/spanien/barcelona/forum/9247.aspx/spanien/barcelona/forum/9247.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2012-04-21 22:18
Ni som tror att spelarna är mätta kan ju tänka om. De visar hjärta och försökte verkligen under hela matchen. Att det sen inte var bra nog är en annan sak. Ibland räcker det tyvärr inte, de är också mycket slita. Varför är det de tror ni? Tja, de är mänskliga helt enkelt. Tänk på det innan ni kritiserar hela tiden.
Barcelona MVP - 2011
2012-04-21 22:18
Lugna ner er! Fan de är också människor, vi kommer inte alltid att vinna herregud.
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-04-21 22:17
Vad annat kan man säga än grattis till Real efter kvällens match. De visade att de verkligen ville (vilket de gjort under hela säsongen) och man tar vara på sina chanser.
Det här galna facit vi haft mot rivalen de senaste åren skulle ta slut förr eller senare. Att det händer mot ett av de bästa Real Madrid genom tiderna med Mourinho i spetsen är inte konstigt.

Man får helt enkelt hoppas på att laget inte går runt och hänger med huvudena och att vi får se en nytändning mot Chelsea!
Barcelona Dill - Busquets!!
@GerardPiqué3:

Exakt, XIB i mitten och vi ska fan RÖVA chelsea.

Om inte tello varit på plan hade vi vunnit. Han bränner ju ALLT. Gör ont att säga det för jag gillar honom, men han var alldeles för ung för en sån här match.

Barcelona SamMajid
Klaga på Pep, klaga på Tello, klaga på allt... Men kom fanimej inte tillbaka hit när det går bra!

Kjalic, var beredda på att ta emot nya medlemmar i Puertan! Hoppas att de kommer till nytta!
Barcelona Doogge
2012-04-21 22:16
Tello besvikelse sanchez en av dom bästa på plan, med sin korta stund som han var på plan, glöm den här skot
Matchen nu, så önskar vi att real vinner München och så kan vi slakta dom i cl finalen, visca bara
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-21 22:15
Ta vinsten som män, gå till skolan/jobbet på måndag med huvudet högt. Flina bort marängernas hån (det kommer garanterat komma) och ignorera hatarna.

Vart stolta över att ni är fans till FC Barcelona!
AndreD - Ànims Abirey
Döda mig någon
Barcelona Den vise
Den som söker konspirationsteorier kan tro sig tänka att Pep valde att förlora matchen med flit. Det vill säga att han sökte en anledning att förlänga och återerövra tronen igen.

Att han ville ha en uppförsbacke då allt har gått som en räls sen han tog över?

Men det kan inte vara på det viset..

Nej nej nej!

Eller?
Barcelona Doogge
2012-04-21 22:14
Tello besvikelse sanchez en av dom bästa på plan, med sin korta stund som han var på plan, glöm den här skot
Matchen nu, så önskar vi att real vinner München och så kan vi slakta dom i cl finalen, visca bara
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-04-21 22:14
Guardiola är en hjälte, oavsett hur liga och CL går så har han givit oss något som ingen annan någonsin skulle kunna ge oss.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2012-04-21 22:13
Den här säsongen borde ha lärt Pep att det är nästintill omöjligt att utmana på alla fronter med en trupp på 20-21 spelare. Tre matcher under 6 dagar. Om lag som Chelsea, Madrid mfl med sina större trupper påverkas av det, vad tror ni inte Barca gör då?
Coach pep.
2012-04-21 22:12
Fan vad man älskar Guardiola. Trots nederlaget går det bara inte att vara besviken på laget. Allt de givit oss senaste åren saknar motstycke. Nu samlar vi ihop oss!
Barcelona B-Guden
2012-04-21 22:10
får inte glöma får inte glöma
nej vi ska inte glöma, men det gör inte det bättre, vi har inte en enda djupledsspelare på plan vad är taktiken ? Messi dribbla 5 stycken och skjut in den ?
Ska vi vara wannabe real madrid och börja prata historia ? nej jag kräver mer speciellt att vi börjar lira med djupleds spelare igen. sen alla är så fega, jag är minsta killen 167 cm, men jag smäller på som fan när jag spelar innebandy och fotboll jag tar stryk och allt men våra spelare så är det bara messi som inte är rädd.......

jag vill spy har redan tagit bort 12 stycken från facebook och valde att logga ut nu, men vi kan inte låta det här ske, Thiago varför inte utmana mer ?
Kanske är jag för en värvning av neymar endå snart...
Barcelona II Barça II
Grattis Madrid till vinsten! Ni förtjänade att vinna.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
Sista grej jag skriver ska ta en paus och skriva igen efter Chel$ki matchen...

Visca el Barca y visca Catalunya i med och motgång!
Barcelona GerardPiqué3
Hoppas på vår RIKTIGA elva på tisdag. Inget jävla experimenterande !

Valdes

Alves-Pique-Puyol-Adriano(även om han va kass ikv)
Xavi-Busi-Iniesta
Sanchez-Messi-Pedro
Barcelona Vampíro
2012-04-21 22:09
Jag är jävligt besviken på att vi förlorade men life goes on och vi har helt ärligt aldrig förtjänat att vinna ligatiteln den här säsongen. Det har varit Madrids år i stort sett hela vägen och vi har snubblat bort våra chanser flera gånger om. Nu vill jag dock blicka fram mot tisdagen och hoppas på en mycket bättre inställning från spelarna.
Barcelona true_barca_fan
Varför ska alla skylla på Pep, vi har vunnit många matcher mot Madrid sen Pep tog över. Nu är det bara ladda om till Chelsea matchen.

Man ska alltid vara Positiv säsongen är inte kört än vi har chans till 2 titlar CL och CDR.

visca el barcaaa.
sólo hay un equipo llamado Barça
Taktisk miss av pep, tello och thiago var en av dem sämsta på planen. När Alexis kom in så löpte han och yter skapades till Messi och Co att driva in i. Exempel på det är ju målet.
Barcelona II Barça II
2012-04-21 22:08
Aja vi förlora, fan va jobbigt. Jag mår dåligt. Men men livet går vidare, vi kommer tillbaka nästa år! Visca el Barca!
Barcelona Més que un Esport
@Andrés V:

Det sägs att man ska vara stor i förlust men ödmjuk i vinst.

Ibland är det svårt... Madrid var bättre idag.

Har vi kört fast med Pep? Är det spelarna? Var det dömt att hända förr eller senare (talar om just denna match..)
Jag vet inte..
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
Gratulerar Madrid till både vinsten och ligan, de har i ärlighetens namn varit bättre än oss. Men helvete va bittert det blir om vi inte går till final i CL. Kom ihåg grabbar det är i motgång som vi ska hålla fanan högt, vi startade med 9!!! La masia spelare idag och en sån ärofylld vinst kommer Madrid aldrig någonsin kunna ta, det kan jag lova varenda cule!
ragnarök
Det finns inget att göra åt. Vi är för passiva stora delar av matchen och lyckas inte uträtta för mycket. Vi skapar ett par chanser som vi självklart missar som vanligt. Real Madrid är effektivare ikväll och förtjänar att vinna.

Grattis Real.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-04-21 22:07
Ja de vann matchen, men hade vi gjort mål på våra lägen är jag övertygad om att vi hade vunnit!

Barcelona Barca4eva
Men ifall ni skyller det på Pep så kan ni säga att han fick laget att spela sämre. Och hur ni än vrider och vänder på det så står Real fortfarande med en rättvis seger, dvs de var bättre.
Blaugrana1990
Låt mig gå igenom samtliga Guardiolas ändringar från vår ursprungliga vinnande och fungerande koncept som gjorde att vi vann det vi vann förra säsongerna, och alla dessa ändringar skedde i dagens match

1. Vi körde en 3 back-linje istället för 4 och detta mot världens näst bästa lag.

2. Vi körde med Mascherano som vår enda mittback! Notera enda mittback! Mascherano som är skyldig till Ronaldos avgörande mål.

3. Dani alves körde inte högerback, det han spelat hela sitt liv utan högeranfallare, och som resultat hade vi en handikappad högersida.

4. Vi hade en B-lagspelare i Tello som inte ens startar mot lag som Racing Santander.

5. Vi hade Thiago som inte håller för dessa matcher, i alla fall inte hur han spelat denna säsongen och har Fabregas som avbytare, en spelare som ändå spelat dem flesta matcher denna säsongen, inkluderat matchen i Madrid som vi vann!

6. Vi hade Pique, vår förmodligen bästa mittback på bänken.

7. Vi hade Alexis på bänken som är vår farligaste renodlade anfallare som gjorde mål i förra El-clasico och vi såg hur bra han var i dem 20 minuterna han spelade i dag. Istället för honom spelade Tello!!!

Barcelona den närkingska älgen
Dessutom vet jag att Villa var skit innan han gick sönder, men JÄVLAR vad den spelartypen saknades idag. Ingen som hotar i djupet, ingen som konstant ligger i linje med Reals backlinje. Klart som fan att vi blir uddlösa. Men fan. Vi har fortfarande chans på två titlar den här säsongen. Det är inte en bedrövlig säsong på långa vägar, även om det känns och verkar lite mörkt nu.
Barcelona Störst, bäst, Barca
Två extremt viktiga matcher där spelet har varit riktigt risigt. Känns som att vi för tillfället fallit tillbaka lite i det spelet vi hade i slutet på Ronaldinho, Deco,Eto´o eran. Känslan av att det inte riktigt finns någon energi och att det blir väldigt mycket rulla runt, utan att skapa nämnvärt mycket chanser (visst, fanns ju en del mot Chelsea). Vad det beror på vet jag inte. Men frågan är om Pep har motivationen att leda laget nästa säsong. Om han har det eller ej får vi snart veta. Åker vi ut mot Chelsea är det praktfiasko. Vilket i och för sig beror mer på vilken klubb vi är snarare än dåliga resultat.

Hur som helst är ligan körd. Men tar vi Champions och cupen då är jag mer än nöjd med denna säsongen. Och även om vi inte skulle göra det så är Pep Guardiola en fantastisk tränare som gjort så jävla mycket för FC Barcelona.
Barcelona Rambla~
2012-04-21 22:06
Ronaldinho10y Ge dig, de var effektivare än oss iaf. 1-2 blev resultatet om du missade det.
Annons: