/spanien/barcelona/forum/9243.aspx/spanien/barcelona/forum/9243.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-04-19 14:52
Underbart med en så spännande och svår match mot Chelsea på Camp Nou, det är dessa matcherna man vill se. Kommer bli mäktigt!
Barcelona barca_joe
2012-04-19 14:50
Säg vad ni vill men vi behöver en striker. Visst vi har Villa men hans form och tid i klubben känns lite oros. Vi har ofta ingen spelare i boxen då det kommer till inläggslägen och vi får ju helt sjukt mycket inläggslägen under matcherna. Kan inte bara vara mittfältare för bollinnehavets skull. Vi har bollinnehavet ändå.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-19 14:44
Andreas v.v

Messi bråk? Han är väl inte agressiv
Barcelona Barca-nist
2012-04-19 14:35
jag tror de flesta Barca fans har fått utstå en massa kommentarer från alla håll idag.
Dessa bittra haters har inget bättre för sig, jag fick mms t.o.m från en fiskare som ser en match om året (häcken- gais som topp).

Vi vet också att Barca kommer tillbaka hårdare, starkare och mycket bättre nästa gång. Då mina vänner, då kommer dessa bittra anti-barca publiken få en stor känga i baken som vanligt utan att vi ens behöva nämna det.
Vi kan inte komma undan all typ av hat och konspirationer. Mourinho & Real ledningen har satsat 100% på anti-barca kampanj och har kommit långt med det!

En sak ska vi lära oss, aldrig vara kaxiga i förväg, vi ska aldrig uttala oss att vi är bäst, för de orden får vi käka upp när det går fel. Många flaggade i förväg att Barca kommer vinna stort.
Njut av fotbollen och glöm ej ödmjukhet oftast lönar sig i längden !
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-04-19 14:29
Som jag skrev igår, gårdagens match skulle inte bli lätt det visste alla om. Att Chelsea skulle ställa upp 11 backar det visste alla också om, tydligen så var det bara Pep som inte visste om det.

Alla i forumet verkar ha snackat om det, men jag hade inte möjlighet att skriva hemma igår eller idag för en viss (Nina har spärrat mitt IP) så jag skriver från jobbet. Hur som haver så vill jag passa på att dela ut en rejäl känga åt Pep, att spela Iniesta på kanten är som att låta Iniesta spela med en bruten fot. Han är helt isolerad ute på kanten. Där tyckte jag att vi förlora matchen. Alla fotbollstittare vet att när ett lag sjunker så lågt så ska du försöka bredda spelet så mycket som möjligt för att skapa ytor i mitten, men nej Pep envisades som vanligt med att spela med en iskall Cesc. En Cuenca eller Tello på ena kanten och den andra Alexis, voíla där har du bredden. Men nej han envisades.

Och sen den jävla ineffektiviteten, Alexis lägen Cescs lägen fick mig och boxa in i betongvägg som jag nu ångrar som in i helvete. Du får INTE missa sånt i en CL semi final det händer bara inte, det är sånt som avgör om man går vidare eller inte. Tyvärr så har den här säsongens signum vart vår ineffektivitet framför mål och det kommer kosta oss dyrt känns det som.

Sen så kollade jag lite extra på highlightsen, det sjuka är att vi kom igenom VARJE gång någon bestämde sig och ta djupledslöpning så jag fattar inte riktigt varför vi fortsatte rulla i sidled när bollar bakom backlinjen obviously funkar? Jag älskar vårt spel med tiki taka och allt det där, men ibland känns det bara som massa duttande på boll. Jag vet att det har vart framgångsrikt med massa titlar och allt men sorgligt nog så är det där vårt enda spel, vi vägrar spela aningen rakare och med mer risk.

Med det sagt så tror jag att vi fortfarande går vidare, men vi har gjort det enormt svåra för oss själva. Lägena måste sättas, annars kostar det oss CL. Nu hoppas jag på att det blir en galen match mot Real där spelarna ger 200% och minskar avståndet till 1p, dels för ligans skull och för moralen. Vi alla vet hur Barca reagerar efter förlust fråga bara alla lag Efter Getafe och Osasuna.

Visca Barca!
Barcelona B-Guden
2012-04-19 14:22
Jag hoppas verkligen Cuenca startar hädanefter, han kan dribla sin motståndare iallafall.
Sanchez en dribbler ? jo tjena när såg vi det senast ?, sedan hoppas jag vi tar oss runt på chansen löper inte med ett par anfallare och slår in bollen efter marken, vi kommer inte igenom chelseas 10 försvarare på sista 5 delen av banan

Jag hoppas verkligen cuenca får starta, så kan vi tabort alexis dribbel status då han inte kan dribbla alls
Barcelona Mido
2012-04-19 14:10
Grabbar se d som Chelsea leder me 1-0 i halvtid, andra halvleken börjar nästa vecka, å ni vet va Barca kan göra om dom ligger under... Relax å njut av dagen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4eva
2012-04-19 14:04
Jag fullständigt avskyr sånt här spel av motståndare. Misstänkte att Chelsea skulle köra på samma sätt som 2009. Däremot ska man inte döma de alltför hårt. Det är det enda sättet för dem att gå vidare.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-04-19 13:57
Efter en ganska sömnlös natt vaknar jag idag och är inte helt bedrövad trots allt. Vi gör definitivt inte en av våra bättre matcher och matchen i sig var i vissa stunder otroligt smärtsam och frustrerande att se på. Några kritiserar Pep för att han inte "förändrar matchbilden" men jag tycker det är bra att han håller kvar vid det han tror på och den spelidén som givit oss mängder med titlar senaste åren.

"Bollinnehav vinner inga matcher säger de" Nej men bollinnehav skapar möjligheten till farliga målchanser som i sin tur ska leda till vunna matcher. Igår gjorde de det tyvärr inte då Cesc och Alexis inte hade skärpan i avsluten.

Helt obegripligt att folk fortfarande förknippar oss med filmningar när man såg gårdagens match - herregud. Tur man inte är Chelsea supporter!! Spela med 11 försvarare på sin egen hemmaplan i 90 minuter, det kallar jag för Rädsla och Respekt för motståndaren!!

Vi kommer att se en väldigt liknande matchbild hemma. Jag är dock övertygad om att vi kommer spela med en trebackslinje för att få in ännu en kreativ spelare på planen. Troligtvis Puyol, Busquets och Pique där bak. (Pique med sitt huvudspel viktig vid defensiva hörnor och frisparkar). Vi kommer inte behöva försvara så mkt därför vill jag ersätta Masken med Busquets och låta honom vara mer delaktig i uppbyggandet av offensiven.
Sedan hoppas jag att Alves och Messi befinner sig till höger och hittar tillbaka till sitt fantastiska samarbete. På vänstersidan vill jag ha Iniesta och Pedro. Centralt, Xavi, Cesc och Alexis där de turas om att ge varandra alternativ i djupled. Förr eller senare lär vi göra mål mot TråkChelsea.

MItt tips: 3-0 :)

Barcelona Andreas V.V
2012-04-19 13:31
Lite bilder från igår i länktips..

(säg till om det inte fungerar, tror du måste ha facebook dock och vara inloggad)

En annan fundering idag:
Jag har inte läst tidningarna mer än rubrikerna men det stod tex på flera Brittiska tidningar att Messi ska ha hamnat i bråk med någon turist på hotellet.
Media som gör en höna av en fjäder eller vad hände?
Wena
2012-04-19 13:31
Gloryglorymanutd

ähhh det är lungt vi har köpt domaren och dopat våra spelar så det ska inte vara någon helst problem för oss att ta oss vidare ;)
Barcelona DM1982
2012-04-19 13:28
@Gloryglorymanutd:

Tystnaden som uppstår när ett ManU-fan anklagar ett annat lag för domarfördelar.....
Barcelona Barca-nist
2012-04-19 13:27
Gloryglorymanutd

Ingen har försvarat deras osportsliga beteende utan spel!
Har du inget vettigt att säga så kan du göra alla inkl dig själv en tjänst, avsluta ditt konto!

Gloryglorymanutd
2012-04-19 13:20
Det som däremot förvånade mig var deras defensiv, det lyckades men det var mest pinsamt att se ett storlag agera sådär på hemmaplan. Det som dock var det mest pinsamma av allt att se var Drogba. Vad håller han på med på planen? Jag utgår från att det är Chelseafans som läser här och jag undrar, tycker inte ni att det är pinsamt att se honom hålla på sådär?

Vi skulle helt klart ha sett minst en av våra chanser. Jag trodde att Alexis gjorde mål och hoppade upp av glädje.

Jag känner mig inte särskilt orolig inför returen, Chelsea hade behövt ett bättre resultat än det här tror jag. Det kommer parkera bussen, som de gjorde idag, men det är skillnad på Barcelona hemma och borta. Hemma kommer vi sätta våra lägen, det är jag helt säker på.

Se så, lugna ner er nu. Jag är säker på att laget känner lugn, de vet vad de kan göra.

Varför skulle Chelseafans tycka att Drogbas beteende var pinsamt?Ni hyllar ju världens bästa skådespelare Busquets och hans mentor Dani Alves som hjältar trots att dem filmar var och varannan match. Kasta inte sten i glashus.
Barcelona Barca-nist
2012-04-19 13:19
Gloryglorymanutd

vi ser hur gammal du är genom siffrorna du har angivit i din nästa barca match tipps!

Barcelona Barca4eva
2012-04-19 13:18
Gloryglorymanutd Det är lugnt, vi köper den här domaren också ;)
Barcelona Barca-nist
2012-04-19 13:18
FC Barcelona:

Use this picture on your Facebook profile to support the team! SOM i SEREM!
Barcelona NoGo™
2012-04-19 13:17
Gloryglorymanutd

Okej då vet vi!
Gloryglorymanutd
2012-04-19 13:14
Ni kommer att få det enormt svårt på Camp Nou om Chelsea väljer att använda sig av samma taktik som dem gjorde igår. Tyckte att det var ganska uppenbart att Chelsea överlät bollinnehavet och initiativet till er och med facit i hand så gjorde dem helt rätt och 1-0 är ett drömresultat att få med sig till Camp Nou. Enda ändringen jag tror att dem kommer att göra till nästa match är att jag tror att Torres kommer att få spela på Drogbas bekostnad av den enkla anledningen att det räcker med en enda lyckad kontring för att sy ihop säcken och stänga den här semifinalserien. Nä, jag tippar på att det kommer att stå 0-0 i halvtid och ni kommer förr eller senare att börja bli desperata och lyfta långt mot Ivanovic, Cahill och Terry och där är ni chanslösa. Äntligen så kommer rättvisa att skipas för ert köp av Övrebö senast det begav sig. What comes up, must come down!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-04-19 13:00
Måste hylla gårdagens domarinsats. Man kommer inte ens ihåg honom efter matchen (så ska det vara), till skillnad från alla LaLiga domare.
barca#1
2012-04-19 12:55
Matchen igår var till stor del frusterande att se på. Första halvlek var bra, men i andra blev det mycket stillstående och handbollsspel. Cesc gjorde likblek, närmast usel insats. Alexis är i stort sett den enda som tar löpningar i djupled, vilket inte är hållbart. När Chelsea spelar som de gjorde igår går det inte att passa in bollen i mål, då är vi beroende av fler spelare löper i djupled. Tello har varit bra att ha igår. Är han skadad nu eller?
Men nu är allt upp till oss. Vinst mot Real i helgen och sedan tar vi Chelsea på camp Nou. Vi har fortfarande med i denna matchen, även om det blev mycket svårare i och med resultatet igår.
Barcelona Barca o Mort!
2012-04-19 12:51
Barca - King

Tror inte en sån spelare passar in i spelet. Visst Ibra såg ut att inte ens vilja spela när han lunkade omkring på planen, men tror det var vårt spel som inte passade honom. Man kanske inte helt enkelt ska vara en stor anfallare för att spela i barca utan en snabb liten jäkel :
Torres är ju lite både och, kan nicka samt är snabb osv. Hans pris lär väl ha gått ner och kanske han skulle få en nyantändning och komma igång i gammal god form med vårt spel. Sen har Negredo och Soldado alltid haft något jag gillar.

Aja varför snacka värvningar nu, Silly Season börjar i sommar och jag är rätt nöjd med våra anfallare som vi har ;)
Barcelona 1899
2012-04-19 12:46
@Briljanté:

Då är vi överens =)
Barcelona Briljanté
2012-04-19 12:20
Ska vi vinna mot Chelsea så MÅSTE Iniesta spela centralt på mittfältet. Pedro SKA starta som vänsterytter.

Vi alla vet hur matchbilden kommer se ut och Cesc passar inte in i den. Vi måste ha spelare som kan göra sin gubbe och därför tycker jag till och med att Thiago ska gå före Cesc.

Nu koncentrerar vi oss på Real!!
Barcelona Barca - King / Alexis magic
2012-04-19 12:16
Jag tycker att laget ser bra ut om det saknas något är det en erfaren mittback/ytterback och en annan sak. Vi behöver en renodlad stor stark anfallare som Gomez man kunde se hur pepe och ramos slet. Tycker att Llorente i bilbao skulle vara perfekta alternativet,stor och stark. samt en bra trupp spelare som skulle göra stor nytta genom att hålla fast bollen på motståndarens planhalva. Dessutom skulle många av våra inlägg resultera i mål. Ibra köptes för just detta men alla vet hur han presterade. Pique skapade mer kaos än honom när han fick direktiv av pep att kliva upp. Igår hade vi behövt en baskisk lejon att skicka bollar på. Till och med i Levante matchen.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-04-19 12:05
Idag ska jag gå runt stolt i min svarta bortatröja med Thiago på ryggen. Upp med huvuden cules, all in på camp nou vi kan ta det här, vi vet vad spelarna kan!
Barcelona barca de Corazon
2012-04-19 12:03
en fråga någon här som e från oskarshamn som ska se el classico på lördag?
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-04-19 11:55
Älskar alla tifon på stormatcherna, camp nou måste nog vara ett av få som har ett tifo över hela arenan! Riktigt mäktigt att se.
Barcelona jonny p
2012-04-19 11:54
Nu är det nästan läge att åka ner på tisdag och stötta! Kommer bli grymt spännande där nere hur det än slutar kommer det att bli DRAMA.
Jag ska in och köpa biljett nu...
Barcelona Tiki-Taka
2012-04-19 11:48
Barca hade hela sjuka lägen igår, sanchez ribbträff, fabregas öppna mål som han helt och hållet sumpar (kass), fabregas andra chans när messi assiterar honom, vad gör karln, joo han gör en misslyckad lobb istället för att bredsida in den i hörnet. Den fjärde chansen är Sanchez chans när fabregas gör en fantastisk lobb men istället för att enkelt placera in bollen så skjuter han den utanför och pedros stolpträff och sen busquets öppna läga efter stolpträffen....hur kunde dessa lägen inte resultera i ngt mål, har inte kunnat sova pga den orsaken haha !
Annons: