan säsongen började till sevilla!

Luis Enrique har sina principer rättar man inte in sig i ledet är det frysboxen som gäller.Vad som hände dem två emellan är det väl ingen som vet?

Hans chans tillbaka kanske är Koeman? Hans nuvarande coach som kanske någon gång i framtiden hamnar hos oss igen?

Kan dock hålla med dig om Adama han tog verkligen chansen när han spelade!
Barcelona neymar JR
10/31/2016 11:18
Deulofeu har väl bara misshandlat sig själv, Adama & grimaldo däremot blev misshandlad. Speciellt adama som tog chanserna och presterade direkt i a-laget, det om någon borde vara en spelartyp som passar lucho perfekt.
Barcelona Deulofeu
10/31/2016 08:58
Gabriel

Jag kan bara instämma att de tappade bort Grimaldo är ett skämt.

Deulofeu,Adama många spelare som är unika som har misshandlats rejält.

Att man inte vid något tillfälle talade om för honom att han var en spelare de hade i åtanke för a-laget gör att drömmen dör ganska snabbt.

Han har visserligen ett par tuffa år av skador bakom sig men hans talang kan väl ingen någonsin tvivla på? Ej heller hans ambitioner?

Ni som ofta är i Barcelona som jag, vet ju också hur oerhört populär denna unga man var i vårt b-lag! Han var ju under sin tid i laget den klart populäraste spelaren bland supportrar så detta är för mig ett oerhört svek.

Han spelade ju en hel del längre fram också och provades ju även på mittfältet så att han skulle kunna bli en utmärkt truppspelare var det ju aldrig någon som
tvivlade på?

Ytterligare två saker vill jag ta upp.

Det första är ett obekräftat rykte som säger att om Benfica väljer att sälja honom vidare kommer vi få en större del av pengarna han kostar.

Något jag personligen tvivlar på då klubbens sätt att sköta affärer för mig är en gåta.

Den enda och egentliga anledningen skulle kunna vara att vi i juvenil a har en spelare som påminner om en ung Puyol.

Cucu en vänsterback precis som Grimaldo och kanske är den som klubben tror mest på? Något jag inte köper heller riktigt då Cucu säkert blir mittback om några år och det är inte säkert att Grimaldos bästa plats är vänsterback heller.

Barcelona Gabriel
10/31/2016 08:38
Att sälja Grimaldo för 1,5M€ utan att dessutom inkludera någon återköpsklausul i dealen är bara en av väldigt många skandalösa aktioner som tagits utav den här ledningen under deras tid i klubben. Grimaldo var en av våra största talanger och det krävdes ingen raketforskare för att förstå att han med bara lite förtroende och speltid tillslut skulle växa till att bli en av de bästa och mest eftertraktade spelarna på sin position. Även om Digne har gjort det bra så går det aldrig att jämföra det med en spelare från La Masia som är en egen produkt och som hade haft goda möjligheter att slå sig in i startelvan. Grimaldo har både talangen och åldern på sin sida och fortsätter han på det inslagna spåret så dröjer det inte länge innan han klassas som topp 3 på sin position för så bra är han. En return för Grimaldo är också i princip helt uteslutet nu med tanke på hur dyr han lär vara efter hans utvecklingskurva för Benfica. Grimaldo är en supertalang som man bajsat bort, det går inte ens att påstå att man "slarvat" bort honom då "slarv" enligt mig inte kan ses som ett medvetet val, något detta helt och hållet var. Man sket helt enkelt i spelaren och trodde inte längre på hans talang och utveckling. Otroligt dåligt jobbat och samtliga inblandade förtjänas att kritiseras hårt för det här, vare sig det handlar om ledningen eller Lucho! 1,5M€ och Benfica skrattade rakt i vårat ansikte. Well played!
Barcelona Mr. Dashir
10/31/2016 08:37
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Sen när har man rätt att såga och indirekt påstå att man vet mer än vår manager bara för att man sett en youtube-video? Är en ganska saftig sågning dessutom.

Är ganska säker på att LE hade tillräckligt med information för att då ta ett rätt beslut angående Grimaldo. Förhoppningsvis kan han utvecklas och sedan komma tillbaka, för att ha honom kvar efter hans skador var inte rätt väg att gå. Förutsatt att man tror på LE förmåga tillsammans med tränare, assistenter mm som professionella experter att utvärdera en situations alla delar, vilket jag tycker är rimligt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
10/31/2016 01:23
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Det ont att se detta ;-(((
10/31/2016 00:52
[QUOTE=neymar JR]Påstår du att modric har varit jämn senaste 2 åren? Nu intalar du dig själv att gräset är grönare på andra sidan bara. Om lucho ska behöva lära dessa hur man spelar fotboll så är problemet betydligt större än lucho. Det är fortfarande inte defensivt dom brister utan med boll, och dom löper trots allt mindre nu än under pep så den ursäkten finns inte heller. Våra offensiva spelare borde prestera bra mycket bättre offensivt med tanke på hur mycket frihet dom får. I detta facket slänger jag helst in talangerna samt nyförvärven som spelar för fegt för min smak. Busken största problem är att han gör det svårt för sig själv. Men du har rätt det är luchos fel, han borde bänka dom som inte presterar! [/QUOTE] Modric har varit Real Madrids viktigaste spelare de senaste tre åren o fortsätter vara det. Lucho borde sluta hämma våra mittfältare med usel taktik.
10/31/2016 00:43
[QUOTE=Josep "Pep" Guardiola Sala]Tack så Mycket Luis Enrique, snacka om fingertoppskänsla! NOT!!! säger igen, LE är det värsta som kan hända vår framtid! [/QUOTE] Har läst från en massa Benficafans att detta är den bästa talangen dom haft på FLERA år o vet att klubbar som City etc kommer värva honom snart för stora pengar. Vad sålde vi honom för, 1 krona till Benfica eller något sånt? Gracias Lucho!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
10/31/2016 00:20
Tack så Mycket Luis Enrique, snacka om fingertoppskänsla! NOT!!! säger igen, LE är det värsta som kan hända vår framtid!
Barcelona Ribohn Fan
10/30/2016 20:14
Det Lucho ska ha pluss för igår, är att han gör korrigeringar i halvlek, som gör det något bättre. Han ändrar till 3-backslinje med Mascherano, Umtiti, Rakitic. Flyttade fram ytterbackarna högre upp. Det gjorde att variationen i spelet blev bättre. Denis blev då balansspelare på mitten, det blev tyvärr inte lyckat. Han var allt för lite spelbar, alternativet blev nästan alltid istället en krossboll för att byta kant.
Barcelona Blaugrana91
10/30/2016 19:31
[QUOTE=LennyRomario]Ja, du pratar om att du kallas för plastfan. Men ingen här inne känner vid sig att de kallat dig ett plastfan. Så vem är det som kallar dig plastfan? Den enda jag sett hittills är du själv. Så varför inte bara sluta med det? [/QUOTE] Och du tror att det här är första diskussionen jag har med någon ang. detta? Då tror du fel. Som sagt har inte påstått att han eller någon annan kallat mig plastfan eller liknande nu. Men återigen jag har haft den här diskussionen förut och då har man ifrågasatt varför jag håller på Barca när jag förespråkar Bartomeus ledning. Då nämnde jag bara att ska man då även ifrågesätta supporterskapet hos medlemmar som varit med sedan lång tid tillbaka bara för att även dem uppskattar Bartomeu? Det här var alltså en fråga jag ställde rakt ut till forumet och inte till någon specifik medlem.
Barcelona neymar JR
10/30/2016 19:20
Påstår du att modric har varit jämn senaste 2 åren? Nu intalar du dig själv att gräset är grönare på andra sidan bara. Om lucho ska behöva lära dessa hur man spelar fotboll så är problemet betydligt större än lucho. Det är fortfarande inte defensivt dom brister utan med boll, och dom löper trots allt mindre nu än under pep så den ursäkten finns inte heller. Våra offensiva spelare borde prestera bra mycket bättre offensivt med tanke på hur mycket frihet dom får. I detta facket slänger jag helst in talangerna samt nyförvärven som spelar för fegt för min smak. Busken största problem är att han gör det svårt för sig själv. Men du har rätt det är luchos fel, han borde bänka dom som inte presterar!
Barcelona Katalano
10/30/2016 19:02
Något som slog mig nu är att våra ytterbackar sällan är med i anfallen nu för tiden. Det beror främst på att anfallen är så korta då vi har ett rakare spel. När vi etablerar långa anfall kommer ytterbackarna fram i banan, men det är inte så ofta. Med detta sagt så har vi inte lika mycket behöv av ytterbackar som är fantastiska offensivt längre. Defensiven blir mer betydelsefull.
10/30/2016 18:48
El Pistolero #9

Håller med om det inte finns lika många alternativ för mittfältarna längre.
Minns inte sist de spelade sig genom mittfältet med trianglar passningar. Arsenal, bayen Man City behärskar det spelet bättre än oss i den här säsongen måste jag säga.

Jag förespråkar inte att man ska sidledspassa in i evigheten utan, man vill se en varierad spel som 14/15.

Måste tillägga att alla inte tar hemjobbet eller pressar.
Hoppas det blir ändring på det när det vankas stor matcher nu.
10/30/2016 18:42
neymar JR

Det roliga är att det är inte så att Busi har spelat dåligt någon enstaka matcher utan vi pratar om hela den här säsongen. Men hej, låt oss skylla på Lucho.

Jag tycker fan synd om Rakitic. Han har världens mest otacksammaste jobb.Han försvarar för 2 personer. Vi vet alla vilka offensivt spel han har i sig men de kan han inte använda längre när han spelar i Barca.

Så synd, hans skott skulle behövas.
10/30/2016 18:41
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]El Pistolero #9 Ja, det är Lucho som ligger bakom alla bolltappar Busi gör per match. Låt oss skylla på att Busi inte har varit sig själv hela den här säsongen. Eller när mittfältarna väl får bollen kan de inte passa fram bollen på djupet även om det räddade deras liv. Vår mittfält har tappat kvalité och kreativitet sen den dagen Xavi gick. Om Barca fixar den dimensionen av spelet skulle de vara ännu farligare [/QUOTE] Kolla närmare på Busquets bolltapp denna säsongrn o se vilka alternativ han har att passa när han har bollen.
Barcelona Barca4life98
10/30/2016 18:39
Det som är problemet är att Messi och Neymar, framförallt Messi, som spelar som yttrar inte tar hemjobbet i "mindre matcher". Då försvarar vi och pressar med 7 man och då är det svårare att vinna tillbaka bollen högt upp. I försvar ser det oftast ut såhär; 4-4-2 Ter stegen- Roberto, Pique, Umtiti, Alba- Rakitic, Busquets, Iniesta, Neymar- Messi, Suarez Och i anfall; Ter stegen Pique, Umtiti Busquets Roberto, Messi, Iniesta, Alba Rakitic Neymar Suarez Så man får välja, antingen så tvingar man Messi och Neymar att ta hemjobbet som dom gjorde 14/15 eller så spelar man såhär. Messi börjar få problem med skador etc. Han kanske inte orkar lika mycket längre... Rakitic i vanliga fall och Denis igår får agera höger mittfältare oftast vilket tar mycket på krafterna. Kanske därför Denis byttes ut igår och Rakitic oftast byts ut istället för Iniesta.
[QUOTE=neymar JR]Lucho kräver hårtjobb i defensiven, helt rätt! Men på vilket sätt hämmar lucho dom offensivt? Tvivlar på att lucho vill förhindra deras kreativ, eller tror du på allvar att fallet är så? Är du så trångsynt? Cynisk? Säg mig en annan tränare som ger spelarna mer frihet än lucho offensiv väg? Iniesta är gammal att han inte kommer vara jämn i sina prestationer är knappast luchos fel. Busken är fortfarande mer eller mindre felfri defensivt, att han kladdar och slår bort enkla passningar är knappast luchos fel. Sen att du har inbillat dig att han är fantastisk i spansklaget är skrattretande, han är exakt lika bedrövlig där den senaste tiden. [/QUOTE] Ja det tror jag. Det är antingen det eller så är han så bedrövlig taktiskt att han inte vet vad han gör, det vägrar jag tro för då är det väldigt illa. "Iniesta är för gammal" spare me the bullshit. Då är Modric också för gammal för att spela de flesta matcherna för RM när han är tillgänglig, oj vad ojämn Modric är, not! Busquets är alltid bäst i spanska landslaget, inget snack. Bedrövlig i spanska landslaget var det...
El Pistolero #9

Ja, det är Lucho som ligger bakom alla bolltappar Busi gör per match. Låt oss skylla på att Busi inte har varit sig själv hela den här säsongen.

Eller när mittfältarna väl får bollen kan de inte passa fram bollen på djupet även om det räddade deras liv.

Vår mittfält har tappat kvalité och kreativitet sen den dagen Xavi gick.

Om Barca fixar den dimensionen av spelet skulle de vara ännu farligare
Barcelona neymar JR
10/30/2016 18:26
Lucho kräver hårtjobb i defensiven, helt rätt! Men på vilket sätt hämmar lucho dom offensivt? Tvivlar på att lucho vill förhindra deras kreativ, eller tror du på allvar att fallet är så? Är du så trångsynt? Cynisk? Säg mig en annan tränare som ger spelarna mer frihet än lucho offensiv väg? Iniesta är gammal att han inte kommer vara jämn i sina prestationer är knappast luchos fel. Busken är fortfarande mer eller mindre felfri defensivt, att han kladdar och slår bort enkla passningar är knappast luchos fel. Sen att du har inbillat dig att han är fantastisk i spansklaget är skrattretande, han är exakt lika bedrövlig där den senaste tiden.
10/30/2016 18:15
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Intressant. Inget fel på den taktikern men varför bara envisas samma taktik varje match. Sen måste vi vara ärliga och erkänna att ingen av våra mittfältare har spelat bra den här säsongen. Någon som vet hur det går med skadefronten. Vem kommer tillbaka snabbast. Jag kollar på en spelare som Veratti och undrar hur länge han kommer att vara där till någon annan köper honom från blåbärs ligan. De där pengar som gick till Paco och Gomez skulle vara värda Veratti (stavning) [/QUOTE] Återigen, du gör misstaget att beskylla mittfältarna när Luchos spelsystem inte gynnar dom för fem öre. Samma skit Busquets får när han inte är problemet, även Iniesta med jämna mellanrum. Verratti hade också varit dålig under detta spelsystem. Men visst vi kan stämpla Denis o Gomes som floppar o sälja dom, sen se dom briljera i en annan klubb där mittfältet är prio 1.
Barcelona LennyRomario
10/30/2016 18:13
@Blaugrana91:
Ja, du pratar om att du kallas för plastfan. Men ingen här inne känner vid sig att de kallat dig ett plastfan. Så vem är det som kallar dig plastfan? Den enda jag sett hittills är du själv. Så varför inte bara sluta med det?
10/30/2016 18:02
@El Pistolero #9:

Intressant.
Inget fel på den taktikern men varför bara envisas samma taktik varje match. Sen måste vi vara ärliga och erkänna att ingen av våra mittfältare har spelat bra den här säsongen.

Någon som vet hur det går med skadefronten.
Vem kommer tillbaka snabbast.

Jag kollar på en spelare som Veratti och undrar hur länge han kommer att vara där till någon annan köper honom från blåbärs ligan.

De där pengar som gick till Paco och Gomez skulle vara värda Veratti (stavning)
10/30/2016 17:52
"Are we still debating whether Barcelona have central midfield passing issues? Or can we move to debating the reasons behind it?" (Länktips). O folk kritiserar våra mittfältare. Kolla detta. Inte alls konstigt vartenda mittfältare underpresterar!
10/30/2016 17:39
Seriöst, vart håller the cameroonians hus? En saknad skribent på forumet.
Annons: