/spanien/barcelona/forum/9244.aspx/spanien/barcelona/forum/9244.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2012-08-27 08:10
@ElChilenito:

Alexis var inte speciellt bra, precis som resten av laget...

Mido

Det kan ju oxå bero på att vi har en kommande match mot Real nu på onsdag.
Spelarna du räknade upp har antingen spelat Em-mästerskapet tidigare eller som i Villas fall just kommit tillbaka från skada.
Pigga ben kommer att behövas på onsdag.
Barcelona Deulofeu
2012-08-27 08:01
Matchen igår var verkligen ingen höjdare men vi tar tre poäng och omänskliga Messi avgör trots sin sämsta match någonsin?

Jag tycker det var järvt gjort att vila Xavi,Pedro,Mascherano de är ju för tillfället våra spelare som är i bäst form tillsammans med Iniesta.

Mou vilade också spelare igår i form av Khedira samt Coentrao.

Kom inte och säg att supercupen inte betyder nåt för den kan betyda allt Mou kan förlora sin tredje raka match då skulle han verkligen göra skäl för namnet The only one.

Vi kommer ha en fräsch trupp till på onsdag nästan alla har varit delaktiga i inledningen av säsongen och endast Bartra har fått snålt med speltid.Det kanske kommer nu när Puyul skadade sig.

Ser fram emot onsdag på Bernabeu
Barcelona ElChilenito
2012-08-27 07:55
Härligt att Alexis verkar ha gjort en bra match (såg inte matchen)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2012-08-27 07:28
Det som gjorde mig mest förbannad var: Varför ställer vi upp med en konstig startelva mot osasuna varje gång vi möter dom? Varför har vi xavi, villa, pedro på bänken? Har inte Tito lärt sig läxan från förra säsongen? Mot såna lag måste vi ha det bästa laget på plan för att de kan offra sina mammor när de möter oss. Tack vara pique vi vann detta annars skulle det vara 4-2 om han inte blockerade några målgivande skott
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-27 06:50
Skytte och Assist ligan?
Barcelona Gio Style
2012-08-27 05:03
Myser verkligen över det faktum att Real redaktionen som vanligtvis spottar ut 10 artiklar per dag inte har publicerat en enda rad kring matchen.
Förlusten mot Real Castilla måste verkligen svida :)
Barcelona Gio Style
2012-08-27 04:53
Härligt med tre poäng och att Getafe VANN mot sin egen morsa!? Vem fan kunde tro det, hahaha.

Idag saknades Xavi på plan, säga vad man vill om den herren men han är fortfarande lika ovärdelig för oss som för 2 år sedan. Har vi inte Xavi på plan så bör vi ha Thiago eller alternativt lägga Busquets på Xavis roll.
Spelar inte någon av dessa herrar på den positionen så kontrollerar vi inte mittfältskampen och matchtempot på önskvärd nivå.
Iniesta ska vara högre upp för att slå dem mer kortare passningarna och Cesc behärskar inte den positionen tillräckligt bra.

Någon föreslog längre ner ett mittfält bestående av Song-Busquets-Fabregas/Iniesta, låter väldigt bra i teorin och hoppas att det kan tillämpas i praktiken med för att få lite variation.

För övrigt en riktigt usel match från vår sida.

Måste även passa på att dela ut en känga till höger och vänster här på forumet. Folk är jävligt snabba med att dra slutsatser, såga tito, såga spelare m.m. Ni ändrar ju fan era åsikter oftare än vad Paris Hilton byter sexpartners!
En dålig match, allt är katastrof, TIto är sämst, Alexis är talanglös, Tello har inget i Barcelona att göra. En bra match "Fan vad Tello är bra, våra talanger är verkligen något utöver det vanliga" "KUNG TITO".

Förstår ni inte att kontinuititet och tålamod är grymt viktigt i fotbollssamanhang? Vill ni att vi ska bli som Real under floppåren? Sparka tränare till höger och vänster, sälja spelare hit och dit?
Tello är en snorvalp, låt honom spela och se vart det leder. Ingen föds som en färdig världsstjärna, alla kan och bör utveckla sina svagheter.

Vi har blivit bra bortskämda vi barcafans, framgång efter framgång på senare år. Detta har ledit till att många nyblivna fans förväntar sig världsklass varenda gång.
FÖRSTÅR NI HUR OMÄNSKLIGA KRAV NI HAR PÅ VÅRT LAG?
Och detta trots att den enda titeln vi tog förra säsongen var Copan...

Lösningen är inte att "sälja Fabregas" eller "kasta Tello". Skärpning för fan!
Spelare behöver förtroende och likaså gruppen. Kastar man ut spelare till höger och vänster så skapar man en otrygg miljö för alla spelare...

Man blir ju fan spyfärdig när man läser vad vissa plastfans skriver här emellanåt. Det är vårt lag som vi stöttar i vått och torrt.
Men en dag som denna ska vi inte fokusera på vem som ska sparkas och vem som är för dålig för Barca.
Vi vann och vi ligger före Real Whores.
Ett mer fokuserat Barcelona på onsdag tack så att vi kan sjunga "Madrid, Cabron. Saluda al Campeon! "

Visca el Barca
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-08-27 03:38
LAM

Kul att du visat honom tålamod, något han själv saknar helt :-P

Han saknar första touch, topp klass förståelsen Xavi har samt kortpassningsspelet som krävs..
Barcelona Éluc
2012-08-27 03:01
Jansen (agent Afellay): "He'll probably leave on loan. Talks are ongoing with several clubs. There's concrete interest from England." [nos]

Afellay lämnar alltså. Undrar om Fontás och/eller Dos Santos gör det också?
Barcelona Mäktiga Messi
2012-08-27 02:25
Johanna garå verkar fortfarande vara helt Jävla hjärndöd . hon sa helgens fulaste är Barcas tröjor . Barcas bortatröjor är mycket snyggare än garå o hennes kläder
Barcelona Figosajs
2012-08-27 01:33
2012-08-30 (Torsdag)

17:45, Viasat Fotboll
Gruppspelslottning (Champions League)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-27 01:19
Om vi kollar på spelschemat så har vi El Clasico sjunde omgången. Vi har klarat av Osasuna borta, men vi har flera tuffa matcher kvar. Nästa vecka är Valencia som kommer till Camp Nou, sedan har vi Getafe borta, Granada hemma och Sevilla borta. Alltså tre matcher med risk för poängtapp. Real har också Sevilla borta som alltid är svårt. Drömmen skulle vara att ha denna fempoängsledning med oss in i El Clasico, men jag är också nöjd om Real kommer till Barcelona två eller tre poäng ifrån oss. Då har de press att vinna och vi kan spela avslappnat, och vinner vi har vi fantastiska förusättningar för denna ligasäsong.

Btw, vet någon när CL-grupperna lottas?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-27 01:12
Vissa matcher har vi varit extremt beroende av Messi. För beroende. Idag gjorde han visserligen två mål men vände knappast matchen på egen hand. Första målet var ett grymt förarbete av Alexis och Pedro där Leo bara behövde rulla in. Andra målet var i och för sig ett väldigt vackert avslut men det var också Jordi Alba som gjorde ett fint inlägg.
Barcelona barca de Corazon
2012-08-27 01:09
synd bara att vissa barca spelar inte passar alexis när han väl löper rätt som messi wtf passar han nollan tello i första halv lek när den snubben suger-.-
han liknar overmars med andra ord sucky shitt
Barcelona MissyaPep
2012-08-27 01:07
Jag e glad och e helt med mina söta J! Väldigt glad över dagens vinst med tanke på att det såg mörkt ut länge men sen kommer legenden in och avgör från ingenstans :) nu ska vi ta hand om färskingarna från Madrid på onsdag och då har jag haft en toppen augusti månad!
Barcelona Carles Puyol - 1899
Killar, vi ska inte fira för tidigt för vi kan mkt väl tappa 5 poäng på 2 matcher. Vi ska fira när vi slår Real och leder ligan 9 eller 12 poäng förre inte 5 poäng förre. Visst är man glad men vill bara påminna er va inte för glada för vi möter Valencia direkt efter Real Madrid. Valencia kommer till Camp Nou utan sin bästa frisparkskungen R.Costa. Valencia kan mkt väl vinna eller kryssa mot oss för dem var grymma mot Madrid. Barca spelade inte bra men vann tack o lov för denna matchen var bland en av ligans svåraste matcherna. En sak som oroar mig och det är Messi beroende. Vi är för Beroende av just Messi och de kommer bara bli svårt att just ta fram en ny målkung i Barca när Messi är Skadad. Jag hoppas att Messi inte skadar sig för då får vi det jobbigt. Vill bara ha en frisk Messi hela tiden och hoppas bara att han inte skadar sig då är målen räddad :). En blek Messi idag gjorde två mål vilket visar att han är Bättre än Ronaldo. Vi ska bara vara grymt tacksamma att vi har Messi i vårt lag :). Love Barca <3.
Barcelona L.A.M Nr 10
Messi på högerkanten var en fantastisk spelare som dribblade förbi backar och gjorde massa mål. Messi i mitten är världens överlägset bäste spelare och självklar topp 3 genom tiderna.
Barcelona papillon
2012-08-27 01:05
Messi-Barca-10: Hade gärna också sett Messi på högerkanten och en renodlad toppforward som är inne i boxen, stångas lite med mittbackarna, och som tar djupledslöpningar. Synd att inte Etoo är kvar!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-27 01:00
barcetia

Jag vet att du och Frodo har skrivit om det mycket. Jag har hållt med er förutom att jag velat ha tålamod och ge Cesc tid för att anpassa sig till spelet. Något jag som sagt tappat hoppet om.
Barcelona papillon
2012-08-27 00:59
Någon här inne som har koll på Modric? Man blir lite "skrämd" när man hör om honom. Han ska tydligen vara den som ger r.madrid trippeln.
2012-08-27 00:57
LAM

Det var just det jag och Frodo hade kampanj på förra året som ingen ville tro oss på.

Fabregas saknar de allra viktigaste attributen för att prestera på toppnivå som centralmittfältare.
Barcelona Riiio!!
2012-08-27 00:56
valencia blandar och ger... får dom till det mot oss så kan det bli farligt för oss. Däremot är det värsta hönsgården defensivt. Ricardo Costa avstängd också men det spelar nog inte större roll då Victor Ruiz och Rami är mittbackparet
Barcelona Messi-Barca-10
2012-08-27 00:49
Kommer in såhär lite sent på forumet men jag måste säga lite saker:
För det första, så var ingen, i Barca duktig idag. Messi trycke in två mål, fine, det va bra men spelmässigt, inte bra. Men vem är jag och döma egentligen? Många har varit med i EM och är sletna osv osv. Vi vann mot madrid, en amtch som vi borde vunnit med fler mål och släppt in ett mindre mål egentligen. Men det är några små saker som stör mig, tex messis roll. Jag tror att det är dags att Tito flyttar messi till höger kanten. Ni minns säkert, långt hår, skär sig in i banan hela tiden, skapar oro, hattrick mot real, sjuk i huvudet helt enkelt. På så sätt, så rör man om väldigt mycket, plus (och detta är det bästa) så hade vi fått se MYCKET mer av Messi och Alves MAGI! Detta hade enligt mig varit det bästa, det känns som att messi försvinner från spelet allt för ofta, motståndarna är medvetna om vart han vill stå, vart han vill löpa osv osv. Därför så hade det kanske varti bra och ändra lite, låt en rutinerad David villa ta dem genialiska löpningarna som han tog i Valencia, i Barcelona. Då får man även en riktig fight mellan Alexis och Pedro i startelvan, vilket är viktigt för dem båda. Sen tycker jag att Fabregas borde tyvärr säljas nästa år. Killen är grym, men han räcker inte till som C-mittfältare, inte enligt mig och många andra. Vi har Thiago som visat enorm potentiall, vi har hans yngra bror som kan bli sjukt grym, sen har vi såklart segio roberto också. Men som sagt det är vad jag tycker... Nu till det värsta: Puyol, jag älskar killen över hela mitt hjärta, Barca utan messi är Barca, men Barca utan Puyol, aa du får bestämma vad Barca är då... Men grejen är den att puyol har börjat tappa gnistan som han har haft. Jag HATAR att säga detta, men killen borde få vila lite mer, vi borde satsa mycket mer på mascherano eftersom att han verkar som första valet efter el capitano. Vi borde ge bartra mycket mer speltid. Liksom, det känns som att så många saker kraschar samtidigt som att det känns som att denna säsongen kan bli repris på 08/09...

Jag är hitills hyfsat nöjd med spelet, nu ska vi bara ta supercupen sen kommer allt att rulla på som vanligt!!

Visca Barca!
(Nu fick man ut lite tankar från skallen...)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-27 00:46
barcetia

Kanske det. Men hans prestationer som falsk nia är fortfarande hästlängder bättre än när han spelar på Xavis roll. Och jag vill gärna hitta en plats i laget för honom så att han kan få mycket speltid och starta viktiga matcher. Som enganche kommer han aldrig göra det då det är som du säger, Iniesta är överlägsen där och så given i startelvan som en spelare kan bli på den positionen. Då är det bättre att vi spelar Cesc i anfallet, där han har visat att han är riktigt grym.
2012-08-27 00:39
"Jag tror nog de flesta kan hålla med om att Cesc är bättre som släpande anfallare/tia/falsk nia. Jag hade hopp om att han skulle prestera som mittfältare men det har jag gett upp sen en tid tillbaka nu. Han ska spela där framme och göra mål och assist."

Ja, men han är ännu bättre som enganche. En position han sällan får spela i. Anledningen till detta är att Iniesta är nästbäst i världen rent allmänt och den bästa offensiva mittfältaren sen Zidane.

Period.
Barcelona S91
2012-08-27 00:37
Grym match Depor utför, hämtat upp 3-1 borta mot självaste Valencia...
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-27 00:37
Kul att Rayo av alla lag är de enda förutom oss som tagit sex poäng. Roligt med uppstickare, som Betis förra säsongen. Det var roligt, fem av fem segrar i början.
Barcelona grande jw
2012-08-27 00:36
"Desto bättre gick det för Alexis, som var bäst i Barcelona för kvällen och en av få ljusglimtar i matchen. Den ängslighet som Alexis ofta har visat upp var som bortblåst och chilenaren utmanade friskt med ett härligt självförtroende. Förutom Iniesta, som blixtrade till stundtals, var det egentligen bara Alexis som utgjorde ett hot för Osasuna som försvarade sig bra"

Går Henrik Johansson på droger eller är det Barcelonas-forumets egna El Pasillo som har dykt upp från ingenstans och hyllar spelarna till skyarna trots att dom varit sjukt dåliga?
Barcelona MQUC
2012-08-27 00:31
Bästelona / jag har inga motiveringar till awards förutom 2 mål av kungen då, annars va det skönt med 3 poäng trots inte allt för bra spel och avslut, jag lämnas endå med tanken, ska vi inte värva en renodlad mittback av högsta klass? godnatt
Barcelona Bästelona
2012-08-27 00:21
Kvällens Awards ? :(
Annons: